Cheers, mate...

16-09-2010 20:59 2518 berichten
Alle reacties Link kopieren

De bar is gepoetst, de glazen glimmen, en de barkrukken staan klaar. De deur staat open.

Voor de stamgasten en de meelezers.

Voor een mooi verhaal of een luisterend oor.

Voor een kop thee, koffie, glas bier of een karafje wijn. Of iets sterkers.

Voor het hapje bij het drankje.

Voor lief en voor leed.

Voor dansen en stomen.

Voor huilen en heulen.

Voor woede, voor wensen.

Voor grappen en grollen.

Voor de vriendschap.

Voor het delen, het geven en het nemen.

Voor elkaar.

Cheers!
Wat wilde ik nou toch typen?
Nee, ik heb niks, qua anticonceptie. Zelf dan. In mijn lijf bedoel ik. Noch aan de pil.
Mijn leven ligt compleet op z'n gat momenteel (verklaring/uitleg volgt echt snel en ja ik weet dat ik dat al eerder heb gezegd maar het is hier héctisch.. ik word echt geleefd. Ga er morgen voor zitten, voor 't hele verhaal in AK) maar even iets heel leuks waar ik al de hele avond door stuiter:

10 SCHILDERWERKEN KOMEN IN EEN GALERIE TE HANGEN IN GROTE STAD NABIJ HERTENKAMP!

Whoooooooo-fucking-hooooooooooooo!

Echt hoor hee, voor iedere stomme kutdrol die het leven kan draaien staat zomaar 1 hele mooie grote zonnestraal tegenover!

Morgen meer!

Kus
Bambi, super!!!!!
En trouwens, voor alle drollen die het leven jou al gedraaid heeft mag er wel een hele zon komen schijnen hoor, deze hele winter lang. Eén zonnestraal vink nie genoeg!
Huh? Wat is het stil hier?

Bam, wat superfijn!! Heb je al zoveel schilderijen dan of moet je daarvoor nu even heel hard aan de bak? En hoe kom je aan die connecties? N.a.v. je website? Anders dat ook even in de AK plempen, want ben heel benieuwd. En vooral heel blij voor je!

Mims, fijn dat je er weer bent. Jammer van de NSB-meelezert, maar ja; omdat wij hier allemaal zo leuk zijn, kunnen we niet verwachten dat alle meelezerts ook zo leuk zijn natuurlijk

Hier hebben we vrijdag lootjes getrokken, nu Zoon niet meer gelooft. En zo kwam hij er zodoende zaterdag pas achter (ondanks dat ik hem dat óók al verteld had) dat pakjesavond er heel anders uit komt te zien en vooral een stuk minder cadeautjes zal bevatten. Fijn voor ons, omdat Zoon vlak na sinterklaasavond jarig is, maar Zoon dacht daar heel anders over: "Maar dan vieren we ná de lootjes toch nog wel gewoon pakjesavond??" en "Ja, maar JIJ moest het me zo nodig vertellen dat -ie niet bestaat". Kleine diva.
Ik prefereer machineleesbare ontologie.
Ik vind dat je diva gelijk heeft. Ik snap ook niet waarom er ineens minder kadootjes moeten zijn.

Leg je mij maar daarvan de logica eens uit.

En leg je dan ook gelijk even uit waarom Mims wél een babypietje krijgt? En wat wij daar dan voor conclusie uit kunnen trekken?

~snapt 'm niet~

Bam je bent cool.

Driem jij ook. Zooo mee eens. Ik haat de vertrutting.

Toet, heb jij heel toevallig nog een handig adresje (zie atelier-mail) al dan niet viavia?

Kman gaat op businesstrip eind deze maand. Een hele week.

Ik heb geeist dat er dan voor een hele week eten in de vriezer ligt. Leek me wel het minste.

Ik twijfel of ik daar een minnaar bij zal eisen.

Nee niet in de vriezer. In mijn bed. Op afroep dan.

~gaat mentaal voorbereiden~
Heb al nagedacht over je mail Kjong, maar weet eigenlijk niets... Heb al wel vraag ergens neergelegd voor je.
Wij hebben verstandelijk gehandicapten. Dus vieren we lekker tot in de eeuwigheid pakjesavond. Elk nadeel

Bam, eigenlijk wil ik veel harder schreeuwen dan de CAPS toelaten, maarre.... COOL, SUPER, STOER, VET, YOU ROCK!!!!

Ik ben de laatste maanden wat meer aan het tekenen. Ik vind dat ik het niet kan, maar volgens Mlief en mijn moeder is het goed. Heb van de week wel twee tekeningen gefröbeld waar ik enigszins blij mee ben. Eentje gaat in een lijssie voor Vietje.

Jee, een klikspaan. Blij dat ik geen engeltje meer ben.

Kijken jullie So you think you can dance? Ja toch? Ik heb weer zo genoten gisteravond. Mlief en ik gaan naar de theatervoorstelling in januari.

Feestjesprobleem is min of meer opgelost geloof ik. Het wordt Mac, bios en slapen met drie jongetjes. Vier inclusief Mootje. Als ze alledrie kunnen tenminste.

Jootje heeft vorige week eindelijk zijn A-diploma gehaald. En Zoon mag komende zaterdag afzwemmen voor A. Ze komen er wel, die twee bengels.

We hebben hier een jongen in de (pre?)puberteit trouwens. Mijn hemel. Hij moet nog twaalf worden. Daar zijn mijn hersenen en hormonen nog niet klaar voor hoor. Die zijn ingesteld op een tienjarige. Gauw aanpassen dus.

Pim, hoe is het met je moeder? Is ze nog in het ziekenhuis? Ik wil even een kaartje sturen. (Is eng om op te schrijven, ik hoop het dan een keer niet te vergeten....!!!!)
Dankje toeteke.

Fijn dat het feestje van wens een feit wordt Meave.

En nee, ik kijk geen so you think you can dance.

Ik word zo Moe van die hele latente-talenten-xfactor-series

so you think you can dance

so you think you can cook

so you think you can rock

so you think you can cat walk

so you think you can fuck

Is dat een Haiku, Toet?

Het rijmt. Mag da?

Want dan begin ik

so you think you can haaikoe

en word ik alsnog slapend rijk.
yep meave, ik kijk Ik vind het alleen in dit stadium zo lastig, ze zijn allemaal zo goed dat het steeds rotter wordt dat er iemand weg moet. Ben benieuwd hoe de theatertour wordt, vind wel dat ze het erg uitmelken nu eerlijk gezegd, maar goed, de dansers zijn geweldig!

Wauw bam, ik heb het even uitgeschreeuwd op de vriendjessite, maar dit is echt zo retecoool......ongelovelijk! Wat exciting!

Oja, ik zie kjongs goudvis....van harte met de zwemdiploma en soon to be zwemdiploma`s! Partijtje klinkt helemaal leuk, goed toch?
Wat goed van Jootjes zwemdiploma Meave..

enneyh.. ik heb m'n tekenbrouwsels laten zien in de ak, en nu ben ik dus ook heel benieuwd naar de jouwe

Ik vind het trouwens dan wel weer een voordeel dat ik dit jaar geen sinterklaas hoef te vieren. Nou moet het bij ons altijd zonodig uitgebreid met voor íedereen cadeau mét gedicht, dus dan maak je het jezelf ook moeilijk. Heerlijke rust van niets zie ik nu voor me.. en 2 toch wel enigszins teleurgestelde kinders. Niet vanwege gezelligheid en gedichten, die nu niet doorgaan en zo bij de Sint horen, maar vanwege het commerciele aspect: de cadeaus Maar dat mag natuurlijk als kind. Eigenlijk vind ik dat zelf ook wel jammer

Kjong, ik kreeg wel even een raar beeld bij de minnaar in de vriezer.. zag een ijslolly of zo'n ijsblokje in de vorm van een vent voor me.. op dit moment wil ik alles vooral warm, dus vond ik het niet bijster aanlokkelijk, toch. Eten voor de hele week daarentegen.. mwah.. logisch. En sterkte, ineens (weer) hele week alleenmoederen.

Pf.. ik probeer nog wat op te warmen, ben net fietsend terug van fotocursus. IK moet voor deze winter echt wat warms verzinnen om de kniën (beenwarmers al geprobeerd, maar degene die ik heb zijn nu al niet warm genoeg) want die kou is echt pijnlijk. Fotocursus daarentegen was errug leuk. We hebben de foto's van de praktijkdag van elkaar bekeken. Iedereen moest zelfde onderwerpen/plekken doen en slechts 2 foto's werden gelijk. Zo mooi, al die andere beelden

Volgende week helaas laatste keer.
Later is nu
Goed man, die zwemdiploma`s! (Lotje inmiddels naar het diepe, dus begint ook een soort van schot in te komen)

Ik kijk ook so you think, vind het geweldig (mede dankzij Dan en Jan) vond het heel erg jammer dat Raquel er uit ging, was ik nogal fan van. Wat nu over is, vind ik allemaal super!

Met mams gaat het niet goed. Ze moet nog een week blijven, ze krijgen haar niet zo goed opgepept. Ook is uit de scan gebleken dat er `iets` in haar longen zit, kan onschuldig zijn, maar evengoed een tumor. Ben dus behoorlijk van de leg, net als de rest van mijn fam. Bijzonder irritant is dat ze pas over 3 maanden een nieuwe scan gaan maken en ze al die tijd in onzekerheid zit. (Dat is toch belachelijk!!)

Bam! Superstoer!

Mims, wat een achterlijk gedoe zeg, met NSB`ers... wie zou daar nou toch in godsnaam genoegen in scheppen...
Dat is inderdaad belachelijk Pim. Waarom is dat?

Dream, kunnen we je foto's ook ergens zien?
Ik ben dan wel geen longarts, maar hierbij mijn vermoeden Toet. Biopt (weefsel wegnemen voor onderzoek) uit de longen is nogal akelig om te ondergaan. Over drie maanden kunnen ze op de scan de grootte vergelijken met nu. Als de plek gegroeid is ga je denken aan een tumor, als de plek even groot blijft is het waarschijnlijk onschuldig en wordt het meestal d.m.v. scans in de gaten gehouden.

Dat neemt echter niet weg dat zoveel onzekerheid zwaar kut is, zeker als je zo drie maanden door moet.
Oe Pim, wat klote zeg, die onzekerheid.... voor jou en je familie...

Even een C/P want weinig tijd:

Ben nog niet overal bijgelezen want na weekend weg meteen naar het zuidelijkste puntje van Nederland voor werk getuft maar ik wil even vertellen dat ik zooooo genoten heb van het weekend! Schoonfamilie is heel relaxed en gezellig. Nix hoeft, alles mag. Blije kindjes (vier stuks) waaronder een heel knuffelige neef. Die het grootste deel van het weekend tegen mij aangehangen heeft omdat hij mij zo lief vindt en mijn buik zo heerlijk zacht. Kijk, dat is een man naar mijn hart: Hij dook zowat onder mijn pyjama toen hij mijn zachte blub ontdekte. Toch een keer met een knappe neger in bed gelegen dus.....

Ik zag al dat Tante Mims vertederd naar de foto's heeft gekeken, zoals een goed Tante betaamt.

Nu moet ik weer aan de slag dus kom maar door met die koffie!
Koffie! (en hier ook berg werk, jij nog wat, lieve ?)

Het lukt me niet om tv te kijken, op enig moment is de dag gewoon al voorbij en lig ik in bed met een boek (GG is in buitenland deze week) en had ik wel graag een journaal gezien of zo, maar dat is al vaak onhaalbaar. Hoewel, niet liegen: ik kijk als Zoon hier is met hem Anubis, als Dot al in bed ligt. Snap er werkelijk geen hol van want mis dus steeds de helft, maar het is heel gezellig om samen te kijken .

Zoon kwam trouwens gisteren thuis met mooi en herkenbaar rapport (hij is slordig en snel afgeleid maar áls de juf zijn handschrift kan ontcijferen, blijkt wel dat hij alles heeft gesnapt ) en om dat te vieren gingen we boek uitzoeken in hele leuke 2e hands boekwinkel hier in Liltown (naast de Hema : we komen er vaker) . Hij dook aanvankelijk in de strips, maar kwam op enig moment met 500 pagina's Ban vd Ring aanzetten. En dat is nog maar deel1 * haartjes omhoog* . Ik heb uitgelegd dat het heel veel en heel lang en ook wel moeilijk is, maar hij Moest en hij Zou en op enig moment dacht ik ook: wat zit ik hier nou te miepen, hij zijn boek. Dus gisteren tot laat nog met z'n 2en over kaarten van MiddenAarde gehangen en het eerste hfs samen gelezen en hij is totaal gelukkig.

Gadver Pimpel, arme jouw moeder...
quote:madootje schreef op 16 november 2010 @ 08:14:

Ik ben dan wel geen longarts, maar hierbij mijn vermoeden Toet. Biopt (weefsel wegnemen voor onderzoek) uit de longen is nogal akelig om te ondergaan. Over drie maanden kunnen ze op de scan de grootte vergelijken met nu. Als de plek gegroeid is ga je denken aan een tumor, als de plek even groot blijft is het waarschijnlijk onschuldig en wordt het meestal d.m.v. scans in de gaten gehouden.

Dat neemt echter niet weg dat zoveel onzekerheid zwaar kut is, zeker als je zo drie maanden door moet.

Dank Madootje! Dit was inderdaad ongeveer het verhaal, maar ik vergeet dat dan weer ofzo.. Maar wat ik me dan afvraag, als zo´n tumor 3 maanden groeit is het dan niet `te laat`, of is dat bij longkanker eigenlijk sowiewo het geval. Denk met haar zwakke gestel en kapotte longen eigenlijk wel he...

Zij zegt zelf trouwens dat ze uit blijft gaan van iets onschuldigs en wil dat wij dat ook doen. Positief blijven dus.

Mijn vraagteken doet het niet, bloedirritant! En het helpt niet al ik de taal rechtsonder op EN of NE zet, iemand een idee wat het dan kan zijn, vraagteken.

Klinkt als een mooi weekend Bloes, fijn!
Ik kan natuurlijk niet oordelen over de longen van jouw moeder, lieve Pim, maar wat het bij mij altijd ded relativeren, is dat wat je ziet als klein puntje op een scan, met het blote oog nog lang niet zichtbaar is.

De van Hero wachtten dan ook liever wat langer (en dat is frustrerend!!!!) zodat ze iets beter beeld hadden van hette opereren gebied. Ze konden meer zien met het blote oog, en eventuele uitzaaiingen eromheen hadden ze ook beter in kaart.

Als je geopereerd bent, en bij de eerstvolgende scan kon je er achter dat er nog veel meer zat wat ze over het hoofd hebben gezien, dan ben je verder van huis.

Groei (en we hebben het bij normale groei niet over sinaasappels in 3 maanden) geeft ook een beter beeld van de mogelijkheden, en dus ook wle juist meer kansen. Hoe tegenstrijdig dat ook moge klinken.

(Althans, dat is hoe ik het altijd begrepen heb. Aan de andere kant... ik ben en blijf blond)

Gefeliciteerd met de zwemdiploma's (in wording). Fijn zeg!

Mopsey zwemt bij Van der Valk (jaja...) en daar gaan ze meteen in het diepe. Met vleugels en kurkjes, maar gelijk 1,50 diep. Whoppa, zwemmen zal je, . Gaat nog niet erg snel, en hoewel Mopsey iedere keer vraagt of ze nu ein-de-lijk haar diploma hefet, vrees ik dat we voorlopig nog wel even bezig zijn.

Het meisje is trouwens 90 centimeter en 14,5 kilo. Ha! De kanjer.

Zoon is in de ban. Cool. Heel erg cool. MiddenAarde is een fantastische plek, en hulde dat hij het geduld kan opbrengen om Tolkien te lezen. De knapperd.
He gatverdarrie, Pim, wat akelig. Wat zullen jullie je een zorgen maken.....

Die 3 maanden wachten is geestelijk gezien natuurlijk erg zwaar. Heb het bij mijn vader meegemaakt. Hij had darmkanker; een grote tumor, maar goed te verwijderen en niet door darmwand heen. Heel gunstig, dus. Vlak voor de operatie werd de boel afgeblazen; spoedgeval tussendoor. Weer naar huis en 6 weken (!) gewacht op volgende operatie. In die 6 weken is ie echt depressief geworden. Hij had het idee dat de tumor nu waarschijnlijk uitgezaaid was en dat ie niet meer te redden zou zijn enzo... Totaal onnodig, want na 6 weken was er niets veranderd en was de boel zo gepiept. Maar toch.... hij is daarna nooit meer zijn vrolijke zelf geworden; die depressie heeft echt iets met 'm gedaan.

Bam, wat helemaal geweldig, man!! Stoeoeoer en supergaaf. You go, girl!

Bloes klinkt al een heerlijk weekend (en wat enorm prettig, zo'n fijne schoonfamilie!)

Eeehh... en verder weet ik het effe niet meer. Rijtjespost is ook weer zo wat....

't Is weer eens gekkenhuis hier, dus ik ga weer aan de slag!

Pim, Pimpeltown is niet zoooo ver weg van hier, dus ik had graaaaaag je weer eens gezien. En zeker terwijl er een feestje gevierd wordt! Maar helaas; zowel de week ervoor als de week erna heb ik een 3daagse cursus in Breda, dus ik zie het niet zitten om in het weekend er tussenin watdanookmaar te doen. Ben zelfs bang dat ik even achter de boeken moet!! Ieks.
Ik ben ook geen dokter jammer genoeg (dat word ik wel in een volgend leven) maar kan het niet een ander soort weefsel zijn ipv een tumor? Sclerose ofzo? Pim-mama heeft toch long-emfyseem of zit ik er nu naast?

Enfin, ik hoop dat je wat rust in je hoofd krijgt want dit is zo'n klotesituatie... Als ik directeur zou zijn van een ziekenhuis dan zou ik ervoor zorgen dat iedereen die onderzocht werd meteen de uitslag zou krijgen.

In een leven ná dat van Dokter Bloes, word ik dus ziekenhuisdirecteur.

Jemig; Zoon aan Tolkien begonnen?? Wow, wat een slimmerd zeg.... Nét zijn mama.
Dank allemaal voor wijze (en geruststellende woorden).

Ja Bloes, dat zei ik ook, dat het net zo goed iets onschuldigs kon zijn. En ja ze heeft longemfyseem.

Jammer Xop, maar heel begrijpelijk!

Heb ik het nou goed dat niet komen:

Bentetje

Xop

Bloes

Bam

Alex

Meave

En dat wel komen:

Mims (+vent)

Toet (+vent)

Kjong (+vent)

Lil (met of zonder?)

Madootje (met of zonder?)

Elyane (+ vent)

En dat ik het van de rest nog niet weet?
Oooh, ik heb zo;n zin in een nachtje dansen! Wordt vast een heel goed feestje, Pim...
Lil komt zonder (en ik heb me net gerealiseerd dat ik dan GG voor 5e nacht op rij niet zie die week, dus daar moet echt veel drank en dansen tegenover staan )

Voordeel van thuiswerken: rond lunchtijd even rondje door het park gerend, helemaal lekker. Zon door mist, eekhoorntjes, frisse lucht, helemaal fijn.

Zoon heb ik eerder dit jaar de Hobbit voorgelezen, deze Fellowship (dat zal in Nlds anders heten maar ik weet nog niet hoe) wil hij zelf lezen, maar ik vermoed dat het veel voorlezen zal worden. Het is niet echt kinderboekentaal, zeg maar. Ik weet niet of hij er doorheen komt hoor, kan me herinneren dat ik sommige stukken best langdradig vond (en ik was geloof ik 25 toen ik het las ) maar we zien wel, ik vond het al wel erg leuk dat hij het zo graag wilde en er gisteravond meteen zo in begraven lag. Lekker jong.
Jemig Xop, wat een naar verhaal van je vader, arme man * sip *.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven