**LDR deel 15**

05-07-2010 11:09 1921 berichten
Alle reacties Link kopieren

Deel 15!

De jubileum-editie!

Hopelijk wordt dit dan de link naar deel 14[/img]
Fille, dat wist ik niet. Ik zat in de UK als PhD student, maar had ook een zeg maar sofi nummer al gekregen voor wanneer ik daar een baan zou krijgen. Heb nooit ergens een vergunning moeten laten zien.

Ik ben het plannen een beetje zat. Volgende week zit ik weer effe in het UKse en ook al heb ik zin iedereen weer te zien, zie ik een beetje op tegen al het geplan. Ik heb me dan ook voorgenomen lekker te doen wat IK wil

Wel positief: ik heb inm 1 keer mijn uitreisformulieren gevonden (een ding wat ik weer meot laten stempelen als ik de VS weer in ga). de vorige keer was ik het kwijt en moest ik zelfs een nieuw regelen (wel op tijd hoor een week van tevoren). Maar dat ik iets vind waar ik denk dat ik het heb neergelegd gebeurt niet zo vaak. Misschien wordt ik dan toch volwassen
quote:heejhallo schreef op 16 november 2010 @ 03:03:

Fille, dat wist ik niet. Ik zat in de UK als PhD student, maar had ook een zeg maar sofi nummer al gekregen voor wanneer ik daar een baan zou krijgen. Heb nooit ergens een vergunning moeten laten zien.

Ik ben het plannen een beetje zat. Volgende week zit ik weer effe in het UKse en ook al heb ik zin iedereen weer te zien, zie ik een beetje op tegen al het geplan. Ik heb me dan ook voorgenomen lekker te doen wat IK wil

Wel positief: ik heb inm 1 keer mijn uitreisformulieren gevonden (een ding wat ik weer meot laten stempelen als ik de VS weer in ga). de vorige keer was ik het kwijt en moest ik zelfs een nieuw regelen (wel op tijd hoor een week van tevoren). Maar dat ik iets vind waar ik denk dat ik het heb neergelegd gebeurt niet zo vaak. Misschien wordt ik dan toch volwassen

hahaha goed dat je het gevonden hebt! Ik zou daar echt helemaal van in de stress schieten als ik belangrijke papieren kwijt zou zijn...

Niet dat ik zo super geordend ben, ik heb mn administratie allemaal netjes bij elkaar liggen....op een hoop....die 1 keer per jaar (voor de belastingaangifte!) in mappen word gedaan
HH, heb je je dan in de UK niet bij je woongemeente aan hoeven melden oid?

Ik vind het eigenlijk wel handig om weer terug naar de EU te gaan. Daar lijkt alles toch net wat meer op elkaar afgestemd te zijn. Mijn woonland probeert wel mee te doen, maar het is het net niet helemaal. Bijv je inboedel binnen de EU verslepen lijkt me toch makkelijker. Ik weet eigenlijk niet eens of daar de douane nog aan te pas komt of niet. Nu wel dus.
quote:Snorhaar schreef op 16 november 2010 @ 09:01:

HH, heb je je dan in de UK niet bij je woongemeente aan hoeven melden oid?

Ik vind het eigenlijk wel handig om weer terug naar de EU te gaan. Daar lijkt alles toch net wat meer op elkaar afgestemd te zijn. Mijn woonland probeert wel mee te doen, maar het is het net niet helemaal. Bijv je inboedel binnen de EU verslepen lijkt me toch makkelijker. Ik weet eigenlijk niet eens of daar de douane nog aan te pas komt of niet. Nu wel dus.Eeeeeh, nee nooit gedaan. Had gewoon wel een huurcontract en een bankrekening en zo op mijn adres, en ik stond ook voor verkiezingen van de EU (en lokaal) daar ingeschreven. Maar het kan ook zijn, dat ik het dan fout gedaan heb hoor!
Wel lekker makkelijk dat dat kon!

Ik kan wel een flowchart gaan maken...

Afmelden bij woongemeente --> kopie afmelding geldt als bewijs van vertrek voor diverse instanties.

Met kopie afmelding en huurcontract aanmelden bij nieuwe woongemeente --> kopie aanmelding naar verhuisbedrijf sturen voor de douane, met kopie aanmelding nieuwe bankrekening openen etc
Hier in de VS heb ik me ook niet bij een gemeente aan moeten melden hoor.
HH, ik berg dat soort dingen altijd op een hele goede plek op. Om die dan te vergeten zodat er grote paniek uitbreekt. Sinds een tijdje laat ik mijn paspoort gewoon slingeren en dat werkt stukken beter.
quote:fille schreef op 16 november 2010 @ 21:51:

HH, ik berg dat soort dingen altijd op een hele goede plek op. Om die dan te vergeten zodat er grote paniek uitbreekt. Sinds een tijdje laat ik mijn paspoort gewoon slingeren en dat werkt stukken beter.
Haha, Fille!

Heb je het nu trouwens wat meer naar je zin op je stage? En hoe lang ga je trouwens in Berlijn blijven? Of heeft dat een open eind?

Mijn paspoort heeft een hoesje, handig om immigratievodjes tussen te frotten. Ik vind daar vaak ook nog stukjes boardingpas van jaren terug in. Maar ik raak ook nooit iets kwijt. Andere mensen raken dingen kwijt die ik dan blijk te hebben Sleutels die automatisch in mijn broekzak verdwijnen ofzo.
Ik denk dat het gewoon een stukje registratie is en samenwonen is een plausibele reden om te blijven dus dat zal denk ik geen problemen opleveren. In Zweden zijn ze denk ik nog wel wat makkelijker dan in Denemarken, dus het zal allemaal wel los lopen.

Bij eerdere buitenland avonturen heb ik me ook nooit ergens ingeschreven. Geen idee of dat wel moest eigenlijk

Hier weer een skype-ergenisjes. Vriend is onderweg naar de computer, maar veel te laat en dat is best wel irriratant eigenlijk :S
MZ, ik had het vorige week ook een paar keer. Het punt is gewoon dat we nog steeds aan elkaars manier van communiceren moeten wennen Ik weet ondertussen dat 'een half uurtje' bij hem zo een uur kan zijn en hij weet dat ik het irritant vind. Met als resultaat dat als hij zich gaat haasten hij een beetje chaggo kan zijn, en dat als ik wacht ik chaggo kan zijn.

Dat klinkt niet erg leuk en is het ook niet. Ik wacht nu gewoon niet meer en ga wat anders doen. Want ik ben dan ook gewoon geen leuk praat gezelschap meer (hoewel meestal draai ik wel bij hoor. En ik ben de laatste tijd ook niet in mijn beste doen waardoor ik een nogal lage irritatie grens heb).
Zou het Nederlands zijn? Afspraak-is-afspraak, beloofd-is-beloofd, je aan je woord houden en altijd op tijd zijn...

Ik ben daar ook nogal van, maar mijn vriend ook heeelemaal niet. Ik ergerde me er eerst best vaak aan, maar ik heb me er nu maar bij neer gelegd.

Ik heb het idee dat ze er daar wat losser in zijn.

Hehe bijna weekend, ik luid het in met een lekker bord frietjes! Prettig weekend allemaal
Ik denk wel dat het heel Nederlands is, want ik ken van veel mensen dat je daar ook máánden van te voren een afspraak moet inplannen omdat ze anders geen tijd meer hebben, wat ik overigens wel irritant vind hoor. En ook dat 15minuten te laat een grote no-no is en dat dat in andere landen niet zo'n ramp is.

Hmm, gelukkig gebeurt het niet zo heel vaak hoor dat skype-afspraken de mist inlopen, gister was gelukkig maar een incidentje.
Ik moet daar echt heeeeeeeel erg aan wennen hoor, dat tijd en afspraken gedoe. Maar ik probeer het wel om me daar bij neer te leggen dat het niet overal zo gaat als hier. Want als je dat niet gewend bent lijkt het me erg benauwend als iemand dat wel van je verwacht.

Gelukkig hoef ik nooit geen skype afspraken te maken. Hij is erg vaak online, en ik ook. Dus we zien elkaar toch wel. We weten elkaars planning ook wel ongeveer dus weten welke avonden we elkaar niet zullen zien online. Mocht ik m missen wanneer ik m wel online had verwacht, dan kan ik m altijd bellen Skypen doen we wel vaak, maar dan als we sowieso al online zijn
Ik vind het ergens ook wel relaxed als afspraken wat minder strict zijn dan in NL, want dan hoef ik zelf ook niet altijd op tijd te zijn
quote:mevrouwtjezonneschijn schreef op 19 november 2010 @ 14:53:

Ik vind het ergens ook wel relaxed als afspraken wat minder strict zijn dan in NL, want dan hoef ik zelf ook niet altijd op tijd te zijn Daar heb je gelijk in! Ik ben een control freak, dus ik moet daar erg aan wennen maar dan is het wel lekker inderdaad
Ik heb net gehoord dat mijn beste vriendin een nieuwe baan heeft! In de stad die straks voor mij de dichtstbijzijnde NL stad is! Het gaat echt gezellig worden daar

Deze baan en locatie waren voor haar ook heel belangrijk, zo leuk!
Klinkt gezellig snorhaar!!! Nu nog een auto aanschaffen toch?
Overigens is het wachten natuurlijk op het moment dat mijn paspoort met het oud papier weggaat, maar goed. Met dit paspoort vind ik dat niet heel erg aangezien de foto het meeste wegheeft van een foto die ze op tv tonen van lijken die uit een kanaal gevist zijn.

Klinkt goed Snorhaar. En erg grappig van de verdwenen spullen in jouw zakken? Ben je stiekem kleptomaan? Toen ik met Berliner en zijn broer woonde was de grap dat ik altijd wist waar het zout was. Ongeacht waar het was en wie het als laatste gebruikt had, als je aan mij vroeg waar ik het zout was, had ik het binnen vijf seconden. Waardoor uiteindelijk niemand meer zocht maar het gewoon aan mij vroeg.

Qua hier blijven: niemand weet het. Het punt is wel dat ik maart dit huis uit moet en ik mijn huis in NL niet tot in den eeuwigheid kan blijven onderverhuren, dus ergens zal er een knoop doorgehakt moeten worden. Dat is niet mijn sterkste kant, maar ik besef ook wel dat ik niet eeuwig een beetje heen en weer kan pendelen. Aan de andere kant, waarom niet? Nouja, ik weet het dus nog niet. Als iemand voor me wil beslissen, ga je gang!

Stage is trouwens vreselijk saai, maar ik ga er vanaf januari toch nog drie maanden zitten. December heb ik visite en zit twee weken in NL en moet in de rest van de tijd als een dolle gaan solliciteren, aangezien dat nog een knoop zou kunnen breken, wat mij het doorhakken bespaart.

Ik ga ´s wat doen qua eten.
Lieve LDR dames, ik heb zojuist bij viva het verzoek ingediend tot het verwijderen van mijn account. Ik vind het beleid hier gewoon ruk en heb daar niet zo'n zin meer in.

Ik vond het hier heel leuk en je kan me vinden via facebook of heejhallo @ yahoo.com.

Liefs,

Heejhallo
Wauw zeg. had ik dat effe gemist!

In elk geval:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven