Rome

18-11-2010 13:11 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgend jaar (april/mei) wil ik samen met m'n vriend een paar dagen naar Rome. Ik ben alvast aan het kijken voor een hotel/bed & breakfast. (we hebben nog nooit in een bb gezeten maar in Rome zijn er volgens mij best goeie, we willen wel een eigen badkamer in ieder geval)

Is Trastevere een leuke wijk om te zitten? Ik las dat er veel restaurantjes zitten..zijn die leuk/lekker? of is het beter om in het centrum van Rome te eten?

Ik heb ook niet zulke goeie verhalen over de buurt van Termini-station gehoord. Hier zitten wel heel veel hotels, hoe onveilig/smerig is het daar nou echt?

Andere tips zijn ook welkom
Tratevere is prima. Dichtbij het centrum. Sowieso kan je in Rome makkelijk van de ene naar de andere highlight lopen. Zo groot vond ik het niet. Bij Termini zou ik echt niet gaan zitten. Sfeerloos, zwervers en gewoon niet zo'n fijn sfeertje.

Rome is echt hartstikke mooi, heel veel plezier daar!
Trastevere is meer dan prima, een erg leuke, authentieke wijk vlakbij het centro storico. Vooral 's avonds erg gezellig door de vele terrasjes en restaurantjes.

Omgeving Colosseo, Piazza Navona en Pantheon is ook erg leuk.

Reserver.it een goede site voor leuke B&B's.

Omgeving Termini is niet zo leuk.... sfeerloos, groot, druk, vies en 's avonds een no go area.
.
anoniem_36284 wijzigde dit bericht op 18-11-2010 13:41
Reden: ik loop te klooien
% gewijzigd
Niks meer aan toe te voegen
Bedankt, in Trastevere zitten we dus goed

Heeft iemand een tip voor een goed hotel/bb in die wijk?

(Niet te duur max ca. 100 p.n, schoon, en eigen badkamer)
Een fractie duurder, maar wel fantastisch:

http://www.budgettravel.c ... 4/08/AR2009040802180.html
Trastevere is geweldig, mijn favoriete wijk in Rome.

Veel leuke restaurantjes vind je daar zeker, zonder al te veel te hoeven zoeken.

Je kunt kijken voor een appartement via http://www.cross-pollinate.com/ Heb daar goede ervaringen mee, vaak bij geboekt.

Overigens vind ik de omgeving Termini inmiddels een stuk beter dan een jaar of tien geleden. Er wordt daar wel aan gewerkt om het te verbeteren. Meer en meer restaurants en winkels vestigen zich er en de buurt wordt opgeknapt (bredere stoepen enz.)
Everytime you make a typo, the errorists win.
Bedankt voor alle tips!
Zit er nu over te denken om eind juni naar Rome te gaan.

Heeft iemand hier ervaring mee? Of is het dan té warm?
Wij zijn in juni geweest en dat was goed te doen. Okee, het is warm. Maar tè warm was het niet.
ben er in juli geweest, was goed warm ...

maar mede dankzij de fonteintjes op praktisch elke hoe om je waterfles te vullen, goed te doen.

voor mij dan, ik hou van heet

met mijn huidige vriend weet ik dat ik zéker niet in hoogseizoen moet gaan, die vind de nederlandse zomers al te warm namelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven