Full House deel 2

12-10-2010 19:40 2492 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleeftijduitgerekendleeftijd kinderenbijzonderhedenRoze wolk3122 apr. '104 en 3 Bevallen!!

07-04-2010Amalia366 jun. '104 en 2,5Bevallen!!

16-06-2010Sardegna358 jul. '107 en 5Bevallen!!

10-07-2010Viooltje3326 aug. '1012, 10 en 7Bevallen!!

15-07-2010Tieger3130 aug. '104 en 2Bevallen!!

02-09-2010Pinkeltje81305 okt. '103 en 1Bevallen!!

07-09-2010Rikst3121 okt. '105 en 2Bevallen!!

28-10-2010Bengel368 feb. '114 en 2 It's a boy!!Uma3012 mrt '114 en 2,5 It's a girl!!5x5274 en 2Happy met 2

Link naar het eerste deel -> een derde kindje in 2010

Link naar het tweede deel -> 2010, mama's op herhaling

Link naar het derde deel -> Full House
Ja, vaatwassers zijn topapparaten!
Toch even een klaagverhaaltje kwijt:

vriend heeft 2 avonden per week sport, met na afloop altijd gezelligheid in clubhuis of kroeg. Daarnaast op zondagmiddag altijd wedstrijd, is 'ie ook de hele middag mee zoet. Zeker als het een uitwedstrijd is, dan van 11-17.30 ofzo van huis. Kijk, dat is natuurlijk heel leuk voor hem, maar de vanzelfsprekendheid waarmee dat ALTIJD gewoon doorgaat (er wordt nooit eens gevraagd of het mij eigenlijk uitkomt dat hij er niet is) stoort me soms. Het lijkt wel of mijn sportavondjes er snel bij inschieten en die van hem nooit. En zondag is dus nooit een gezellige gezinsdag, want is altijd voor de rugby.

Nou zegt hij dat ik ook gewoon weg moet gaan als ik zin heb, maar dat ligt een beetje moeilijker. Ik moet toch weer rekening houden met voedingen. Daarnaast heeft hij vaak dienst in het weekend, dus kan ik eigenlijk helemaal niet weg. Het ligt ook aan mezelf hoor, maar toch stoort de vanzelfsprekendheid waarmee hij altijd maar verdwijnt en z'n eigen dingen gaat doen me soms. Het lijkt wel alsof mijn leven 180 gr anders geworden is sinds de komst van Lmeisje, n dat van hem hetzelfde gebleven. Is het lot van de borstvoedende moeder misschien?
Sardegna ....:

ijk, dat is natuurlijk heel leuk voor hem, maar de vanzelfsprekendheid waarmee dat ALTIJD gewoon doorgaat (er wordt nooit eens gevraagd of het mij eigenlijk uitkomt dat hij er niet is) stoort me soms. Het lijkt wel of mijn sportavondjes er snel bij inschieten en die van hem nooit. En zondag is dus nooit een gezellige gezinsdag, want is altijd voor de rugby.

HERKENING en ik denk dat bv nog makkelijk is hoor, dat maakt voor mij dat ik binnen mijn leven ( wat echt wel minder vrij is dan man) juist meer vrijheid en gemak heb. Ik kan de bv ( opnieuw) zo waarderen en dank de natuur in dit geval.

maar ik geloof ook niet dat ik zonder bv zomaar de deur uit zou kunnen stappen ! Man weet ook dat ik dat niet zou doen. Zo is het gewoon.

Sardegna ik zou t wel aangeven en verder neem je ruimte. Zo is man vrijdagavond aaaaltijd week afsluiten bij collega ondernemers. Gevolg laat thuis, kachel, valt in slaap. Terwijl ik vrijdag de gezinsdag vind. Ik ga nu voortaan afspreken.

En iets leuks doen !

Kan je man niet een van de kinderen meenemen met rugby ?

Of om de week sportdag ?

Dus jij shoppen in rotterdam den haag maasstricht ( ook sport ) en hij de week er op rugby ?

Kijk wij meiden zijn vaak te lief en te dweilerig!

En mannen houden van pittig ( zeggen ze ) tot hun vrouw t is. Maar het is goed voor je relatie hoor om de taken en privileges helder te

verdelen. en zo niet- dan toch !!

Maar DIT ligt dus niet aan jou en je man. Het sluipt er bij iedereen in. Ik denk omdat vrouwen onbewust meer verantwoordelijkheid naar zich toe trekken. En nou wat doe je dan als man ?

En de kinderen trekken vanzelf naar mama ( die antwoord, reageert, pakt je op, combineert ) en dat blijft er in, papa, die doet eerst zijn eigen ding en daar moeten de kinderen zich aan aanpassen.

Nouja aan mijn verhaal heb je niks

daarom een dikke knuffel en je wordt begrepen
En omeisje heeft dus hetzelfde. Ook zo onrustig
Ja, we zij natuurlijk zelf de aard van het 'probleem' viool. ik trek ook veel te veel naar me toe. Ergens vind ik dat ook fijn en zou ik het niet anders willen. Soms wringt het even. 't is allemaal tijdelijk gelukkig. En de belangrijkste persoon in m'n leven is nu eventjes het meisje, tot ze iets minder klein is wil ik er gewoon helemaal voor haar zijn. Had ik bij de jongens net zo. Als het baby-ige er vanaf gaat kan ik zelf ook pas iets makkelijker afstand nemen.

Maar fijn dat je het begrijpt en (soms) ook zo ervaart.
Lmeisje heeft haar onrustig ochtend trouwens ingehaald met een heerlijke lange slaap van 3 uur en werd vrolijk wakker. Lief.

Wat zullen we eens gaan doen vanmiddag met dit snertweer??
OMG sporen jullie wel helemaal? Wat een gelul op vrijdagavond zeg! En dat terwijl jullie dan ondertussen naar van die akelige programma's zitten te kjiken, en ik al om half 9 in bed lig!

Maar zo te lezen was het hier wel enorm gezellig en moest je er live bijzijn.

Shame on me.... ik ben idd al een paar maanden 36 jaar oud. Maar ik heb een schijthekel aan mijn verjaardag, en ik vier hem dus ook nooit. En ik ben het dus glad vergeten door te geven.

RW je had het donderdag nog over dat wennen aan het schoolritme, nou ik ben het met je eens, dat valt niet mee. Als ik 's morgens de meiden gelijk in de kleren moet hijsen, ze direct hun eten op moeten eten enz... om maar op tijd op school te zijn, vind ik dat op dit moment nog erg moeilijk. Ben benieuwd hoe dat straks met de baby erbij zal gaan.

Amalia ik heb nog niet allebei mijn meiden op school zitten hoor. Mijn jongste is nog maar 2 jaar Dus dat duurt nog even.

Mijn oudste had gisteren naar de Sint intocht zitten kijken en zei op een gegeven moment of we onze baby ook Piet zouden noemen, hihihi!
Oh mijn ouders komen net binnen, zal dus op een later tijdstip verder moeten. Zal morgen wel worden, want ik ga vanavond weer met de kippen op stok.

DOEIIIIIIIIII
@bengel wat schattig: piet !!!

Voor een gezin met 3 jongens en een kleine babymeid erbij moet je wel n beetje niet sporen heur! En anders duurt het even en je slaat door, er zijn van die dagen......X-D

oviool ligt lekker op mijn arm, zo houden wij het vandaag.
goeiemorgen!

wat een rust hier.

gelukkig vandaag zon ipv regen, ik werd er al bijna somber van.

Iets geks: ik ben duizelig/draaierig sinds vannacht. Ik lijk wel een soort van slaapdronken, heel apart. Net een rondje supermarkt, half zwalkend m'n boodschappen gedaan, best handig zo'n kinderwagen-steun.

Computer en toetsenbord draaien ook, pff lastig zeg typen. ik ben weer weg... ga denk ik HA bellen als dit vandaag zo blijft.
Oh leuk, bengel is weer online

Wennen hè, school. Voordeel hoor, dat je daar straks al helemaal inzit als de baby er is.
Goodmorning!

Ooh dat naar school brengen... lijkt me vreselijk wennen! t Is hier voor oudste maar 4 ochtenden per week, gelukkig iig nog 1 dag vrij. Heb ik dus wel tijdens mijn verlof elke dag een kind thuis vanaf een uurtje of twaalf, terwijl ik voorheen de luxe had dat ze zo nu en dan hele dagen naar de creche konden. Ontaard he

Sardegna, niet toevallig oververmoeid? Lastig lijkt me!

Hier ook prutnacht, oudste had steeds zo'n pijn aan haar oor, moest plassen, etcetcetc, dus uiteindelijk heb ik haar naast me in bed gelegd maar toen deed ik geen oog meer dicht. Vandaag maar ff rustig aan
@sardegna .. Evenwichtsorgaan ? Griep daarop? Keer gehad, lekker heel de dag kermis.

Bah ik verbaas me hoe druk het in het ziekenhuis is. Je staat gewoon met tien mensen in de lift ofzo en overal staan geparkeerde auto's en krioelen mensen! Niet te geloven. Dan denkendat je de enige bent die vandaag een afspraak heeft. De hele wereld zit hier whaahaa. Klaagmodus uit.

Vanavond komen schoonzus en zwager langs.

Nou als het echt ongezellig is kunnen we die hele grote nieuwe tv aanknallen maar de familiegesprekken moeten maar in de garage

dan is er meteen geen mogelijkheid tot gesprek

maar we gaan er vanuit dat t gezellig is en ik ga zo een leuk kadootje voor mn neefje halen

voor zeg maar 3jarige ... Misschien mooi boek in NL ? Goed voor de taal nog te leren ? Ze

voeden hem meertalig op.

Hoe is het met de meiden ? Sardegna duizelig. Amalia doorgeslapen ? ( ik van 12 tot half 8)

rw aan het werk? Bengel lees je nog met ons mee? Rikst en Tieger nog lekker ondergedompeld in de drukte van luiertjes flesjes en al? Ohhh en de rest groetjes

jullie hebben vast nog leuk idee voor kadootje van zo'n ukkie ?! Iets leuks kleins erbij..

Hier gaat contact man en ootje steeds gezelliger, ze lacht breed naar hem en man dan helemaal blij. Maar gaat ze erg urren dan is het " mama !!! Ze wil borst !! " ze gaat altijd zo snel op hem sabbelen ( zeker ook vertrouwd luchtje)
Uma he jakkes een slechte nacht ! Nou rustig aan vandaag he. Zet maar kopje thee voor jezelf en even zen.
quote:sardegna schreef op 14 november 2010 @ 12:35:

Toch even een klaagverhaaltje kwijt:

vriend heeft 2 avonden per week sport, met na afloop altijd gezelligheid in clubhuis of kroeg. Daarnaast op zondagmiddag altijd wedstrijd, is 'ie ook de hele middag mee zoet. Zeker als het een uitwedstrijd is, dan van 11-17.30 ofzo van huis. Kijk, dat is natuurlijk heel leuk voor hem, maar de vanzelfsprekendheid waarmee dat ALTIJD gewoon doorgaat (er wordt nooit eens gevraagd of het mij eigenlijk uitkomt dat hij er niet is) stoort me soms. Het lijkt wel of mijn sportavondjes er snel bij inschieten en die van hem nooit. En zondag is dus nooit een gezellige gezinsdag, want is altijd voor de rugby.

Nou zegt hij dat ik ook gewoon weg moet gaan als ik zin heb, maar dat ligt een beetje moeilijker. Ik moet toch weer rekening houden met voedingen. Daarnaast heeft hij vaak dienst in het weekend, dus kan ik eigenlijk helemaal niet weg. Het ligt ook aan mezelf hoor, maar toch stoort de vanzelfsprekendheid waarmee hij altijd maar verdwijnt en z'n eigen dingen gaat doen me soms. Het lijkt wel alsof mijn leven 180 gr anders geworden is sinds de komst van Lmeisje, n dat van hem hetzelfde gebleven. Is het lot van de borstvoedende moeder misschien?

He, ben je met mijn man getrouwd?????

Heel herkenbaar dus. Man gaat en staat waar hij wilt (ik heb nog een borrel, oh vanavond etentje, ik ben wat vroeger thuis maar ik ga nog hardlopen, dan en dan zit ik voor mijn werk in Londen enz, ik ga met de mannen een lang weekend skien), want ja, ik werk niet dus ben er toch wel voor de kinderen. Maar als ik eens weg wil moet ik vanalles regelen!

Nou heb ik me bij veel dingen neergelegd als het voor zijn werk is. Maar ik kan het vaak niet uitstaan dat hij om 5 uur een keer thuis is (hoeraaaa!!! Een keer niet om half 8) en dan met zijn hardloopkleren aan beneden staat en gaat rennen. Als ik er wat van zeg krijg ik: ik had ook op kantoor kunnen blijven werken hoor, nu ben ik er tenminste met het eten.

??? Je kan ook zeggen: ik ben lekker vroeg thuis schat, ga jjij nou eens lekker in je eentje op pad.

Neeehee, nooit.

En dan heb ik op maandag zingen, en dan moet ik nog 2 van de 10x oppas regelen omdat hij toch laat is.

En als ik een weekend wil skieen, dan is dat wel erg lastig.

Hoewel hij wel vorig jaar vrij heeft genomen toen ik naar Londen ging.

Zo, dat is eruit

Moet wel zeggen dat hij sinds A eris echt zijn best doen. Brengt oudste 2x per week naar school, probeert iig 1x door de weeks mee te eten en is bijna altijd op tijd om de kinderen op bed te leggen.

Lieve man

Maar even klagen soms is best lekker
Ben er dus ook weer!

Sardegna, klinkt alsof je griep gaat krijgen, sterkte

Uma, waar ging jongste heen dan om te wennen? Psz?

Zo ik heb alleen Aatje vandaag (die gelukkig weer sinds 2 nachten tot kwart voor 6 slaapt, he he) want de jongens zijn bij mijn schoonouders spelen.

Ga ik fijn boodschappen doen
Ik lees amalia ..

(ik heb nog een borrel, oh vanavond etentje,

leuk werk hebben ze toch he !!! Zo stressvol al die borrels

moet ik mee aankomen uit mijn werk, alleen de gedachten dat ik om vijf uur opbel ( en dat doet hij al niet 9 van de 10 keer ) ik heb een etentje whaaaaahaaaahaaaaa en daarna een borrel. En dan elke week

Ik vind mijn man ook lief ( Als hij doet wat ik zeg hihi) onee ook als hij bonbons meeneemt

Maar allemachtig ! Ik moet mijn uitjes in drievoud aangetekend opsturen met 3 herinneringen er achteraan en dan nog " oh shit ik zit nu in Helmond, 6 uur ? Dat red ik nooit !"
Ha ha amalia, die mannen van ons lijken ERG op elkaar: kom ik vorige week terug van buiten (beetje wandelen, spelen op schoolplein), zie ik auto van vriend staan. Joepie, om 5 uur al thuis!! Nee hoor, was aan het hardlopen, en toen 'ie half uurtje later terugkwam: ik ga ff snel onder de douche hoor, want ik moet zo weer naar m'n werk GRRRRR

Duizeligheid neemt af gelukkig, maar voel me nog niet helemaal steady. Voel me niet grieperig of oververmoeid, snap het ook niet.

Viool, waarom was je in z'huis? controle van jou of oviooltje? En was alles goed??
Lmeisje wil trouwens pas rond half 7/7 uur 's ochtends drinken, dus dat is prima, alleen wil ze wel een keer of 3 per nacht haar speentje. Ik mag niet klagen, maar toch... Ik heb heel veel zin in een keer een nachtje niks. Het gaat wel steeds beter met op haar vingers sabbelen en ze pakt ook doekjes nu om te sabbelen. Dus nog even en ze kan misschien zonder speen met sabbelvingers en knuffeldoekje de hele nacht doortrekken. We blijven gewoon positief denken
Oja, en mijn man moet ik mailen, ja MAILEN als ik iets heb. Als ik het zeg komt het niet aan. Met een mail zet hij het meteen in zijn outlookagenda, maar dit is toch te erg?? Ik hoef nog net zijn secretaresse niet te bellen

Balen Sardegna van die speen. A heeft haar duim, daar ben ik wel blij mee. Ze kan natuurlijk ook nog niet zelf het speentje pakken. Lastig.

Ik zit verplicht aan een appeltaartje. Ze waren in de bonus bij Appie dus ik had er vast 3 mee genomen voor de verjaardagen van man en mij om in de vriezer te gooien. Maar die stomme dekseltjes vallen er altijd en ja hoor, een van de drie in de verdrukking in de tas. Ja die kan ik niet meer voorschotelen aan gasten. Dus zit ik nu aan een hoopje appeltaart. Best lekker

En m'n haar in de verf, zie ik er hopelijk straks een beetje normaal uit.

Goed bezig. A op bed, jongens dus weg. Ruuuuuust.... sssst
Mmm amalia !! Lekker. Haar in de verf. Appeltaart. Je man mailen haha. Dat wil ik ook maar dam andersom ook. Man is nogal chaotisch en kan dan gerust zeggen " dat heb je helemaal niet gezegd hoor" (3x dan al .... Ahum, hoe goed luister ik naar mijn onderhoudende en interessante vrouw ?)

Zh was voor een onderzoek maar toen bleel het niet te kunnen met de bv wat volgens de ene wel kon en de ander niet en door de discussie bleef er te weinig tijd over. Heb nu nieuwe afspraak. Pf. Enfin straks heb ik visite en oh nee! Terwijl ik dit typ is man die even thuis was weer weg en ik wilde vragen of hij de zooi die hier staat van tv en bekabeling wil wegdoen of naar beneden. Gr het ziet er al niet uit. Ik heb wel even goed gedweild, bloemen gehaald en nu de afwas nog even.

Sinds de tv er is nog niet kunnen kijken haha
Amalia wanneer ging je nou naar New York. Wauw heftig hoor, zonder je meisje!

Sardegna wat jou man met sport heeft, heeft die van mij met z'n bands (2 dus). Ook ik kan me daar af en toe zo aan storen, en dan vooral die zondagmiddagen. En dan hebben we hier dus nog geen eens dat babietje. Ben benieuwd hoe het dan zal gaan. Toch maar meer laten weten als hij gewoon thuis moet blijven. Die van mij ziet dat soort dingen ook niet, maar als ik het hem zeg, is het ook nooit een probleem.

Ik las nog ergens over baby's in het zwart (kleren dan hè). Ik heb daar ook niet zoveel mee voor die kleintjes. Vind dat zo somber. Ben juist heel erg van de rose en paarse. Maar mijn man daarentegen, die loopt alleen maar (vrije tijd) in het zwart. En dan het liefst van die shirts met die hele enge plaatjes erop. Sommige mag hij van mij niet aan als er kleine kinderen in de buurt zijn.

Oh Uma ik las hoeveel je was aangekomen. IK stond vanmorgen op de weegschaal, en ik ben al 17 kg (slik) aangekomen. Ik ga maar weer uit van 30 kg, dan kan het alleen maar meevallen.
Amalia ik zie dat je aan de appeltaart zat. Ik vind die van de AH altijd erg lekker. Die zijn dus in de bonus..... MMMMMMMM
Ik ga in december, 9 tot 12 Bengel. En ik was dat van het zwart

Vind het wel grappig dat jullie het niets vinden met z'n allen. Niet dat ik mijn kind helemaal in het zwart doe hoor, maar wat dingen? Okee, ik stuur een linkje (weet met de mac niet hoe ik plaatjes moet plakken), dan hoor ik jullie mening wel.

30 kilo?? Ik was 9, 11 en 12 aangekomen tijdens de zwangerschappen. Maaaarrr, ik ben van mening dat mensen die slank zijn meer aankomen tijdens de zwangerschap. En dat ook wel weer kwijtraken. Maw; ik was dus al niet zo slank
@bengel enge plaatjes op man zijn tshirt is dat dan van bands ofzo ?

Roze en paars dat zijn wel meidenkleuren ja.

Ik vind veel kleuren leuk ! En lichte kleuren, pastels en natuuetinten staan ootje ook erg mooi.

Bengel kom je altijd rond 30 kilo aan met zwangerschap. Ik kom nooit veel aan maar ik kom nu tot de conclusie... T gaat er ook niet af.

Ook niet met de bv tot nu toe ( 4 maanden )

nouja wie weet wel iets want ik heb me een maand niet gewogen. Maar ik hoor van iedereen dat ik zo dik ben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven