Werk & Studie alle pijlers

SPSS: hulp nodig!

21-11-2010 21:06 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor mijn studie heb ik nu een blok van 5 weken met alleen maar statistiek en SPSS. Ben nooit echt een kei geweest in wiskunde en ik heb dus een bijles leraar voor statistiek. Maar nu loop ik ook vast met SPSS! Dus, wie kan me helpen?

Waar is de ruimte voor expressie in spss?

Hoe kan ik zorgen dat ik van mijn 10.000 steekproeven met n=100 het confidence level krijg (op basis van het betrouwbaarheidsinterval)?

Ze zeggen dat ik een nieuwe variabele moet maken met de naam CORRECT, 0 is niet waar en 1 is waar. Dat kan ik. Maar dan moet ik in de ruimte voor de expressie (????) ONDER<73.6922 and BOVEN>73.6922 invoeren. En toen was ik de weg kwijt...
quote:Elvestad schreef op 21 november 2010 @ 21:46:

daffodil, dat maakt niet uit toch, gezien centrale limietstelling zal het gemiddelde van de 10.000 steekproeven normaal verdeeld zijn

Ja, maar ze berekent nu per steekproef het BI. Dus dan is het van belang te weten of de steekproeven normaal verdeeld zijn.

Toch?
If at first you don’t succeed, call it version 1.0
Als ook de variabele zelf normaal verdeeld is van de eerste steekproef van 7008, zal het wel heel dicht in de buurt liggen. Maar met een bootstrap van n=100 per sample zou het best iets af kunnen wijken.

TO, kun je niet ook even onze manier uitrekenen om te kijken of het klopt?
Het gaat om bloeddruk. Die zal bij benadering toch wel normaal verdeeld zijn? Of TO moet het ook even testen voor ons.
Ok, ik heb die ruimte voor de expressie gevonden (hallelujah!). Maar nu wil hij me niet laten invoeren, ik kan niet op OK klikken.

Target variable: CORRECT

Numeric Expression: < 73.6922 & > 73.6922

Maar als ik op OK klik, krijg ik dit: The sequence of operators found is invalid. Check the expression for omitted or extra operands, operators, and parentheses.
Wat is een bootstrap?
quote:Minie86 schreef op 21 november 2010 @ 21:53:

Ok, ik heb die ruimte voor de expressie gevonden (hallelujah!). Maar nu wil hij me niet laten invoeren, ik kan niet op OK klikken.

Maar als ik op OK klik, krijg ik dit: The sequence of operators found is invalid. Check the expression for omitted or extra operands, operators, and parentheses.

Ehm...

Allereerst moeten er variabelen voor de < en >.

Verder gebruik je AND in plaats van &

En nu zeg je dat het getal zowel kleiner als groter dan 73.6922 moet zijn! Dus je vult twee verschillende variabelen in.
Met andere woorden, je moet eerst min_y en max_y (of hoe je ze dan ook wil noemen) uitrekenen.
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Bootstra ... ected=true

Dus uit een steekproef trek je een groot aantal kleinere steekproeven.
Is daarmee dus een manier om verdeling van variabelen te onderzoeken en BI te berekenen
Klinkt vaag bekend, maar zelf nog nooit gebruikt.

Ik ga er vandoor!
quote:Minie86 schreef op 21 november 2010 @ 21:53:

Maar als ik op OK klik, krijg ik dit: The sequence of operators found is invalid. Check the expression for omitted or extra operands, operators, and parentheses.Oh, zit je trouwens in je IF-statement? Zo niet dan vul je hier 1 in en dan klik je op IF en dan vul je daar in dat: (min_y < 73.6922) AND (max_y > 73.6922)
Nadat je min_y en max_y hebt berekend dus.

Denk ik.
Ohjee, sterkte!
Ik heb ooit ook een opdracht moeten doen in SPSS. In snapte er niets aan. Een vriend van mij was er echter een kei in. Ik heb hem 30 euro gegeven en hij heeft mijn opdrachtje gemaakt!! studiepuntjes binnen
Heb je ècht tienduizend steekproeven? Ik bedoel elke steekproef is toch een dataset? Heb je niet tienduizend personen en 100 variabelen?

Formuleer anders de vraagstelling gewoon. Misschien kan ik je dan helpen, van expressie in SPSS heb ik namelijk nog nooit gehoord en ik werk toch al een aantal jaar met SPSS...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven