Werk & Studie alle pijlers

Oppas - reiskosten?

16-11-2010 16:18 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eindelijk hebben we een leuke oppas gevonden voor als man en ik af en toe een avondje samen uit willen... woont de beste meid 30 km verder. Ze wil zelf met ov naar ons toekomen en de afspraak is dat ik haar 's avonds met de auto naar huis breng.

Is het nou gebruikelijk dat ik haar reiskosten (voor heenreis) ook nog vergoed? Of moet ik juist met haar vergoeding rekening houden met mijn eigen benzinekosten? Oftewel, haar juist minder betalen...

Zij wil graag... ik ook, maar ik twijfel of dit gaat werken als een avondje uit me zo wel erg veel geld gaat kosten...
Ik zou het vergoeden.
hoe oud is ze, en wat is het uurloon dat je in gedachten hebt? reiskosten buiten beschouwing gelaten.
Haar minder betalen omdat je zelf benzinekosten hebt als je haar naar huis brengt, vind ik echt niet kunnen. Jullie hebben immers voor haar gekozen.

Als reiskosten een issue zijn, dan zou ik toch een oppas dichter bij huis zoeken.
Is dit niet ter sprake gekomen?

Ik heb ook ooit eens opgepast bij een gezin wat verder weg maar toen had ik een OV waardoor ik geen of weinig reisgeld kwijt was. Ik werd wel opgehaald en gebracht van/naar het station. Ik kreeg geen reiskosten betaald wanneer ik deze wel had maar dit vond ik ook logisch. Je kiest er zelf voor om daar op te gaan passen.

Tja of je rekening moet houden met de kosten voor het thuisbrengen, dat vind ik moeilijk. Heb je zelf aangeboden dit te doen? en hoe oud is jullie oppas? Ik ben weleens blijven slapen bij m'n oppasadres als het te laat werd maar als er nog treinen reden ging ik gewoon met de trein terug.
Lijkt mij persoonlijk niet echt handig als ze zelf geen auto heeft.

Maar als je haar echt graag wil hebben als oppas zou ik haar reiskosten wel betalen.
30 km is ongeveer de afstand van waar ik woon en mijn moeders dorp. Dit kost mij 8 euro retour met de trein, enkel 4,20.

Kijk eens via 9292ov.nl, kun je een schatting maken.
Lijkt me wel jah.
Minder betalen lijkt me geen optie.

Hoeveel zou het trein/buskaartje de oppas kosten? ze heeft niet toevallig een ov en dus korting?
Ik vind het liggen aan het bedrag dat je haar per uur betaald.
Ik vind ook dat je dat moet vergoeden. Anders kost het haar eerst geld om op te komen passen. Kan ze van deur tot deur met trein of is het een hele onderneming?
Ze heeft een ov en reist met korting, maar ze woont in een durp met weinig ov-verbindingen waardoor het voor haar geen snelle reis is. Zeker 's avonds vind ik dat niet prettig voor haar dat ze zoveel moeite moet doen om thuis te komen.

Ik heb op Nibud-.nl gezien wat het gemiddelde uurloon is voor een oppas en ik wilde haar het gemiddelde betalen.
En hoe komen jullie eigenlijk bij haar? Heeft zij jullie benaderd of jullie haar? Via een advertentie of via via?

Als zij jullie heeft benaderd en toen al wist dat het oppassen 30 km. verderop zou zijn dan zou ik haar de reis zelf laten betalen, dan wist ze waar ze aan begon. Of het oppassen niet door laten gaan.
Dit dus?

Een scholier die 's avonds oppast, kunt u een vast bedrag per avond geven of een uurbedrag van ¤2,50 tot ¤3,80.

Dan zou ik zeker de reiskosten vergoeden, ik vind dit een erg laag uurloon, ongeacht de leeftijd. Mijn buurmeisje krijgt ¤4,50 per uur, zij is bijna 17.
30 km verderop? Wat onhandig. Je hebt lekker gegeten met je man en dan moet je nog even 60 km rijden om je oppas thuis te brengen.

Ik zou een oppas dichterbij zoeken, waarom doen jullie dat eigenlijk niet?
ik krijg als 18/19 jarige ong. 4.50/5 euro per uur. Ik ga dan ook niet heen en weer met ov, en anders zou ik idd vergoeding willen. anders heb je niets aan 3/4 uur oppassen.
quote:heleen1234 schreef op 16 november 2010 @ 16:47:

Dit dus?

Een scholier die 's avonds oppast, kunt u een vast bedrag per avond geven of een uurbedrag van ¤2,50 tot ¤3,80.

Dan zou ik zeker de reiskosten vergoeden, ik vind dit een erg laag uurloon, ongeacht de leeftijd. Mijn buurmeisje krijgt ¤4,50 per uur, zij is bijna 17.

Nee deze:

Informele oppas

Het tarief hangt af van het aantal kinderen. Voor één kind is tussen de ¤3,80 en ¤5,70 per uur redelijk. Deze vergoeding is puur en alleen voor het oppassen. Als uw kind veel aandacht vraagt, kan dit bedrag aan de lage kant zijn. Voor 2 kinderen wordt een bedrag tussen ¤5,70 en ¤7,60,- per uur aangehouden, bij drie of meer kinderen tussen ¤7,60 en ¤9,50.
quote:Tinus1977 schreef op 16 november 2010 @ 16:52:

[...]

Nee deze:

Informele oppas

Het tarief hangt af van het aantal kinderen. Voor één kind is tussen de ¤3,80 en ¤5,70 per uur redelijk. Deze vergoeding is puur en alleen voor het oppassen. Als uw kind veel aandacht vraagt, kan dit bedrag aan de lage kant zijn. Voor 2 kinderen wordt een bedrag tussen ¤5,70 en ¤7,60,- per uur aangehouden, bij drie of meer kinderen tussen ¤7,60 en ¤9,50.Gelukkig! ging weer van het ergste uit! Ik zou er idd eerst even met haar over praten en iig aanbieden om het 50/50 te doen.
Ze loopt stage op het kinderdagverblijf waar mijn kinderen op zitten. Ze kent onze kinderen dus al en is erg enthousiast.

Ik heb bij de leidsters gevraagd of zij niet een stagiaire hadden die een keer wilde oppassen en toen bood zij zich direct aan. Ze maakt de reis naar onze woonwijk dus 5x per week en eerlijk gezegd was ik niet direct op de hoogte van het feit dat ze zo ver weg woonde.

@Mac123: Ik heb nooit eerder een betaalde oppas gehad eigenlijk. Tot nu toe pastte mijn jongere schoonzusje weleens op, maar die studeert nu in een andere stad. En mijn ouders hebben zelf een druk sociaal leven en zijn niet altijd beschikbaar als we spontaan besluiten naar de bioscoop te gaan.

Na bijna vier jaar, willen we nu eindelijk weer eens een keertje met zijn tweetje weg kunnen zonder dat ik agenda's hoef te trekken met de halve familie.

En een 'vreemde' laten oppassen vind ik eigenlijk gewoon nog heel eng. Omdat dit meisje onze kinderen al kent en via het kdv een goede referentie heeft meegekregen zie ik het wel zitten...

Maar die hele afstand-toestand is wel een domper, want inderdaad heb ik na een avondje uit ook niet altijd zin om 60 km te moeten rijden. Dan wil ik waarschijnlijk gewoon naar bed.
Ik ben nu even een tijdje offline, maar zal vanavond verder reageren. Bedankt voor de reacties zover.
Hebben de mensen in je buurt geen kinderen en dus een oppas? Zo had ik vroeger hele straten waar ik de "vaste" oppas was.
Kan je niet via-via op zoek gaan naar een oppas? Bijv via andere ouders op het kdv of via collega's, buren? Ik had er ineens een heleboel en echt leuke meiden. Als ze zelf niet konden, wisten ze nog wel een vriendin, die na kennismaking uiteraard, dan ook prima kon oppassen.

Groepje studentes van een jaar op 20, de een studeerde voor kinderarts, de ander communicatiewetenschappen maar was ook au pair bij een gezin met een meisje van dezelfde leeftijd als mijn zoontje en de ander zat binnen no time met mijn zoontje op haar knieeen een vloerpuzzel te maken.

Helaas ging ik verhuizen, maar ook nu heb ik een leuke oppas, al maak ik nu meer gebruik van familie want die wonen nu dichtbij.
Wil je oppas in het weekend of is door de week spontaan naar de bios ook de bedoeling? Door de week zou ze na werktijd kunnen komen, meeeten en dan blijven voor de oppas. In het weekend zou ik de reiskosten vergoeden.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Kan ze niet blijven slapen?
Ik vind dat je wel het zou moeten vergoeden. En ervan aftrekken zou ik echt lullig vinden; biedt dan niet aan om haar weg te brengen.

Het betekent wel dat je nooit kan drinken op je uitjes met je man, want je moet altijd haar nog terugbrengen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven