Ranzige buren

15-11-2010 15:07 74 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie van jullie heeft wel eens het idee naast een stel tokkies te wonen? Bijvoorbeeld smerige dingen in de tuin of andere ranzige dingen.

Waarom ik dit topic open? Ik kwam vannacht bij mijn auto en die lag vol met patat en sate-saus. Gewoon vanaf de galerij gegooid naar beneden. Ik was woest, heb een auto van 3 maand oud en dat doet er dan nog niet eens toe... Ik vond het gewoon misselijk makend. Het hele dak zat er onder, en het ergste was nog het vet van de patat op het raam, kreeg ik er niet meer af. Heb nu hard lopen boenen en ben door de wasstraat gegaan en nu zit er niet meer zo'n waas over het glas.

Dus ik vraag me af, ben ik de enige met zulke ranzige buurtbewoners of zijn er meerderen?
bah wat lijkt me dat idd vervelend!

Gelukkig hier niet aan de orde, ik woon vrijstaand, enige waar ik last van zou kunnen hebben is de herten die de planten opeten. Maar woon dan ook niet in NL.
Ik woon absoluut niet in een Tokkiewijk, maar dat belette de buurkinderen niet om een hand grind over de schutting op mijn auto te gooien. Had liever een patatje met gehad eigenlijk.
zow he wat een ranzige zooi moet dat geweest zijn, kan je geen aangifte doen ofzo voor dit soort situaties?

Bah vieze mensen zijn dat, ik hoop dat het opgelost kan worden met hen zeg.

je gooit die zooi toch niet uit het raam?! met hetzelfde gemak gooi je het in de afval bak zo ging het toch? Jemig hebben die mensen dat nooit geleerd?

Kan jou gevoel wel begrijpen, jammer dat dit soort mensen ook bestaan.
Wat we niet kunnen veranderen, moeten we verdragen..
Getver, dat krijg je toch niet verzonnen? Nee, gelukkig heb ik niet zulke buurtbewoners.
Jeetje wat asso zeg ! Wel herkenbaar helaas .Eerste woning was in een hele slechte buurt .Ik had een benedenhuis en de buren boven mij gooide gewoon volle vuilniszakken in mijn voortuin .

Heb dit met humor kunnen oplossen en gevraagd of ze voortaan vuilniszakken gevuld met tuinaarde naar beneden konden gooien.

Daarna nooit meer gebeurd
Bij mij in de buurt word het grofvuil gewoon buiten gezet wanneer men daar zin in heeft. Soms kan je je eigen vuilnis niet eens kwijt in de containers omdat je er niet bij kan.

Ik erger me er kapot aan.
Ik heb geen motto.
Waar ik vroeger woonde, gooide de buurman eerder altijd zijn lege blikjes bier in ons grasveld achter ons huis! En mensen die op het bouwland (eigenlijk boerengrond waar mais werd verbouwd daar woonde wij voor) gooide hun zooi bij alle mensen over de schutting plus de buurvrouw gooide de zakjes met hondendrollen van haar terrier over onze schutting en dat noemde ze dan haar tuin schoonmaken.. begrijp je toch niet? ben zo blij nu op mezelf te wonen op 1 hoog, nooit last van iemand lekker rustig hier !

Geen tuin om me zorgen meer over te maken!
quote:Vl43inder schreef op 15 november 2010 @ 15:12:

Ik woon absoluut niet in een Tokkiewijk, maar dat belette de buurkinderen niet om een hand grind over de schutting op mijn auto te gooien. Had liever een patatje met gehad eigenlijk.Nou, dat kan ik me voorstellen.
Niet ranzig, wel luid en agressief. Daar viel helaas niet mee te praten.

Weet je wie het was? Is normale communicatie mogelijk? Misschien heeft zoon- of dochterlief het wel gedaan en zijn paps en mams er ook niet blij mee als ze het weten?

Wel flink balen zeg, hopelijk blijft het bij deze ene keer.
Getver wat vervelend!

Nog een tip voor je ruit: afwasmiddel! dat ontvet goed
quote:Mythical schreef op 15 november 2010 @ 15:20:

Waar ik vroeger woonde, gooide de buurman eerder altijd zijn lege blikjes bier in ons grasveld achter ons huis! En mensen die op het bouwland (eigenlijk boerengrond waar mais werd verbouwd daar woonde wij voor) gooide hun zooi bij alle mensen over de schutting plus de buurvrouw gooide de zakjes met hondendrollen van haar terrier over onze schutting en dat noemde ze dan haar tuin schoonmaken.. begrijp je toch niet? ben zo blij nu op mezelf te wonen op 1 hoog, nooit last van iemand lekker rustig hier

Geen tuin om me zorgen meer over te maken!Serieus, zakjes met hondendrollen? Gatver wat een smeerbakken zeg!
Ja larissje, echt zo ranzig ze nam nog eens te moeite om de zakjes dicht te knopen dus ze graaide het met een zakje van haar gras en gooide het zo over de schutting! Bah mijn stiefvader heeft er toen politiewerk van gemaakt na 9 keer te hebben gevraagd het niet meer te doen en gewoon de afval bak te gebruiken.
quote:Mythical schreef op 15 november 2010 @ 15:14:

kan je geen aangifte doen ofzo voor dit soort situaties?

Aangifte? Waarvan dan?

Ik vind het ook asociaal maar je kan niet van elk asociaal gedrag aangifte doen hoor... bovendien als de politie in Nederland tijd zou hebben om zich met 1 over de reling gegooid patatbakje bezig te houden, dan zou het hier een waar paradijs zijn!
quote:Mythical schreef op 15 november 2010 @ 15:28:

Ja larissje, echt zo ranzig ze nam nog eens te moeite om de zakjes dicht te knopen dus ze graaide het met een zakje van haar gras en gooide het zo over de schutting! Bah mijn stiefvader heeft er toen politiewerk van gemaakt na 9 keer te hebben gevraagd het niet meer te doen en gewoon de afval bak te gebruiken.Je vraagt je toch af hoe mensen het in hun hoofd halen he? Dan ben je toch niet wijs?
Ik woon niet bepaald in een slechte buurt, mooie straat met jaren 30 koophuizen hier, maar geloof me: tokkies heb je in alle soorten en maten. Onze hoogopgeleide, sjiek geklede buurvrouw heeft haar hele tuin volstaan met vuilnis, bierkratten en gilt om 11 uur savonds tegen haar 12-jarige dochter dat het een kutkind is.

Tuig.
Yup, helaas herkenbaar; geen patatjes saté, maar bovenburen (welke weet ik niet, heb nog vier verdiepingen boven me) kieperen inhoud van konijnenhok zo over de balustrade, met als gevolg stro en stront op het balkon. Daarnaast regelmatig blikjes, trays, lege schoonmaakflessen, bierflesjes etc. op het grasveldje voor m'n flat. Woon hier gelukkig nog maar een paar weekjes, dan naar een betere buurt
quote:Pepernoek schreef op 15 november 2010 @ 15:42:

Ik woon niet bepaald in een slechte buurt, mooie straat met jaren 30 koophuizen hier, maar geloof me: tokkies heb je in alle soorten en maten. Onze hoogopgeleide, sjiek geklede buurvrouw heeft haar hele tuin volstaan met vuilnis, bierkratten en gilt om 11 uur savonds tegen haar 12-jarige dochter dat het een kutkind is.

Tuig.Zo? hoe haalt ze het in haar hoofd om dat kind een kut kind te noemen?! jezus, ben het zeker met je eens dat dat soort mensen tuig zijn!
Goh wat een reacties al.. Ik snap idd ook niet waarom we het maar zo over de auto heen gooien. Gelukkig ben ik niet de enige met onopgevoede buren, zo te lezen. Het was een een millkshake beker met saté en een beste zak patat. Maar waar ik het aan verdiend heb? Geen id. Verder woon ik niet in een tokkie flat ofzo, we hebben nog nooit zoiets meegemaakt hier. Er wonen voornamelijk bejaarden.

Aangifte doen helpt niet denkt ik, er is immers niks vernield. Maar ik heb een briefje op het prikbord in de hal hangen dat ik het niet zo grappig vond.
Gelukkig niet bekend mee. Maar ik kan me zo voorstellen dat je even de rekening van de wasstraat naar de Tokkie's gestuurd hebt.
Dat zou ik willen doen maar weet niet wie van mijn 90 medebewoners van de flat het heeft gedaan
Sommige mensen zijn gewoon echt heel. vreemd. en hebben absoluut geen manieren.

Moeten ze lekker zelf weten, maar val er geen anderen mee lastig (vooral niet je kinderen, grrrr)
Bij mijn baas zijn het de buurkinderen die altijd iets doen. Als ze niet met stoepkrijt het halve huis inkleuren, dan trappen ze wel met een voetbal net zolang tegen de dakgoot tot ie losgaat hangen. Of tussen/tegen de autos van mij en mijn collega's voetballen.....

En als je er iets van zegt :

nee hoor " Mijn kinderen doen niet van zulke dingen "
quote:Pepernoek schreef op 15 november 2010 @ 15:42:

Tuig.

Kutkind ? Das nog nix

Ik woon sinds 2.5 jaar in mn eerste woning en heb helaas een slechte buurt uitgekozen.

Ik woon naast een bijstandsmoeder. Deze scheldt haar zoon van 9 vaak uit voor kankerbeest en kankerlijer , zonde moeite , en elke zin eindigt bij haar sowieso met kanker, de muren zijn hier helaas vrij dun :(
herken het ook. heb een paar jaar onder tokkies gewoond.

die probeerden me weg te pesten, wat ze ook gelukt is.

o.a. met overal klachten tegen mij indienen, de buurtwinkeliers tegen mij opzetten, op mijn fiets spugen, mijn post op straat leggen en als klapstuk mijn ramen bekladden met leuzen.

brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!!!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven