Boeken bij Ryanair

23-09-2010 23:23 52 berichten
Heeft iemand ervaring met tickets boeken via Ryanair?

We waren eens aant kijken om naar londen te gaan voor een weekendje, en Ryanair heeft redelijk goedkope tickets..

Maar, je kunt dan aangeven bij boeken:

- standaard tarief

- zonder belastting

Bij standaartarief betaal je zo'n 70 euro belasting bij, en bij de andere optie niks. Hoe werkt dit? Ik neem aan dat je niet kunt kiezen om maar geen belasting te betalen?

Of laten ze je dat op het vliegveld dan betalen? Het scheelt nl nogal wat op de ticketprijs! (lees 3x zoveel!!)

wie weet dit?
Alle reacties Link kopieren
De zonder belasting tarieven zijn een aanbieding. Deze gelden over het algemeen maar een dag of drie. Als er bij een datum standaard tarief staat zijn die actiestoelen dus al weg ;)
Staar je trouwens niet alleen blind op de vliegtarieven. De plaats van aankomst kan namelijk ook nogal wat verschil maken in de reiskosten van het vliegveld naar de stad en weer terug. Het kan dus goedkoper uitvallen om een iets duurdere ticket te boeken naar een gunstig vliegveld (bijv London City, dan kost een ritje naar het centrum maar 4 pond met de metro).
Ryanair vliegt alleen naar london stansted volgens hun site. Overigens zie ik net dat vanaf bremen nog goedkoper is, dat is voor ons (groningen) ook nog eens dichterbij.

Maar dan is het dus niet zo dat je, wanneer je zonder belansting boekt, op het vliegveld nog ineens 70¤ belasting moet betalen..
quote:Siepel schreef op 23 september 2010 @ 23:45:

Ryanair vliegt alleen naar london stansted volgens hun site. Overigens zie ik net dat vanaf bremen nog goedkoper is, dat is voor ons (groningen) ook nog eens dichterbij.

Maar dan is het dus niet zo dat je, wanneer je zonder belansting boekt, op het vliegveld nog ineens 70¤ belasting moet betalen..Nee, er komen dan niet ineens extra kosten bij. Let wel heel goed op dat je je naam goed invult (volledige naam ipv voorletters). Je ticket kan ongeldig verklaard worden of moet voor 20 euro omgeboekt worden als dat niet klopt.
Je betaalt 30 euro extra als je bagage incheckt.
Volgens mij zit er een berg nepperij in hun stunts. Heb ooit ook eens gekeken bij hen. Leek t goedkoop, maar idd voor de gekste dingen moest je bij betalen. Kwam het nog redelijk duur uit!
ik vlieg al jaren af en toe met ryanair, als je een beetje goed kijkt kunt je mega goedkoop vliegen. Over twee maanden vliegen we met z'n vieren naar krakau voor 250 euro totaal incl. bagage en extra kosten.

Dus 62,50 p.p.

Op de site zie je heel snel wat de totale prijs is, dus voor mij is deze opmerking- Volgens mij zit er een berg nepperij in hun stunts.- echt niet van toepassing op de website.
Het is zelfs met alle losse aparte kosten de helft goedkoper dan reguliere vluchtjes. En als je 'n light traveller bent, je mag 10 kilo als handbagage meenemen, dan bespaar je ook nog de kosten van ingecheckte bagage.

De ingecheckte bagage mag echter maar 15 kilo zijn en ze rekenen absurd veel als je daar overheen gaat. Soms zijn ze soepel (bij vertrek in Charleroi werd 16,9 goedgekeurd) maar soms zijn ze streng (bij vertrek in Malaga moest je bij 16 kilo al bijbetalen). Je ziet dus ook overal mensen overpakken.
Idd even goed kijken naar de extra's en mogelijkheden. Daar kies je voor bij het invullen van het boekingsformulier. Voor ons is Charleroi dichter bij dan Amsterdam dus wij vliegen vaak met Ryan Air. Binnenkort bv met 2 personen naar Madrid. Vertrekken op vrijdag, terug op maandagavond. Voor totaal 155 euro met handbagage en priority. Er komt dan niets meer bij dus zeer betaalbaar, zeker zolang je op tijd boekt. Wat betreft Londen heb ik geen ervaring, want laatste 2x hebben wij de Eurostar genomen. Veel plezier.
Ben laatst naar Dublin gevlogen voor nog geen 40 euro p.p. Voor een weekendje red ik het makkelijk met alleen handbagage dus erkwamen geen extra kosten bij.

Ik ben fan!
Mijn ouders hebben een huis in Portugal. wij gaan daar zo vaak mogelijk naar toe.

Vliegen vanaf Schiphol is vanaf 200 euro per persoon.

Vanaf Maastricht kunnen we in de voorjaarsvakantie voor 120 euro met zijn vieren heen en weer.

Dan vlieg je op vreemde tijden ('s avonds erg laat of 's ochtends erg vroeg) en we nemen alleen handbagage mee, boeken, beddengoed, handdoeken zijn daar en er staat een wasmachine.

Je ziet als je boekt echt wat de kosten zijn, daar is niets raars aan. Vaak is het: hoe vroeger je boekt, hoe goedkoper je vliegt...

Succes!
ryanair is vooral goedkoop als je zelf flexibel bent qua datum en bestemming. Wij bekijken meestal een aantal geschikte data, een aantal geschikte bestemmingen en een aantal geschikte vluchthavens om vanuit te vertrekken. Al met al een hele puzzel maar als je echt de aanbiedingen eruit wilt hebben (dus echt voor 15 euro naar londen vliegen) dan is het wel de beste manier. Zo gaan wij wel een paar keer per jaar weg en het werkt echt perfect. Je kan idd voor allerlei extra's bijbetalen zoals het mogen inchecken van bagage of het recht om als eerste aan boord (want plaatsen zijn op binnenkomst) te mogen, maar dat doen wij dan dus nooit.

Waar je wel aan moet denken (zoals nummer-zoveel al zei) is dat ryan-air nooit op de hoofd-luchthaven van een stad vliegt. Maar ik heb nog bij elke stad mee gemaakt dat er speciale bussen direct naar de stad rijden, vaak zijn deze zelfs aangepast op de vertrek en aankomsttijden van de ryan-air vluchten. In londen-stansted is dat in ieder geval zeker zo, daar koop je voor zo'n bus gewoon een retourtje en dan kun je in een schema opzoeken welke terugvlucht je hebt en dan kun je de daarbij horende bus pakken als je weekendje weer voorbij is.
Ik vind RyanAir niets, maar dat komt omdat ik me vreselijk stoor aan al die reclame in het vliegtuig. Ik moet er niet aan denken als er ooit iets gebeurd en alle mensen de uitgang niet kunnen vinden omdat daar reclame geplaatst is. Maar goed, ieder zijn ding.

Een tip: wees zuinig met je handbagage, want alles wordt gecontroleerd. Heen waren ze super streng en alles wat een mm over de rand stak, kon ingecheckt worden voor heel veel geld. Alles wat te zwaar was idem dito. Terug waren ze wat milder, maar toen was het vliegtuig ook niet vol.

Als je goedkoop wilt vliegen, is dit de manier. Reken niet op klantvriendelijkheid, service of wat dan ook.

PS Mijn veiligheidsgevoel is echt MIJN gevoel. Het is een Europese maatschappij en moet aan alle zelfde eisen voldoen als bijvoorbeeld KLM.
Volg je hart. Dat klopt.
Ik heb hetzelfde als pink, word gek van heeeeeel de tijd die reclame aan boord en dan niet eens het gedrukte, maar wat ze heel de tijd omroepen. Je kan niet eens rustig zitten, dus iPodje is wel een vereiste

Maar goed, voor die prijzen moet je natuurlijk niet klagen, dan is het weer ideaal. Let inderdaad goed op de maten en het gewicht van je handbagage, want bij betalen wil je natuurlijk niet.
ik vlieg ongeveer 3x per jaar met ryanair en ik krijg ook de nieuwsbrief binnen. zo ben ik eens een keer voor 12 euro heen en terug naar stockholm gevlogen, 10 euro cc kosten en 99 cent heen vlucht en 99ct terugvlucht

je moet goed kijken en vergelijken, kan ook veel schelen tussen de verschillende luchthavens, geen zware bagage meenemen en reclame in het vliegtuig?? heb je wel eens met transavia gevlogen dan?

ik stoor me daar niet aan, en service? de meeste vluchtjes duren 1 a 2 uur.. hoeveel service moet je daar hebben dan?
Vliegt Ryanair alleen of vooral op Stansted? Ik dacht dat Ryanair juist ook heel veel vliegt op Luton. Ga zometeen even hun website bekijken, want nu wil ik dat wel even weten.
Heb het even nagekeken.

London Stansted is inderdaad de belangrijkste Ryanair basis bij London met momenteel 107 verschillende bestemmingen.

Vanaf London Luton zijn er maar 19 bestemmingen en vanaf London Gatwick 'slechts' 15 bestemmingen en op Heatrow zul je normaal gesproken geen Ryanair vliegtuig tegenkomen.

ik vlieg ook vaak met ryanair vanwege de prijs! waar je voor de canarische eilanden normaal 250 euro voor een ticket betaald is het bij hen 120. en natuurlijk vliegen ze niet op de grootste meest centrale vliegvelden gewoon goed kijken wat de kosten nr de bestemming dan nog zijn!

vb: voor 50 euro naar reus barcelona gevlogen, bus OS retour 20 ong, dus voor,70 heen en weer, daarvoor vlieg ik niet naar el prat.
Heeft iemand een idee wanneer Ryanair de tarieven bekend maakt voor juli 2011? Ik ben op zoek naar tickets vanaf Dusseldorf Weeze met bestemming Malaga of Tenerife, deze tarieven gaan nog maar tot en met maart
eindhoven en maastricht naar porto is al tot september te boeken. Probeer dus even vanaf eindhoven naar de bestemming van je keuze...
We vliegen weleens met Ryanair en het is echt supergoedkoop.

Stoor me wel mateloos aan het deuntje als je net geland bent (getetter dan roepen ze iets over een lot wat je had kunnen kopen). Afschuwelijk! Maar ja de prijs is te aantrekkelijk.
Dat deuntje is om aan te geven dat je op tijd bent geland (ze claimen de meest punctuele airline van Europa te zijn, maar daarbij worden geannuleerde vluchten natuurlijk niet meegerekend). Dat van die loten roepen ze tijdens de vlucht om.

Van Stansted naar het centrum reizen kost 28 pond per trein retour. Kom je uit op Liverpool St station.
Daar is dat deuntje dus voor! Enorm irritant!
Ja, haha, 'alweer een Ryanair vlucht die op tijd is', en dan in het Engels natuurlijk. Maar dat is niet zo moeilijk omdat de tijd steevast enorm ruim genomen wordt. Voor een vlucht van anderhalf uur wordt bijna twee uur genoteerd. Maar ach.

Ik vlieg ook met Ryanair vanwege de lage prijzen, inderdaad alleen als je zelf flexibel kunt zijn qua dagen en tijden, en luchthavens. Ik kien het meest gunstige uit en heb daarbij de luxe dat ik in een half uur c.q. drie kwartier op twee van hun veel gebruikte luchthavens kan zijn, dus kan ik ook nog schuiven met vertrek- en aankomstveld, wat ook gunstig kan zijn. (behalve wanneer je met de auto wilt natuurlijk)

Ik vind het voor korte vluchten ook niet zo'n punt dat de service en keuze etc matig zijn. In zie het als een busritje.

xYella.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven