Oud vs Nieuw - 2e poging

16-11-2010 09:41 110 berichten
Ik ga niet wachten op officiële goedkeuring voor het openen van een nieuw Oud vs Nieuw-topic. Het was een leuke, goede discussie dus bring it on!



Wellicht handig om in dit topic dan maar geen mensen meer aan te spreken op forumgedrag, dit wordt kennelijk ervaren als provocerend/beledigend..



Waar waren we gebleven.. Hoe het forum is veranderd, wat daar de reden voor is of is geweest, postgedrag van Oude en Nieuwe forummers and so on. Kom d'r maar in..
Alle reacties Link kopieren
Wat is het verschil tussen forumgedrag en postgedrag?
..popcorn?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de hele discussie gemist, maar ik denk dat oud vs nieuw vergelijken niet haalbaar is.. dat is appels met peren vergelijken.



Ik merk wel dat de topics allemaal "simpeler" zijn geworden.. voorheen waren het "echte" vragen/discussiepunten. Nu is het voornamelijk Ben ik zwanger/vind hij me leuk etc etc (als je begrijpt wat ik bedoel) de lat ligt gewoon een heel stuk lager.



En toch krijg je overal dezelfde antwoorden: "ga naar de dokter" bijv.
Geen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Opa_Sokkenpop schreef op 16 november 2010 @ 09:51:

Ik heb de hele discussie gemist, maar ik denk dat oud vs nieuw vergelijken niet haalbaar is.. dat is appels met peren vergelijken.



Ik merk wel dat de topics allemaal "simpeler" zijn geworden.. voorheen waren het "echte" vragen/discussiepunten. Nu is het voornamelijk Ben ik zwanger/vind hij me leuk etc etc (als je begrijpt wat ik bedoel) de lat ligt gewoon een heel stuk lager.



En toch krijg je overal dezelfde antwoorden: "ga naar de dokter" bijv.



Ik zit niet heel erg lang op dit forum, maar heb wel jaren meegelezen. Zelfs ik, die maar kort actief bezig is op het forum ,merk dat ik eigenlijk wel vaak dezelfde antwoorden geef.

Simpelweg omdat de onderwerpen eigenlijk hetzelfde zijn maar verpakt in een ander jasje.



Desalniettemin post ik toch iets, omdat iemand ook de moeite heeft genomen om iets neer te pennen en waarschijnlijk het even van zich af moet schrijven en wat advies wil hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ja maar ik vind het wel een beetje overtrokken dat als je heel direct uit de hoek komt, je dan gelijk word afgefikt, want: oude garde, dus die verpesten het voor iedereen.



Dat is zo'n onzin!!



Stel een: Help! Ik ben zwanger topic:

Als een suus/bianca/elninjoo dan zegt: Ja dan had je niet moeten neuken (bwv) dan word het gelijk een affikfestijn. Als een nieuwe dat zegt dan word er overheen gelezen, of niet op ingegaan.



En dat is hatelijk..



(Sorry jullie waren de eerste namen die bij me opkwamen, ik bedoel er helemaal niets mee )
Alle reacties Link kopieren
quote:Medatative_rose schreef op 16 november 2010 @ 10:04:

[...]





Ik zit niet heel erg lang op dit forum, maar heb wel jaren meegelezen. Zelfs ik, die maar kort actief bezig is op het forum ,merk dat ik eigenlijk wel vaak dezelfde antwoorden geef.

Simpelweg omdat de onderwerpen eigenlijk hetzelfde zijn maar verpakt in een ander jasje.



Desalniettemin post ik toch iets, omdat iemand ook de moeite heeft genomen om iets neer te pennen en waarschijnlijk het even van zich af moet schrijven en wat advies wil hebben.Mee eens! Ik ben ook nieuw op dit forum!
Alle reacties Link kopieren
Als iemand een medische vraag stelt, is mijn reactie (als ik al reageer) idd standaard "Ga naar de Dokter".



Iemand vraagt advies en dat is mijn advies. Geen waardeoordeel,geen bashen, nix van dat alles. Puur en simpel. Ik ben geen arts en een arts is dan toch de beste plek om heen te gaan.



Maar dat mag dus ook al niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat probeer ik te zeggen sgaaaaaapie!



En ik zit hier ook al best lang, ookal heb ik nu een andere naam. Neem aan dat hij vrij herkenbaar is
Alle reacties Link kopieren
Opa ik ben gestopt met te willen weten wie nu wie is en was en zo.
Alle reacties Link kopieren
*mompelt iets over spaghetti*
Alle reacties Link kopieren
Haha



Geen toevoeging, maar hoop wel dat dit topic mag blijven bestaan en dat er eens kritisch gekeken word wat nou eigenlijk het verschil is tussen iemand kritsch op zijn gedrag aanspreken of provoceren....
Alle reacties Link kopieren
quote:zusenzoo schreef op 16 november 2010 @ 10:17:

Haha



Geen toevoeging, maar hoop wel dat dit topic mag blijven bestaan en dat er eens kritisch gekeken word wat nou eigenlijk het verschil is tussen iemand kritsch op zijn gedrag aanspreken of provoceren....Dat verschil is toch niet te meten o.i.d. het is toch heel persoonlijk?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook in het vorige Oud vs. Nieuw topic gepost en zie nu, n.a.v. dit topic, dat het helemaal verdwenen is.

Als ik het me goed herinner draaide dat topic vorige week donderdag, heb het toen gevolgd tot een uur of vijf.

Wat is ermee gebeurd? Raakte het ontspoord?

Waarom is het verwijderd?

Er stonden m.i. wel een paar mooie dingen in, jammer.
De hele samenleving verhardt (wat niet fijn is), maar het vivaforum moet een soort EO worden blijkbaar. Omdat vooral één partij het niet aankan. Jammer, want discussieren op het scherpst van de snede is nou juist zo leuk.
quote:Guinevieve schreef op 16 november 2010 @ 10:21:

Ik heb ook in het vorige Oud vs. Nieuw topic gepost en zie nu, n.a.v. dit topic, dat het helemaal verdwenen is.

Als ik het me goed herinner draaide dat topic vorige week donderdag, heb het toen gevolgd tot een uur of vijf.

Wat is ermee gebeurd? Raakte het ontspoord?

Waarom is het verwijderd?Er stonden m.i. wel een paar mooie dingen in, jammer.



Dat staat in het Mod-topic



En eens, zonde dat het weg is.
Alle reacties Link kopieren
quote:lunaan schreef op 16 november 2010 @ 10:27:

[...]





Dat staat in het Mod-topic



En eens, zonde dat het weg is.



Er staat zovéél in het Mod-topic!

Ik heb daarnet even gebladerd in de 126 pagina's maar kan in de gauwigheid geen bericht vinden die verklaard waarom het oude Oud vs Nieuw topic is verwijderd.

Is er een samenvatttinkje mogelijk?
Alle reacties Link kopieren
Is niet persoonlijk Heleen.



Provocatie of iemand feedback geven (positief of negatief) is dat hetzelfde dan.

Je bedoelt als iemand lichtgeraakt is dat ze dan eerder van provocatie spreken?



Mijn inziens is feedback geven geen provocatie, je moet nml in het leven ook leren feedback ontvangen en het dus niet als provocatie zien.



Op de man spelen, als in schelden ed, dat is provocatie.
..
quote:Guinevieve schreef op 16 november 2010 @ 10:35:

[...]





Er staat zovéél in het Mod-topic!

Ik heb daarnet even gebladerd in de 126 pagina's maar kan in de gauwigheid geen bericht vinden die verklaard waarom het oude Oud vs Nieuw topic is verwijderd.

Is er een samenvatttinkje mogelijk?Het staat in het andere (moderater-overig).
quote:zusenzoo schreef op 16 november 2010 @ 10:35:

Is niet persoonlijk Heleen.



Provocatie of iemand feedback geven (positief of negatief) is dat hetzelfde dan.

Je bedoelt als iemand lichtgeraakt is dat ze dan eerder van provocatie spreken?



Mijn inziens is feedback geven geen provocatie, je moet nml in het leven ook leren feedback ontvangen en het dus niet als provocatie zien.



Op de man spelen, als in schelden ed, dat is provocatie.Ik ben hier ook nog niet zo lang, maar als iemand scheldt o.i.d. dan kun je toch op het toverstafje klikken en krijgt diegene een ban/waarschuwing?
Alle reacties Link kopieren
Zelfregulatie is de key, alleen ingrijpen bij spam, schelden, discriminatie, zelfmoord aankondigingen, 18+ etc.
Alle reacties Link kopieren
quote:Murdoch schreef op 16 november 2010 @ 10:39:

[...]





Ik ben hier ook nog niet zo lang, maar als iemand scheldt o.i.d. dan kun je toch op het toverstafje klikken en krijgt diegene een ban/waarschuwing?Klopt, maar ook voor provocatie of op de man spelen, maar dat is dus discutabel, vind ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:zusenzoo schreef op 16 november 2010 @ 10:35:

Is niet persoonlijk Heleen.



Provocatie of iemand feedback geven (positief of negatief) is dat hetzelfde dan.

Je bedoelt als iemand lichtgeraakt is dat ze dan eerder van provocatie spreken?



Mijn inziens is feedback geven geen provocatie, je moet nml in het leven ook leren feedback ontvangen en het dus niet als provocatie zien.



Op de man spelen, als in schelden ed, dat is provocatie.



Maar een ongelijke discussie is niet eerlijk. Sommige mensen zijn mondiger dan andere wanneer een discussie tien tegen één wordt en die éne is niet mondig, dan kan dat een heel vervelend gevoel oproepen. Dat zou je bij wijze van spreken ook niet zo in de kroeg doen.

Ik vind wanneer iemand aangeeft dat het genoeg is, daar dan respect voor moet worden opgebracht, dat zie ik soms niet gebeuren. (heeft niks met nieuwe of oude garde te maken)
quote:zusenzoo schreef op 16 november 2010 @ 10:40:

Zelfregulatie is de key, alleen ingrijpen bij spam, schelden, discriminatie, zelfmoord aankondigingen, 18+ etc.





Als ik een keer lang op vakantie ga, help me er dan aan herinneren dat ik van tevoren al het bovenstaande in 1 bondige post weet te verenigen, dat lijkt me wel een uitdaging .



Verder snap ik niet zo goed wat het allemaal met macht te maken heeft. Heb je het nou over angels?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven