Borstvoeding in het openbaar?

22-11-2010 22:49 429 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Laatst heeft er in Belgie een vrouw de volle laag gekregen van een arts die vond dat die vrouw haar baby niet mocht voeden in de wachtkamer.

Wat is jullie mening over borstvoeding in het openbaar? Kun je op bijvoorbeeld een terras je baby de borst geven? Waar ligt de grens?
Oermama, als je de zoekfunctie gebruikt, kun je zó een x aantal topics vinden met dezelfde strekking.

Ik vind het natuurlijk kunnen, zolang je niet opzichtig gaat flashen met de melkbar.
Ik vind dat je overal je baby moet kunnen voeden. De grens ligt bij hoe je dit doet: loop je te paraderen met ontbloot bovenlijf, dan vind ik het te ver gaan. Zoek iig een rustig hoekje op en gebruik een sjaal of doek. Een kind van een jaar of ouder hoeft ook niet per se, die honger kun je ook met ander dingen stillen en de voedingsmomenten kun je tenslotte plannen, daar is het kind dan groot genoeg voor.
Ik heb het puur over het voeden en niet over een tietenparade. Iemand die een tietenparade wil geven, heeft daar geen hongerige baby voor nodig, die loopt gewoon met haar bumbers te zwieren.

@ stukje cake: Ik zal die zoekfuntie eens proberen... ben nog niet zo lang actief hier, maar vind het wel interessant.
van een arts nog wel? een krijsende baby met honger in de wachtkamer, nee dat is pas fijn
By the way... ik kreeg nogal eens reacties van dat het ranzig was of dat ik maar moest wachten tot we weer thuis waren.
Tietenparade?????????
BV in het openbaar FTW

Niets mis mee. Liever dat dan een gerimpeld zonnebankbruin decolleteetje met een "lekkere stoute Marlies Dekkers"
Wij hebben allemaal last van Jouw stemmingswisselingen !
quote:citronella schreef op 22 november 2010 @ 22:57:

van een arts nog wel? een krijsende baby met honger in de wachtkamer, nee dat is pas fijn Ja, erg he. Het ziekenhuis heeft ook afstand gedaan van de uitspraak van deze arts en de arts er een waarschuwing voor gegeven.
Ik heb mijn kind overal gevoed. Het moet toch eten he Kon het jong moeilijk laten verhongeren of huilen als hij honger had.
Wij hebben allemaal last van Jouw stemmingswisselingen !
Moet je een blaadje vullen ofzo?
quote:Oermama schreef op 22 november 2010 @ 22:57:

By the way... ik kreeg nogal eens reacties van dat het ranzig was of dat ik maar moest wachten tot we weer thuis waren.Dat kwamen mensen jou even vertellen als je aan het voeden was? Echt nog nooit meegemaakt. Er zullen misschien wel eens mensen zijn die het denken (als ze al doorhebben dat ik voed - ook zonder "uddercover -jawel, die bestaat- kan voeden best subtiel), maar er heeft nog nooit iemand het in z'n hoofd gehaald het ook te zeggen.
'de volle laag', hmm ik had die arts de volle laag teruggegeven: flinke plens melk in z'n porum.

Verder gaat mijn mening niet nu, dit topic keert ongeveer elke maand terug.
ik kreeg die reactie niet op het moment dat ik aan het voeden was, het openbaarste dat ik gevoed heb, is op de achterbank van onze geparkeerde auto. Maar die opmerkingen kreeg ik wel van mensen die wisten dat ik borstvoeding gaf op een ander moment dan dat ik zelf zat te voeden. Mijn man werd ook niet zo vrolijk van het idee dat ik zat te voeden in het openbaar. De auto vond ie nog net kunnen.
Die arts had ook nog eens de pech dat hij het deed tegenover een nogal actieve pro-borstvoedster en dat heeft hij geweten (terecht natuurlijk)

Meer heb ik er ook niet over te zeggen eigenlijk
Vivaforum 29-9-2010: borstvoeding in het openbaar

Hier staat mijn mening vast ook wel ergens in.
Later is nu
Ik ben ook voor.
Tja de meeste vrouwen doen het subtiel, dus dan is er niks aan de hand .

Maar met een borst volledig zichtbaar vind ik niet netjes, hoe moeder natuur het ook bedoeld moge hebben.
Tegen, gatverdamme!! Dat doe je toch niet! Je bent toch geen koe!

Net zo smerig als luiers verwisselen in het openbaar!
Ja, dat vind ik echt.
quote:dreamer schreef op 22 november 2010 @ 23:08:

Vivaforum 29-9-2010: borstvoeding in het openbaar

Hier staat mijn mening vast ook wel ergens in.Oh, ik was al aan 't zoeken... hoeft dus niet meer. Dank je!
Saaar, verveel je je?
Ga in therapie!
quote:dubiootje schreef op 22 november 2010 @ 23:21:

Saaar, verveel je je?

Hoezo?

Ja, dat vind ik echt.
Saaar heeft duidelijk zin een verzetje.

Ik ben niet tegen BV in het openbaar, al zou ik zelf geloof ik liever rustig ergens gaan zitten. Alleen bij wat grotere kinderen vind ik het not-done, daar ben ik heel eerlijk in.
De eerste keer dat ik BritBaby in het openbaar voedde, was hij 6 weken ofzo. Ik zat in een hoekje van La Place en een oudere dame kwam helemaal vertederd vragen of ze even mocht komen bewonderen.

Nou hoef ik er geen toeschouwers en ik ga ook niet uitgebreid zitten flashen met m'n lolo's, maar voeden in het openbaar doe ik zeker wel!

Mijn meest onopvallende voeding: Baby in draagdoek, op een vol balkon in de trein. Je moet er ff handig in worden, maar ik weet zeker dat niemand het opgevallen is .
quote:Saaar schreef op 22 november 2010 @ 23:18:

Tegen, gatverdamme!! Dat doe je toch niet! Je bent toch geen koe!

Net zo smerig als luiers verwisselen in het openbaar!

hahaha, ik vind het verschil tussen melk en poep wel heel erg groot. Poep is afval en verspreid een ranzige geur, melk is voedsel en dat ruikt verder niemand.

Ben je dan sowieso tegen borstvoeding?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven