Werk & Studie alle pijlers

salaris doktersassistent

14-11-2010 17:27 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo allemaal,

ik heb een vraag over het beroep doktersassistent.

als ik de opleiding bbl doktersasssistent ga doen( dus werken/stage en 1 dag per week naar school) telt de stage dan als werkervaring jaren mee?

mijn andere vraag is over het salaris,op internet staat dat een beginnend doktersassistent 1630 bruto verdient,maar op de site van loonwijzer.nl staan veel hogere bedragen,echt wel een verschil van 400 bruto,dus wat is nou het juiste bedrag?

wie is er misschien doktersassistent en kan mij zijn bruto-netto salaris vertellen?

alvast bedankt!
Stage wordt niet meegeteld als werkervaring.

Het salaris wat je gaat verdienen kun je in de CAO vinden voor doktersassistenten.
Nee je stage telt niet als werkervaring jaren. Als je gediplomeerd bent en je begint met werken dan begin je onderaan de gediplomeerden schaal. Ieder jaar ga je een trede omhoog.

Hier kun je de schalen vinden:

http://www.nvda.nl/media/ ... n/Salaristabel%202010.pdf

schaal 3 is ongediplomeerd, schaal 4 is gediplomeerd.

Je begint als je gediplomeerd bent dus bij 1704 bruto op fulltime basis. Max 2398. (na 8 jaar werkervaring)

Als je doktersass plus bent, dus meer taken doet, dan kun je opgeschaald worden naar schaal 5. Hierin kun je nog 2 stappen verder groeien max 2606
dank jullie wel voor jullie antwoorden.

dan heb ik nog een vraag,een beetje domme vraag misschien maar ik ben hier gewoon niet zo erg in thuis, dit is dus de cao voor 2010 toch?dus verdien je dit jaar als gediplomeerd beginnend doktersassistent 1704 bruto,maar is het niet zo dat de lonen elk jaar stijgen?

dus dat misschien wel in de cao voor 2011 staat dat je als beginnend gediplomeerd doktersassistent meer verdient dan de 1704 bruto?

of zit ik er helemaal naast?
de lonen stijgen ieder jaar inderdaad. In 2009 was het startsalaris voor gediplomeerden bijvoorbeeld 1687.
Manon, in principe stijgen alle lonen jaarlijks (al kan de crisis bij sommige beroepen wel roet in het eten gooien) maar dat is iha om in de pas te blijven met de algemene inflatie. Staar je dus niet blind op die paar euro meer, alles wordt elk jaar duurder dus je koopkracht blijft ongeveer gelijk dankzij die jaarlijkse loonstijging.

Dit vond ik trouwens via Google: salaris doktersassistent

Salaris

Als beginnend doktersassistent ontvang je een bruto maandsalaris van ongeveer ¤ 1.640,- exclusief 8% vakantietoeslag. Als je zelfstandiger werkt met meer verantwoordelijkheden kan je salaris oplopen tot zo'n ¤ 2.740,-

Dit zijn salarisindicaties voor 2010.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
quote:Dana schreef op 14 november 2010 @ 18:19:

Manon, in principe stijgen alle lonen jaarlijks (al kan de crisis bij sommige beroepen wel roet in het eten gooien) maar dat is iha om in de pas te blijven met de algemene inflatie. Staar je dus niet blind op die paar euro meer, alles wordt elk jaar duurder dus je koopkracht blijft ongeveer gelijk dankzij die jaarlijkse loonstijging.

Dit vond ik trouwens via Google: salaris doktersassistent

Salaris

Als beginnend doktersassistent ontvang je een bruto maandsalaris van ongeveer ¤ 1.640,- exclusief 8% vakantietoeslag. Als je zelfstandiger werkt met meer verantwoordelijkheden kan je salaris oplopen tot zo'n ¤ 2.740,-

Dit zijn salarisindicaties voor 2010.Dat komt niet helemaal overeen met de CAO. Het scheelt trouwens wel of je bij de huisarts werkt of in het ziekenhuis, in het ziekenhuis verdien je vaak meer je valt daar onder een andere CAO. (staat ook op de nvda site.)
quote:ramiaatje schreef op 14 november 2010 @ 18:24:

[...]

Dat komt niet helemaal overeen met de CAO. Het scheelt trouwens wel of je bij de huisarts werkt of in het ziekenhuis, in het ziekenhuis verdien je vaak meer je valt daar onder een andere CAO. (staat ook op de nvda site.)Klopt, je hebt gelijk en de nvda-site is sowieso betrouwbaarder. Ik postte het alleen om een snelle 1e indruk te geven maar jouw links zijn veel handiger.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Ik verdien 2606 bruto en daar komt nog ort bij vanwege werkzaam op huisartsenpost. Daar mag je pas werken na een aantal jaar ervaring en toelatingstoetsen + triagediploma. Geen gek salaris voor een doktersass, ik ben zeker niet ontevreden. Het blijft natuurlijk een MBO baan in de gezondheidszorg, dus als je rijk wil worden is dit niet de geschikte baan.
Hoe lang werk je al als doktersassistent? En met hoeveel uur verdien ja dat salaris?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven