Gezondheid alle pijlers

Duizelig

18-11-2010 01:07 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben sinds afgelopen nacht en heel de dag meerdere malen duizelig geweest.

Ik heb hier nooit eerder last van gehad.

Waar kan dit vandaan komen? Ik bedoel wat zijn de meest voorkomende oorzaken van duizeligheid......
Te weinig gegeten/dieet? Te intensief gesport? Bijholtenontsteking? Bloedarmoede?

Zwanger?

Bloed laten testen?
Ik wil niet vervelend zijn, maar een belletje naar de HA is best nuttig zo nu en dan.

Duizeligheid kan 1001 oorzaken hebben.
Inderdaad. Als we een lijst met alle mogelijkheden zouden posten..... Dat gaat een tijdje duren
oe vervelend.. is het inmiddels over? dan was t wellicht niks serieus. maar als je t nou vaker krijgt of als het een aanhoudend iets is, dan zeker ff langs huisarts gaan zou ik zeggen. succes!
Ik had het vorige week ook,was gewoon een griep virus(wat heerst) wat niet door heeft gezet denk ik...
Oorzaken? Te weinig gegeten. Te lage bloeddruk. Gewoon ziek zijn. Beginnen of afbouwen van medicatie, eh er zijn nogal wat redenen.

Gaat het nu weer?
Het kan - naast alle andere gegeven opties - een virus in je evenwichtsorgaan zijn, draaiduizelingen of zelfs de ziekte van Menière. Maar eh...voor je je druk gaat zitten maken, is het inderdaad handig om naar de dokter te gaan!
Misschien ligt het aan het weer (grapje), maar ik had er ook last van. Nu nog een beetje, denk dat het bij mij aan m'n maandelijksprobleempje ligt.
Ik heb het al maanden, continu. Dus ik zou enorm blij zijn als het slechts om een nachtje zou gaan

Als dit aanhoudt zou ik ook adviseren om naar de ha te gaan.

Ik heb gisteren een onderzoek bij de kno-arts gehad en het is heeel lastig om te achterhalen waar duizeligheid vandaan komt.

Meestal gaat het vanzelf weer over, het kan weken, maanden of jaren duren.

Het kan ook van chronische hyperventilatie komen, ik weet niet of je de laatste tijd erg gestresst bent/bekend met hyperventilatie?
Goedemorgen iedereen,

Ja logisch naar de ha is het beste, maar hij ziet me (ALWEER) aankomen...

Ja heb er nog steeds last van, gister goed gegeten daar ligt t niet aan.

Kan het iets te maken hebben met moe zijn? Of zeg ik nu iets stoms..

Ja ben nog nooit duizelig geweest, vind t heel eng!

Zojuist stapte ik uit bed en liep op de gang en alles draaide en kon mijzelf niet recht laten lopen...
Hoezo ALWEER? Zit je er elke week dan?
Nee haha maar ben de laatste tijd wel vaak geweest....

Maar niet elke week hoor....
Dus je hebt meer klachten, je bent moe zo te lezen?

Duizeligheid kan ook psychische oorzaken hebben, zie mijn vorige posting.

Heb je ook vaak (erge) hoofdpijn, zitten schouders en/of nek vast?
Stress
Groll, denk ik ook..
Nee geen verdere klachten alleen:

-diarree

-moeheid

-haaruitval

-acne (plotseling)

Hmm toch aardig wat klachten!
Ook al kom je iedere dag bij de dokter... daar is die man/vrouw voor.

Overgang?

Ik zeg bellen! Laat m maar een goed bloedonderzoek doen in het ziekenhuis.
@ Kiss, zou toch even naar de HA gaan! Dan weet je tenminste zeker wat je hebt. Wij zijn hier tenslotte geen artsen he. Het kan zoveel zijn waardoor je duizelig bent. Ben je niet zwanger???

In ieder geval sterkte. Hoop dat je je snel weer beter voelt.
Je klachten kunnen heel goed van stress komen inderdaad (maar ook van 1000 andere zaken, dat terzijde) en ongezond eten, misschien wel als gevolg van druk zijn?

Mocht het stress zijn, dan komt duizeligheid vaak door een verkeerde manier van ademhalen. Soort van hyperventileren waardoor je gaat duizelen. Probeer eens van een hoge, korte, borstademhaling, naar lange, diepe, buikademhaling te gaan... Vergt een beetje oefening, maar daarmee kun je enorm ontspannen!

Succes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven