aanvullende zorgverzekering

woensdag 17 november 2010 om 09:41
heb ff een nuchtere blik nodig.....
ik kreeg namelijk laatst van iemand het advies om
alleen de basis vz voor volgend jaar te nemen (heb ik nu ook)
maar daar twijfelde ik over ivm dat de pil uit de basis gaat.
ik zit bij ander zorg, en heb al berekent dat de aanvullende ivm pil 20 e scheelt, dat is dus de moeite niet.
maar, bij het 'jongpakket' (zo heet ie daar) zitten ook tandarts kosten.
zonder aanvullende vz kom ik qua kosten op circa 1360, en met op 1270 of ziets. maarrrrrrrrrrrr, dan heb ik de eigen bijdrage van 170 niet meegerekend. heb ff geen idee meer of het nou zoveel scheelt of niet
ik zie ff door de bomen het bos niet meer....
nogmaals, heb ff een nuchtere blik nodig......
dank u.......
ik kreeg namelijk laatst van iemand het advies om
alleen de basis vz voor volgend jaar te nemen (heb ik nu ook)
maar daar twijfelde ik over ivm dat de pil uit de basis gaat.
ik zit bij ander zorg, en heb al berekent dat de aanvullende ivm pil 20 e scheelt, dat is dus de moeite niet.
maar, bij het 'jongpakket' (zo heet ie daar) zitten ook tandarts kosten.
zonder aanvullende vz kom ik qua kosten op circa 1360, en met op 1270 of ziets. maarrrrrrrrrrrr, dan heb ik de eigen bijdrage van 170 niet meegerekend. heb ff geen idee meer of het nou zoveel scheelt of niet
ik zie ff door de bomen het bos niet meer....
nogmaals, heb ff een nuchtere blik nodig......
dank u.......

woensdag 17 november 2010 om 10:08
Als je naar de tandarts gaat, hoeveel wordt er dan vergoed (sommige verzekeraars vergoeden een percentage, anderen tot een bepaald bedrag per jaar)? Kijk even naar de polisvoorwaarden.
Ga je vaak naar de tandarts of alleen voor controle?
Volgens mij kost een controle ongeveer 25 euro (moet op internet te vinden zijn, want de kosten zijn wettelijk bepaald). Als je dus 2x per jaar op controle gaat en verder nooit iets hebt, dan kan het vaak niet uit om een aanvullende tandartsverzekering te hebben.
Ga je vaak naar de tandarts of alleen voor controle?
Volgens mij kost een controle ongeveer 25 euro (moet op internet te vinden zijn, want de kosten zijn wettelijk bepaald). Als je dus 2x per jaar op controle gaat en verder nooit iets hebt, dan kan het vaak niet uit om een aanvullende tandartsverzekering te hebben.

woensdag 17 november 2010 om 10:13
ik heb idd. een goed gebit, afgelopen jaar zijn er wel
kosten bijgekomen omdat ik wat gaatjes had, maar was niet erg duur of zo.
ben net idd. ff naar die site gegaan,
bij de fbto ben ik met anticonceptievergoeding 10 E goedkoper uit dan bij de aanvullende vz van anderzorg (al zit daar dan wel tandarts bij, bij fbto niet)
maar nogmaals heeft dat wel zin??
kosten bijgekomen omdat ik wat gaatjes had, maar was niet erg duur of zo.
ben net idd. ff naar die site gegaan,
bij de fbto ben ik met anticonceptievergoeding 10 E goedkoper uit dan bij de aanvullende vz van anderzorg (al zit daar dan wel tandarts bij, bij fbto niet)
maar nogmaals heeft dat wel zin??
woensdag 17 november 2010 om 10:20
Bij mij heeft het veel zin. Ik hoef bijv. geen kraamzorg en dat soort ongein maar tandheelkundige zorg en buitenland dekking zijn voor mij wel heel belangrijk.
Ik ben nu met verschillende tandartsdekkingen aan het vergelijken hoe ik het voordeligst uitkom én dat ik alles heb wat ik graag wil in m'n verzekering!
Ik ben nu met verschillende tandartsdekkingen aan het vergelijken hoe ik het voordeligst uitkom én dat ik alles heb wat ik graag wil in m'n verzekering!

woensdag 17 november 2010 om 10:41

woensdag 17 november 2010 om 11:13
http://www.medicijnkosten.nl/
Je kan het ook even bij de apotheek navragen? En bij je zorgverzekeraar, dit ivm preferentiebeleid. Voor zover ik weet gaan ze ook uit van een gemiddelde prijs voor een medicijn, alles wat duurder is moet je al bijbetalen.
Je kan het ook even bij de apotheek navragen? En bij je zorgverzekeraar, dit ivm preferentiebeleid. Voor zover ik weet gaan ze ook uit van een gemiddelde prijs voor een medicijn, alles wat duurder is moet je al bijbetalen.