Vivamod

21-10-2010 16:42 4467 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal,

Ik heb het topic 'Angels 4' gesloten, en wil in dit topic graag wat vragen beantwoorden die ik hier en daar voorbij zag komen.

* Was de permaban van HPL een vooropgezet plan?

Nee, de permaban was geen vooropgezet plan. We hebben deze ban gegeven na eerdere tijdelijke bans en hebben hierin zorgvuldig gehandeld. Het was een weloverwogen beslissing waar ik nog steeds helemaal achter sta. De ban wordt dan ook niet teruggedraaid.

* Waar blijft een reactie van de angels?

De angels reageren op mijn verzoek niet inhoudelijk op de onrust van de laatste weken. Ik wil jullie vragen om ze ook niet in hun moderatortopics of in andere topics om antwoorden te vragen: daarmee worden ze in hun modereerwerkzaamheden belemmerd. Ik wil jullie verder verzoeken jullie vragen/opmerkingen over deze onrust centraal in dit topic te houden. Ik zal dan kijken in hoeverre ik kan antwoorden, zonder er een eindeloze discussie van te maken. Na dit bericht kan ik pas morgenochtend weer reageren aangezien ik verder afwezig ben.

* Was je partijdig in de kwestie rondom Hans?

Als ik een klacht ontvang over een forummer, neem ik de klager en de klacht altijd serieus. Dat heb ik ook gedaan met een klacht die ik in dit geval kreeg over Hans. Ik heb zijn berichten in de gaten gehouden, maar kwam tot de conclusie dat er geen enkele reden was om in te grijpen. Nogmaals: we kunnen alleen ingrijpen op dingen die op het forum gebeuren. We kunnen niet handelen op basis van zaken die zich achter de schermen van het forum afspelen (via mail, op andere fora, irl etc).

* We vinden dat Angel 2 met een privé-nick over de grenzen is gegaan. Waarom is er niet ingegrepen?

Allereerst vind ik het vervelend dat er op verschillende plekken privé-nicks van Angel 2 bekend zijn gemaakt. De angels zijn enige tijd geleden teruggegaan in de anonimiteit en hadden daar een heel goede reden voor.

Als angels naar de mening van Viva over grenzen heen gaan, zullen we ze daarop aanspreken en/of ze vragen hun vleugels neer te leggen. In het geval van Angel Two vinden we niet dat zij de gedragsregels voor de angels overschreden heeft.

Tot slot wil ik een eerder bericht nog herhalen: Viva gaat zorgvuldig om met persoonsgegevens (zie: www.viva.nl/privacy). Bij het aanmaken van een account geef je Viva toestemming om je persoonsgegevens (e-mailadres, eventueel ingevulde echte naam, geboortedatum e.d.) op te slaan. Deze toestemming kun je echter altijd weer intrekken. Als je een mail stuurt naar forum@viva.nl verwijderen we dan ook je persoonsgegevens uit ons systeem en veranderen we je gebruikersnaam op jouw verzoek in iets anoniems. Consequentie is dan wel dat het account niet meer werkt.

groetjes, Naomi
Ik hoop in ieder geval dat sanoma een lesje heeft geleerd qua communicatie. Voor een bedrijf dat zich zo sterk wil ontwikkelen in internetmedia is het durven reageren op hun eigen fora wel minimaal.
quote:tuttjemeteenrietje schreef op 16 november 2010 @ 20:25:

800.000 hits ja, geen unieke bezoekers . Geloof ik nooitPrecies.
Iedere keer als een browser een bestand opvraagt van de webserver en de webserver vervolgens het bestand terugstuurt naar de browser is er sprake van een hit. Veel mensen verwarren een hit met een pageview, maar er is een groot verschil tussen beide begrippen. Een voorbeeld om dit te verduidelijken.

Stel je bezoekt een HTML-pagina met daarop zes plaatjes, een Flash-bestandje en een achtergrondmuziekje. In totaal stuurt de webserver negen bestanden terug naar de browser en zijn er dus negen hits: zes hits voor de plaatjes, één voor het Flash-bestand, één voor het muziekbestand en natuurlijk één hit voor de HTML-pagina zelf. Zoals we hieronder zullen zien, is er echter maar sprake van één pageview.

Een pageview (of impressie) vindt plaats iedere keer wanneer iemand een HTML-pagina bekijkt. Het aantal pageviews zegt dus een stuk meer over het surfgedrag van je bezoekers binnen je site dan het aantal hits van je site. Leest iemand een uitgebreid artikel op je site dat tien HTML-pagina's beslaat, dan zijn er dus 10 pageviews gerealiseerd. Pageviews worden vaak weer verward met het begrip "unieke bezoekers" dat we nu gaan bekijken.

Unieke bezoekers

Dit is het aantal unieke personen dat je site bezoekt binnen een bepaalde periode (meestal gemeten als dagelijkse, wekelijkse of maandelijkse unieke bezoekers). Als we het voorbeeld hierboven weer gebruiken, waarin een bezoeker een artikel leest dat tien pagina's beslaat, dan worden er tien pageviews geregistreerd, maar aangezien dezelfde bezoeker de tien pagina's bekeek, is er maar sprake van één unieke bezoeker.

Het aantal unieke bezoekers is een heel zinvol begrip. Als je dus de vraag gesteld wordt door familie of vrienden hoeveel bezoekers je site nou eigenlijk krijgt, dan kun je het beste die vraag beantwoorden door het aantal unieke bezoekers te noemen dat je site per dag ontvangt.

Bron
quote:Bambi schreef op 16 november 2010 @ 07:06:

Waarom ontving ik gisteravond van de Viva-redactie een mail met mijn inloggegevens? Vanaf een no-reply@viva.nl adres?

Ik heb nergens om gevraagd.Er is een nieuwe forummer met 'jouw-nick-plus-een-leesteken'. Het zou dus volmaakt onschuldig kunnen zijn. Ik gebruik ook overal 'Vlammetje' zonder toevoegingen. Behalve hier, want hier bestaat er al een Vlammetje. 10 tegen 1 dat ik destijds, bij het aanmaken van mijn nick, ook op 'password vergeten' heb gedrukt. Om zeker te weten dat ik niet zelf in een grijs verleden al eens een nick had aangemaakt.
Fijn dat er weer een Vivamod is. Dan heb ik namelijk een vraag: Ik heb begin november mails gestuurd naar forum@viva.nl. Wanneer kan ik een reactie verwachten of is het handiger om een nieuwe mail te sturen?
Kijk me na, waar ik ga, ik ga mijn toekomst achterna
Duidelijke reactie Annerieke. Hartelijk dank en succes met de nieuwe aanpak!
Geachte mevrouw Annerieke,

Hierbij reageer ik op de vacante positie van moderator voor het Viva-forum.

Ik zie deze functie als een ideale volgende stap in mijn carriere.

Momenteel werk ik als marketingmanager voor een grote oliemaatschappij in het westen des lands.

Ik heb een ruime ervaring in het aansturen, coachen en begeleiden van mensen met een uiteenlopende achtergrond.

Zoals u bij mijn loepje kunt zien is mijn forumgedrag beperkt en dit vormt mijns inziens geen belemmering voor een correcte uitoefening van de functie van moderator.

Mijn salarisindicatie is €100.000 per jaar, exclusief variabele uitkering.

Graag licht ik deze sollicitatie toe in een persoonlijk gesprek.

Ik zie uw reactie met belangstelling tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Mr. Drs. S.P. Aarvarken
..
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik lees net de post van Annerieke.

Fijn dat er dingen gaan veranderen. En dat we met een duidelijke post op de hoogte zijn gesteld.

Beterschap voor Naomi
Ik heb me niet erg beziggehouden met deze discussies, maar ik vind het goed om te lezen dat de nare beschuldigingen aan het adres van Etosha worden worden rechtgezet. Ik hoop dat jullie er onderling goed uit zijn gekomen, dat verdient ze wel.
Heeft iemand al antwoord gehad via de mail op de vragen omtrent de IP ban van Etosha, de niet IP ban van twee en vijf, en de beschuldigingen aan het adres van Damaris, en die flutblog aan mijn adres?
Bad heb je nou nog geen antwoord op het inactief maken van je account??? Jongens toch.
BAM, het schijnt wel snel te kunnen want ik lees net dat VivaTuinMUTS op 16/11 aankondigt dat ze haar account zo spoedig mogelijk laat anonimiseren en zie.... het is al gebeurd!!
quote:woensdag2010 schreef op 19 november 2010 @ 09:11:

BAM, het schijnt wel snel te kunnen want ik lees net dat VivaTuinMUTS op 16/11 aankondigt dat ze haar account zo spoedig mogelijk laat anonimiseren en zie.... het is al gebeurd!!Tja, vriendjes politiek of ze kan het nog zelf
Ik heb Three 11 november een mail gestuurd met een verzoek en daar heb ik ook nog steeds geen antwoord op.
Gek zeg dat het bij de TuinMuts dan wel kan.
quote:musicath schreef op 17 november 2010 @ 14:36:

Fijn dat er weer een Vivamod is. Dan heb ik namelijk een vraag: Ik heb begin november mails gestuurd naar forum@viva.nl. Wanneer kan ik een reactie verwachten of is het handiger om een nieuwe mail te sturen?Bij deze dan maar het verzoek of iemand mij kan mailen.
Kijk me na, waar ik ga, ik ga mijn toekomst achterna
Angel, Annerieke, meneer Hoogerhandt, Wie dan ook met extra knopjes,

Zet aub mijn oude en nieuwe account zsm op anoniem!

Ik heb hier een hele goede reden voor (zie mail) en wil het nú toch wel eens gedaan hebben!

En ja, ik ben boos, vriendelijk vragen werkt ook niet!
Heb je Angel 4 al gemaild? Ik las net toch echt ergens dat zij het voor je in orde zou maken. Waarom je haar dan nog moet mailen weet ik ook niet, maar ik zou dat dan maar even doen als je het nog niet gedaan hebt.

Succes!
Ik snap hem al. Beetje traag van begrip.

Tenminste, ik denk dat het komt omdat ik de oude naam gequote had.
Ik meld al 2 dagen via de toverstaf dat er een aantal mensen bezig zijn met onderzoekjes of reclame maken voor zichzelf, dan maar hier:

huidanaliste is sinds gisteren bezig haar reclame op andere topics te plaatsen en heeft nu een eigen reclametopic geopend. Yom is bezig met een onderzoekje, plaatst topics om reacties te krijgen.
het is alweer dagen angstvallig stil.
Beste Angels,

Laatst zijn er per ongeluk (ik neem aan dat het forum de hik had) meer dan 18 topics geopend over Wie zit er nog meer in de trein? Ik las ergens dat er geen tijd nog was om ze te sluiten. Soit, kan ik niet mee zitten.

Nou is er vandaag een topic Spullen kwijt door toedoen van een "vriendin" Help!

die 4x geopend is maar alleen die op Geld & Recht liep goed (290 postings), de rest iets van 10 postings. En wat zie ik, het topic bij geld en recht wordt door angel 1 gesloten met de melding dat er meerdere topics zijn en daar maar verder gepraat moet worden.

Beetje omgekeerde wereld, voeg ze samen of sluit die waar geen reacties waren.

Angel, waarom heb je voor die keuze gekozen?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:apppel schreef op 19 november 2010 @ 10:08:

Ik heb Three 11 november een mail gestuurd met een verzoek en daar heb ik ook nog steeds geen antwoord op.

11 november van dit jaar?

(Misschien kan Viva aangeven hoeveel wachtenden er nog voor jou zijn
quote:Mylene_Valerie schreef op 20 november 2010 @ 00:36:

... Nou is er vandaag een topic Spullen kwijt door toedoen van een "vriendin" Help!

die 4x geopend is maar alleen die op Geld & Recht liep goed (290 postings), de rest iets van 10 postings. En wat zie ik, het topic bij geld en recht wordt door angel 1 gesloten met de melding dat er meerdere topics zijn en daar maar verder gepraat moet worden.

Angel, waarom heb je voor die keuze gekozen?

Dat wil ik ook wel eens weten.

Ik zit toch niet voor de katseviool te typen en iemand te motiveren?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven