Vochtige auto

25-11-2010 18:08 30 berichten
Hi,

Misschien een stomme vraag, maar mijn auto is zo vochtig van binnen? Is hier wat aan te doen zodat dat minder word?

Ik moet 's ochtends echt alle ramen van binnen met een wisser schoonmaken en dan komt het echt met druppels naar beneden?
Alle reacties Link kopieren
Ik lees even mee, heb ik met mijn auto ook. Ik heb er een pingi ofzoiets inliggen wat een beetje helpt maar niet voldoende.
Een vochtvreter (b.v. van Bison) in je auto zetten scheelt.
Klint vreemd, maar een gewone pot/bak met zout helpt prima! Gewoon in je auto zetten en ff weekje laten staan......
Dit komt door het vochtige weer, ik weet niet of je airco hebt? Elke rit vol met airco aanrijden helpt bij mij als een trein, eerst vol aan om je ruiten vrij te krijgen en daarna gewoon op 1 of 2 om de vochtige lucht geleidelijk uit je auto te krijgen
Met de airco aan rijden en de verwarming ondertussen op hoog. Dan ontvochtig je je auto het best.
Ik heb er ook last van, maar geen airco.
Mijn (oude en kleine) auto is ook heel erg vochtig. Ik maak de ramen schoon met de wisser en ook tijdens het eerste stuk rijden ben ik nog regelmatig aan het vegen omdat ik slecht zicht heb. Ik heb nog wel zo'n vochtvreter, nooit aan gedacht maar ik ga het zeker uitproberen.
Een vochtvreter is een idee! Ga ik morgen meteen 1 halen!
Een panty gevuld met kattengrind schijnt ook te helpen....
Ik had er bij mijn vorige auto ook last van. Bleek een gaatje te zitten in mijn bodem, waardoor water naar binnen spatte

In de winter kon ik schaatsen in de kofferbak, en moest ik aan de binnenkant krabben...

Nu heb ik een andere auto, met airco. En een garage. Wat een genot, zo 's ochtends vroeg...
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:Erwt schreef op 25 november 2010 @ 18:23:

Een panty gevuld met kattengrind schijnt ook te helpen....Hold-ups ook goed? En pantykousjes?
Een partij oude kranten in je kofferbak kan ook. Is toch een probleem wat je met oudere auto's krijgt helaas.
En je ramen na het schoonmaken met anti-condens-spray behandelen helpt ook.
quote:himalaya schreef op 25 november 2010 @ 18:25:

[...]

Hold-ups ook goed? En pantykousjes? Ik denk inderdaad niet dat die panty helemaal vol hoeft, dus misschien red je het met een kousje
quote:malu3 schreef op 25 november 2010 @ 18:11:

Een vochtvreter (b.v. van Bison) in je auto zetten scheelt.Dat werkt perfect maar let er wel op dat zodra die vol is dat je 'm verwisselt...
Klopt, het komt erop neer dat alles wat goed vocht opneemt helpt, of het nou een vochtvreter, kattenbakvulling, zout of kranten is. Wel regelmatig vervangen idd.
Bij mijn vorige auto kwam er water langs de achterlichten naar binnen en daardoor lag mijn reservewiel in het water. Toen we dat hadden laten leeglopen en het plekje bij het achterlicht hadden gedicht was het over.

Nu heb ik er ook iets last van maar dan rijd ik eventjes met de ramen open en dan is het zo weg. Ventileren helpt maar zoeken naar de oorzaak nog beter!
quote:malu3 schreef op 25 november 2010 @ 18:34:

Klopt, het komt erop neer dat alles wat goed vocht opneemt helpt, of het nou een vochtvreter, kattenbakvulling, zout of kranten is. Wel regelmatig vervangen idd.En sowieso alles regelmatig vervangen en de vochtvanger leeggieten, omdat anders de vochtigheid evengoed in je auto blijft, alleen dan in je kranten/kattenbakvulling/vochtvreter.
Zet de vochtvreter wel goed stevig neer!

Die korrels in je auto zijn niet leuk (weet ik uit ervaring ;))
quote:elninjoo schreef op 25 november 2010 @ 18:19:

Met de airco aan rijden en de verwarming ondertussen op hoog. Dan ontvochtig je je auto het best.Volgens mij ontregel je dan de hele zooi.
Vochtvreter werkt prima. Achterin zetten, in een doosje zodat hij niet zomaar om kan valllen. En regelmatig legen en af en toe de vochtvretende kristallen bijvullen.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Ik heb er vorig jaar ook 1x last, moest ik krabben aan de binnenkant Wat bij mij hielp, was eerst de blower op hoog tot de voorruit niet meer beslagen is. Daarna de blower lager, verwarming hoger en het raampje open. De auto moet je ventileren net als in huis.
controleer de rubbers van deuren of ze heel zijn en goed sluiten.

Deze insmeren met zuurvrije vaseline wil ook wel eens helpen.

En een andere optie is.....de kachel/ventilatieknoppen allemaal op nul of dicht zetten.

niet geschoten is altijd mis.
Ik rij alrijd met de airco aan en heb geen last van vocht.

Werkt prima.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven