Marktplaats belevenissen

20-12-2009 12:45 643 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik verkoop en koop regelmatig op Marktplaats.

Over het algemeen gaat dat prima maar soms... krijg je mailtjes waarvan je orenogen gaan klapperen.

Leek me leuk een algemeen topic te openen waar je je marktplaats ervaringen kunt dumpen.

Oke... laat ik van start gaan.

Ik bied op kleding. Alles gaat goed totdat het onderwerp op verzenden komt. Verkoper wil pas verzenden als de sneeuw weg is. Waarop ik mail dat ik graag wil dat ze het verzend als het geld binnen is, sneeuw of geen sneeuw. Een kort "waar slaat dat nou weer op en succes met het vinden van andere truitjes" kwam terug. Ze zou wel eens een ongeluk kunnen krijgen als ze de pakketjes weg brengt met haar auto.

Tja, ik breng verkochte objecten ook gewoon weg door de sneeuw, en op mijn fietsje zelfs!

Zucht.
Ik zou er ook niet op in gaan hoor, SG. Of als je het toch wilt: idd op een openbare plek.

Ik gebruik op MP ook een andere naam, maar dat heeft meer met het bieden te maken dan met de verkoop. Voor de verkoop heeft het weinig zin, als je ook je rekeningnr mailt.
Ik google ook altijd de naam van de koper en het emailadres voor de zekerheid
Ik zit de laatste tijd ook weer te Marktplaatsen, gék word je er soms van.

Vorige week een leuke. Ik had er een artikel op staan, en er mailde iemand op. Of ie er donderdagavond om kon komen. Prima. Wat heen en weer gemaild, adres gegeven. Na die mail niks meer gehoord. Dinsdag een mail gestuurd; hoe laat hij donderdag zou komen.

Geen reactie. Donderdag gaat voorbij.

Voor hetzelfde artikel had ik nog een ander die het graag wilde hebben, dus vrijdagavond mail ik nummer 2, dat hij geluk heeft; nummer 1 is niet op komen dagen.

Nummer 2 blij. Ik zet de advertentie op gereserveerd. Wordt het bod van nummer 1 verwijderd, waar hij als reden bij gezet heeft "u reageert niet op mijn bieding".

uuuuuh?!
668, the neighbour of the Beast
Koekwaus.
Ik zat nog te denken; zal ik nog een mailtje er achteraan sturen, maar ik ga me er maar niet mee vermoeien.

Gelukkig ook hele leuke ervaringen hoor. Net weer een pakje op de post gedaan voor iemand die bij voorbaat al helemaal gelukkig is met wat ik verkoop. Dus dat geeft de burger nog een beetje moed he.
668, the neighbour of the Beast
quote:fleurtje schreef op 25 november 2010 @ 09:53:

Ik zou er ook niet op in gaan hoor, SG. Of als je het toch wilt: idd op een openbare plek.

Ik gebruik op MP ook een andere naam, maar dat heeft meer met het bieden te maken dan met de verkoop. Voor de verkoop heeft het weinig zin, als je ook je rekeningnr mailt.

Had afgesproken op een openbare plek, 'geïnteresseerde' is niet op komen dagen.

Wijze les geleerd, vanaf nu neem ik Elninjo's advies ter harte.

Moet ik deze persoon melden aan marktplaats? Ik denk het wel hè?
quote:SeptemberGirl schreef op 25 november 2010 @ 09:51:

[...]

Nou ik heb het gevoel dat jij mij iets in de schoenen wil schuiven, en daar heb ik niet zoveel zin in. Snap je?Pfff. Er schrijven hier nog meer mensen. Ik reageerde op het tokkiegehalte van EN.
quote:SeptemberGirl schreef op 25 november 2010 @ 19:53:

[...]

Had afgesproken op een openbare plek, 'geïnteresseerde' is niet op komen dagen.

Wijze les geleerd, vanaf nu neem ik Elninjo's advies ter harte.

Moet ik deze persoon melden aan marktplaats? Ik denk het wel hè?Nu melden lijkt me een beetje snel. Had je wel telefoonnummers uitgewisseld? Als iemand niet komt, kan je heel veel aannemen, maar je weet feitelijk de reden niet.
ALs ik zo'n mailtje zou krijgen zou ik niet eens reageren. En al helemaal geen telefoonnummer geven.
quote:SeptemberGirl schreef op 25 november 2010 @ 19:53:

[...]

Moet ik deze persoon melden aan marktplaats? Ik denk het wel hè?Zinloos, hier doet MP echt niks mee.
Mijn ervaring:

betreft: 2e hands kinderwagen (voor bij opa en oma).

Via mail afgesproken en telefonisch contact alvorens af te reizen. Prijs overeengekomen. Ik indertijd hoogzwanger (stom ik weet het) alleen naar die mevrouw. Ik bekijk de wagen, en controleer de accessoires. "Nu nog even over de prijs" begon ze "ik vind het toch wat te laag". Ik al pissig, hele pokke-end gereden, laat weten dat ik hem voor het afgesproken bedrag meeneem en anders laat staan. Ineens roept ze iemand (ik dacht haar man), en binnen no-time staat die hele woonkamer vol met mannen die allemaal mij proberen te overtuigen van de meerwaarde van die wagen. Ik probeer netjes en elegant mij uit de voeten te maken, maar de sfeer is niet erg prettig. Besluit mij bij hun niveau aan te sluiten, slinger wat schuttingtaal in de ruimte, en duw een man opzij en sprint (oke, waggel) naar buiten. Ik weet eindelijk hoe je met rokende banden kunt wegscheuren...

Tweede ervaring: box op wieltjes (weer voor bij oma). Dit keer man wel meegenomen. Mevrouw was zo enthousiast over baby's dat ik ook nog gratis meekreeg: wipstoeltje, eetstoeltje, babygym en ach what the hell, een campingbedje.

Ik heb dus erg gemengde gevoelens over MP
Pfff, ik ben er klaar mee.

Ik heb al mijn advertenties verwijderd, wat een GEDOE voor een paar euro! Hoeveel mensen wel niet een bod doen / een mailtje sturen dat ze geïnteresseerd zijn, dan mail je terug, en dan hoor je niks meer van ze! En het schaamteloze afdingen, brrrr.... en zielige verhalen over echtscheidingen.

Marktplaats? no more for me!
quote:SeptemberGirl schreef op 03 december 2010 @ 10:57:

Pfff, ik ben er klaar mee.

Ik heb al mijn advertenties verwijderd, wat een GEDOE voor een paar euro! Hoeveel mensen wel niet een bod doen / een mailtje sturen dat ze geïnteresseerd zijn, dan mail je terug, en dan hoor je niks meer van ze! En het schaamteloze afdingen, brrrr.... en zielige verhalen over echtscheidingen.Marktplaats? no more for me!Hahaha, zó herkenbaar. Ik kreeg ook een aantal huilmails van een meisje dat mijn (dure!) paardrijjas echt echt echt voor 6 euro wilde hebben want ze had het zoooo koud, en echt echt echt niet meer geld voor een jas en hoe zielig ze wel niet was. (En wel paardrijden, zonder geld. Uhhu...)
Ik heb een paar schoenen op MP gezet, op 2 februari.

Op 3 februari komt er een bod, prima.

Nu krijg ik net een mailtje van de bieder, dat hij zijn bod heeft verwijderd, reden:

U reageert niet (meer) op mijn bod.

Ben ik nou verkeerd bezig (het is toch de bedoeling dat mensen gaan bieden??) of wat? Ik snap het niet...
die verwachtte dat je meteen zou happen. Da's alles.
quote:Starshine schreef op 06 februari 2011 @ 23:20:

die verwachtte dat je meteen zou happen. Da's alles.Ok, maar dat heb ik niet gedaan (heel gek, maar ik heb namelijk nog meer te doen dan de hele dag MP in de gaten houden)... en nu? Alsnog een mailtje sturen? Of de bieder de hik laten krijgen?
als jij graag van je artikel af wilt en het bod was goed, zou ik gewoon namailen.

Tja, de meeste mensen willen gewoon snel een antwoord. Als je een week wacht, heb je kans dat ze het artikel al ergens anders hebben gekocht en dan heb jij ook niks.

MIsschien voortaan in je advertentie zetten dat je een week biedingen afwacht?
Hey Star, bedankt voor je antwoorden.

Ik begin nu alweer MP-moe te worden... Ik heb diverse spullen online staan, ook al biedingen binnen, dan mail je mensen: bedankt voor je bod, je mag het voor dat geld op komen halen, en dan hoor je niks mee van ze.

En nu dan dit, ik reageer niet direct omdat ik mensen wil laten bieden, en dan worden boden weer verwijderd omdat ik niet snel genoeg reageer!! aaaaaargh......
quote:SeptemberGirl schreef op 06 februari 2011 @ 21:25:

Ik heb een paar schoenen op MP gezet, op 2 februari.

Op 3 februari komt er een bod, prima.

Nu krijg ik net een mailtje van de bieder, dat hij zijn bod heeft verwijderd, reden:

U reageert niet (meer) op mijn bod.

Ben ik nou verkeerd bezig (het is toch de bedoeling dat mensen gaan bieden??) of wat? Ik snap het niet...Maarja, als er nou niet meer mensen komen... Als het geen belachelijk bod is, stuur ik meestal wel een mailtje met mijn uiterste prijs. Daar gaan ze wel of niet op in, maar een reactie is wel zo netjes.
Ik had wat dingen op MP staan en dan vind ik de mailtjes:"Voor ... wil ik het wel van u overnemen of op komen halen" zo apart!

Alsof ik bagger verkoop en zij mij een gunst verlenen om het voor een schijntje op te halen.

In dit geval een doos (zo'n schatkist-achtig geval) Duplo, wilde ze dan wel ophalen voor 5 euro...
Een paar jaar geleden heb ik ook wat spullen op Markplaats verkocht, ging altijd goed, nooit geen gezeur.

Nu probeer ik een draagzak te verkopen, duur merk, paar maanden oud en echt niet gebruikt want kindje vond het helemaal niets. Ik wil er nog zo'n 25 euro voor hebben, nieuw zijn ze 70 euro.

Krijg ik een mailtje of ik de draagzak niet voor 10 euro inclusief verzendkosten wil verkopen. Nou, voor 3,25 euro ga ik niet naar het postkantoor, dan geef ik het liever weg.

Heb ook een meubelstuk te koop staan, inderdaad.... mensen die bieden, ik reageer en hoor dan niets meer. Mensen die komen kijken (na 5 x bellen dat ze ons huis niet konden vinden grrrrrrr), en dan zeggen; ' Het is toch te klein' of ' Ik weet niet of het in onze kamer past'. HALLOOHO, de maten staan gewoon in de advertentie, meet dat dan even op i.p.v. mijn tijd te verspillen. Niets voor mij dat adverteren. Het is dat ik het spul echt kwijt moet en het geld goed kan gebruiken.
welke draagzak heb je te koop ? *kijkt geintresseerd*
Ik wacht op mijn koper at the moment. (rond half 11 was hij in de buurt..) Had er al een vaag gevoel over. Als hij er over een half uur nog niet is gaat er een mailtje naar de volgende bieder.
Pff heb nu ook weer zoiets. Had op MP een vintage Dior clutch staan. Zag er hardstikke goed uit. Nou ja, dus verkocht en aangetekend verstuurd. Mailt de koopster me net dat de tas niet dichtgaat. Had hem dicht verstuurd! Bij mij deed hij het dus nog prima. Baal nu want ze wil hem terug sturen, maar ik weet natuurlijk niet in welke staat ik die tas terug ontvang..
Goeiendag....... wat ik nu tegenkom:

k swiss maat 25 rood/wit

link

Prijs:

Bekeken:4 keer sinds 03-04-11, 23:11

Conditie: Gebruikt

Beschrijving kopen zonder geld te betalen dat kan bij mij! betalen kan bij mij simpel door te ruilen tegen je zegels!

als je geen zegels hebt mag je natuurlijk gewoon geld bieden,

graag bieden op mp zelf

of ruilen tegen zegels die ik spaar

hieronder ruilkoers van 1 euro =

200 de punten(douwe egberts)

5 etosbabyzegels

40 goudas glorie zegels

20 ronde stoepje zegels

6 schoenenreuszegels

100 airmiles

20x10 ah perla koffiepunten

15x15 super de boer koffiepunten

20 koopzegels super

10 koopzegels ah

44 rockszegels (1 rocksvijfje is 5 euro)

25 shellzegels

8 pipooszegels

tijdelijke zegels van winkels zoals

PAKKETZEGELS SUPER ERG WELKOM,spaaracties voor producten, maar deze zijn in overleg

of

kadobonnen de waarde staat erop

rocksvijfjes,iris,vvv,blokker,etos kruitvat of speelgoedwinkels

ga je ruilen met zege ls graag even mailen hoeveel je

bied voor het product en dan de zegels

dus 5 euro is bv 1000 douwe egberts punten mag ook verschillende

zegels aanbieden!

stel dat je iets koopt en wil betalen met zegels bv 2

euro wil je geven betalen met zegel dan

zegelsoort 2 keer doen dus bv 6 schoenenreuszegels en 5etosbabyzegels is samen 2 euro

kijk ook eens bij al mijn andere advertenties wat ik nog meer te ruil aanbied

Geef die vrouw wat leestekens en hoofdletters. En wtf is dit voor raar systeem, vieze afgetrapte schoentjes ruilen voor gouda's glorie zegels...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven