Leuke verjaardag zo

16-11-2010 14:14 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben komende donderdag jarig en ik heb op 23 oktober ongeveer 20 mensen uitgenodigd om komende zaterdag op bezoek te komen voor mijn verjaardag.

Toen ik iedereen uitnodigde bleek iedereen wel te kunnen komen, ofwel 's middags ofwel 's avonds.

Vorige week belden er al een aantal mensen af omdat ze toch wat anders hadden en of het niet een weekend eerder of later kon.

Nu belden gister en vandaag de laatste mensen ook nog af.

Afgelopen weekend lukt natuurlijk niet meer en het weekend erna ben ik zelf niet thuis, dan zit ik in Eindhoven in een hotel. Weekenden erna wordt het ook niks, dan is het alweer Sinterklaas en dan valt het weer tekort op Kerstmis.

Ik kan zelf wel door de week, maar dan kan weer niemand omdat ze moeten werken enzo.

Ik heb dus helemaal geen zin meer om dit jaar iets aan mijn verjaardag te doen.

Als ik nou een week van te voren eens mensen ga uitnodigen, dan snap ik ook wel dat ze niet kunnen.

Maar dit was bijna 4 weken van te voren.

Ik weet niet wat ik met dit topic wil, maar ik vind het reuze vervelend dat dit zo gebeurd.
Kom bij mij!

Ook donderdag jarig en vier het ook zaterdag. Mijn man heeft afgelopen zondag iedereen uitgenodigd (vlot he ) dus dan vieren we het toch met zn tweetjes
Nog geen afzeggingen Choco ???
It's 5 o'clock somewhere
Lullig, zou geen andere datum kiezen, maar gewoon met een vriend of vriendin naar de sauna of zo. Hallo , 4 weken van tevoren al aankondigen dat je je verjaardag viert, wil niet zeggen dat iedereen die je uitnodigt dan komt. Veel mensen bedenken dan een week van tevoren wat anders, of hebben een ander aanbod wat leuker is dan een verjaardag. En je kunt ook niet op elke verjaardag waar je voor uitgenodigd wordt opdraven. Zit ik niet op te wachten in elk geval.

"'Dat is ook precies de reden dat..."".zeggen hier veel mensen, ...dus je bent niet de enige. Ik heb het zelf ook weleens gehad dat 3/4 afbelde, en vier me verjaardag echt niet elk jaar. Wat een verplichting.

Maar wel lullig als je 40 jaar wordt en er komt dan niemand...Kijk, daar zou ik dan wel naar toe gaan.
Ik vind het heel erg voor je. Absoluut niet leuk dat iedereen afbelt.

Ik vraag me dan ook altijd af wat er dan zo veel leuker of belangrijker is dan iemands verjaardag vieren. Waarom zeg je überhaupt een verjaardag af?

Ok, ziek zijn, overlijdensgeval in de familie, ongeluk gekregen etc vind ik goede redenen. Maar dit lijkt me toch meer iets van geen zin hebben of te beroerd zijn een cadeautje te kopen. Zeg dan geen ja ik kom op je feestje, leuk gezellig. En dan later denken 'oh ik heb zo'n drukke dag/week gehad, ik blijf lekker thuis'. Het doet zeer als niemand samen met jou je verjaardag wil vieren.

Ik sluit me dan ook aan bij de optie kom het lekker hier vieren. Hapje, drankje zijn allemaal gratis!

En verder helemaal met Elninjoo eens! Volgend jaar kan je je 20 keer heel veel geld besparen!
Je kan al je vrienden een agenda kado doen en daarin vast je verjaardag van volgend jaar opschrijven?

Maar serieus, ik vind het erg vervelend voor je. Ik ben ook donderdag jarig (3e al hier) en doe er weinig bijzonders aan. Mijn lange relatie is ook pas net een maand uit en ik heb weinig zin om een feest te gaan geven ofzo. Ga lekker van het weekend bij een vriendin op bezoek en met mijn ouders uit eten en verder vind ik het prima.

Misschien is het wel een idee om al de genodigden een groepsmail te sturen dat het feest is afgelast wegens 100% annuleringen en dat je wel een beetje teleurgesteld bent erin. Mocht je een verrassingsfeest verwachten dan kun je nog eventjes wachten daarmee, mocht je hoop voor niks zijn dan kun je ze er alsnog op aanspreken.
Wat vervelend voor je. Ik vraag me ook af wat voor andere dingen al die mensen dan ineens allemaal moeten doen.

Dat mensen het tegenwoordig allemaal zo druk hebben vind ik onzin. Wie heeft het nou zo druk dat 'ie niet twee uurtjes naar een verjaardag kan? Die ook nog eens vier weken van tevoren wordt aangekondigd. Ik vind veel mensen wel egocentrisch tegenwoordig, iets voor een ander doen zit er vaak niet meer in.

TO ik hoop voor je dat er stiekem 'n feestje georganiseerd wordt en zo niet wens ik je toch een leuke dag donderdag!
Dank jullie wel voor jullie reacties. Gelukkig ben ik niet de enige die er zo over denkt.

Zullen we dan maar met iedereen die donderdag jarig is hier een feestje vieren?

Andere jaren ben je wat laat met uitnodigen, en dan ben je eens een keer ruim op tijd, laat iedereen het afweten.

Het scheelt inderdaad wel in geld, hoef niks in huis te halen.

Ik denk dat ik wel nog een mailtje rondstuur, en dan met die 100% annulering erin. Dat is wel een goede.

En een surpriseparty zal het wel niet worden, er is nu geen enkele reden meer dat ik thuis blijf zitten wachten.
quote:Medatative_rose schreef op 16 november 2010 @ 14:30:

20 mensen die spontaan niet kunnen? Lullig, heel lullig.

Onbegrijpelijk. Als ik een uitnodiging krijg voor over 4 weken, noteer ik dat in mijn (online) agenda en dan plan ik geen andere afspraken!
Ik zit nu aan mijn kop te krabben om toch volgend jaar maar (weer) over te slaan...

Ik wens je in ieder geval een fijne dag toe Swimkim.
Maar hoeveel mensen hebben nou echt afgebeld?
quote:LeMair schreef op 16 november 2010 @ 16:50:

Maar hoeveel mensen hebben nou echt afgebeld?Iedereen heeft afgebeld/afgemaild.
quote:swimkim schreef op 16 november 2010 @ 15:50:

Zullen we dan maar met iedereen die donderdag jarig is hier een feestje vieren? I'm in! (ben niet jarig, maar kom graag feestvieren )
quote:swimkim schreef op 16 november 2010 @ 17:23:

[...]

Iedereen heeft afgebeld/afgemaild.Echt 20 mensen?? vreemd.
quote:swimkim schreef op 16 november 2010 @ 17:23:

[...]

Iedereen heeft afgebeld/afgemaild.Ik denk dan toch dat je een surprise party kunt verwachten! Zo niet dan zou ik toch eens mijn bedenkingen bij die 20 vrienden hebben...
quote:Rosalindaa schreef op 16 november 2010 @ 17:43:

[...]

Ik denk dan toch dat je een surprise party kunt verwachten! Zo niet dan zou ik toch eens mijn bedenkingen bij die 20 vrienden hebben...Zou maar niet op 'n surpriseparty rekenen. Hoe aannemelijk is het dat die 20 verjaardagsgasten elkaar kennen en dus iets met elkaar af kunnen spreken? En dan nog zal iemand van dat clubje wel iets met de jarige moeten afspreken omdat ze anders op hun vingers na kunnen tellen dat de jarige iets anders gaat doen die dag.
Ik zou nog blij zijn dat ze het niet op de dag zelf doen. Heb ik een keer gehad. Twee mensen een begrafenis, iemand die ziek was. Het was verder onverwacht extreem glad, waardoor een aardig aantal (logischerwijs) niet wilden/durfden te komen. Dan heb je altijd nog wat mensen die gewoon afzeggen en uiteindelijk ging het zo maar door. In plaats van een groot feest, zat ik daar toen met 2 mensen. Toen vond ik mezelf ook wel heel zielig.

Nu je het nu al weet is aan de ene kant zuurder, want ze hebben niet écht een goede reden, maar je hebt wel tijd om gewoon echt iets leuks te gaan plannen voor jezelf en dan hoef je niet zielig te zijn op je verjaardag zelf.

Ik zou geen mail sturen maar lekker mijn eigen plan trekken.

(maar ik hoop voor je dat ze bijvoorbeeld op donderdag zelf misschien een surpriseparty doen, terwijl je het niet verwacht)

Alvast gefeliciteerd!!
Swimkim wat vervelend voor je. Maar ik zou me idd niet teveel verheugen op een surprise party..kan alleen maar tegenvallen. En voor de mensen die hun verjaardag niet meer vieren gaan jullie nog wel naar verjaardagen dan? Lijkt me niet echt leuk dat je altijd maar kadotjes geeft en nooit iets ontvangt om maar een voorbeeld te noemen...
quote:peeo schreef op 16 november 2010 @ 18:47:

En voor de mensen die hun verjaardag niet meer vieren gaan jullie nog wel naar verjaardagen dan?

Ja hoor, waarom niet? Als ik kan, dan kom ik.

Over het kadootjes-verhaal heb ik nooit nagedacht.
quote:peeo schreef op 16 november 2010 @ 18:47:

Swimkim wat vervelend voor je. Maar ik zou me idd niet teveel verheugen op een surprise party..kan alleen maar tegenvallen. En voor de mensen die hun verjaardag niet meer vieren gaan jullie nog wel naar verjaardagen dan? Lijkt me niet echt leuk dat je altijd maar kadotjes geeft en nooit iets ontvangt om maar een voorbeeld te noemen...Nee, ik ben eigenlijk wel blij dat ik een goed excuus heb om niet naar verjaardagen te moeten. Kijk, met 'n vriendin 1 op 1 afspreken voor wederzijdse verjaardagen vind ik leuk en doe ik graag, maar heb nooit gesnapt wat mensen er nu aanvinden om 'n kot vol visite te hebben. Je kunt nooit rustig met degene waar 't om draait praten. Dat is slechts wat oppervlakkig geneuzel met de andere gasten. Niet echt iets waar je mij warm voor kunt maken.
Nu ben ik eigenlijk blij dat er niemand komt, anders had ik iedereen zelf af moeten bellen.

Ik kom vandaag thuis na het sporten en toen zeiden mijn vader en moeder dat mijn broertje is weggelopen. Met een grote tas en een onverzekerde scooter.

Nu is hij net even thuisgekomen om wat dingen op te halen, heeft hij nog wat bedreigingen naar onze hoofden geslingerd en is nu weer weg.

Mijn vader is een debiel en dement. En een aandachttrekker, hij doet alleen maar alsof hij gehandicapt is.

En als hij mijn lelijke kop nog een keer ziet dan ramt hij me kapot.

Dus ik zit nu op mijn kamer, voor het eerst in mijn leven met de deur op slot.
Jeetje Swimkim, dat is schrikken en ook wel eng. Zegt je broertje vaker van die dingen? Hoe oud is hij eigenlijk? Wat zullen jullie ongerust zijn. Sterkte.
Hij is 20. Dit is de eerste keer dat hij zoiets doet.

We zitten er helemaal doorheen. Mijn vader kan helemaal niks doen door zijn handicap. Mijn moeder krijgt doordat ze COPD heeft bijna een aanval.

Mijn vader heeft wel de politie gebeld, niet om het feit dat hij is weggelopen, daar doen ze toch niks aan. Maar omdat hij op een onverzekerde scooter rondrijd.

En toen zei mijn moeder het volgende, als hij daarmee net zo rijdt als met de auto, dan rijdt hij zichzelf nog kapot.
Lees net je bericht. Sterkte ! Doe rustig aan.

En inderdaad 20 mensen bellen af ,maar die kennen elkaar toch niet (goed) dus hoezo zou je een supriseparty kunnen verwachten. Not. Volgens mij heb ik pas 1 x in mijn leven bij iemand een supriseparty gehad.

En inderdaad gelukkig bellen ze nog wel aantal dagen tevoren af en niet de dag zelf.

Ik vier af en toe mijn verjaardag, of mijn man viert het uitgebreid/ veel mensen. Ga ook wel eens naar verjaardagen toe, maar gelukkig heb ik niet elke maand een verjaardag. Ken best veel mensen die het de ene keer wel, de andere keer niet vieren. Ik vind het best gezellig , leue met een groep mensen, beetje kletsen, drinken en hopelijk lekkere taart/ hapjes. Het ergste vind ik nog een cadeau om te verzinnen / kopen.... Zo erg, om daar veel tijd mee kwijt te zijn. Terwijl ik rustig 4 uur op een verjaardag kan zijn ,geen probleem, ik vind het zo ongezellig als mensen een uurtje komen. Echt de moeite niet of iemand moet regelmatig bij die persoon over de vloer komen.
Bah swimkim, wat een nare situatie! Is je broertje al een tijd moeilijk of komt dit uit de lucht vallen? Enig idee waar hij heen is, vrienden ofzo?

Veel sterkte!
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
Gefeliciterd met je verjaardag! Hoop dat je toch een gezellige dag hebt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven