Cheers, mate...

16-09-2010 20:59 2518 berichten
Alle reacties Link kopieren

De bar is gepoetst, de glazen glimmen, en de barkrukken staan klaar. De deur staat open.

Voor de stamgasten en de meelezers.

Voor een mooi verhaal of een luisterend oor.

Voor een kop thee, koffie, glas bier of een karafje wijn. Of iets sterkers.

Voor het hapje bij het drankje.

Voor lief en voor leed.

Voor dansen en stomen.

Voor huilen en heulen.

Voor woede, voor wensen.

Voor grappen en grollen.

Voor de vriendschap.

Voor het delen, het geven en het nemen.

Voor elkaar.

Cheers!
Wat wilde ik nou toch typen?
Kjong
o nee kjong, wat afschuwelijk!!!!!
Kjong, Afschuwelijk inderdaad..... Jemig....

Bambi, wat Mado schreef klopt. 'Onze' peuten vertelden mij hetzelfde als wat Mado verteld is over ritalin vs concerta. Als je meer wilt weten, mag je altijd bellen hè. Ook als je even wilt spuien ofzo. Mijn nummer staat in de CBA in de AK.
Oh Kjong, wat een verschrikkelijk nieuws Kus voor jou en de jouwen.

Dream, wat klink je lekker nuchter onder het geheel. Hoe lang moet LD nog?
Ik prefereer machineleesbare ontologie.
Jezus Kjong.
Zit nu met le bij de tandarts, hij brult al bij de verdoving.

Tsk. (t lijkt wel dat ik hier zit te twitteren zo langzamerhand)

ld heeft vrijdag nog een onderzoek Alex,daarna? Geen idee.
Later is nu
Allemachtig. Die dingen gebeuren dus gewoon (weet ik wel, maar toch steeds weer zo verbijsterend dat dat dus echt zo is).

Bambi, ben je je 20 slagen in de rondte aan het bellen? Lukt het een beetje? Zin in ei kwijt of juist niet?

Ik ga zo eens op controle en ervan uitgaande dat ze dan geen rare dingen vinden word ik weer bloeddonor. Jaren geweest,op enig moment met alle verhuizingen en drukte klad in gekomen, maar het is zo'n kleine moeite-groot plezier (ik bloed fluitend zo'n zakje vol, geen centje pijn) dat ik mezelf maar even onder de kont ga schoppen en hup naar de bloedbank (weer eens iets anders dan een neukbank).
O. Bloeden wordt morgen, moeten vroeg eten want GG weer naar vliegveld.
Sjee, Kjong.... vreselijk. Toevallig kreeg ik ook net een telefoontje van een vriendin dat haar schoonzus vanmiddag middels euthanasie gestorven is... Vergevorderd stadium van nare kankers. Ook 38 jaar ofzo. Unbelievable.... Life sucks behoorlijk, zo nu en dan.

Xoplief is wel een rasechte fries, maar vindt het vreselijk hoe vele friezen zo overdreven fries zijn. Overal en altijd het taaltje bezigen (ook als jij als niet-fries in een winkel geholpen wordt, blijft men stug dialect praten), het allemaal zo belangrijk vinden dat het vanaf de basisschool als taal gegeven wordt, waardoor vele basisscholen in friesland taalzwak zijn. Kids kunnen slecht nederlands praten, omdat grammatica van fries erg afwijkt van nederlands. Ook die friese plaatsnamen op verkeersborden zijn erg eeehhh overdone enz enz.

M.a.w.; hij vindt de meeste friezen kortzichtig en drammerig t.a.v. hun "cultuur". En daar wil ie niet mee geassocieerd worden. Geleuf ik.

Nog even sterkte met LD en Bam.... hoe gaat het met jou daar? Heb je al duidelijkheid mbt medicijnen enzo? Wat een toestand...
Kjong, sterkte

(wilde iets posten over Fries zijn maar zo niet aan de orde nu...)
voor allen. Gewoon omdat ik jullie lief vind. Dus.
Pfff, hier ben ik nog niet aan toe hoor:

Waarschuwing: Vannacht en overdag in de noordelijke en westelijke provincies buien, mogelijk met hagel en/of natte sneeuw. Vannacht en de komende avond in opklaringsgebieden gladheid door bevriezing van natte weggedeelten.

Doen jullie voorzichtig meiden?
Gesoes Kjong!!

Niemand hoeft op de neukbank, no worries!

(De keukentafel daarentegen.... )

Oh ja bloed geven... deed ik ook altijd, maar wordt me hier in Pimpeltown soort van onmogelijk gemaakt, qua tijden en reizen, terwijl ook ik dat zonder centje pijn doe, zonde...

Hele dag gewerkt, toen gegeten met mama en biertje na gedaan met broerjte. Ik hartje my family!
Ik ook nog niet, Toet.. brr..

Begrijp ik het nou goed dat ze met zn allen op de keukentafel moeten, Pimpel? Of alleen als ze willen neuken?

Goeimorgen allen!

Straks gesprek met dokter.. ook brr.. LD is gisteren trouwens nog verhuisd naar de kamer van een ander meisje, die ook alleen lag. Ik vind de verpleging op de afdeling echt geweldig, moet ik zeggen. Nemen veel tijd voor de kinderen.
Later is nu
Succes Dream. Of nou ja, succes? Dat klinkt ook zo gek... Denk aan je!

(kaartje sturen wel gedaan, maar nu schijnen ze twee dagen te staken? Aaargh, ik moet ook nog post van werk krijgen. Hoop wel dat dat dan zaterdag aankomt, anders loopt het mis.).

Keukentafel. Check. Voortaan bij Pim op de bank eten
Kjong, wat verschrikkelijk verdrietig...
Sterkte Dream, ziekenhuisdagen zijn vermoeiend. En de zorgen zijn niet leuk. Understatement.
Knuffels en koffie all 'round.

Stakende post, brrrr, er dreigt van alles in de soep te lopen maar ik kan het niet oplossen. t Is maar zo.

GG weer op pad, vannacht dus Dot in bed. Het slaapt voor geen meter, zo´n aapje dat je de hele nacht klemvast omknelt, maar het is wel superlief . Ik hartje myfamily too
Iemand een puber te leen? Om vast te oefenen? Of om te ervaren dat die lastige 8 jarige eigenlij best meevalt?

C/P:

Gisterenavond na de zwemtraining van Jongste was MM nog niet thuis van werk, dus snel gekookt en daarna naar het stemlokaal voor gemeenteraadsverkiezingen. Daarna naar een oudcollegamoedervanhetschoolplein die een eigen handeltje in kado-artikelen heeft waar ik een gaaf mexicaans, bloemig, tafelzeil heb gekocht. Dat was haar eigen tafelzeil eigenlijk want ze verkocht verder alleen nog kleinere. Dat gezin zit nu dus effe zonder tafelkleed. En bij thuiskomst was MM helemaal gestresst omdat de internetverbinding verhinderde dat hij zijn werk kon afmaken dus die heb ik moeten ontstressen met wijn en andere orale ontspanning.

Straks komt de vaatwasser (goddank!) en dan moet ik even wat groep 8-ers op en neer rijden naar een VMBO. En vanavond is MM weer niet thuis vanwege werk dus ben ik weer even alleenstaande moeder, met een puber die potdorie haar surprise nóg niet af heeft en nu weer alles op de salontafel heeft gesmeten. Ze heeft een grote mond de laatste dagen, niet normaal. Ze praat me na, geeft overal weerwoord op, leert mij de les als ik haar wijs op het niet nakomen van afspraken. Bloed-onder-nagels-gedag dus. Gék wordt je van die brutale kop erbij, als ze zegt: "Als ik niet mag schreeuwen mag jij het ook niet!" (want ze heeft gelijk natuurlijk.....)

Dus.

* duikt weer het kantoor in*
Gunst, dat klinkt precies als mijn 8-jarige (bij vlagen dan) - wat gebeurt er dan als die richting de 12 gaat * haartjes omhoog *

Volhouden Bloes, en afreagerende Sintgedichten maken
Dot heeft trouwens inmiddels ook de fruitschaal gebroken. Nog even en we zijn echt volledig door alle breekbare serviesgoederen heen. Ik overweeg serieus plastic vervanging.
Tupperware-party dus binnenkort bij Lil...

En dan beloof ik NIET te gaan grinniken over termen als "ruimtebol" enzo....

Heb het lef eens om te grinniken bloes. Die ruimtebol is op wat kleine bakjes na het enige tupperwareding in mijn kast en ik ben er blij mee. Sla blijft echt lang goed. En munt ook heb ik deze week ontdekt. Ik heb nu elke dag verse muntthee. Dus. *grijns*

Ik heb ook van die pubers en bijna pubers in huis. Vooral oudste zoon maakt het soms bont. Ik heb nog nooit zo'n koppig kind gezien geloof ik. En dat moet nog twaalf worden! (over een paar nachtjes)
*grinnik*

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven