Gezondheid alle pijlers

Maagband/verkleining

12-01-2009 11:13 3746 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Er was ooit een topic met het onderwerp maagband of verkleining. Maar ik wilde graag een nieuw topic openen.

Ik zit nu in een traject van 3 maanden. Ik wil graag met mensen hier op het topic mijn bevindingen en ervaringen delen. wie schrijft er mee?

Groetjes Pom
Ach, en ja: die mensen die zo nodig iets kwijt moeten over je gewicht.

Ik heb klanten die dat nodig vinden. Omdat ze boos op me zijjn omdat er iets fout gaat (mééstal iets waar ik niks aan kan doen) en ik geen bevredigend antwoord geef. Bijzonder vaak zijn dit dan niet de doorsnee truckers, maar de gemiddelde Jan Doedel met een dikke leasebak onder zijn kont. Of een heer Doctor uit Duitsland. En ik heb me er nooit iets van aan getrokken, tot ik ging nadenken over een maagband of gbp. Toen liet ik waarschijnlijk toe, dat het wél zeer doet, als mensen (van een niveau waar ik niet toe hoor) je beoordelen op je uiterlijk en wat ZIJ denken dat daar de oorzaak van is.

Het lijkt wel een soort van powertripje van die mensen, een soort van "ik ben beter dan jij, want jij bent te dik" idee in hun hoofd.

Zo ook de dame in de kousenwinkel? Of was die gewoon dom? Je zou anders mogen verwachten, omdat er waarschijnlijk meer mensen met afwijkende maten oid komen.

Obesitas is een ziekte, maar helaas zijn er maar erg weinig mensen die dat weten.

En ik denk dan ook: kom over een jaar of anderhalf nog maar eens kijken, Dombo. Maar erachter aan denk ik dan: wat belachelijk dat ik me op de een of andere manier meen te moeten verdedigen voor de ruimte die mijn lieflijke lijfje inneemt.

Gelukkkig zit een een lieve man thuis, die het heerlijk vindt een mevrouw met héél véél om van te houden. En vooral vaak zegt: je bent zo lekker zacht!

Al zal hij de DD cup wel een beetje gaan missen,
Mijn man is vanwege mijn overgewicht bezorgd over mijn gezondheid, maar hij zei van de week zo iets liefs: "'t is leuk als je afvalt maar er blijft helaas wel minder over om van te houden"
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
Wat een akelige mevrouw in die winkel, je zou ze soms echt wat doen!!

Sassika,

2 weken zijn zo om al is het wel even doorbijten.

Is het druk s'nachts op gynaecologie?

Maaike,

Ik weet wat je bedoeld met die mensen, dat had ik vorig jaar ook toen ik een tijdje bij benzinepomp heb gewerkt.

Obesitas is een ziekte en heel weinig mensen weten dat.

Tbl:

Wauw nu al 12 kilo kwijt!!

Limburger,

Hoe was het bij dietist(e)?

Goed idee om elkaar zo te helpen met eetpatroon.

Nu in mijn vakantie is het wel iets anders maar probeer me eraan te houden.

Ochtend:

1 broodje of 1 cracker

Beker goedemorgen en kopje thee met zoetjes

In de loop van:

Koffie en een plakje ontbijtkoek

Lunch

1 broodje en beker zuivel

In de loop van

Fruit en beker thee met zoetjes

Diner

1 of 1 1/2 aardappel

Schep groente

Soms wat jus

Stukje vlees

Met pasta e.d.

1 opscheplepel

Later op de avond

Fruit en/of yoghurt met ananas (mmmmm)

Als we gaan snacken is het zelfde als Limburger, 25 frietjes en 1 snack

Drinken:

Heel veel water tussendoor (1 liter sowieso)

En thee en vruchtendrankjes (light)

Soms met prik.

Vitamine heb ik verschillend eigenlijk en moet zeggen dat ik het geregeld vergeet

Haha lig echt dubbel van de grapjes

Vandaag heerlijk naar de sauna geweest, echt genieten, maar het weer werd zo slecht dat we weg zijn gegaan.
@Brenda ik moest wel effe lachen om je vraagje.je vroeg of het druk is op gynaecologie,je verward me met Patries.

Bij mij vinden er nl weinig bevallingen plaats.Ik werk in een verpleeghuis met dementerende ouderen,daar kan het behoorlijk spoken 's nachts.Verder slaap ik wel heerlijk overdag,mijn hoofd slaapt al voordat het mijn kussen raakt.

@Maaike,ik word altijd heel klein als mensen opmerkingen maken over mijn gewicht,kan daar niet mee omgaan.

Tsja mensen kunnen zo hard zijn.

@danielle,ik kom je ook wel eens op het forum van ra-medical tegen,grappig.
Sassika

Wat stom van me

Daar gebeurd inderdaad weinig.

Slapen heb ik ook geen problemen mee hoor ook zodra ik kussen ruik.

Ik heb ook even op ra-medical gezeten
Goedemorgen

Rustig hier.

Dinsdags is mijn weegdag maar dacht vanmorgen even kijken wat "schade" is na een midweekje weg en die viel me erg mee.

Ben 200 gram afgevallen
Heee, Brenda: super!!! Heerlijk gevoel toch? En wat goed van je, dat je je tussendoor even weegt: zo hou je in ieder geval de vinger aan de pols. Je kunt meteen ingrijpen als het een beetje fout dreigt te gaan.

Zijn jullie inmiddels weer thuis, of nog weg?
Hee Brenda

Toppie gedaan,op vakantie gaan en nog afvallen ook.

Ik vind het trouwens toch klasse dat je het kan om je maar 1 keer per week te wegen,dat kan ik dus echt niet.ik weet dat het niet goed is om meer op de weegschaal te gaan maar ik kan het gewoon niet laten,okk nu niet nu ik nog niet eens ben geopereerd.

ik heb net mijn prodimed een beetje zitten schematiseren zodat ik weet per dag wat ik neem.Morgen is de start.We gaan zo nog eens lekker uit eten,mijn schoonmoeder trakteert die word 65,dus die heeft precies de goede avond voor me uitgekozen.

Hee prettig weekend verder iedereen.
Maaike,

Wij zijn alweer thuis, jammer genoeg

Dat was mijn idee ook om dan in te kunnen grijpen.

Ondanks afvallen is het goed dat ik vanaf maandag weer ga werken, dan toch wat meer regelmaat en dan ook om de 2 uurtjes eten (wat ze aanraden om "motortje" te laten draaien)(en nu schiet het er wel eens bij in)

Hoe gaat het met jou?

Werken dit weekeinde?
Sassika,

Geniet van je etentje vanavond!

En dan morgen van start met prodimed.

Mag je dan helemaal geen gewone maaltijden?

Spannend nog 11 dagen!

Voor mijn operatie woog ik mijzelf nooit.

Ben daar eens goed mee "op de koffie" gekomen.

Ben in 2008 3x geopereerd (in 18 weken tijd) aan strabismus en heb toen een verkeerd gewicht doorgegeven bij zo'n screening. (stom ik weet het )

Tijdens 3e operatie hebben ze mij van heel ver moeten halen.

Desondanks ben ik niet bang om geopereerd te worden.

Maar ik kijk wel uit nu

Maar daarom nu wel wat vaker om daling te zien en het in de hand houden.

En bij verwijzing vragen van huisarts ook wegen natuurlijk en toen schrok ik me een hoedje.

Danielle:

Hoe gaat het met jou?
quote:tbl1966 schreef op 11 november 2010 @ 20:11:

Mijn man is vanwege mijn overgewicht bezorgd over mijn gezondheid, maar hij zei van de week zo iets liefs: "'t is leuk als je afvalt maar er blijft helaas wel minder over om van te houden"

Wat een lieve reactie!

En herkenbaar
Hoi,

Met mij gaat alles goed, dank je. Ik had vandaag niet zoveel kans om achter de pc te zitten. Man en kinderen zijn thuis en willen af en toe ook.

Ik mocht gisteren al met wat vaster voedsel beginnen, maar dat heb ik pas vandaag gedaan. Vanmorgen een zelfgemaakt drinkontbijt van yoghurt, gezeefde sinaasappelsap en wat tarwekiemen. Vanmiddag een beetje bambix, toen wat yoghurt met een beetje honing en vanavond zelfgemaakte groentesoep (gepureerd). Erg lekker allemaal maar ik zit echt ontzettend snel vol. Ik haal niet eens de 100 ml die ik mag.

Het gaat goed, hoewel ik me vanavond moest tegenhouden om niet een balletje uit de soep te pikken

Vanmiddag 2x een kwartier gewandeld en dat gaat ook goed. Wel moe als ik thuiskom maar dat is logisch. Net geopereerd en er gaat natuurlijk niet veel brandstof in het motortje.

Ik heb me aangemeld op het WLS-forum en heb daar al aardig wat recepten gevonden voor als ik weer gewoon mag eten, maar ik denk dat de dik-vloeibaar fase misschien wel iets langer dan een week gaat duren.

Goed hoor Brenda, op vakantie en dan 200 gram afvallen, bij mij was het altijd andersom.

Sassika, mag je niet gewoon een koolhydraatarm, eiwitrijk dieet volgen. Prodimed is toch net zoiets als Modifast?

Ik word ook altijd klein als een opmerking over mijn gewicht maken. Soms hardop, maar het ergste vind ik gefluister en gewijs. Maar als mensen naar mij kijken, heb ik me aangeleerd om ze strak aan te blijven kijken. Vaak kijken zij als eerste weg en als ze dat niet doen, dan vraag ik of er wat is. Durft bijna niemand antwoord op te geven.
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
Hey meiden, het gaat hier goed zo te zien. De geopereerden gaan voorspoedig en ook degene die nog moeten zijn ook al snel.

Vraag me wel af hoe het met pudding gaat?

Ik ga volgende week maandag voor de 2de opspuiting. De 1ste heeft nog niet veel gedaan en het volteken komt nog niet.

Maar...........ik heb gemerkt dat ik van verse broodjes ga spugen. Met gewoon brood heb ik geen last maar verse witte puntjes dus wel. Maar van harde broodjes zoals petit pains heb ik weer geen last.
Nou, je bandje doet in ieder geval iets: als je van verse puntjes gaat spugen, is dat, hoewel niet erg lekker, wel een goed teken. Toch?

Het gaat bij jou een beetje hetzelfde als bij Limburger, je hebt een paar bijspuitingen nodig, voor het volgevoel komt.

Wat mij dan weer erg nieuwsgierig maakt. Hoe ga ik me voelen, na de operatie. Als ik een bandje krijg, kan ik er hier veel over teruglezen. Wordt het een bypass, zijn er weer minder maatjes, geloof ik.

Ik zal eens op de aardbeienpuddingHyves gaan kijken, hoe het met Pudding gaat. Misschien ook gewoon een beetje drukjes,

Hadden jullie dat ook, dat je nu al aan het denken bent aan de kleinere kleren die je kunt gaan kopen? Ik moet nog een winterjas en daarvan heb ik al gezegd, dat het de laatste "grote" jas is die ik moet gaan kopen. Zul je zien dat ik net deze keer een heeeeeeele leuke vind...... Ook niet erg: loop ik er mijn laatste dikke winter wel nog even heeeeeeel erg leuk bij.

Zijn er eigenlijk ooit mannen hier in dit forum geweest???

Het is toch echt een meidending, dat delen van alles, geloof ik.

Fijne zondag en tot later
hi meisjes, ik ben er nog wel hoor maar zoals Maaike al zegt ik ben gewoon druk. druk met de wijkraad met torta en mn werk gezin enz.

mensenkinderen wat schrijven jullie veel ik ga eerst even teruglezen
@Danielle

Ik mocht kiezen uit 3 vormen van pre dieet,het prodimed vond ik het meest aantrekkelijke.Vandaag gestart en het is goed te doen,maar ja het is nog maar de eerste dag,nog 9 te gaan.

@Ratpatrem

Het lijkt me inderdaad een goed teken dat je geen witte puntjes kan eten,leuk is anders.Succes met je tweede opspuiting.

@Maaike

Ik denk al een heel jaar aan andere kleding aangezien ik al vanaf januari aan het wachten ben op een plekje op de oktafel.

Nu gaat het dan ook echt gebeuren,binnenkort echt leuk shoppen en in elke winkel past het,ik denk dat je dat eerst niet kan geloven.
Sassika,

En dat shoppen is leuk, geloof mij

Maar je gaat automatisch naar de "grote maten hoek"

En je smaak is heel anders!

Nog 9 dagen te gaan en daarna ook nog natuurlijk, maar op naar je nieuwe ik.

Ratpatrem,

Dat is minder dat je dan gaat overgeven, maar ik hoor dat meermet wit brood. Heb je al eens bruine bollen geprobeerd?

Tbl:

Fijn om te horen dat het goed gaat!

Ik was ook verbaasd dat ik was afgevallen.

Pudding

Wij wachten wel.

Maaike

Er is wel eens een man geweest, was in Emmen geopeerd waar die mensen overleden zijn.

Ik was net even met man mee naar zijn werk bij pomp en ik heb daar vorig jaar ook even gewerkt en ik kreeg daar complimenten dat ik weer ging stralen van oor tot oor (dat hoor ik meer dat ik meer straal)
Brenda, wat heerlijk hé? En je hebt al die complimenten dik verdiend!!!

En nu (onder zeer klein voorbehoud) een heel prettig berichtje uit het verre zuiden: ik kom na volgende week maandag zo goed als zeker op de wachtlijst voor een gastric bypass.

Jipieieieieieieieieieieieie. Yahooooooooooooo. Yihaaaaaaaaaaa.

Klein minpuntje is wel, dat hier de wachtlijst daarvoor ongeveer een jaar tot anderhalf jaar is. Maar ik probeer lange termijn te denken.

In de wachttijd ga ik vast met de diëtiste worstelen, om erg regelmatig te leren eten en alvast aan de 10 afvallen te beginnen, die voor de operatie nodig zijn. Zodat ik niet hoef te crashen, een paar weken van tevoren.

Mij is blij!!! :-D
@Maaike

Dat is goed nieuws!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Zie je het zitten om zo lang te wachten,ik wacht nu al 10 maanden maar het is erg lang vind ik.Toen ik eenmaal die beslissing genomen had toen wilde ik geholpen worden ook.Ik moet er wel bij zeggen dat ik er twee jaar over gedaan heb om naar de huisarts te stappen voor een verwijzing.

Zie je het niet zitten om naar Bergen op Zoom te gaan?Dr Feskens zegt als je mensen weet die op een lange wachtlijst staan,stuur ze maar.

Dat is iets wat iedereen zelf moet beslissen,in ieder geval toppie dat de beslissing er bijna door is.

Brenda,leuk die complimenten,is toch een teken ddat het super gaat
Sassika: nee, ik vind het prima zo. Misschien dat ik er over een paar maanden anders over denk, maar voorlopig voel ik me hier comfortabel bij. Er is hier in het Atrium een uitstekend voor- en natraject. En daar kan ik op een gemakkelijke manier gebruik van maken, omdat het lekker dichtbij is. Dat vind ik ook erg belangrijk namelijk.

BOZ is toch een pittig endje tuffen vanaf hier en ik héb al zo'n druk leven, met fulltime baan. Dus laat mij maar lekker hier al voorbereidend werk doen. Des te beter gaat het straks na de operatie met mijn eetritme.

Maar wel hartstikke lief dat je me erop attent maakt.

Ik ben pas afgelopen voorjaar echt begonnen met denken over een operatie. En in juli naar huisarts gegaan.

Ik vond de afgelopen paar maanden erg enerverend, dus ik ga lekker op het 'wachtbankje' zitten uitrusten....

En wat is het heerlijk om te delen met mensen die hetzelfde doormaken/gemaakt hebben.

Vanmorgen allereerst mijn zussen gemailld en daarna meteen het forum.

Ik ben blij.
Hallo :D

Nou vandaag naar de dietiste geweest en we mogen zachtjes aan beginnen met wat vaster voedsel, gelukkig.

Die vloeibare troep komt ook m`n neus uit haha!

Ik ben nu al 9 kilo kwijt ( in twee weken!!! ) dus dat is ook al heel positief, en het leuke is. die kilo's komen nooit meer terug!

Heerlijk gevoel.

gister naar het kickboksgala van mijn boksclub geweest en dat ging ook heel goed. nergens last van gehad.

En volgend jaar sta ik daar ook! ik moet en ik zal meedoen volgend jaar. en ik weet dat ik het kan dus dat is wel een heel mooi doel :D

xx
Maaike

Wauwwwwww

Supernieuws!!

Ben erg blij voor je!

En dan kan je ook (net als mij en dat heeft iedereen hier verdiend complimentjes)

Cosa

Fijn dat het zo goed gaat!!
kben hartstikke druk met van alles, maar tbl1966 jouw verhaal met interesse gelezen, dat is ook mijn traject. fijn dat je weinig pijn had, en wat ik zo lees over vieze smaak in de mond enz moet ik goed onthouden.....kan ik dat vooraf vragen.

7 december de voorlichting, begint ook wel spannend te worden nu, vooral het gesprek met de chirurg.....

maaike, ook gefeliciteerd, staan de samen op de lijst, wachten tot we een ons wegen....misschien is dat wel de tactiek hihi.

slaap lekker allemaal.
hoeraaaaaa voor Maaike :D super zeg. wel een lange wachtlijst...Wat sassika al zegt je wilt gewoon geholpen worden als je eenmaal een beslissing hebt genomen. 10 maanden is ook al lang hoor. hoelang is jouw wachttraject Sassika?

Hier gaat het allemaal wat minder, ik ben in mineurstemming en eet eigenlijk alles weer zoals ik dat tevoren ook deed. ik wacht in spanning af hoe het na 6 december zal gaan. vind het verschrikkelijk moeilijk om me aan mn dieet te houden ( lukt dus ook niet) bleeeeggghhhh zoiets :D

@ Brenda, lees ik nu goed dat je zelfs op vakantie afgevallen bent? jeetje wat ontzetten knap van je!

@ Ratpatrem, hoe gaat het brood eten? ik moet zeggen dat ik dat niet echt mis. crackers en beschuiten bevallen mij prima. Hoeveel ml hebben ze bij jou eigenlijk ingespoten en wat merk je daar nu van qua kilo's?

nou ja ik ga zo met mn jongste naar de kinderboerderij even niks aan mn hoofd en op naar 6 december!
ik lees van iedereen leuke positieve berichten.

* eindelijk weer wat anders dan vloeibaar.......

*Eindelijk weer naar een bokswedstrijd gaan kijken en hunkeren om mee te kunnen doen.....

*eindelijk door de screeening heen en dan op die ellenlange wachtlijst komen..........

*eindelijk geeen pijn meer na de operatie en gewoon kunnen bewegen.....

* Mensen die als een terelier afvallen na de operatie

*Mensen die ondanks een vakantie toch zijn afgevallen......

SUPER Berichten allemaal.

Ikzelf ben vorige week naar de dietiste geweest.

Toch weer die oude vertrouwde gekregen, samen met een nieuwe of stagaire, dat weet ik even niet precies.

Samen hebben we eens goed naar mijn eetpatroon en vooral de eethoeveelheden gekeken van mij.

Met de conclusie dat het bandje waarschijnlijk nog niet goed is ingesteld op mijn persoonlijke lijf. Ze verwacht dan ook dat dat na het consult over 2 weekjes bij de obees-coach/verpleegkundige weer gaat gebeuren. Het kan zijn dat we net op het omslagpunt zitten. Ik moet me BLIJVEN concentreren op die kleine hapjes, langzaam eten en goed kauwen, anders krijg ik dadelijk, als het bandje werkelijk goed ingesteld staat problemen.

Ze heeft me geadviseerd om nu even geen crackers te eten, maar me te concentreren op het goed kauwen op brood.

De hoeveelheden van mijn drinken per keer wijst er ook duidelijk op dat het nog te snel doorzakt naar de grote maag, die onder dat kleine balletje hangt te bungelen

@@@Maagbanddragers......... hoeveel water/melk/koffie thee kunnen jullie eigenlijk drinken? Zitten jullie na 1/2 koppie of glas al " vol" of kunnen jullie gewoon doordrinken....

Ikzelf merk van het drinken helemaal niets.

Ook soep kan ik behoorlijk grote portie van eten.

Gisteren bijvoorbeeld erwtensoep. Een goed gevulde grote soepkom gaat er dan gemakkelijk in.......bij jullie ook?

Eind van de maand weten we meer en krijg ik waarschijnlijk een nieuwe datum om de band op te spuiten. Volgens de dietiste zal het omslagpunt dichtbij zitten met de 5,5 ml die er nu inzitten. Ze ziet dat heeel vaak gebeuren dat het er opeens is. Teken dat het bandje dan beter afgesteld staat.

We hebben ook eens even naar het zogenaamde streefgewicht gekeken. Ikzelf heb nog geen gedachte over een streefgewicht. De dietiste had het over 87/88 kg met een daaraan gekoppelde BMI van 30.

Dat zijn er nog 5 kg te gaan, is realiseerbaar en daar ben ik dan ook al zeer tevreden over. Dat zijn er dan.....effe tellen 28 in totaal die ik niet meer mee hoef te sjouwen. Klinkt goed in mijn oren en staat goed bij mijn nieuwe mijzelf.

Maar eigenlijk.........zou ik wel nog 10 extra eraf willen, nu ik er zo over nadenk.....

Of het haalbaar is.......zal de tijd leren.

GrToos.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven