Oud vs Nieuw - 2e poging
dinsdag 16 november 2010 om 09:41
Ik ga niet wachten op officiële goedkeuring voor het openen van een nieuw Oud vs Nieuw-topic. Het was een leuke, goede discussie dus bring it on!
Wellicht handig om in dit topic dan maar geen mensen meer aan te spreken op forumgedrag, dit wordt kennelijk ervaren als provocerend/beledigend..
Waar waren we gebleven.. Hoe het forum is veranderd, wat daar de reden voor is of is geweest, postgedrag van Oude en Nieuwe forummers and so on. Kom d'r maar in..
Wellicht handig om in dit topic dan maar geen mensen meer aan te spreken op forumgedrag, dit wordt kennelijk ervaren als provocerend/beledigend..
Waar waren we gebleven.. Hoe het forum is veranderd, wat daar de reden voor is of is geweest, postgedrag van Oude en Nieuwe forummers and so on. Kom d'r maar in..
dinsdag 16 november 2010 om 11:08
quote:Boro schreef op 16 november 2010 @ 11:04:
[...]
Maar dit heb ik helemaal niet gezien in het vorige topic. Tenzij er gisteren zo is gepost, toen ben ik hier niet geweest.
Ontopic :
Wat mij afgelopen week erg is opgevallen is dat het helemaal niet "de oude garde" is die onaardig is.
Sterker nog, het is hoofdzakelijk de nieuwere forummer die wat feller is. En dan feller alsin onaardig. Ik zie steeds vaker gebeuren dat "nieuw" overal bij in de verdediging schiet. En niet op een aardige manier.
Voorbeeldje:
Annepan: "Ik wil nieuwe schoenen. Nou denk ik erover om paarse met oranje pumps te kopen, wat denken jullie ? Kan dat"
Forumster1: "Ik zou het niet doen. Oranje met paars is geen gezicht. Echt niet"
Forumster2: "Jaaa , doen. Supergaaf "
Forumster3: "Als jij het mooi vindt dan moet je het doen, waarom je mening aflaten hangen van de dames op het viva forum? Ik snap dat nooit"
Forumster4: "OMG, oranje met paars ? Echt waar ? Ik zou er niet voor gaan."
Annepan. "Jemig, dit is weer eens typisch viva. ALS JE IETS NIET LEUK VINDT REAGEER DAN GEWOON NIET. Stomme antwoorden allemaal. Behalve Forumster2 bedankt voor je lieve antwoord. Dit herken ik ook, met als aanvulling: jeeezus jullie zullen wel een stel degelijke mutsen zijn zonder eigen leven dan, ga breien joh, je bent gewoon jaloers omdat ik nog jong en wild ben. Trieste wijve jonge.
[...]
Maar dit heb ik helemaal niet gezien in het vorige topic. Tenzij er gisteren zo is gepost, toen ben ik hier niet geweest.
Ontopic :
Wat mij afgelopen week erg is opgevallen is dat het helemaal niet "de oude garde" is die onaardig is.
Sterker nog, het is hoofdzakelijk de nieuwere forummer die wat feller is. En dan feller alsin onaardig. Ik zie steeds vaker gebeuren dat "nieuw" overal bij in de verdediging schiet. En niet op een aardige manier.
Voorbeeldje:
Annepan: "Ik wil nieuwe schoenen. Nou denk ik erover om paarse met oranje pumps te kopen, wat denken jullie ? Kan dat"
Forumster1: "Ik zou het niet doen. Oranje met paars is geen gezicht. Echt niet"
Forumster2: "Jaaa , doen. Supergaaf "
Forumster3: "Als jij het mooi vindt dan moet je het doen, waarom je mening aflaten hangen van de dames op het viva forum? Ik snap dat nooit"
Forumster4: "OMG, oranje met paars ? Echt waar ? Ik zou er niet voor gaan."
Annepan. "Jemig, dit is weer eens typisch viva. ALS JE IETS NIET LEUK VINDT REAGEER DAN GEWOON NIET. Stomme antwoorden allemaal. Behalve Forumster2 bedankt voor je lieve antwoord. Dit herken ik ook, met als aanvulling: jeeezus jullie zullen wel een stel degelijke mutsen zijn zonder eigen leven dan, ga breien joh, je bent gewoon jaloers omdat ik nog jong en wild ben. Trieste wijve jonge.
dinsdag 16 november 2010 om 11:12
quote:Murdoch schreef op 16 november 2010 @ 11:08:
[...]
Dit herken ik ook, met als aanvulling: jeeezus jullie zullen wel een stel degelijke mutsen zijn zonder eigen leven dan, ga breien joh, je bent gewoon jaloers omdat ik nog jong en wild ben. Trieste wijve jonge.
Klopt.
En als je daar dan al op in durft te gaan, als "oude garde" zijnde. ( Of als nuchtere forumster ) Dan loopt het volledig uit te klauwen. Zeg ik bijv: "Annepan, als jij om een mening vraagt op een forum waarbij de leus is "Voor vrouwen met een mening", dan kan je verwachten dat niet iedereen oessiepoessieliefdepief doet. Maar dat je ook rake antwoorden kan krijgen in het straatje wat niet bij jou past"
Dan krijg ik te horen dat ik niet zo flauw moet doen, door het hele meningsverhaal erbij te halen..
Schiet mij maar lek hoor.
( En: *huilstemmetje* "het is altijd hetzelfde groepje wat hier de boel komt verzieken. Kijk, daar hebben we Boro al, en Star en Saaar komen ook nog even hun mening verkondigen."
En zijn "wij" dus weer de lul. - )
[...]
Dit herken ik ook, met als aanvulling: jeeezus jullie zullen wel een stel degelijke mutsen zijn zonder eigen leven dan, ga breien joh, je bent gewoon jaloers omdat ik nog jong en wild ben. Trieste wijve jonge.
Klopt.
En als je daar dan al op in durft te gaan, als "oude garde" zijnde. ( Of als nuchtere forumster ) Dan loopt het volledig uit te klauwen. Zeg ik bijv: "Annepan, als jij om een mening vraagt op een forum waarbij de leus is "Voor vrouwen met een mening", dan kan je verwachten dat niet iedereen oessiepoessieliefdepief doet. Maar dat je ook rake antwoorden kan krijgen in het straatje wat niet bij jou past"
Dan krijg ik te horen dat ik niet zo flauw moet doen, door het hele meningsverhaal erbij te halen..
Schiet mij maar lek hoor.
( En: *huilstemmetje* "het is altijd hetzelfde groepje wat hier de boel komt verzieken. Kijk, daar hebben we Boro al, en Star en Saaar komen ook nog even hun mening verkondigen."
En zijn "wij" dus weer de lul. - )
Wij hebben allemaal last van Jouw stemmingswisselingen !
dinsdag 16 november 2010 om 11:15
quote:Pompadoer schreef op 16 november 2010 @ 11:12:
Boro, heel herkenbaar
Maar ik zie hier soms toch ook nieuwkomers om onduidelijke redenen met huid en haar opgevreten worden. En als er eentje begint te zieken doen er meteen een aantal anderen mee. Het gevoel dat er een incrowd is die de dienst uitmaakt vind ik persoonlijk niet helemaal onterecht.
Das wel waar ja Ik laat me ook wel eens meeslepen. Achteraf denk ik dan wel eens, nou dit is niet helemaal fair geweest.
Maar om nou te stellen dat het een groepje is van 30-50 vrouwen die het voor de overige minimaal 1500 bezoeksters verpesten, dat vind ik heel knap.
Boro, heel herkenbaar
Maar ik zie hier soms toch ook nieuwkomers om onduidelijke redenen met huid en haar opgevreten worden. En als er eentje begint te zieken doen er meteen een aantal anderen mee. Het gevoel dat er een incrowd is die de dienst uitmaakt vind ik persoonlijk niet helemaal onterecht.
Das wel waar ja Ik laat me ook wel eens meeslepen. Achteraf denk ik dan wel eens, nou dit is niet helemaal fair geweest.
Maar om nou te stellen dat het een groepje is van 30-50 vrouwen die het voor de overige minimaal 1500 bezoeksters verpesten, dat vind ik heel knap.
Wij hebben allemaal last van Jouw stemmingswisselingen !
dinsdag 16 november 2010 om 11:19
Maar als ik ook een tegenvoorbeeld mag geven: net als in de echte wereld worden mensen hier vaak eerst 'uitgetest'. Zo kan het gebeuren dat een forummer schrijft dat ze graag samen wil gaan wonen bij haar vriend met wie ze een vrij labiele relatie heeft, en wat ze dan met haar dochter moet doen. Heel voorspelbaar krijgt ze een enorme bak bagger over zich heen, maar als de OP er een paar honderd berichten later nog staat en ze in staat blijkt te luisteren, geven ook veel forummers haar complimenten voor haar incasseringsvermogen en bereidheid te veranderen.
(Vooral in dat luisteren zit het hem volgens mij, ik kan mensen ook niet al te lang serieus nemen als ze gelijk een robot doorratelen en gewoon niks in zich opnemen van alle raad).
(Vooral in dat luisteren zit het hem volgens mij, ik kan mensen ook niet al te lang serieus nemen als ze gelijk een robot doorratelen en gewoon niks in zich opnemen van alle raad).
dinsdag 16 november 2010 om 11:19
Is het ouwe topic weg? Waarom in godesnaam?
Dat is misschien nog wel de grootste doodsteek voor dit forum. Dat je je de vingers blauw kunt tikken in topics die vaak rellerig beginnen maar dan meestal evolueren tot boeiende discussies, en dat de Angels - flashback naar de minderbegaafdheid die ze vroeger al tentoonspreidden "Lé-Zen!" - die vervolgens deleten.
I'm getting too old for this shit.
Dat is misschien nog wel de grootste doodsteek voor dit forum. Dat je je de vingers blauw kunt tikken in topics die vaak rellerig beginnen maar dan meestal evolueren tot boeiende discussies, en dat de Angels - flashback naar de minderbegaafdheid die ze vroeger al tentoonspreidden "Lé-Zen!" - die vervolgens deleten.
I'm getting too old for this shit.
Am Yisrael Chai!
dinsdag 16 november 2010 om 11:21
quote:fashionvictim schreef op 16 november 2010 @ 11:19:
Is het ouwe topic weg? Waarom in godesnaam?
Dat is misschien nog wel de grootste doodsteek voor dit forum. Dat je je de vingers blauw kunt tikken in topics die vaak rellerig beginnen maar dan meestal evolueren tot boeiende discussies, en dat de Angels - flashback naar de minderbegaafdheid die ze vroeger al tentoonspreidden "Lé-Zen!" - die vervolgens deleten.
I'm getting too old for this shit.Beleid! Staat! Hier! Niet! Ter! Discussie!
Is het ouwe topic weg? Waarom in godesnaam?
Dat is misschien nog wel de grootste doodsteek voor dit forum. Dat je je de vingers blauw kunt tikken in topics die vaak rellerig beginnen maar dan meestal evolueren tot boeiende discussies, en dat de Angels - flashback naar de minderbegaafdheid die ze vroeger al tentoonspreidden "Lé-Zen!" - die vervolgens deleten.
I'm getting too old for this shit.Beleid! Staat! Hier! Niet! Ter! Discussie!
dinsdag 16 november 2010 om 11:25
Ja maar hó even, ik ga toch niet een hele discussie over doen omdat het Hogerhand belieft de knuppel weer in het hoenderhok te gooien?
Dit gebeurt toch altijd?
Het topic was al op sterven na dood hoor. En er was gewoon helemaal niks gebeurd. Goed gepraat, dat was er gebeurd, zonder dat er slachtoffers gevallen waren. En daar was kennelijk wel op gerekend. En dan doen ze wat ze altijd doen, na dagen het vuur oppoken.
Of iemand moet me komen vertellen dat er gisteravond laat nog bonje is uitgebroken.
Dit gebeurt toch altijd?
Het topic was al op sterven na dood hoor. En er was gewoon helemaal niks gebeurd. Goed gepraat, dat was er gebeurd, zonder dat er slachtoffers gevallen waren. En daar was kennelijk wel op gerekend. En dan doen ze wat ze altijd doen, na dagen het vuur oppoken.
Of iemand moet me komen vertellen dat er gisteravond laat nog bonje is uitgebroken.
dinsdag 16 november 2010 om 11:26
quote:Murdoch schreef op 16 november 2010 @ 11:19:
Maar als ik ook een tegenvoorbeeld mag geven: net als in de echte wereld worden mensen hier vaak eerst 'uitgetest'. Zo kan het gebeuren dat een forummer schrijft dat ze graag samen wil gaan wonen bij haar vriend met wie ze een vrij labiele relatie heeft, en wat ze dan met haar dochter moet doen. Heel voorspelbaar krijgt ze een enorme bak bagger over zich heen, maar als de OP er een paar honderd berichten later nog staat en ze in staat blijkt te luisteren, geven ook veel forummers haar complimenten voor haar incasseringsvermogen en bereidheid te veranderen.
(Vooral in dat luisteren zit het hem volgens mij, ik kan mensen ook niet al te lang serieus nemen als ze gelijk een robot doorratelen en gewoon niks in zich opnemen van alle raad).
Mooi voorbeeld.
Het lastige op een groot forum is, dat er zeker bij het soort discussie wat jij nu aangeeft, heel veel vrouwen zijn die een mening hebben. En hem graag willen geven.
En dus kan het gebeuren dat TO eerst 4 pagina's lang krijgt te zien dat ze het niet moet doen. ( In vriendelijk en minder vriendelijke bewoordingen. ) De kunst van forummen is dus dat TO dat kan hebben. Kan filteren wat ze wel wil lezen ( Die vriendelijke benadering ) en wat ze niet wil lezen. ( De onaardige benadering, hoewel hij in feite precies hetzelfde kan zeggen dan de ander )
Hoe vaak ik mijn mening eigenlijk wil geven op een topic, maar hem weer delete omdat er al een stuk of 5 mensen hebben gereageerd met hetzelfde advies. En de enige reden dat ik dan delete is omdat ik bijvoorbaat al denk: "Nou , daar gaan we zometeen weer. Straks vinden ze weer dat een groepje het voor de rest verziekt"
Terwijl ik gewoon mijn mening wil geven. En dan kan het beuren dat ik het eens met Damaris ben. Of met Tutjemeteenrietje, of of...
Dat ik in een andere discussie recht tegenover ze kan staan, dat wordt dan niet gezien.
Maar als ik ook een tegenvoorbeeld mag geven: net als in de echte wereld worden mensen hier vaak eerst 'uitgetest'. Zo kan het gebeuren dat een forummer schrijft dat ze graag samen wil gaan wonen bij haar vriend met wie ze een vrij labiele relatie heeft, en wat ze dan met haar dochter moet doen. Heel voorspelbaar krijgt ze een enorme bak bagger over zich heen, maar als de OP er een paar honderd berichten later nog staat en ze in staat blijkt te luisteren, geven ook veel forummers haar complimenten voor haar incasseringsvermogen en bereidheid te veranderen.
(Vooral in dat luisteren zit het hem volgens mij, ik kan mensen ook niet al te lang serieus nemen als ze gelijk een robot doorratelen en gewoon niks in zich opnemen van alle raad).
Mooi voorbeeld.
Het lastige op een groot forum is, dat er zeker bij het soort discussie wat jij nu aangeeft, heel veel vrouwen zijn die een mening hebben. En hem graag willen geven.
En dus kan het gebeuren dat TO eerst 4 pagina's lang krijgt te zien dat ze het niet moet doen. ( In vriendelijk en minder vriendelijke bewoordingen. ) De kunst van forummen is dus dat TO dat kan hebben. Kan filteren wat ze wel wil lezen ( Die vriendelijke benadering ) en wat ze niet wil lezen. ( De onaardige benadering, hoewel hij in feite precies hetzelfde kan zeggen dan de ander )
Hoe vaak ik mijn mening eigenlijk wil geven op een topic, maar hem weer delete omdat er al een stuk of 5 mensen hebben gereageerd met hetzelfde advies. En de enige reden dat ik dan delete is omdat ik bijvoorbaat al denk: "Nou , daar gaan we zometeen weer. Straks vinden ze weer dat een groepje het voor de rest verziekt"
Terwijl ik gewoon mijn mening wil geven. En dan kan het beuren dat ik het eens met Damaris ben. Of met Tutjemeteenrietje, of of...
Dat ik in een andere discussie recht tegenover ze kan staan, dat wordt dan niet gezien.
Wij hebben allemaal last van Jouw stemmingswisselingen !
dinsdag 16 november 2010 om 11:29
dinsdag 16 november 2010 om 11:32
quote:Evidenza schreef op 16 november 2010 @ 11:25:
Ja maar hó even, ik ga toch niet een hele discussie over doen omdat het Hogerhand belieft de knuppel weer in het hoenderhok te gooien?
Dit gebeurt toch altijd?
Het topic was al op sterven na dood hoor. En er was gewoon helemaal niks gebeurd. Goed gepraat, dat was er gebeurd, zonder dat er slachtoffers gevallen waren. En daar was kennelijk wel op gerekend. En dan doen ze wat ze altijd doen, na dagen het vuur oppoken.
Of iemand moet me komen vertellen dat er gisteravond laat nog bonje is uitgebroken.Er was waren een klacht klachten over gekomen.
Ja maar hó even, ik ga toch niet een hele discussie over doen omdat het Hogerhand belieft de knuppel weer in het hoenderhok te gooien?
Dit gebeurt toch altijd?
Het topic was al op sterven na dood hoor. En er was gewoon helemaal niks gebeurd. Goed gepraat, dat was er gebeurd, zonder dat er slachtoffers gevallen waren. En daar was kennelijk wel op gerekend. En dan doen ze wat ze altijd doen, na dagen het vuur oppoken.
Of iemand moet me komen vertellen dat er gisteravond laat nog bonje is uitgebroken.Er was waren een klacht klachten over gekomen.
dinsdag 16 november 2010 om 11:33
dinsdag 16 november 2010 om 11:33
quote:Evidenza schreef op 16 november 2010 @ 11:29:
De doodsteek voor dit forum is het toverstaffen. Niemand, behalve de lezende angel, weet wat er als provocerend ervaren wordt. Eén anonieme klik op zo'n stengel en je bent de lul. Tien anonieme klikken op zo'n stengel en het hele topic is de lul.
En niemand weet waarom.Precies! Dat toverstaffen moet echt afgeschaft worden.
De doodsteek voor dit forum is het toverstaffen. Niemand, behalve de lezende angel, weet wat er als provocerend ervaren wordt. Eén anonieme klik op zo'n stengel en je bent de lul. Tien anonieme klikken op zo'n stengel en het hele topic is de lul.
En niemand weet waarom.Precies! Dat toverstaffen moet echt afgeschaft worden.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!