Geld geven, hoeveel?

25-11-2010 12:34 75 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter van 10 (groep7) heeft zaterdag haar eerste "discofeestje" van 2 klasgenootjes dit ipv van een parijtje.

Nu willen de organiserende meiden geld hebben.

Ik heb eigenlijk geen idee hoeveel te geven, ik zat te denken aan 2,50 pp of is dat te weinig?
Lijkt mij erg weinig. Mijn zoontje heeft regelmatig een feestje en dan kopen we meestal een kadootje tussen de ¤5 en ¤10 .

Dus ¤5 per persoon lijkt me beter in de richting.
Normaal doe ik rond een tientje voor een "kinderfeestje".

Maar twee tegelijk...ehm 7.50 zou ik dan doen, denk ik.
2,50 euro? Als je een kado zou geven ben je toch ook meer kwijt?
Inhalige dametjes! Waarom willen ze geen kadootje?
dat is wel weinig hoor. 7,50 tot een tientje pp zou ik doen.
Misschien sparen ze voor iets en willen ze daarom geld. Vind zelf 7.50 tot 10 euro pp ook een mooi bedrag.
Ik weet niet wat je budget is maar 2.50 vind ik ook wat weinig.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:SeptemberGirl schreef op 25 november 2010 @ 12:39:

Inhalige dametjes! Waarom willen ze geen kadootje?Eens.
Voor meisjes van 10? 10 euro per persoon? Dat vind ik wel heel veel geld.
Twee vijftig is erg weinig hoor ,zou zelf iets van 5 euro pp doen

En voor het geld kunnen die meiden zelf iets kopen wat ze leuk vinden. Verstandige dames.
quote:SeptemberGirl schreef op 25 november 2010 @ 12:39:

Inhalige dametjes! Waarom willen ze geen kadootje?

dan krijgen ze 10 prulletjes, nu kunnen ze van de totaalopbrengst 'n gaaf kado voor zichzelf kopen

vanaf 7 euro lijkt me wel redelijk, 2,50 zou ik beschamend weinig vinden
Ik zou ze allebei 5 euro geven en dan nog een kleinigheidje erbij zoals bijvoorbeeld een lipgloss of chocola.
Hier werd op de lagere school ook meestal 5 tot 7,50 p.p aangehouden.

Ik vind 2,50 per kind ook een beetje weinig.

Overigens ben ik wel van mening dat dit wil dit niet zeggen dat je perse geld moet geven ook al 'vragen"de dames dit.

Mijn dochter krijgt zakgeld en moet haar kadootjes dus zelf betalen en die was wel eens erg creatief.

Soms had ze partijtjes van 3 of 4 kinderen tegelijk..ga dan maar eens 7,50 betalen per kind dat is geen doen natuurlijk.

Dan kocht ze wel eens gewoon iets goedkopere kadootjes ( maar wel erg leuke geen pruldingen) zodat ze in totaal het bedrag van normaal 2 a 3 kinderen kwijt was.
Voor welk bedrag koop je normaal een cadeautje?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Volgens mij is het heel normaal dat kinderen tegenwoordig centjes vragen als cadeau.

Zodat ze alles bij elkaar kunnen leggen omdat ze voor iets aan het sparen zijn bijv.

Ik vind het in ieder geval niet inhalig klinken.

2.50 vind ik persoonlijk wat aan de 'magere' kant.

Ik weet natuurlijk niet wat je te besteden hebt, maar ik zou zelf aan een bedrag tussen de 5 en10 euro denken.
5 euro voor een meisje van 10 lijkt me meer dan genoeg.
Ik zou ook 5 euro doen.
Mijn dochter was laatst uitgenodigd voor een feestje, en dat meisje vroeg ook geld (was ergens voor aan het sparen). Ik heb toen ook ¤5 gegeven, en een minilipglosje.
Weinig.
5 euro p.p lijkt mij prima.
Ik geef alles onder de 16 dat geld vraagt 5 euro. Meestal leuk verpakt met iets lekkers erbij... Komt altijd goed aan.

M.
Ik vind het trouwens niet inhalig. het lijkt me juist goed als kinderen de waarde van geld leren kennen door ergens voor te sparen bijvoorbeeld. en ze hebben vaak al een kamer vol rotzooi.
Bij ons is ¤5,- per kind gebruikelijk. Met partijtjes overleggen we met de ouders van het organiserende kindje, of ze aparte cadeaus willen of iets gezamenlijks. Meestal word er dan een gezamenlijk cadeau gegeven waarvan ouders van de kindjes die uitgenodigd zijn dan ¤5,- bijdragen (zoon is nu trouwens 5, maar vind het voor een kind van 10 ook wel oke)
2.,50 p.p., dat is echt veel te weinig. Daarvan komen de organisatoren (lees daarin ook ouders...) niet eens uit de kosten van de organisatie!

Minimaal 5 euro als je het mij vraagt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven