Werk & Studie alle pijlers

2e hands kinderkledingwinkel starten

24-11-2010 10:45 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik zit er aan te denken een 2e hands kinderkledingwinkel te starten.

Weet alleen niet zo goed hoe ik moet beginnen. Heeft iemand tips voor mij? Ins en outs?

Bedankt alvast!
En de klanten vinden je wel te vinden.De Action zit hier ook heeeeeeeeel achteraf in een wijkwinkelcentrum.Maar ja gratis voor de deur parkeren daar win je ook klanten mee.
Fleurtje, jou moet ik even hebben, niet helemaal OnTopic, sorry TO.

Ik las ergens iets van jouw hand. Het ging ook over MP, en dat verkopers 'trefwoorden' in hun advertentie zetten, van andere merken, om kopers te trekken, en jij zei dat dat verboden was. Is dat ook zo?
Ik heb voor een MEXX winterjas maat 158 nieuw 89,95 betaalt,voor 1 jaar oud heb ik toen 25 euro ontvangen,verkoopster vroeg 39,50
quote:SeptemberGirl schreef op 24 november 2010 @ 11:46:

Fleurtje, jou moet ik even hebben, niet helemaal OnTopic, sorry TO.

Ik las ergens iets van jouw hand. Het ging ook over MP, en dat verkopers 'trefwoorden' in hun advertentie zetten, van andere merken, om kopers te trekken, en jij zei dat dat verboden was. Is dat ook zo?

Ja, dat is zo. Mag niet in titel en mag niet in advertentie. In advertentie boeit me zelf niet zo, maar in titel vind ik ontzettend irritant en daar wil ik zelf ook nog wel es een melding aan wagen; het verpest de zoekfunctie nl heel erg.

Na melding, of als MP het zelf ziet, wordt advertentie van verkoper op inactief gesteld totdat de advertentie aangepast is.

Het valt onder 'misleidende advertentietitel'.
quote:ElleMichelle schreef op 24 november 2010 @ 11:48:

Ik heb voor een MEXX winterjas maat 158 nieuw 89,95 betaalt,voor 1 jaar oud heb ik toen 25 euro ontvangen,verkoopster vroeg 39,50Dus de winkel vroeg ¤39 voor die jas? Zou ik persoonlijk dus never nooit betalen voor een tweedehands Mexx winterjas. Maar goed, als er dus mensen zijn die dat wel betalen is zo'n winkel misschien idd wel lucratief.
quote:fleurtje schreef op 24 november 2010 @ 11:49:

[...]

Ja, dat is zo. Mag niet in titel en mag niet in advertentie. In advertentie boeit me zelf niet zo, maar in titel vind ik ontzettend irritant en daar wil ik zelf ook nog wel es een melding aan wagen; het verpest de zoekfunctie nl heel erg.

Na melding, of als MP het zelf ziet, wordt advertentie van verkoper op inactief gesteld totdat de advertentie aangepast is.

Het valt onder 'misleidende advertentietitel'.Ja want ik zocht een kastje, retro, beetje Deens Design. En best veel verkopers hadden zo'n hele rits aan merken in hun advertentie staan, onderaan: Gispen Eames Louis Polsen WeBe naja je snapt het wel. En dan was zo'n kastje van onbekend / merk kringloop (maakte mij niks uit hoor, ik heb er nu een, merkloos). Maar dat mag dus niet?
Als je een tweedehands kinderzaak begint moet je het goed doen,mond op mond reclame doet veel.

Als je zaak volhangt met mooie moderne tweedehands kindermerkkleding,opgepimte stoeltjes,leuk speelgoed ed heb je goede handel.Maak de zaak een moderne luxe ogende zaak met kroonluchters ed en ze lopen met handenvol gekocht spul de winkel uit.
quote:SeptemberGirl schreef op 24 november 2010 @ 11:54:

[...]

Ja want ik zocht een kastje, retro, beetje Deens Design. En best veel verkopers hadden zo'n hele rits aan merken in hun advertentie staan, onderaan: Gispen Eames Louis Polsen WeBe naja je snapt het wel. En dan was zo'n kastje van onbekend / merk kringloop (maakte mij niks uit hoor, ik heb er nu een, merkloos). Maar dat mag dus niet?Nope! Lekker melden
Wat ook goed loopt is Hippe Dingen,leuke cadeautjes en hebbedingetjes ...
Thanks Fleurtje!

TO, wil je een webwinkel, of een 'echte' winkel (waar mensen naar binnen kunnen stappen)?
Ik koop weleens bij een tweedehands winkel. Ze verkopen alleen merkkleding en zijn erg streng bij de selectie. Wat het met inbrengen niet altijd leuk maakt. Ik heb weleens een halve zak weer teruggekregen omdat het volgens hun niet meer in de mode was of verwassen, terwijl het echt nog wel goed was. Maar goed, als koper weet je wel zeker dat je mooie spullen koopt.

Ik had laatste een spijkerrokje van Vingino voor 10

rokje moodstreed voor 8 euro.

spijkerbroek van Imps en Elfs voor 12 euro, die heeft nu mijn tweede dochter alweer aan, die heeft zijn geld wel opgebracht.

Shirt Petit Louie 6 of 8 euro, weet ik niet meer.
Voor de kleinere maten zijn de prijzen vaak tot 15 euro,bij de grotere maten gaan de prijzen vaak omhoog tot 45 euro maar dan zijn de nieuwprijzen ook vaak 90 of hoger.

Hoe duurder het wordt hoe meer de afdracht naar de inbrenger.
Laat je goed informeren. er komt een hoop papierwerk bij kijken en de belasting is ook meteen geinormeerd. Hier in Breda organiseren we met veel moeders (via school) elk kwartaal een ruilbeurs.
@Bubbelwijn, ik vind dit oprecht redelijk hoge prijzen.

Hoor dat trouwens wel vaker, dat men de helft weer mee naar huis kan nemen.
Leuk, bedankt voor alle reacties tot nu toe!

Heb een soort van kantoorruimte aan huis dus zou daar wel iets van willen maken!

Met als voordeel geen huurkosten alleen het nadeel is dan wel natuurlijk dat ik niet midden in het centrum zou zitten.

Webwinkel ook leuk maar ik zou toch graag ook een echt winkeltje willen hebben. Vrienden van mij maken zelf kindermeubeltjes van hout (erg hip!) dus die zouden bijv in de winkel kunnen staan....

Leuk!
Sommige gemeentes zijn zeer strikt in bestemmingsplannen.Een kinderkledingwinkel is detailhandel zit die bestemming op dat bedrijfsgedeelte?

Of is het echt alleen kantoorruimte?
Je mag het wel voor opslag/toonzaal gebruiken maar er niet uit verkopen.Dwz dat het openstaat voor kopend publiek.

Je kunt dan wel je spullen daar opslaan en van daaruit via een webwinkel verkopen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven