**LDR deel 15**

05-07-2010 11:09 1921 berichten
Alle reacties Link kopieren

Deel 15!

De jubileum-editie!

Hopelijk wordt dit dan de link naar deel 14[/img]
KL: hoe is het gegaan met skypen?

Ik heb zelf soms echt zo'n hekel aan skypen. Doe ik moeite om met lunch thuis te zijn is vriendlief het gewoon vergeten en zit ie daar lekker te bbq-en. Toch nog wel heel even kunnen kletsen maar t was vandaag toch wat minder relaxed dan anders. Maar goed, ben ook echt gewoon skype-beu. Wil weer gewoon "normaal" met elkaar kunnen praten en deel uit maken van elkaars leven en dat is met skype nogal wat lastiger.

Hoe is het met jullie daar allemaal? Iemand nog wat leuks te melden want het is hier zo rustig...
quote:mevrouwtjezonneschijn schreef op 21 oktober 2010 @ 18:25:

KL: hoe is het gegaan met skypen?

Het skypen was in een woord kl*te .

We hadden het even kort over de situatie met zijn familie gehad, maar hij had het al wel geaccepteerd en verwerkt zei hij. Hij vond het ook niet nodig om terug te vliegen om bij de crematie te zijn enzo, wat ik een beetje raar vond.

Verder ging het over "ons", maar ik had het er erg moeilijk mee want ik was heel emotioneel en wilde absoluut niet dat hij me zag huilen dus ik kon niet zoveel zeggen want bij ieder woord voelde ik de tranen al aan komen. Hij bleef bij zijn standpunten, en was verder ineens heel zakelijk. Ging niet echt in op wat ik zei en zei alleen maar heel vaak "ik snap dat het moeilijk is ja", leek verder geen greintje emotie te tonen. Klapte er toen ook doodleuk, waarschijnlijk onbedoeld, de opmerking overheen dat hij wel dacht dat hij wat wij hadden ook wel met iemand anders zou kunnen hebben. Die opmerking steekt nog steeds.

Gister nacht droomde ik dat we gewoon samen waren en dat hij naast me in bed lach, ik was zo gelukkig, totdat ik wakker werd en besefte dat de werkelijkheid heel anders was. Ben alles bij elkaar de hele dag al een beetje van slag af .
KL

Ik zeg vaak "een LDR sucks d*ck", maar een :DR die net uit is is ook gewoon klote met peren.

Volgens mij is dat zakelijk typisch mannelijk (of tenmisnte van een hoop mannen) om zich houding te geven en om het naar zichzelf uit te leggen. Ja, je hebt daar niks aan natuurlijk, maar het heeft niks met jou te maken zeg maar.

MZ, hier alles goed hoor, ik geniet juist vaak van de Skype momentjes. Maar heb ook een periode gehad dat het niet zo lekker ging met Skypen, van de zomer. Omdat ik me er juist zo op focusde (focuste?). Als hij dan een keer vergeten was, vond ik het de volgende keer weer moeilijk om fris en fruitig achter de computer te zitten. Uiteindelijk had ik er vooral mezelf mee, denk ik (wat ik ook wel inzag na wat goede adviezen hier )

Gister had ik een enrome klotedag en toen heeft hij me er weer uitgepraat,, dat was wel fijn . Maar ik geloof dat jij nu ook wel wat op je bordje hebt, kwa beslissingen maken. Of misschien dat je nog niet weet wat de toekomst gaat brengen. Nu vind ik mezelf meestal wel een relaxed persoon, maar stiekum, als ik niks in de planning heb, of nog niet zeker weet waar het heen gaat met banen of leefomstandigheden, kan ik daar toch wel slecht tegen. Je zult zien dat al je eenmaal weet hoe of wat (waar je zal gaan werken wonen etc), je je een stuk happier voelt. Denk ik. En je bent ook nog aan het afstuderen/scriptie schrijven en zo toch? Nou, dat is sowieso een stressvolle tijd (vond ik) waar al snel het perspectief zoek raatkt. Kortom, cut yourself some slack en heb een beetje vertrouwen
Ik heb eigenlijk weinig te vertellen, alles rustig hier...

ik zit weer in een week van gefrustreerd zijn van die klote afstand, ik heb er echt een hekel aan, ik ben het telkens wachten zo beu! En toch houden we het nu al zo'n 1,5 jaar vol. Alles gaat super hoor, met ons, maar bah bah het mag nu wel eens klaar zijn. Met klaar bedoel ik natuurlijk de afstand.

Mijn sollicitaties zijn op niks uitgelopen maar ik vind het geen ramp.

De ene veranderde na de sluiting de functieomschrijving rigoreus en wees mij toen af omdat ik niet aan de functieomschrijving voldeed (ja duh, als ik van te voren wist dat ze de functieomschrijving aan gingen passen had ik een andere brief + cv geschreven, andere punten uitgelicht etc.)

Dus dat vond ik stom.

De andere ging super qua gesprek, maar ik denk dat ik te duur ben. En ik ga er qua uren en sec arbeidsvoorwaarden dan ook niet op vooruit, dus ik denk dat dat ook niks word.

Dus waarschijnlijk zit ik het hier uit totdat ik ga emigreren... nou ja, best hoor.
Het lijkt hier dood Niemand meer wat te vertellen?
Haha, ik wilde net hetzelfde schrijven. Ik heb eigenlijk niet zoveel te vertellen, behalve dan dat het me toch een beetje tegenvalt hoe duur de tickets zijn. Nou ja, zou nog veel duurder zijn als ik aan de westkust zou wonen, daar niet van. Maar vergeleken met toen ik nog in de UK woonde is het wel een echte kostenpost geworden....
He eindelijk weer leven hier! Hier ook niet zo veel te vertellen. Nou ja, ik heb een beetje een beslissing genomen over dat het hele gedoe en ik heb bedacht dat wanneer ik nog geen baan heb ik dan best een tijdje mee kan om dan daar ter plekke te solliciteren en als dat niet lukt weer verder te kijken. Ook om te kijken of ik daar een beetje kan aarden en hoe het gaat met de relatie...
Vanaf welk vliegveld moet je vliegen HH? Ik vind het ook altijd een heel bedrag hoor, ik zit altijd wel rond de 500-600 euro (dichter bij 600 dan bij 500). En hoe lang moet je dan vliegen? Ook een uurtje of 8? (Ik neem aan dat je bedoel van USA naar NL?)

Waar ga je dan mee naartoe MZ? Nieuw Zeeland? Of haal ik nu weer alles door elkaar (ik ben wat warrig). Das eigenlijk helemaal niet verkeerd toch? Of je nu daar werkt, of hier. Hier is misschien makkelijker, maar NZ staat leuk op je CV

Ik ben benieuwd hoe moeilijk het voor mij gaat zijn om een LEUKE baan te vinden in Canada. Hier in NL vind ik het al niet makkelijk. Soms denk ik dat ik wat veeleisend ben, maar ik wil me gewoon niet vervelen in mijn werk, en ik ben iemand die zich snel verveeld (slechte eigenschap). Ik heb mijn banenjacht hier maar weer op pauze gezet, er is niks in de aanbieding zeg maar...
Punica, ik ga de komende maanden 2 keer op en neer. 1 keer rond de kerst en als ik uit de Uk een 'duur' ticket had, was het misschien 150 -200 euro, nu ben ik meer dan 1000 dollar kwijt en dat merk ik toch echt wel. Maar het is een rechstreekse vlucht naar A'dam, dus da's wel fijn (ik geloof een uurtje of 6, 7. Eerlijk gezegd weet ik het niet uit mijn hoofd). Gelukkig is er in het voorjaar een conferentie Europa waardoor het werk weer eens een trip kan betalen
Oeh dat is duur HH! Ken je de site skyscanner.nl? Daar kan je makkelijk vergelijken (gewoon aanklikken dat je de hele maand wil zien).

Het is natuurlijk ook sowieso duur om te vliegen rond kerst.

Ik lees hier nu heel toevallig, ben eigenlijk ontvivaat. Maar ik mis jullie wel.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
He pff, dat is zeker duur :( Maar denk wel dat het bijna onmogelijk is om het goedkoper te krijgen helemaal als je naar A'dam vliegt. (Had van de zomer een prijsvergelijking gedaan en kwam tot de conclusie dat het heel wat eurotjes scheelde om vanuit DL te vliegen maar ook dat was incl. trein toch ook wel 700 euries :( ) Maar zie je dan ook je vriend weer?

Hmm, Nieuw-Zeeland, ja dank je je koekoek Lijkt me een fantastisch land om te wonen maar er is daar bijna geen werk te vinden of anders heel moeilijk. Tenminste dat beeld heb ik daarbij. Mijn vriend gaat overigen naar Zweden en ik denk ik dus ook, maar dat zien we straks wel.

Spijker, hoe dat zo dat je ontvivaat bent?
quote:Spijker schreef op 26 oktober 2010 @ 15:23:

Oeh dat is duur HH! Ken je de site skyscanner.nl? Daar kan je makkelijk vergelijken (gewoon aanklikken dat je de hele maand wil zien).

Het is natuurlijk ook sowieso duur om te vliegen rond kerst.

Ik lees hier nu heel toevallig, ben eigenlijk ontvivaat. Maar ik mis jullie wel.

Nou je wordt hier best gemist hoor!

Ik heb zo'n beetje alle nieuwsbrieven van sites met vluchten, maar ja, soms zit ik ook aan data vast en het is nu niet even anders. Maar het zijn ook dollars hoor, niet euro's
MZ, ja, gelukkig zie ik lief dan ook weer, we gaan lekker samen op vakantie met oud en nieuw, heb er erg veel zin in (en zonder auto rijden dit keer, helemaal mooi dus ;))
Kunnen jullie elkaar lang zien dan?

Ik vind trouwens wel dat jullie er goed mee omgaan (of lijken te gaan). Heb zelf weer zo'n weekje dat ik het helemaal gehad met het met dat LDR gedoe. Soms gewoon zo ingewikkeld of ik maak het gewoon ingewikkeld. Komende kerst wordt de eerste kerst samen met mijn vriendje! Ben benieuwd hoe dat allemaal gaat want ook veel famillie-dingen enzo (lees: meteen weer een paar dagen bij zijn ouders logeren...)

Nemo, fille, (en spijker) zijn jullie nu helemaal van het viva-forum verdwenen en hoe gaat het bij jullie? Ik mis jullie verhalen hierzo
quote:mevrouwtjezonneschijn schreef op 28 oktober 2010 @ 15:36:

Kunnen jullie elkaar lang zien dan?

Ik vind trouwens wel dat jullie er goed mee omgaan (of lijken te gaan). Heb zelf weer zo'n weekje dat ik het helemaal gehad met het met dat LDR gedoe. Soms gewoon zo ingewikkeld of ik maak het gewoon ingewikkeld.

Ik word er regelmatig gewoon schijtziek van (pardon my words), ben de afstand echt helemaal beu. Ik weet niet of ik er goed mee omga, niet slecht ook hoor denk ik. Maar af en toe zie ik het echt niet meer zitten, door die afstand. Gelukkig is mijn vriend veel positiever, en het scheelt dat ik weet dat we in de toekomst daar samen gaan wonen.

Wat fijn dat jullie met de kerst samen zijn Heb je zijn familie al vaker ontmoet? Ik vond dat erg leuk, kennis maken met elkaars familie.

Vorige kerst was onze eerste kerst samen, en dit jaar ben ik weer daar met kerst. Er komt nog wel een keer dat we in NL zijn met kerst ook (maar ik vind het daar toch "leuker"). Hier vind ik Sinterklaas leuk, ik hoop dat hij dat een keertje mee kan doen hier Nu doen we onze eigen Sinterklaas avond op 23 december in Canada lol. Ik neem weer pepernoten en chocolade letters mee!
Ik ben niet verdwenen, maar heb mijn handen vol aan mijn leven en heb gewoon echt geen tijd om te schrijven.

Vind het wel jammer, hoop dat het bij iedereen gewoon een dip is (spijker!!: helemaal geen viva meer?!?!) want het kan toch niet dat we gaan uitsterven?!
Uitsterven is niet de bedoeling nee! Heb 't ook druk in 't echte leven, en 't gaat hier de laatste tijd meer dan ooit echt ontopic over de ldr's, en daar heb ik intussen al 'n paar jaar weinig aan bij te dragen.
Hoi dames, ik ben er ook weer.

Willy was hier dus en het heeft vooral wel duidelijkheid opgeleverd. Het gaat gewoon niet werken tussen ons, voor allebei niet. Op sommige punten zijn wij een goede combi, op andere punten juist helemaal niet.

Ben eigenlijk vooral opgelucht dat we dit nu weten. Die "uitzoekfase" heeft al met al best lang geduurd en dit was eigenlijk voor het eerst dat we het echt konden uittesten. Als ik in NL ben, heb ik altijd nog andere mensen die ik wil zien, dus ik kwam nooit alleen maar voor hem.

We denken dat we best gewoon vrienden kunnen blijven, dus ik vind het gewoon prima zo.

Fijn dat jullie allemaal in december jullie lief weer gaan zien!

Punica, kun je die chocoladeletters wel zo lang met rust laten?

Mz, heb je nog mail van mijn gekregen? Ik vind je buitenlandstrategie wel goed doordacht klinken zo!
Oh, ja, als je het prima vindt zo, dan is dat natuurlijk ook prima.

Brengt dit een nieuw licht op de verliefdheid-ver-weg? En op je vertrek uit waar je nu woont?
voor iedereen die nog met afstanden worstelt en ook voor Snorhaar!

Ik weet niet, ik voel me gewoon niet meer zo prettig bij viva... En ik heb momenteel ook niets hopeloos romantisch te vertellen.

Soms heel soms komt Bassist nog weer naar boven in mn hoofd. Terwijl ik daar echt vanaf wil en denk ik als hij morgen zou bellen, écht niet meer overmorgen op een vliegtuig zou stappen.

Misschien mis ik het LDR-ren wel! Maar dat is hier natuurlijk een beetje vloeken in de kerk.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Haha, nou wat het nieuwe licht betreft:

Mijn verhuizing is carriere-technisch en familie-technisch een goede move en de omgeving lijkt me ook leuk om te wonen, dus dat voelt erg ok. Dat Willy daar niet zo ver vandaan woont, was mooi meegenomen, maar niet de hoofdreden om in die omgeving naar werk te zoeken.

Voor vakantieliefde staat er nu niets in de weg om elkaar nog eens te zien, dat willen we wel graag. Hij woont niet op een enorme afstand hoor, qua afstand zou het straks zelfs wel te doen zijn. Moet ik wel eerst een auto gaan aanschaffen.
Spijker, je wilt volgens mij gewoon weer verliefd worden

We kunnen het natuurlijk ook weer gewoon over mode gaan hebben. Ik hoop dat ik daar straks ook op vooruit ga Ik geloof dat Marg klaagde over de mode in Nederland. Marg, als je hier toevallig nog leest, het kan echt erger!

Ik ben de rechtgebreide katoenen truien zonder taille in zwart, wit en grijsachtig bruin gewoon zat in de winkels. En de combinatiekleren waarbij je binnen een winkel geen combinatie mee kunt maken.

Het goede nieuws: ik heb gisteren eindelijk een leuk vestje gevonden bij het leuke jurkje waar ik twee jaar geleden al een vestje voor zocht
Jeetje Snorhaar, dat is toch ook wel wat (dat besluit met Willy, niet die truien. Nou ja, die misschien ook wel).

MZ, soms is het maar schijn hoor, bij mij 'dat ik er zo goed mee om kan gaan'. Jij schreef pas iets over Skype en reageerde ik dat ik zo'n fijn gesprekje met hem had gehad. Nou, volgens mij was dat de goden verzoeken, want afgelopen weekend was het weer ouderwets Skype-tikkertje spelen. Ik online, komt hij net als ik weg moet, dan weer andersom, toen hij ziek (nou ja, man flu hoor) en dus vroeg naar bed etc waardoor ik online was en zat te wachten. De afgelopen twee dagen had ik het weer heel druk met werk en 's avonds plannen waardoor ik hem weer twee keer misste online, of het niet meer dan een 'oh, ik moet weg, nou kusjes, daahaaag' was.

Nou ja, een heel verhaal om maar even te omschrijven wat ik NIET LEUK vind aan LDR-en.

Hem vind ik nog steeds hartstikke leuk en lief en fantastisch, dus wat dat betreft geen problemen. Ook leuk vind ik vakanties samen plannen We zien elkaar trouwens een weekje. Allebei zijn we eerst met kerst bij onze eigen families en dan oud en nieuw samen. Aan elkaars familie voorstellen heb ik even nog geen zin in. Weet niet zo goed waarom, heeft niks met de relatie te maken voilgens mij, maar misschien omdat ik mijn familie zelf al zo weinig zie en dus gewoon even alleen naar huis wil (ben sinds mei niet meer in NL geweest) en niet de spanning van vriend voorstellen wil hebben.

Ik weet niet, wat dat betreft begint het ver weg wonen me een beetje tegen te staan. Dat ik niet maar zo makkelijk bij vrienden en vriendinnen in NL of UK langs kan gaan, nu in ieder geval minder dan voorheen. En dat ik altijd voel alsof ik iemand tekort doe door niet iedereen te vertellen dan ik een dag in Amsterdam ben ofzo, omdat ik dan al drie afspreken heb met anderen. dat dus, dat ben ik geloof ik een beetje zat. Maar misschien is dat ook omdat het herfst is hoor.
(over de combinaties)

Maar vertel dan 'ns wat meer over die vakantieliefde? 't Is dus geen Mongoliër (zeg je dat zo? Mongool klinkt ook weer heel apart)?

Ik heb vanochtend 'n geruite bloes van de Hema gekocht, zo'n model staat bij iedereen superleuk, maar als ik 'm aantrek is 't 'm net niet.

Op de foto is ie veel getailleerder, als ik 'm aan heb is ie echt wijd, terwijl ie bij m'n borsten wel goed zit, en de lengte ook (eindelijk) goed is. 'n Riempje heb ik nog niet op de goede plek kunnen krijgen (strakker in de taille, of losser op de heupen? Ik weet dat soort dingen niet).

Spijker, jij ook 'n , want die Bassist blijft rondzwermen.
anoniem_35750 wijzigde dit bericht op 29-10-2010 13:52
Reden: HH zat er tussendoor
% gewijzigd
Skypetikkertje

Zolang het maar geen verstoppertje wordt, dan moet je je pas echt zorgen gaan maken

Ik snap helemaal wat je bedoelt hoor, met dat dagje Amsterdam. Ik hoor van veel mensen die langer in het buitenland wonen dat ze het niet meer aan iedereen meedelen als ze in Nederland zijn. Dat doe ik zelf ook niet meer. Meestal pik ik er een paar mensen uit die ik lang niet gezien heb en spreek ik daar mee af. Mijn familie en vrienden wonen echt van onder tot boven over Nederland verspreid, dat maakt het ook nogal lastig. Ik vind het vaak leuker als mensen mij hier op komen zoeken, omdat er dan echt tijd is om samen door te brengen. Maar die stap naar waar jij nu woont is natuurlijk ook nogal groot. Zijn er wel mensen uit NL of de UK die jou daar op komen zoeken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven