Gek word ik van dat oorsuizen..
maandag 15 november 2010 om 20:00
Ik heb jaren geleden een gehoorbeschadiging opgelopen.
Sindsdien heb ik last van oorsuizen, daar was altijd goed mee te leven. Als ik gewoon mijn ding deed, hoorde ik het niet of viel het me gewoon niet op.
Helaas is daar nu verandering in gekomen, ik ervaar al een paar maanden veel stress en daardoor lijkt het wel alsof het oorsuizen steeds harder en scherper wordt.
Ik word er echt gek van, ook tijdens het slapen gaat het scherpe geluid door merg een been.
Ja, ik weet het, zorg dat de stress verdwijnt. Helaas krijg ik dit niet voor elkaar.
Zijn er meer mensen die er last van hebben en wat kan je er aan doen?
Sindsdien heb ik last van oorsuizen, daar was altijd goed mee te leven. Als ik gewoon mijn ding deed, hoorde ik het niet of viel het me gewoon niet op.
Helaas is daar nu verandering in gekomen, ik ervaar al een paar maanden veel stress en daardoor lijkt het wel alsof het oorsuizen steeds harder en scherper wordt.
Ik word er echt gek van, ook tijdens het slapen gaat het scherpe geluid door merg een been.
Ja, ik weet het, zorg dat de stress verdwijnt. Helaas krijg ik dit niet voor elkaar.
Zijn er meer mensen die er last van hebben en wat kan je er aan doen?
maandag 15 november 2010 om 20:05
maandag 15 november 2010 om 20:08
Helaas, niets aan te doen...
Je trilhaartjes liggen plat, en die komen niet meer omhoog.
Ik merk ook dat ik er soms (nog...) meer last van heb dan anders, maar over het algemeen kan ik me er gelukkig redelijk voor afsluiten. Het stoort me met name als ik moét slapen omdat ik de volgende dag een belangrijke afspraak heb oid. Dan valt het me het te meer op en word ik kwaad op mijzelf en kan ik helemaal niet slapen..
Van de huisarts heb ik inslaaptabletjes, als ik er 10 gebruik in 4 maanden is het veel. Maar het is een fijn idee dat ik ze kán pakken.
Je trilhaartjes liggen plat, en die komen niet meer omhoog.
Ik merk ook dat ik er soms (nog...) meer last van heb dan anders, maar over het algemeen kan ik me er gelukkig redelijk voor afsluiten. Het stoort me met name als ik moét slapen omdat ik de volgende dag een belangrijke afspraak heb oid. Dan valt het me het te meer op en word ik kwaad op mijzelf en kan ik helemaal niet slapen..
Van de huisarts heb ik inslaaptabletjes, als ik er 10 gebruik in 4 maanden is het veel. Maar het is een fijn idee dat ik ze kán pakken.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
maandag 15 november 2010 om 20:09
maandag 15 november 2010 om 20:12
Ik heb er ook last van, nog niet naar de dokter geweest omdat ik idd heb gehoord dat er niets aan te doen is. Overdag gaat het goed, meestal 's avonds ook, maar als ik moet slapen dan fixeer ik mij er meer op (zoals iemand hierboven zei).
Ik vind het echt irritant dan op zo'n momenten en dan val k nog moeilijker in slaap (zoals gisterenavond, uiteindelijk maar een goeie huilbui gehad zodat ik in slaap ging vallen, emoties hé
)
Ik vind het echt irritant dan op zo'n momenten en dan val k nog moeilijker in slaap (zoals gisterenavond, uiteindelijk maar een goeie huilbui gehad zodat ik in slaap ging vallen, emoties hé

maandag 15 november 2010 om 20:21
Ik heb ook een paar dagen een tinnitus-maskeerder geprobeerd: een soort gehoorapparaat wat een ruis geeft, zodat (in mijn geval) de fluittoon gemaskeerd zou worden. Ik vond het alleen maar meer herrie maken, waardoor ik nog minder kon horen: nu hoorde ik ruisen en dat stoorde me meer dan mijn fluittoon.
Bovendien irriteerden die apparaten (ik heb het in beide oren) in mijn oren, kreeg er jeuk van en het ging zeer doen.
Gelukkig had ik ze op proef, en heb ik ze niet hoeven betalen.
Bovendien irriteerden die apparaten (ik heb het in beide oren) in mijn oren, kreeg er jeuk van en het ging zeer doen.
Gelukkig had ik ze op proef, en heb ik ze niet hoeven betalen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
maandag 15 november 2010 om 20:30
Haha ja dat las ik. Ik heb niet echt last van onbegrip ofzo. Als ik zeg dat ik oorsuis heb is meestal standaard reactie: oh, oke. Ik heb ook geen zin in "ooooooooooh wat eeeeeeeeeeeeerg", want ja, het is prut, maar het kan altijd nog erger.
Ik grijp trouwens wel heel soms de kans als iemand met zo'n schelp bij z'n oor zit en dan de zee hoort. Dan zeg ik: leuk he, ik hoor dat de hele dag door.
Ik grijp trouwens wel heel soms de kans als iemand met zo'n schelp bij z'n oor zit en dan de zee hoort. Dan zeg ik: leuk he, ik hoor dat de hele dag door.
maandag 15 november 2010 om 20:34
maandag 15 november 2010 om 20:40
maandag 15 november 2010 om 20:52
quote:Groll schreef op 15 november 2010 @ 20:50:
Ik las ergens dat je eigen hersenen die geluiden maken. Je kan ze ook versterken door ernaar te luisteren.
Ik heb ze ook soms, meestal als ik erg moe benDat is ook zo, als je je aan een geluid irriteert en je luistert erna wordt de irritatie alleen maar groter..
Ik las ergens dat je eigen hersenen die geluiden maken. Je kan ze ook versterken door ernaar te luisteren.
Ik heb ze ook soms, meestal als ik erg moe benDat is ook zo, als je je aan een geluid irriteert en je luistert erna wordt de irritatie alleen maar groter..
maandag 15 november 2010 om 20:55
Ik heb eens uitgelegd gekregen dat het een soort fantoomgeluid is (net zoiets als fantoompijn dus). Geluiden van buiten af worden door die trilhaartjes omgezet in geluid zodat er een signaaltje naar je hersenen gaat dat er geluid is. Doordat de trilhaartjes beschadigd zijn zenden ze constant signalen naar je hersenen dat er geluid is. Maar dat is dus niet zo. Het is al jaren geleden dat iemand dit vertelt heeft dus wellicht klopt het niet helemaal. Het zou dus ook betekenen dat oorsuis per definitie een beschadiging aan de trilhaartjes is terwijl dit volgens mij niet altijd zo hoeft te zijn. Aangezien sommige mensen het voor korte tijd hebben of alleen tijdens periode van stress. Dan zou het weer met de doorbloeding te maken hebben.
maandag 15 november 2010 om 21:05
Euhmm hoe hoog is je bloeddruk? Als je meer stress hebt nu dan is het waarschijnlijk dat je bloeddruk aan de hoge kant is continue en dat is niet bevordelijk voor de klachten mbt je tinnitus.
http://www.tinnitus.nl/
http://www.tinnitus.nl/