Gezondheid alle pijlers

Maagband/verkleining

12-01-2009 11:13 3746 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Er was ooit een topic met het onderwerp maagband of verkleining. Maar ik wilde graag een nieuw topic openen.

Ik zit nu in een traject van 3 maanden. Ik wil graag met mensen hier op het topic mijn bevindingen en ervaringen delen. wie schrijft er mee?

Groetjes Pom
hahaha Maaike dan zal het wel een tijd duren eer je van de fiets gebruik gaat maken in dit land.

Ik ga morgen nog maar weer eens wokken, weer afscheid nemen ervan. Had ik voor de operatie gedaan, toen kon ik daarna nog gewoon goed eten. Voor de 1ste opspuiting weer bij de wok afscheid genomen en kan nog steeds alles eten dus ik ga nu maar weer voor de 3de keer afscheid nemen gezien de opspuiting maandag. Hoop dat het spreekwoord 3x is scheepsrecht nu eens op mij van toepassing is...............
Ja, die kans zit er dik in... Maar vandaag was het hier in ieder geval heel lekker weer. Wel af en toe een klein buitje, maar meestal gewoon lekker. Ik heb er net een rondje op gefietst door het dorp. Perfectimento!!! Ik heb alleen zó'n hekel aan die heuvels hier! Maar helaas is daar ook niks aan te doen.

Ach Ratpatrem: ieder nadeel heb dus alweer ook zijn voordeel: je mag nu alweer voor de 3e keer gaan wokken... Ik denk wel dat het nu de laatste keer is, ik geloof dat Toos (Limburger) toen ook pas echt begon te voelen dat het ding er zit. Geniet lekker van je wokken, het is misschien écht de laatste keer dat je een redelijke hoeveelheid op kunt, daarna wordt het misschien spugen als je te veel eet.

Enjoy!!!
Maaike,

Haha op die manier, jou maar lekker laten slapen
hoi dames,

Ik zit er steeds meer aan te denken om me aan te melden voor een Maagband.

Ik heb zelf geprobeerd af te vallen, heb het o.b. van een dokter geprobeerd, maar nog nooit naar een dietiste. Ik val ook zeker wel wat af maar nooit voor lang.

Laatste oorzaak van flink aankomen is stoppen met roken, en ik vind het nu echt de spuigaten uit lopen. ik ben 1.65 en weeg 120 kg.

wat voor traject ga je in? hoe lang duurt het tot de operatie?

IK hoop van jullie wat informatie te kunnen krijgen.

Kayleigh
Keeltjuh

Welkom.

De 1e stap heb je al genomen met het plan om een maagband te nemen.

Voortraject is qua lengte overal anders maar qua inhoud wel hetzelfde.

Mijne was als volgt:

* Huisarts voor verwijzing

* Afspraak word er gemaakt voor je bij obesitasverpleegkundige

* Die regelde alles qua afspraken voor mij.

Na die afspraak bloed geprikt voor nierfunctie, leverfunctie en schildklier

* Internist voor uitslagen, hartfunctietest en gastroscopie

* Psychologe

* Dietiste

* Chirurge kwam toen op wachtlijst> afspraak was 30-11-2009

* De week erop naar anesthesiste en een afspraak bij verpleegkundige van afdeling

Toen was het wachten geblazen en kreeg ik 25-02-2010 het verlossende telefoontjes dat ik 02-03-2010 geopereerd zou worden.

Bijna 9 maanden na 1e afspraak de operatie.

Ben 8 1/2 maand verder en ben bijna 30 kilo kwijt, op 1,1 kilo na

Succes met beslissing.

Vragen bij vragen.
Ja, ik denk wel dat het belagrijk is idd om te weten in welke regio je naar het ziekenhuis gaat. Ik, en nog een aantal wonen regio Rotterdam en wij zijn uitgeweken naar Bergen op Zoom omdat daar de wachtlijst veel korter is.

Ik ben begonnen bij de huisarts toen het ziekenhuis gebeld daar is de procedure:

-voorlichtingsbijeenkomst

-1 ochtend waar je dan verpleegkundige, dietetiste, psychologe spreekt. Aan einde van de ochtend spreek je dan ook de chirurg die de adviezen heeft gelezen en met jou bespreekt wat het handigste is qua operatie. In principe is het dan zo dat hij of gelijk zijn agenda pakt en een afspraak inpland of je gaat met brieven naar opnamebureau.

-dan ga je ook die dag nog bloedprikken en langs de anesthesie waar je direct hartfimplje krijgt en maak je een afspraak bij de anesthist voor de uitslag bloed, hartfilm e.d.

-operatie

Ik ging in juli voor verwijsbrief, kon in aug al gelijk voor voorlichting en ochtend en in sep maabandje geplaatst.

Dus e.e.a qua indeling maar ook tijdsplanning ligt erg aan het ziekenhuis waar je beslist heen te gaan.

Knap dat je de 1ste stap al heb genomen.

Tot op heden heb ik er geen spijt van.
Ook hier zeker GEEN spijt!!
Hallo allemaal,

dank je wel voor de informatie.

Ik ga me in utrecht aan melden, Antonius ziekenhuis.

Op zich maakt de wacht lijst me niet zo veel uit, ik heb er geen haast mee.

Ik had niet verwacht dat je er zolang mee bezig bent om de stap te zetten dat je gewoon drastische hulp nodig heb om af te vallen. Uiteindelijk heb me er nu gewoon bij neergelegd dat het me echt niet alleen af gaat.

Gelukkig ook van vrienden en familie postitieve reactie gehad!

Ik ga van de week de week een afspraak maken bij de huisarts!

ik ga hier zeker verder lezen! en houd jullie op de hoogte!

thanks!
Hebben een heel gezellig groepje en we steunen waar we kunnen!!

Gezellig dat je erbij komt.
hoi dames ik vindt het nu heel spannend worden , nog 2 dagen en dan naar brugge , voor operatie gbp.

maar ik ben er wel klaar voor . nu al wel lekker vrij ,om me voor te bereiden en lekker met mijn zoontje te knuffel , moet ik 4 dagen missen .

iemand nog tips .

groetjes
Daan,

Komt nu wel snel dichtbij!!

Probeer zo rustig mogelijk te blijven.

Is soms wel moeilijk dat geef ik toe.
@daan

Gewoon vandaag nog lekker ontspannen en het allemaal op je af laten komen.............meer kan je er ook niet aan doen.

Heel veel succes maar dat komt wel goed. Koffer ingepakt en eventueel ook laptop erin gestopt want we willen natuurlijk wel weten hoe het gegaan is.

Liefs

p.s. neem nog ff op een makkelijke plaats een VOOR-foto dan kan je over een aantal weken op dezelfde plaats een NA-foto maken..................
Hoi Daan en Sassika, het komt nu echt heel dichtbij!!

Ik leef met jullie mee en denk natuurlijk aan jullie!

Hou ons op de hoogte en alvast heeeel veeel succes....

Groet Patries
Hallo iedereen

Het komt nu inderdaad heel dichtbij.Ben aan het poetsen om de zenuwen maar een beetje de baas te blijven.

Maar het komt goed.Morgenavond zijn we weg,ga ik in mijn Brabantse bedje liggen,en wacht wat de ochtend me brengt.

Ik hoop wel dat ik daar een beetje slaap de nacht voor de operatie,maar we zien wel.

Ben er wel aan toe nu want ik ben mijn prodimeddieet spuugzat,in het begin ging het nog wel maar nu beginnen de smaakjes me echt tegen te staan,nog ff doorbijten.Ben er wel al 5,6 kg mee kwijt,dat vind ik wel ongelooflijk dat dat zo hard gaat.Heb ook nog niets gezondigt,op 1 miniknakworstje na,had er even geen erg in dat ik op dieet ben.

Nou dames en heer,we houden contact.

Groetjes saskia
spannend Sassika en Daan! veel succes en die voor/ na foto van ratpatrem is een heel goede tip :D

@Kayleigh , wat goed van je, de eerste stap is idd gezet. nu naar de huisarts. gewoon stap voor stap en als je ongeduldig bent helpen wij je wel kalm worden hahahaha ik was op het laatst ook heel ongeduldig :S ik heb nu bijna 6 weken een maagbandje en ben bijna 6 kilo kwijt. T gaat niet hard maar doordat de maagband niet opgespoten is komt het dus op discipline aan :( . 6 december mag ik voor het eerst opspuiten. Mijn traject heeft van april/ mei ( 1e afspraak met de huisarts) to 15 oktober geduurd ( operatie maagbandje) best snel dus. De meeste ziekenhuizen hanteren dezelfde regels en afspraken dus het lijstje van Brenda is heel handig.

@ Sassika, nog even mn respect met je dieethantering, knap hoor dat je je er zo goed aangehouden hebt.heel veel succes:D

@ Daan, rustig blijven idd. laat het over je heen komen . en veel succes mocht ik je niet meer "spreken"
Hoi

@pudding

Ben vandaag opgespoten, was idd nodig. Sinds de 1ste opspuiting 3 weken terug maar 1 kilo eraf dus mijn gevoel zat wel goed.

Moet nu 2 dagen weer vloeibaar eten maar heb net een kom yoghurt op en ook nu nog geen stop. Jammer, had echt gehoopt nu bomvol te zitten op de helft. Zij zei ook dat gemiddeld ongeveer 3 a 4 opspuitingen nodig zijn. De een heeft bij 1 opspuiting voldoende, een ander pas bij 5 dus met een gemiddelde van 3/4 hoop ik ook voldoende te hebben en dat ik niet bij de uitschieters behoor.
Sassika en Daan

Spannend voor jullie!!

Beide morgen al naar ziekenhuis?

Hopenlijk slapen jullie dan.

Pudding,

6 kilo is niet verkeerd en hopenlijk gaat het na opspuiten beter.

Het is bij alle mensen anders qua opspuiten.

Maar mijn idee is dat je van yoghurt ed nog niet een vol gevoel krijgt omdat je toch vloeibaar eet.

Ik ben benieuwd wat er bij mij besloten word we wachten af
Sassika en Daan: heel veel sterkte Ik ben erg benieuwd naar jullie verhalen strakkies!

Hoeraaaaa, het slankere leven gaat eraan komen.....

@Keeltjuh: ik woon (en Limburger ook) in de regio Parkstad in het zuiden van Limburg. ZIj heeft al een maagband en valt goed af, ikzelf sta nog in de wacht...

Ik ben in juli naar mijn huisarts gegaan, die me in eerste instantie naar het Obesitasteam in Maastricht (AzM) stuurde. Daar had ik mijn eerste afspraak bij de chirurg op 3 augustus, maar werd doorgestuurd naar Heerlen (Atrium MC), omdat daar de wachtlijst korter is. Daar kon ik dan eind augustus terecht.

Omdat ik niet zo'n vreselijk hoog BMI heb, heeft het wat moeite gekost om de chirurg in eerste instantie te overtuigen van het feit dat opereren noodzakelijk is.

Ik heb dus allereerst een afspraak bij de longarts gehad, om te kijken (middels slaaponderzoek) of ik apneu heb.

Dus bij mij heeft dit hele voortraject, met psychologische test en gesprekken met diëtiste, obesitas verpleegkundige, psychologe, internist en longarts tot vorige week maandag geduurd.

Als alles goed gegaan is, ben ik vandaag besproken in het MDO en ben ik op de wachtlijst geknikkerd voor een gastric bypass.

Die wachtlijst is hier dan wel een jaar tot anderhalf jaar.... Voor maagband een half jaar tot een jaar. Maar ik ben hier in heel goede handen, de faciliteiten zijn binnen redelijke afstand.

Dus ook ik heb (nóg) geen moeite met de wachtlijst.

Maar dat zou heel goed nog kunnen veranderen in de komende maanden, mezelf kennende.......

O ja: om mijn BMI enigszins 'verantwoord' omhoog te krijgen, ben ik ook gestopt met roken, 6 weken geleden... Ben inderdaad een kilo of 5-6 bijgekomen. En ik rook niet meer, wat heel erg prettig is!

Succes alvast met alles, we horen het wel van je?
Sassika en Daan sterkte!!

Denk aan jullie!
wat Brenda zegt: veel sterkte en laat snel wat horen :D
Ook hier in het Zuidlimburgse wordt gedacht. Aan jullie!!! Heel hard!!! En er wordt ook natuurlijk, nogmaals, sterkte en vrolijk wakker worden gewenst!
Daan, Sassika.... al wakker??? Hoe gaat het met jullie? Ons bent nieuwsgierig! :-)
Ben ook benieuwd maar denk dat beide geen laptop mee hebben
Nee, hihi. Maar met een gbp moet je ook iets langer in het ziekenhuis blijven, geloof ik?

Ik ben even kwijt, of ze allebei een gbp kregen??? Of één van de 2 maagband en ander gbp. Ik zal het zometeen even nalezen.

Hoe gaat het verder met de bijgespoten maagbandjes? Al beetje voller gevoel?

Limburger ook oké na de bijspuiterij?

Ik heb plaatsgenomen in de wachtruimte.
volgens mij beide een gbp, spannend hoor.

vanmorgen was de weegschaal niet lief ( of ben ik zelf niet lief geweest) aangekomen. gatverdamme, ik kijk nu echt uit naar de opspuiting. ik merk dat de discipline me langzaam verlaat en het meer eten dan goed voor me is alweer de overhand neemt. Help me hopen dat de opspuiting me het goede zetje weer in de rug geeft meiden.

@ Maaike, ik hoop dat het wachten een beetje mee zal vallen, maar ik wacht gezellig met je mee hoor :D

@ Brenda, hoe is het met jou ben je alweer in het ziekenhuis geweest?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven