Kinderfeestje, drama?

25-11-2010 19:41 19 berichten
Mijn zoon wordt bijna 9. En natuurlijk moet er dan een kinderfeestje komen. Heel leuk zou je denken, ware het niet dat een aantal kinderen die hij vraagt elkaar niet zo liggen (nog zacht uitgedrukt). Op een feestje van een vriendje zijn twee van die kinderen elkaar ook al in de haren gevlogen. De ene wel vragen en de andere niet is eigenlijk geen optie (het zijn de twee kinderen waar hij het meeste mee speelt).

We gaan waarschijnlijk zwemmen. Vinden jullie het een optie de ouders een nummer te vragen mocht het mis gaan (zodat ze hun eigen kind weer kunnen meenemen). Of moet ik me niet zo druk maken en gewoon kijken waar het schp strandt. Zeg het maar....
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me toch dat je sowieso nummer van ouders hebt? Zelfs als ze lief zijn kan er iets gebeuren.
ik zou sowiezo het telefoonnummer van ouders vragen als ik tijdens een feestje de verantwoording heb over andermans kinderen. Of er nou ruzie zou komen of niet.
quote:latoya schreef op 25 november 2010 @ 19:45:

Lijkt me toch dat je sowieso nummer van ouders hebt? Zelfs als ze lief zijn kan er iets gebeuren.

'

De nummers heb ik. Ik bedoel eigenlijk meer of ik van te voren de ouders van die twee moet inlichten over mijn "angst". Of komt dat heel lullig over.
Die ouders weten toch ook wat er op vorige feestje is gebeurd, dus zo raar vind ik het niet.
Kun je niet vragen of één van de ouders met je meegaat?
Toen mijn broertje 12 werd mocht hij, omdat hij 'echt' jarig was (schrikkeldag geboren) de hele klas uitnodigen voor een groot feest bij ons thuis. Er was echter een jongen die altijd ruzie met iedereen zocht. Niet uitnodigen vond mijn moeder geen optie. Dus heeft mijn vader die jongen even apart genomen en gezegd dat hij absoluut geen ruzie tolereerde en dat hij het telefoonnummer van zijn ouders had (dat was ook echt zo) en dat hij bij het minste of geringste zou bellen. Hebben de hele dag geen kind aan hem gehad.
Erger u niet, verwonder u slechts!
quote:Jarek03 schreef op 25 november 2010 @ 19:49:

Kun je niet vragen of één van de ouders met je meegaat?Heb ik ook aan gedacht. Maar een van de twee is juist extra vervelend als moeders er bij is.
quote:lavendelbloem schreef op 25 november 2010 @ 19:50:

[...]

Heb ik ook aan gedacht. Maar een van de twee is juist extra vervelend als moeders er bij is.Maar eh.. dat is toch háár verantwoordelijkheid dan? Als haar zoon echt niet te houden is, kan ze 'em meteen meenemen...
quote:Jarek03 schreef op 25 november 2010 @ 19:52:

[...]

Maar eh.. dat is toch háár verantwoordelijkheid dan? Als haar zoon echt niet te houden is, kan ze 'em meteen meenemen...Eigenlijk heb je gewoon gelijk. Ik moet misschien niet altijd de lieve vrede willen bewaren.
quote:lavendelbloem schreef op 25 november 2010 @ 19:47:

[...]

'

De nummers heb ik. Ik bedoel eigenlijk meer of ik van te voren de ouders van die twee moet inlichten over mijn "angst". Of komt dat heel lullig over.Een beetje wel Het gaat om kinderen, soms zijn ze dikke vrienden, soms hebben ze slaande ruzie. Mocht het niet gaan op het feestje dan lijkt het me vroeg genoeg om de ouders te bellen.
Ik zou naar de bioscoop gaan en tussenbeide gaan zitten
quote:lavendelbloem schreef op 25 november 2010 @ 19:53:

[...]

Eigenlijk heb je gewoon gelijk. Ik moet misschien niet altijd de lieve vrede willen bewaren.Goed uitgangspunt hoor! Het is toch het feestje van jouw zoon, het gaat er vooral om dat hij het leuk heeft.
quote:Loekie2010 schreef op 25 november 2010 @ 19:55:

Ik zou naar de bioscoop gaan en tussenbeide gaan zitten Strak plan, maar er draait niks dat hij wil zien...
En als je die twee jongens, net zoals vader in het voorbeeld van Belbe, van te voren streng toespreekt, en het nummer belklaar laat zien, denk je dat dat zou helpen?
quote:Lonkaa schreef op 25 november 2010 @ 20:17:

En als je die twee jongens, net zoals vader in het voorbeeld van Belbe, van te voren streng toespreekt, en het nummer belklaar laat zien, denk je dat dat zou helpen?

Weet je, het zijn op zich allebei hele leuke kinderen, maar met ADHD. Dus als ze dwars zijn blijven ze dat ook.

En ben ik bang dat het weinig indruk maakt.
Het zijn kinderen, en zo onvoorspelbaar als ze kunnen zijn...

Ik zou geen slapende honden wakker maken, voor hetzelfde geldt is er niets loos!
Ik zou deze kinderen gewoon niet uitnodigen.
Ik zou de kinderen wel uitnodigen en van tevoren goed bespreken met ze. Als ze dwars zijn kunnen ze een waarschuwing krijgen en anders de ouders bellen.

Ze mogen op die leeftijd best leren zich te gedragen en beheersen op het feestje van iemand anders.

Ruzie maken hebben ze zichzelf dan mee....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven