Is het nog te vroeg?

21-11-2010 11:28 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
He meiden,

Ik zit even ongelooflijk te worstelen met mezelf, dus het zou fijn zijn jullie meningen te horen. Heb vorige week een date gehad met een leuke jongen. Er was meteen een gigantische klik, alles leek vanzelf te gaan en aan het eind van de avond hebben we als een stel jonge pubers staan zoenen in een steegje .

Het was een superavond, en dat heb ik hem laten weten. Hij was het er mee eens en wilde me snel weer zien. So far so good natuurlijk. Ik smste dat ik in het weekend wel tijd had, maar hij wilde liefst al eerder afspreken. En toen kwam de paniek. Uiteindelijk heb ik hem dit weekend gezien, en het was weer even overdonderdend als de eerste date. Maar hij is serieus, en gaat als een sneltrein! Hij vind me geweldig, en wil echt kijken of er meer in zit, en was het liefst het hele weekend gebleven. En ik ben meer van de kat uit de boom kijken, elkaar langzaam leren kennen en dan maar eens bepalen wat ik er mee wil.

Komt bij dat ik vorig jaar de relatie met mijn ex heb verbroken. Ik heb hem een aantal grenzen van mezelf laten overschrijden en het heeft echt even geduurd voordat ik weer lekker in mijn vel zat (dat is nu). Ik ben gewoon bang dat dit weer gaat gebeuren, dat ik nog niet ver genoeg ben om me weer aan een ander te binden. Terwijl deze jongen echt anders is, hij is zo leuk en enthousiast en open en eerlijk...

Wat vinden jullie? Maak ik het mezelf te moeilijk? Hebben jullie tips hier wat onbevangener in te staan?

Thanks!

Greta
Greta! Geef het meteen aan aan die leuke jongen. Als hij echt zo leuk is, kan hij wachten én rustig aan doen! Geef duidelijk je grenzen aan, zo kan hij kijken wat 'ie er mee wil doen en heb jij een duidelijke streep voor jezelf getrokken.

Succes ermee, het klinkt (zonder de sneltrein) als een leuk begin!
Mijn ervaring is dat mannen vaak als een sneltrein gaan.

Vaak zitten ze na een scheiding bij moeders op zolder,of op een flatje met wat afgedankte meubels,dus die willen heel graag weer een vrouw die voor hun zorgt.

Ik daarentegen werk 60uur per week,en zoek een man voor leuke dingen te doen in het weekend....

Geef je grenzen aan,anders woont ie over 5 weken bij je in,en is het enige wat je kan denken: hoe is dit gebeurd,en hoe krijg ik die knakker mijn huis weer uit!
Ik ben meer van de vrije val. Als ik iemand leuk vind, wil ik iemand zo veel mogelijk zien. Werkt het niet, dan werkt het niet, dan ben je daar iig snel achter en dan kan je door met je leven. Okee, je valt dan wel even heel hard, maar ja dat is het risico.
Zeker je twijfels aangeven! Beter direkt in het begin, dan wanneer de sneltrein op volle vaart is

Je hebt van je vorige relatie geleerd toch? Dus grenzen aangeven!!

Eerlijk zeggen dat je enthousiast bent en hem zeker beter wilt leren kennen, maar dan wel in een tempo dat bij jou past...

De kans dat het wel goed gaat is dan veeeeeeeeeeeeeel groter.
Gezien je vorige relatie, denk ik dat het in ieder geval verstandig is je grenzen aan te geven.

Ik persoonlijk ben in mijn huidige relatie meteen in het diepe gesprongen en ervoor gegaan wat goed heeft uitgepakt. Maar niemand is hetzelfde. Doe wat bij je past en waar je behoefte aan hebt. Als dat de rustige aanpak is, dan is dat ook prima toch? (Wel niet makkelijk als je vlinders krijgt :-) )

Geniet er in ieder geval van.
Hey meid,

Ik moet hier gewoon even op reageren. Wat een herkenbaar verhaal! Het steegje, de man uit je verhaal, de moeilijke relatie met je ex.. Echt.. ik had dit zelf geschreven kunnen hebben.

Een jaar geleden leerde ik een hele lieve, leuke jongen kennen. Het ging echt allemaal precies zoals jij ook hebt beschreven. Voor mijn gevoel ging het allemaal veel te snel en ook ik had een jaar daarvoor de relatie met mijn ex verbroken om precies dezelfde reden die jij opgeeft. Het is logisch dat je na zo´n ervaring wat voorzichtiger wordt met die dingen en dat is ook helemaal niet erg.

Ik heb hem aangegeven dat ik het rustig aan wilde doen. Elkaar eerst beter leren kennen, leuke dingen doen en dan maar eens kijken hoe het gaat. Hij begreep het gelukkig helemaal. Hij gaf aan dat hij me echt heel leuk vond en daarom zo graag wilde weten waar hij aan toe was. Vandaar dat sneltrein gedoe;)

We hebben het toen helemaal op mijn manier gedaan en hij was ontzettend lief en geduldig. Inmiddels zijn we een jaar samen, nog altijd heel gelukkig en wonen we sinds kort zelfs samen.

Praat erover met hem, hij zal het echt wel begrijpen:)

Heel veel succes en geniet ervan!
Erg herkenbaar je verhaal!! Leuk dat het zo'n leuke date was en de tweede keer ook weer erg gezellig. Maar wat is dat toch tegenwoordig met die mannen die zich vol overgave in iets willen storten

Met mijn ex ging het ook net zo snel allemaal, en ik was helemaal niet gewend dat een man zich zo vol overgave in 'ons' of een 'relatie' wilde storten. Net als jij, ben ik een kat uit de boom kijker, en na minder leuke relatie ervaringen, durfde ik me nog niet in die sneltrein te begeven... Ik heb het wellicht te laat aangeven, waardoor ik soms denk dat we elkaar daarom op een aantal vlakken niet zo goed begrepen hebben en tot op zekere hoogte vermoed ik dat deze 'miscommunicatie' ook wel bijgedragen heeft aan het feit dat het nu over is. Achteraf gezien had ik het dus misschien wel anders aangepakt, maar ik vond het overweldigend, zijn aandacht, hoe lief en leuk hij was en dat hij het allemaal met mij wilde uitzoeken of wij samen door het leven konden. Voor mij een totale openbaring, zo'n man, en ik wist gewoon niet hoe ik ermee om moest gaan.

Wellicht voor jou dus een tip om je gevoelens te uiten en eerlijk te zijn. Aan hem om dan te kijken of hij het boemeltreintje wil nemen samen met jou

Het rustig aan opbouwen kan geen kwaad denk ik. En of het te vroeg voor jou is om je weer op het liefdespad te begeven, daar kom je denk ik snel genoeg achter. Als het niet goed voelt, of het voor je gevoel toch echt te snel gaat en hij zich daar niet in wil aanpassen, dan is de tijd wellicht nog niet rijp en komt er op een later moment een leuke man op je pad. Hou je ons op de hoogte?
Mijn ervaring is ook dat mannen vaak veel sneller gaan. Ik geef dat ook altijd aan. Het benauwd me een beetje. Ik heb geen bindingsangst als ik een goede relatie heb, maar ik ben wel een beetje terughoudend in het begin.

Gewoon aangeven en als hij je echt leuk vindt (en dat vindt hij vast!!) dan kan hij zich wel aanpassen lijkt me.
Hahaha ik las dit onderwerp en dacht dat het zou zijn: is het niet te vroeg...om alvast een wijntje te nemen. Succes met je relatieperikelen.
Btw hoe oud zijn jullie? Wellicht als jullie beiden niet helemaal van die jonkies zijn, hij ook zeker begrip voor jouw situatie kan opbrengen!
Bedankt voor alle reacties!

Ik heb hem al aangegeven dat ik het te snel vond. Ik moest wel, ik kon me bijna niet meer ontspannen toen hij begon hoe geweldig hij me vond . Ik snap het ook gewoon niet zo, we hebben twee keer een avond doorgebracht, hoe kun je dat dan weten? Maar dat hebben dus kennelijk meerdere mannen, haha. Maar goed, hij heeft er begrip voor, niets moet, alles mag, etc. etc. Dus ik denk dat het van zijn kant wel goed komt. Ik kan het er met hem ook niet niet over hebben. Hij ziet alles meteen en weet met zijn vragen precies de vinger op de zere plek te leggen. En dat overrompeld me natuurlijk ook een beetje na 2 dates!

En ik schrik van mezelf en mijn reactie. Het voelt alsof er misschien echt iets moois in zit, en ik verstijf letterlijk, zoek uitvluchten en doe moeilijk, terwijl hij erg dicht in de buurt komt van wat ik een leuke man vind. Pfff, normaal val ik altijd op van die onbereikbare types, dan heb je dit soort problemen niet
haha... jeetje ben jij soms mijn ex tegengekomen?
Grappig, ik zit precies in de omgekeerde situatie nu :-)

Heb een leuke jongen leren kennen en de klik tussen ons is mega groot. Hij voelt dat ook en heeft dat bevestigd met woorden. Hij komt steeds met het initiatief voor een nieuwe afspraak en hij wil zelfs een weekendje weg in december. Wel heeft hij aangegeven dat hij de kriebels krijgt als hij denkt aan een relatie. Dat heeft me wel een beetje onzeker gemaakt. Betekent dit dat hij het helemaal niet wilt, of dat hij die stempel gewoon zo lang mogelijk wil uitstellen.

Ik heb hem gezegd dat ik dan wel wat voorzichtiger ga zijn in mijn gevoel naar hem toe en dat begreep hij wel. Het grappige is dat hij sindsdien alleen nog maar meer moeite voor me doet, haha!

Maar goed, ik hoop dat jouw date er niet onzeker door is geworden, ik vind dat namelijk wel een vervelend gevoel. Anderzijds waardeer ik het enorm dat mijn date eerlijk is geweest en dat we er goed over hebben kunnen praten. Dus wat dat betreft denk ik dat je er goed aan hebt gedaan om het aan te geven! Blijf vooral lekker doorgaan op jouw tempo, maar geef het wel bij hem aan als je op een gegeven moment weet dat het uiteindelijk toch niets wordt. Anders zou het lullig voor hem zijn. Enneh..besef je alleen wel dat iemand niet eeuwig gaat wachten tot jij er klaar voor bent. Ik ga dat tenminste niet doen Voor nu is het prima, maar het moet geen jaar gaan duren..
Nog even ter aanvulling: ik vind het trouwens wel super verwarrend dat mijn date zich gedraagt alsof hij helemaal verliefd is. Geeft ook regelmatig aan dat hij me leuk vindt en aan me denkt. Hij smst me elke dag en komt aan het eind van een date meteen met een voorstel voor een nieuwe. We logeren regelmatig bij elkaar en ook dan is het helemaal gezellig en knus. Hij belt me ook bijna elke dag. Ik snap er niets van, misschien vindt hij me toch echt wel leuk, maar is hij bang om zijn vrije leventje op te geven?
@ Pink_lips:

Ik snap dat het heel vervelend is voor de ander als er telkens maar geen duidelijkheid komt. Zeker als alle daden wel in richting relatie wijzen maar er toch telkens ergens een gesloten deur lijkt te zijn. Daar zou ik zelf ook helemaal gek van worden!

Maar ik heb hem pas 2x gezien! Dan hoef ik toch nog nergens uitspraken over te doen? Ik snap gewoon de haast niet zo. En als ik echt denk dat dit hem is, dan kom ik echt wel over de brug. Maar na 2x zien kan ik dat echt nog niet zeggen, toch?!
Hoi Greta2! Daar heb je helemaal gelijk in hoor. Natuurlijk kun je er nog niets over zeggen Dat kan ook niet na 2 dates, want je kent iemand eigenlijk nog helemaal niet.. Het enige waarover je duidelijk zou kunnen zijn, zijn je intenties. Daar bedoel ik mee dat als je nu al weet dat je zeker nog geen relatie wilt, hij het recht heeft om dit te weten voor hij echt gevoelens gaat ontwikkelen. Mijn date heeft dit duidelijk tegen me gezegd, alhoewel hij zei de kriebels te krijgen bij de gedachte aan een relatie, niet dat hij het 100% zeker niet zou willen. Maar ik ben blij dat ik het weet, want ik heb nu wel de rem op mijn gevoelens gezet :-) Heb geen zin om op mijn bek te gaan snap je?

Ik denk dat jullie gewoon lekker moeten gaan daten en het ervaren samen. Jij komt er dan ook vanzelf achter of hij het is of niet!
Hey,

Pink-Lips: Ik zit in een soort gelijke situatie.

Ga nu 4 maanden met een man om en het is helemaal leuk. Veel aantrekkingskracht. Hij is alleen niet zo van het tonen van z'n gevoelens helaas, maar 'non-verbaal' is het duidelijk dat hij me leuk vindt.

Maar in die 4 maanden is er nog niet over een 'officiële relatie' gesproken. Het lijkt er duidelijk op! We zijn zelfs n weekend weg geweest vorige week en zien elkaar zo'n 2 a 3x per week. Helaas vind hij het moelijk volgens mij om over z'n gevoelens te praten. Ik krijg op deze manier niet zoveel duidelijkheid die ik eigenlijk wel nodig heb!

Of ik ben te snel met weten waar ik aan toe ben en hij komt er hopelijk vanzelf mee of hij is gewoon zo...De vraag is natuurlijk dan of ik hier mee om kan gaan. Oké, je hoeft niet direct een label relatie ergens aan te plakken, soms gaan dingen ook vanzelf, maar het leven in toch wel onduidelijkheid vind ik ook niet zo fijn...
@Buima: ik kan me voorstellen dat je langzamerhand een beetje wilt weten hoe het bij hem zit. Waarom vraag je hem niet gewoon hoe hij er op dit moment in staat? Als hij daarvan schrikt, kun je net als ik aan hem uitleggen, dat je het wilt weten omdat je niet wilt dat de een of de ander gevoelens gaat krijgen, terwijl de ander het puur ziet als scharrelen. En weet je, ik las hier laatst iets op het forum.. Dat het best eng is om het te vragen, omdat je niet weet wat voor antwoord je gaat krijgen, maar dat als het antwoord voor jou negatief uitpakt, dat je dit maar beter meteen kunt weten.. En eerlijk gezegd vind ik 4 maanden niet te kort om duidelijkheid te vragen hoor, ik weet niet hoe anderen hier over denken? Je hoeft hem niet meteen ten huwelijk te vragen, maar duidelijkheid over of jullie linksaf of rechtsaf gaan, zou fijn zijn toch?

Mijn date praat overigens wel over gevoel. Hij zegt dat hij me leuk vindt, dat hij aan me denkt etc. Dat is dan wel weer fijn om te horen, maar ik weet ook niet zo goed waar ik het moet plaatsen en wat ik met die info moet. Ik wil namelijk mijn gevoel een beetje blocken, maar als hij dat soort dingen gaat zeggen, maakt dat het toch moeilijk voor mij..
hoi!

Ik heb eigenlijk zeker wel het gevoel dat hij mij helemaal leuk vind. Anders zouden we elkaar niet zo vaak zien, richt ik niet bijna heel z'n nieuwe huis in en zouden we niet samen een weekend weggaan. Dat zijn opzich wel positieve tekenen van zijn gevoel lijkt me.

De eerste keer dat ik 'm van de zomer weer tegenkwam vroeg hij mij mij uit en toen vroeg of of tie het niet voor eén ding deed..(Ik was ook n beetje dronken toen). Daar schrok hij van en hij zei: zo ben ik echt niet. En inderdaad, ik ben er wel achter gekomen dat het een serieuze jongen is.

Maar inderdaad, het mondeling zeggen wil ik eigenlijk ook wel horen, maar ik denk dat hij dan een beetje dichtklapt (zoals ik 'm nu ken).

Aan de andere kant zegt tie wel geregeld: Als jij bij me blijft dan dit, dan dat...dus ja, 't zijn wel serieuze uitspraken!

Maar toch....

Vind het zo moeilijk om het aan te kaarten!
Dat klinkt wel alsof hij al, met jou, in de toekomst praat! Hmm, als hij zulke uitspraken doet, zou ik er niet over beginnen hoor. Dan zit het volgens mij wel goed. Hoogstens zou ik vragen of hij nu alleen met jou gaat of ook nog anderen ziet.. Is misschien een andere manier, maar minder direct (denk ik).

Ach, en anders laat je het toch op z'n beloop? Als je dat ok vindt en je daar goed bij voelt, is er niets aan de hand lijkt me! Ik heb alleen van huis uit geleerd om dingen gewoon bespreekbaar te maken en dat doe ik dus ook. Als iemand daar niet normaal op kan reageren, in de zin van dat hij meteen weg rent, dan past hij sowieso niet bij me

Hey maar leuk hoor, dat je zo in love bent!! Gewoon lekker van genieten!
We hebben de hele dag zo'n beetje zitten sms-en. Van mijn werk is weinig terecht gekomen... Het begint toch een beetje te kriebelen, vind het zo'n leuk mens. Daar zit overigens ook nog twijfel: vind hem qua persoon echt superleuk, en vind hem ook niet onaantrekkelijk, maar zou in eerste instantie niet mijn nek voor hem omdraaien denk ik. Maar daar wil ik het niet op af laten ketsen. Begin een beetje vlinders te voelen! Hij komt woensdag hier overigens. Gaat ie lekker voor me koken... Ben benieuwd naar mijn reactie dan
En hoe was de 3e date? Wij zijn benieuwd!
Was leuk!! Hij heeft echt zijn best gedaan, met heerlijke ingredienten, etc. Gezellig was het ook, hij is blijven slapen zelfs (niks gebeurd). Maar ik twijfel, begin net een beetje op te krabbelen, er zijn andere kapers op de kust, ik weet niet of ik nog om me heen wil kijken, ik weet niet of dit de vader van mijn kinderen gaan zijn! (of maak ik het met het laatste te zwaar?)
Haha... nou dat laatste daar moet je nu nog helemaal niet over nadenken!!! Dus JA dat maakt t te zwaar!

Ik zou willen zeggen, geniet er gewoon van, van hem en het moment, maar... als ik je zo hoor heb je ook twijfels... dat kan of angst zijn dat het weer fout gaat en je bang bent gekwetst te worden, maar het kan ook zijn zoals je zelf ook aangeeft dat je misschien nog wel even wilt fladderen, rondkijken etc voordat je je weer 'vastlegt'...

Maar nog even terugkomend op je verhaal... hij is wel blijven slapen, maar er is niets gebeurd? Ook geen zoen? Daar kan ik me dan nl weer niet zoveel bij voorstellen. Als je elkaar leuk vindt en de man in kwestie blijft slapen dan is een zoen wel t minste wat ervan af kan toch? Of mist er een bepaalde chemie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven