replica eames lounge chair

14-11-2010 11:18 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

sinds jaar en dag zijn we helemaal verliefd op de lounge chair van Eames.

De echte is voor ons qua budget echt niet bereikbaar (nu in de aanbieding voor 6000 eur), maar ik zie op marktplaats nu ook replica's (rond de 900 eur) voorbij komen.

Omdat de aanbieders ruim 150km bij ons vandaan wonen, kunnen we niet zomaar even gaan kijken. Ik heb het vermoeden dat de replica's wel allemaal van dezelfde leverancier zijn.

Dus zoek ik naar de speld in de hooiberg...heeft iemand hier toevallig weleens de replica van dichtbij gezien?

Is het de moeite waard of is het een zwak aftreksel van het origineel en kunnen we dan beter een andere stoel kopen?

origineel:

plaatje replica:

Kun je het niet combineren met een leuk dagje uit?
nee, dat was niet de bedoeling. Ik moet voor goed vervoer zorgen als we echt die kant op gaan. Dus bij voorkeur gaan we pas als we wat meer weten over de algemene staat en indruk van de replica's. Dan is het een kwestie van inpakken en wegwezen :-D
Heb je nagevraagd bij de winkel van wat voor materiaal het ding is? Is het echt hout en leer? Of de nepvarianten ervan? Op de foto vind ik het leer -of wat het dan ook is- er niet zo mooi uitzien.

http://forum.fok.nl/topic/1368932
het zijn de echte varianten dat dan weer wel
Ik heb eens in dat origineel gezeten, maar kon er helaas niet lekker in zitten.

Hopelijk zit die replica beter!
Ik zou doorzoeken voor eenechte tweedehands. Stond er laatst eentje te koop bij een designstoffeerder voor 1200 euro. Ok, het leer moest op termijn vervangen worden, was nu wat versleten/vaal maar ik zou dat minder erg vinden(kun je op termijn aan laten pakken) dan een nepperd. Die replica kun je misschien na een paar jaar weg doen omdat hij van slechte kwaliteit is, een origineel is het opknappen altijd waard.
de nieuwste versie wordt wat groter Quattro, misschien scheelt dat?

Ik zit in het origineel in ieder geval heerlijk!

@kakelvers, ik ben geen mooie tweedehands tegen gekomen voor deze prijzen, zeker niet als je de ottoman erbij wilt (en dat wil ik )
Mooi exemplaar en een stuk voordeliger dan het origineel, nog even zoeken en sparen naar de ottoman(je kan niet alles hebben

Eames
Mooi exemplaar en een stuk voordeliger dan het origineel, nog even zoeken en sparen naar de ottoman(je kan niet alles hebben

Eames
Hoi Merder, ik heb het idee dat je uit het noorden van het land komt, klopt dat? Ik woon zelf in Leeuwarden en heb een nieuwe Eames replica te koop. Als je interesse hebt laat dan een berichtje achter.. gr.
Hallo,

Ik heb toevallig thuis een chinese (denk ik copij) staan van een lounge chair van eames met ottoman. Ik vind de kwaliteit toch meer dan behoorlijk, afgaande op de prijs. Ik heb de mijne zelfs tweedehands op de kop getikt voor 500 euro. Het leder is kwalitatief en vertoont bij mij na 3 jaar intensief gebruik nog steeds geen sporen, god weet hoelang hij al gebruikt is door de andere eigenaar... Nu begint de zitting een beetje in zakken, maar dat heb ik verleden week opgelost door de zitting van de stoel te verwisselen met de zitting van de poef... Ik heb nu gelijk een nieuwe stoel.... Ik zou persoonlijk niet twijfelen.

groeten

Chris
http://link.marktplaats.nl/409727525

http://link.marktplaats.nl/418870406
“Don’t look back – you’re not going that way.”
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-05-2011 12:23
Reden: reclame
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven