Weekendje brussel, hotel tips?

17-11-2010 12:36 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

We willen in december een weekendje naar Brussel(voor het eerst). Nu heb ik begrepen dat je het beste in de buurt van grote markt moet zitten.

Hebben jullie ervaring met hotels in die buurt?Het liefst wat luxere hotel.

Heb al gegoogled maar heb niet zo gek veel gevonden.

tnx
Als je voor luxe gaat moet je eens kijken bij hotel Amigo.
http://www.zoweg.nl/hotels/arrangemente ... biedingen/

is een site met leuke weekendje met goede hotels. Vaak zijn dit van die aanbiedingen die in bladen staan.
Hotel Amigo ziet er idd erg mooi uit...voor 2 nachten is het rond 400e zonder ontbijt. Vind dit wel aan de dure kant.

tnx poldervrouw, ik ga gelijk kijken.
Het Metropole hotel!
www.hotels.nl

Kan je veel hotels in Brussel vinden, ook met reacties van gasten, erg handig!

Grote Markt vond ik niet veel aan trouwens.
Als je wel van luxe houdt en toch iets goedkoper uit wilt zijn dan je normaal voor de luxere hotels betaalt is een luxe of charme B&B misschien een idee.

Kijk eens op weekendhotels.nl of guesthouses.be, hier staat genoeg op wat misschien wel naar je wens is.

Veel plezier in ieder geval!
bedankt iedereen! Moet even met vriend vanavond overleggen hoeveel het maximaal moet kosten. In de eerste instantie wilden we naar Londen, maar de vliegtickets voor december zijn erg duur :(
Wij willen ook een nachtje naar Brussel in december. Als je iets leuks geboekt hebt Nien laat het weten!

Ik boek zelf altijd via bookings.com, daar staan hotels in alle prijsklassen met beoordelingen erbij.
ik bedoel trouwens booking.com
Wij zijn ooit met Pasen geweest, voor een prikkie in een super luxe hotel. Dit was een hotel in de buurt van het Europees Parlement en deze zijn vaak in vakantietijd vrij leeg, dus worden kamers goedkoper aangeboden. (wij betaalde 75 euro per nacht, en in de kamer hing de normale tarievenlijst, hier stond 275 euro op) Alleen is dat wel een beetje buiten het centrum.
Vorig jaar zaten we in 'http://www.sofitel.com/gb/hotel-1071-so ... room.shtml. Sofitel klinkt niet hip maar tegendeel was waar. Heerlijk kingsize bed, uitstekend geluidssysteem, verder ook heel comfortabel. In het weekend een stuk goedkoper dan doordeweeeks (was toen ¤ 90, p/n maar nu ¤ 129 p/n). Dat was in de buurt van de Brusselse PC Hooftstraat maar ook wat minder poenige straten.

Op Tripadvisor staan ook een boel leuke hotels met recencies, zoals Bloom Hotel. Ligt er ook aan waar je van houdt, wat klassieker, design achtig, modern, apart etc.

Veel plezier!
kijk eens op Kras...goede prijs kwaliteit...
Rosy, Sofitel ziet er idd erg mooi en hip uit. Jammer dat de kosten van ontbijt nog bovenop komen, namelijk 29 pp p/d. Het is dus wel centraal gelegen toch?
Duur ontbijt zeg.. Ik ontbijt meestal niet in het hotel. In de buurt zat een lekker ontbijtrestaurant (en een goede sushitent waar voornamelijk Jappaners komen) Ik kan m'n boekje 100% Brussel niet vinden voor het adres (voor eettentjes is dat wel een handig boekje).

Voor zover ik me kan herinneren, zit het niet vlakbij de grote markt maar wel een fijne buurt. Het is ongeveer een kilometer lopen (20 min). Het gebied ertussen vond ik erg leuk met eettentjes (voor ontbijt en beter dan in het echt toeristische gedeelte) en goeie winkels vandaar dat ik dat niet erg vond. Ik ben sowieso gewend om veel te lopen dus ik vind dat voor een ander moelijk in te schatten of het echt ver is. Je zou even op google maps kunnen kijken wat je van de afstand vind.

Op tripadvisor staan wel handige recensies over het hotel (op blz 2 zie ik wat ontbijttips staan) en krijg je een beeld van de locatie. Ook Metrole, Amigo en Bloom hebben goede (nog betere) recensies en liggen iets centraler.
ik heb in hotel chambord geslapen in brussel, redelijk goedkoop, 3 sterren en heel netjes! + lekker ontbijt
Brussel is een zeer leuke stad. Ik kan je zeker aanraden om een moleskine citybook van Brussel te kopen. Hier vindt je allemaal leuke hotels, maar ook een plattegrond, tips etc. En je kunt er zelf ook inschrijven. Erg leuk voor later.
Bedankt voor alle tips. Uiteindelijk is het hotel Le Plaza geworden. Ik ben benieuwd!http://www.leplaza-brussels.be

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven