Gezondheid alle pijlers

Gestart met de pil hoeveel en wanneer aankomen?

20-11-2010 22:16 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een week of twee ben ik weer gestart met de anticonceptiepil na een paar jaar zonder. Nu was ik aan het lijnen voordat ik begon en dat ging lekker. Helaas sinds ik de pil neem gaat er niks meer af. Komt ook niks bij maar moet ik veel moeite voor doen.

Weet iemand hoe snel je na de start van het gebruik effect kan zien op je gewicht? Hoeveel kwamen jullie aan?

Raak een beetje gedemotiveerd van lijnen en heel goed mijn best doen maar niet meer afvallen.
Het kan natuurlijk ook dat je toevallig op het punt was gekomen dat het afvallen stagneerde, zoals iedereen dat na een tijdje lijnen heeft. Dus dat het niets met de pil te maken heeft, die je op dat moment begon te slikken.

Zelf kwam ik nooit aan door de pil en kon ik ook prima afvallen terwijl ik de pil slikte (microgynon30).
Van de pil kom je niet aan als je niet meer gaat eten. De pil kan de eetlust vergroten, maar je moet het eten eerst nog zelf in je mond stoppen voordat het op je heupen blijft plakken. Als jij niet meer gaat eten kom je dus niet aan van de pil.

Dat de dokter je dit niet verteld heeft verbaast me.
Heb ik zelf ook over nagedacht maar vind het wel erg frappant dat het precies gelijk ligt.
Waarom neem jij als man de anticonceptiepil?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:Zwuppeliennn schreef op 20 november 2010 @ 22:24:

Van de pil kom je niet aan als je niet meer gaat eten. De pil kan de eetlust vergroten, maar je moet het eten eerst nog zelf in je mond stoppen voordat het op je heupen blijft plakken. Als jij niet meer gaat eten kom je dus niet aan van de pil.

Dit je zwaarder wordt van de pil is volgens mijn ha en gyn dus grote onzin.

Schijnt tussen de oren te zitten
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:Tickel schreef op 20 november 2010 @ 23:20:

Waarom neem jij als man de anticonceptiepil?Hahaha, dat vraag ik me nu ook af
quote:calvijn1 schreef op 20 november 2010 @ 23:33:

[...]

Schijnt tussen de oren te zittenHuh? Het is een geregistreerde bijwerking anders.
quote:calvijn1 schreef op 20 november 2010 @ 23:33:

[...]

Schijnt tussen de oren te zittenDan zeggen we toch precies hetzelfde
Wanneer ga je trouwens je OP verwijderen? Aan je loepje te zien ben je daar errugh goed in
quote:Pelikaan schreef op 20 november 2010 @ 23:42:

[...]

Huh? Het is een geregistreerde bijwerking anders.

Dat schijnt inmiddels dus weer achterhaald te zijn.

Vrouwen denken dat ze zwaarder worden van de pil en zouden dan dus onbewust meer gaan eten.

Dit is wat mij verteld is.
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:calvijn1 schreef op 20 november 2010 @ 23:45:

[...]

Dat schijnt inmiddels dus weer achterhaald te zijn.

Vrouwen denken dat ze zwaarder worden van de pil en zouden dan dus onbewust meer gaan eten.

Dit is wat mij verteld is.

Volgens het farmacotherapeutisch kompas geldt gewichtsverandering nog steeds als bijwerking van de anticonceptiepil. Door oestrogenen in de pil kunnen borst-, heup- en dijomvang in enige mate toenemen.

Alle keren dat ik aan de pil begon, kwam ik er van aan. Stopte ik ermee, dan viel ik weer af. Misschien ben ik wel heel gevoelig voor suggestie dan
In de bijsluiter staatgewichtstoename als bijwerking dus dan lijkt het me geen onzin.
Vertel eens....wat zegt de bijsluiter over hoe vaak het voorkomt? Ik gok op zeer zelden
jee een mannenpil.............

ideaal zeg!

sucses adam.
anoniem_116978 wijzigde dit bericht op 22-11-2010 15:28
Reden: dubbelplaatsing
% gewijzigd
quote:Zwuppeliennn schreef op 20 november 2010 @ 22:24:

Ik ben blij dat je dit schrijft! Het is net als stoppen met roken: daar kom je ook niet van aan! Het komt omdat je meer gaat eten ter vervanging van de sigaret.

Morgen haal ik de Yasmin pil op. Na veel tips, waaronder van jou op een ander topic, heb ik besloten voor Yasmin te gaan, omdat die goed zou werken bij PMS klachten en het libido niet vermindert. Mirena.. brrr te eng toch, niet voor mij.
Je kunt wel aankomen, maar vaak alleen doordat je meer vocht vasthoudt. Ik slik sinds een jaar weer de pil(diane35) . Daarvoor ook periodes gehad van slikken en stopperiodes. Altijd als ik begin dan kom ik binnen een maand 7 kilo aan. Puur vocht. Zodra ik stop met de pil dan is het er ook zo weer af.

Ik gebruik deze pil omdat ik zo verschrikkelijk veel puistjes heb. Soms stop ik er een paar maanden mee in de hoop dat mijn huid egaal blijft omdat ik die extra kilo's zat ben. Maar na ene paar maanden begin ik toch dan weer ivm de puisten. Vicieuze cirel, maar goed...je kunt dus wel aankomen is mijn ervaring. En dat is dan door vocht.
MIjn ervaring is dat je juist aankomt als je stópt met de pil.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven