Merendeel vrouwen vindt leven saai

15-11-2010 14:08 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
De seks is saai, het huishouden zwaar, elke dag verloopt hetzelfde, het uiterlijk is ook niet meer wat het is geweest en er is een chronisch gebrek aan geld en avontuur. 60 Procent van de vrouwen is ontevreden over haar leven.

Dit blijkt uit een Brits onderzoek waar meer dan 4.000 vrouwen aan meededen. Ze werden ondervraagd over hoe gelukkig ze al dan niet zijn met verschillende aspecten van hun leven.

Sekspret

28 Procent vindt het leven, in vergelijking met vijf jaar geleden, een stuk saaier. Er is volgens deze groep minder sekspret, hun sociale leven is beperkt en er is gebrek aan avontuur. Vier op de tien vrouwen voelt zich extra somber in de winter.

Opzienbarend is het dat veel vrouwen onzeker zijn over hun uiterlijk en intelligentie.

Vrouwen vinden dat sleur vooral wordt veroorzaakt door: gebrek aan geld, routine, saaie kleding, bijna geen sociaal leven, huishouden, altijd hetzelfde eten, weinig vakanties, saaie baan, geen nieuwe hobby's of interesses en een saai seksleven.

En wat vinden jullie?
Mja, ik denk altijd dat je verantwoordelijk bent voor je eigen geluk. Ik vind in ieder geval niet dat ik een saai leven heb met mijn gezin. Je moet er zelf wat van maken, anders wordt het inderdaad nooit wat.
K vind het maar saai
Ik vind dat je aan geldgebrek, routine, saaie kleding, bijna geen sociaal leven, huishouden, altijd hetzelfde eten, weinig vakanties, saaie baan, geen nieuwe interesses en saaie seks een heleboel kunt veranderen. Ik vind het dus gezeur.
Kook eens wat anders, neem een hobby, trek een rare jurk aan en ga een keer bovenop. Solliciteer weg van die saaie baan, regel wat meer salaris en uitbesteden dat huishouden, kun je ook nog op vakantie en ga je daar lekker nieuwe kleren kopen. Klaar.
Stelletje huilies zijn het. Het is jouw leven en jouw feestje, dus maak er zelf wat van.
en routine....tja......mijn dag bestaat ook uit routine.....vind ik dat erg? Neuh........ik zorg gewoon dat ik genoeg vertier in mijn leven heb. Zowel met als zonder gezin.
Ik vind dat als je iemand een vragenlijstje voorhoudt waarin de mogelijkheid van verbetering benadrukt wordt, dat mensen dan opeens heel veel te zeuren hebben.
quote:nessemeisje schreef op 15 november 2010 @ 14:13:

Stelletje huilies zijn het. Het is jouw leven en jouw feestje, dus maak er zelf wat van.Ik dacht: 'laat ik het dan even netjes zeggen....X-D'
Ik vind dat we hartstikke verwend zijn als we dat vinden!!!!

Maar stiekem bekropen deze gevoelens mij ook de laatste tijd. Ik dacht dat het aan mij lag (en dat is ook zo!) maar ik ben dus niet de enige. Vind ik wel even fijn.

En dan ga ik nu plannen maken om er meer op uit te gaan, mezelf mooier en leuker te maken, en te gaan genieten van de herfst en de winter die er weer aan komt!
quote:Damaris schreef op 15 november 2010 @ 14:08:

De seks is saai, het huishouden zwaar, elke dag verloopt hetzelfde, het uiterlijk is ook niet meer wat het is geweest en er is een chronisch gebrek aan geld en avontuur. 60 Procent van de vrouwen is ontevreden over haar leven.

Rozen verwelken

Schepen vergaan

Dus lig niet te melken

Maar doe er wat aan

(auteur mij onbekend)

quote:28 Procent vindt het leven, in vergelijking met vijf jaar geleden, een stuk saaier. Er is volgens deze groep minder sekspret, hun sociale leven is beperkt en er is gebrek aan avontuur. Vier op de tien vrouwen voelt zich extra somber in de winter.Dus 60% niet. Meevaller.quote:Opzienbarend is het dat veel vrouwen onzeker zijn over hun uiterlijk en intelligentie.Opzienbarend? De onderzoekers hadden voor dit onderzoek nog nooit een vrouw gesproken?quote:Vrouwen vinden dat sleur vooral wordt veroorzaakt door: gebrek aan geld, routine, saaie kleding, bijna geen sociaal leven, huishouden, altijd hetzelfde eten, weinig vakanties, saaie baan, geen nieuwe hobby's of interesses en een saai seksleven.

En wat vinden jullie?Dat er veel zeikwijven zijn in Engeland. Zouden de mannen daar ook zo zeuren?
Hou oud zijn die ondervraagde vrouwen??
Dat gezeik altijd over het huishouden vind ik ook maar onzin hoor. Ga maar eens een uurtje even door je huis, dan is het weer klaar!
Ik vind het merendeel van de vrouwen trouwens saaai.
quote:Mlle_j schreef op 15 november 2010 @ 14:12:

Kook eens wat anders, neem een hobby, trek een rare jurk aan en ga een keer bovenop. Solliciteer weg van die saaie baan, regel wat meer salaris en uitbesteden dat huishouden, kun je ook nog op vakantie en ga je daar lekker nieuwe kleren kopen. Klaar.
quote:Murdoch schreef op 15 november 2010 @ 14:13:

Ik vind dat als je iemand een vragenlijstje voorhoudt waarin de mogelijkheid van verbetering benadrukt wordt, dat mensen dan opeens heel veel te zeuren hebben.sssssst, zeiken over een onderzoek is veel leuker als het nog niet methodologisch onderuit is getrapt!
quote:Vicky schreef op 15 november 2010 @ 14:15:

Dat gezeik altijd over het huishouden vind ik ook maar onzin hoor. Ga maar eens een uurtje even door je huis, dan is het weer klaar!En anders besteed je het uit aan iemand die het wel leuk vindt: de schoonmaakster.
Tja als je je leven saai vindt ben je zelf degene die daar wat aan kan doen, dat doet een ander niet voor je.
Volg de oorspronkelijke stem van je hart.
quote:rider schreef op 15 november 2010 @ 14:14:

[...]

Opzienbarend? De onderzoekers hadden voor dit onderzoek nog nooit een vrouw gesproken?

Nee, ik vind het leven niet saai. Geen gebrek aan geld, leuke sociale contacten, shame shame werkster voor het huishouden, fijne regelmatige sex.
Maak niet schoon, zoek een hobby.

en huishoudster dan.
.
quote:Murdoch schreef op 15 november 2010 @ 14:13:

Ik vind dat als je iemand een vragenlijstje voorhoudt waarin de mogelijkheid van verbetering benadrukt wordt, dat mensen dan opeens heel veel te zeuren hebben.Eens
Geldt niet voor Nederland, wij hebben immer het Viva-forum!
Maar mijn leven is trouwens ook wel saai. Elke dag naar dezelfde baan, zelfde collega's, zelfde man in bed 's avonds en ik kook ook niet al te gevarieerd de laatste tijd. Oh en de ijskast is altijd vol en ik heb geld op de bank - saaaai dus.

Oveirgens, vroeger, toen ik losvast werkte, vier keer per week tot bloedens toe uitging, de ijskast alleen maar witte wijn bevatte en ik steeds in slaapkamers in andere stadsdelen wakker werd vond ik dat trouwens ook saai. Gelukkig ben ik niet zo bevattelijk voor saaiheid omdat ik vrij gelukkig ben :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven