Gezondheid alle pijlers

buikoperatie

29-10-2010 22:05 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo

volgende week moet ik een buikoperatie ondergaan

vindt het best wel eng

ze gaan mijn baarmoeder verwijderen.

heeft iemand hier ervaring mee?
Heel veel sterkte in ieder geval! Hier geen ervaring....
Je schrijft toch ook mee op het topic: Vrijwillig baarmoeder eruit? Me dunkt dat daar ervaringen genoeg beschreven staan.
Hoi Sylvia,

In je eerdere topic heb ik al eens deze link geplaatst:

Baarmoederverwijdering

Al gelezen? Het is al een wat ouder topic, maar ik heb er veel aan gehad. Ik zit in hetzelfde schuitje als jij en ben op 12 november ook de klos!
Sterkte Sylvia en Wuppie...

Het is voor mij vandaag precies een jaar geleden dat mijn baarmoeder verwijderd is. In het topic wat Wuppie noemt, heb ik destijds ook meegeschreven. Je kunt er veel info uithalen, zowel over de operatie als de periode erna.
Hoe gaat het nu met je, Verana?
Verana,gefeliciteerd dat je al een jaar verlost bent van het baarmonster

Fijn is dat he dat je gewoon geen pijn meer hebt en niet al dat gesodemieter met maandverband,tampons oid.

Ik hoop dat het bij jou ook zo goed gaat.
Het gaat goed met mij. Lichamelijk ben ik weer helemaal okee. Sporten en dergelijke doe ik weer als vanouds. Alleen als ik heel moe ben of niet lekker, voel ik mijn buikspieren nog weleens. Vooral één bepaalde buikspier, die gelijk na de operatie al het meest gevoelig was.

Ik moet zeggen dat ik emotioneel wel last heb gehad. Het heeft me toch meer aangegrepen dan ik had verwacht, het definitief geen moeder worden. Gelukkig heb ik dit jaar wel een heel leuk en lief oppaskindje gekregen En soms vind ik het een raar idee dat er voor een vrouw toch heel essentieel orgaan mist in mijn lijf.

Maar het niet meer ongesteld zijn, en niet meer al dat gedoe met die heftige bloedingen is wel heerlijk inderdaad! Zo gemakkelijk om nu dagjes weg te kunnen plannen zonder erbij na te hoeven denken of dit wel kan. En niet meer die hele tas met maandverband en tampons en schoon ondergoed mee. Wat dat betreft is het wel echt een bevrijding.

Hoe gaat het nu met jou Coebergh?
quote:bosaapje schreef op 29 oktober 2010 @ 22:29:

Je schrijft toch ook mee op het topic: Vrijwillig baarmoeder eruit? Me dunkt dat daar ervaringen genoeg beschreven staan.

hoi

nee mijn baarmoeder gaat er niet vrijwillig uit

heb helaas geen andere keuze
quote:coeberghmetijs schreef op 30 oktober 2010 @ 15:37:

Verana,gefeliciteerd dat je al een jaar verlost bent van het baarmonster

Fijn is dat he dat je gewoon geen pijn meer hebt en niet al dat gesodemieter met maandverband,tampons oid.

Ik hoop dat het bij jou ook zo goed gaat.

hoi

ik hoop ook dat het beter gaat
quote:sylvia35 schreef op 30 oktober 2010 @ 20:52:

[...]

hoi

nee mijn baarmoeder gaat er niet vrijwillig uit

heb helaas geen andere keuze

Dat maakt in principe toch niet uit? De topictitel zegt in dit geval niet alles. Lees het topic in zijn geheel maar eens na.

De ervaring van de operatie en het herstel is er voor iedereen die meeschrijft op dit soort topics. Juist als je erg tegen de operatie opziet, heb je veel aan de ervaringen van anderen.

Sterkte!
quote:wuppie schreef op 31 oktober 2010 @ 14:14:

[...]

hoi

ik heb het topic doorgelezen

kan er heel veel uithalen .

donderdag is het al zo ver,krijg alleen nog wat aanvullend onderzoek woensdag,en moet mij donderdag om 7 uur melden in het zh dus ben optijd aan de beurt

groetjes sylvia

Dat maakt in principe toch niet uit? De topictitel zegt in dit geval niet alles. Lees het topic in zijn geheel maar eens na.

De ervaring van de operatie en het herstel is er voor iedereen die meeschrijft op dit soort topics. Juist als je erg tegen de operatie opziet, heb je veel aan de ervaringen van anderen.

Sterkte!
hoi

ik ben terug uit het ziekenhuis.pff ik vond het tegen vallen,veel pijn gehad,nu gaat het een beetje de betere kant op

kan alleen niet ver lopen en ben nog moe,ik kan alleen niet op mijn rechterzij liggen alles voeld als gekneusd

maar ik ga weer rusten ,groetjesssss sylvia
Sylvia: Wat jammer dat het je zo is tegen gevallen. Wanneer ben je uit het ziekenhuis gekomen? Je moet maar zo denken, je hebt nu het ergste achter de rug. Sterkte
8 november ben ik uit het ziekenhuis gekomen

afgelopen maandag lag ik er weer in had een na bloeding dat was echt heftig gelukkig was het niet nodig om te hechten ze hebben het afgewacht tot de dag erna toen was het gelukkig minder,het is gebleken dat zich tijdens de operatie veel bloed heeft verzameld in de buik,en dat moet een uitweg vinden,had nog nooit zoveel bloed gezien daar is een bevalling niks tegen,maar gelukkig heb ik het achter de rug en gaat het beetje bij beetje steeds beter.

xxx sylvia
Jeetje sylvia , dat klinkt heftig. Ik kan me voorstellen dat je je nog wel heel slap zal voelen na zoveel bloedverlies. Gelukkig dat het nu wat beter gaat, Rustig aan doen hoor, neem je tijd.
quote:annemie800 schreef op 18 november 2010 @ 23:18:

Jeetje sylvia , dat klinkt heftig. Ik kan me voorstellen dat je je nog wel heel slap zal voelen na zoveel bloedverlies. Gelukkig dat het nu wat beter gaat, Rustig aan doen hoor, neem je tijd.

hoi

bedankt voor je steun

het komt goed.heb gezinszorg 2 keer per week dat is wel fijn

volgende week eens proberen om mijn dochter van school af te halen

zoiets moet je toch rustig opbouwen groetjes,syvia

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven