Full House deel 2

12-10-2010 19:40 2492 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleeftijduitgerekendleeftijd kinderenbijzonderhedenRoze wolk3122 apr. '104 en 3 Bevallen!!

07-04-2010Amalia366 jun. '104 en 2,5Bevallen!!

16-06-2010Sardegna358 jul. '107 en 5Bevallen!!

10-07-2010Viooltje3326 aug. '1012, 10 en 7Bevallen!!

15-07-2010Tieger3130 aug. '104 en 2Bevallen!!

02-09-2010Pinkeltje81305 okt. '103 en 1Bevallen!!

07-09-2010Rikst3121 okt. '105 en 2Bevallen!!

28-10-2010Bengel368 feb. '114 en 2 It's a boy!!Uma3012 mrt '114 en 2,5 It's a girl!!5x5274 en 2Happy met 2

Link naar het eerste deel -> een derde kindje in 2010

Link naar het tweede deel -> 2010, mama's op herhaling

Link naar het derde deel -> Full House
Kunnen vinden amalia? Wel prijzig denk ik, ik heb er ruim 5 jaar geleden een euro of 40 voor betaald als ik me goed herinner. Maar ze zijn wel goed, ik heb ze een dik jaar gedragen, en nu weer in de zwangerschap aangehad. En vanaf morgen ook weer
Heb de jongens allebei een maand of 14 gevoed, ben ook benieuwd nu Viool, of het weer zo goed en makkelijk zal gaan. Ook de combi met werk en af en toe toch een avondje /dagj voor jezelf. Kan me herinneren dat dat in het 2e half jaar wel makkelijker werd.

Voorlopig wil ik nog helemáál niet aan stoppen denken, veel te knus!
Uma en amalia gefeliciteerd met jullie verjaardag!!!!!! Inderdaad veel jarigen in november!

Viool wat onwijs lief dat zoon nog even belde vanuit school!

Weekboodschappen zijn in huis en nu lekker op de bank met een wijntje!
Idd 54 euro Sar. Ik twijfel...

Dank je RW.

Hmm Mijn dochter is 's avonds zo onrustig aan de borst. Ik voed haar dan als laatste x 2 kanten. Maar huilen, trekken een de tepel, toch weer pakken. Dat werk. Heel irritant. Ik was het zat, pak een fles, plemp er 100cc voeding uit een pak in en hop, dat zat er in 10 sec in en toen keek ze heel tevreden

Zou ik te weinig hebben opeens? Dat ze daarom wakker wordt? Nou dat zullen we dus merken als ze vannacht opeens niet wakker wordt. Nou, niet leuk hoor....

Nou goed, we zien wel.

Ik heb net een prachtig koffiezetapparaat gekregen van man (kwam lekker laat met de post, zucht.... mannen en op tijd) voor mijn verjaardag. Met maalbonen. We gaan nu even uitzoeken hoe ie werkt. Kan ik morgenochtend een kopje nemen, want als ik nu neem slaap ik niet meer
Oja en die 100cc klokte ze dus weg NADAT ze ook al 2 kanten had gedronken bij mij!
Uma en Amalia, gefeliciteerd! Zijn jullie een beetje verwend door man en kids?

Ben blij dat je cadeautje (sneeuw) ons niet bereikt heeft, Amalia. Ben al zo'n nerd op de fiets. Met sneeuw/gladheid durf ik niet meer op mijn fiets. En oudste wil toch graag van school gehaald worden.

Vandaag is mijn meisje alweer 4 weken! Pfff, wat gaat het snel!

Ik prijs me elke dag weer zo gelukkig met mijn 3 kindjes.

Zo gek, de hele tijd waren de nachten draaaama. Echt pas om 1.30 uur of 2.30 uur gaan slapen en nu ineens heeft ze de

afgelopen 3 dagen ineens doorgeslapen. Echt van 23.00 tot 7.15!! Is natuurlijk de goden verzoeken, dat ik dit nu hier opschrijf....wordt geheid weer een feest vannacht.
O, crosspost...Een koffiezetapparaat dus, Amalia.

Mmm, vreemd hoor, van A.... Ben benieuwd hoe de nacht nu gaat...
Rikst heerlijk 4 weken! En wat fijn dat het zo goed gaat.

Hier even mwaaaaaa. Ik bemerk gewoon dingen bij mijzelf dat ik denk van auw ! Ik zit mijzelf in de weg. Ik heb veel behoefte aan bevestiging van mijn man en dat ik wat ondersteuning krijg maar voel ik me vaak juist dat ik meer moet en beter en moet concureren met andere vrouwen door opmerkingen zoals oh daar staan ook mooie meiden ( over pizzeria waar ik het met hem over had ) en waarom trek ik me het aan ? Dan ben ik meer daarmee bezig dan dingen die me echt gelukkig maken. Soms vind ik een relatie zo vermoeiend. En ik wil meer weer mezelf zijn en niet zo veel moeten

amalia ik denk dat ze een regeldag heeft en of wil clusteren. Ootje heeft dit vaaj in de avond. In de avond kan melk teruglopen. Ze moet meer drinken dan, lang achtereen, veel aan 1 borst aanleggen. Oh oh ik ken het zit he heel de avobd op de bank met baby aan borst.

Mn lieve ootje bij de osteo, eerst vond ze het nog wel aardig maar na een paar grepen niet meer. En nog later was zehet goed zat. Arme kleine. Maar het gaat super met de stijfheid van haar nekje hoor, wereld van verschil, zevkomt goed los!
Oops kan je het bv stukje nog wel lezen ???
@amalia en sliep ze goed na de fles of same story??

Wat heb je ( naast koffiezetter) gehad ???
wauw rikst, 4 weken alweer, wat gaat dat snel! En heerlijk zeg, dat je en paar nachten goed hebt kunnen slapen.

Amalia, hoe smaakt de koffie?? Leuk kado! Wel balen van dat gedoe met avondvoeding... Viool heeft denk ik wel een beetje een punt: als er 's avonds minder voeding is helpt alleen vaak aanleggen, van voeding uit een pak erbij loopt je eigen voeding misschien juist verder terug (vraag en aanbod enzo). Maar als ze beter slaapt op een fles 's avonds als extra is dat natuurlijk ook heel wat waard. En ze is tenslotte al bijna 6 maanden, dus kan me voorstellen dat je gepruts met voedingen en nachtelijke onrust echt wel gehad hebt.

RW, is het bij jullie weer rustig 's nachts? Of ook doorwaakte nachten?

Uma helemaal hersteld van de schrik van de aanrijding?

Lmeisje gaat goed, wel weer erg aan het snotteren, maar vrolijk zat. En (durf het bijna niet te zeggen)... doorgeslapen vannacht tot kwart voor 7. Ik merk dat ze overdag sneller moe is nu ze zo verkouden is. Ze heeft het sabbelen op haar vingers echt goed door nu, ik heb het idee dat ze daardoor ook wat beter slaapt, als ze onrustig is pakt ze gelijk haar vingertjes en dan slaapt ze weer verder.
Viool, wat balen dat je voor je gevoel al weer 'normaal'moet zijn, met andere vrouwen concurreren ofzo. Je bent nog zo in de babyperikelen met oviooltje, je kunt je nog helemaal niet je oude zelf voelen toch? Snapt je man dat? Ik denk trouwens dat het voor mannen niet te doen is om te begrijpen hoe een vrouw zich voelt in het baby-jaar. Zeker een borstvoedende vrouw niet. Ik begrijp mezelf al vaak niet eens, hoe ik reageer en mijn gevoel enzo, laat staan dat vriend mij begrijpt. Maar hij houdt er gelukkig wel rekening mee (of doet zijn best daarvoor) dat ik een beetje 'anders dan anders' ben en meisje in veel dingen voorop stel.

Het komt allemaal weer terug, ons oude leven, onze betere versie qua lijf en humeur. Het kan best nog even duren, maar het komt! (toch??) En de eindeloze hoeveelheden baby-liefde die we nu ervaren zijn ook prachtig.
Sardegna dat is precies goed verwoord, het babyjaar krijg je niet terug en de rest ... Haha misschien ! En het is t liefste jaar hoor
Amalia, wat me ineens te binnen schiet: je schreef laatst dat A veel pauze tussen voedingen overdag laat ('s ochtends gehad en na zwemles pas weer, zoiets). Dat zou ze toch niet doen als je te weinig voeding had, denk ik? Dus gewoon genoeg voeding??
Same story hier vannacht

Sardegna, oooh ja dat was erg he, dat ik haar laatst was vergeten te voeden?? Nee, normaal zit er 3 uur tussen hoor. En juist nu ze zo onrustig ik voed ik haar ;s avonds nog een keer extra. Om 6 uur en dan om 7 uur 2 kanten.

Ik weet het niet ik weet het niet en ik kan niet meer denken want ik ben moe.

Maar sinds ik die stomme Dagritamon niet meer slik vol ik me top, hoe moe ik ook ben

Maar vannacht half 3 en kwart voor 6 Kwart voor 6, wat een kaa uu tee tijd zeg.

Genoeg gemopperd.

oja, dat koffiezetapparaat. Leuk ding, je kan er mee instellen hoeveel kopjes koffie je wil. Handig natuurlijk. Alleen werkt dat knopje niet en zet hij nu gewoon de hele kan vol totdat het water op is, maar maalt dan wel het aantal kopjes bonen wat je hebt ingesteld. Slappe bak dus. En nou kan ik er wel voor 2 kopjes water in doen, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Heel irritant. Net weer een Senseootje op, dat snap je.

Ding online gekocht, dus waar moet ik nou mee bellen? Ooh, ik haat dat soort dingen. Maar story of my life, het gaat hier nooit in 1x goed.

Ik wil naar de kapper!!! Maar ik moet een leuk modelletje vinden. Ik heb nu een boblijn, maar mijn haar valt als een idioot uit door de zwangerschap. Nu prop ik er maar een staartje in zodat niet alles op mijn schouders hangt. Afknippen dus maar. Bah, het is toch al een vogelnestje. Maar kort haar?? Hmm, ik weet het niet. Ik hou van lang. Maar ik heb dun haar wat los niet mooi valt. En ik ga niet in de ochtend uren gellen en fohnen, dat snapt iedere moeder van 3 hier.

Dus iemand leuke haarsuggesties?????

Wat een gebabbel van mij, sorry ha ha.
Aaarg, wat balen, Amalia...Weer zo'n prutnacht. Nou ja, aan de andre kant misschien ook wel weer fijn om te weten. Lijkt het inelk geval niet aan je bv te liggen.

Stom zeg, van het koffiezetapparaat. Hopelijk heb je iemand te paken kunnen krijgen?

En je haar... Moeilijk hoor...die haaruitval is ook zo irritant.. Getver, dat ga ik straks natuurlijk ook weer krijgen...bah. Tja, ik hou ook van lang haar. En dus is het dan gewoon weer staartjestijd. Al liggen er dan alsnog overal haren. Bahbahbah. Stom is dat. Nou ja, aan mij heb je dus ook niks, wat advies betreft.

Viool, ik ben het helemaal eens met Sardegna. Je bent pas bevallem! Je hoeft helemaal nog niet weer je zelf te zijn. Komt vanzelf, maar duurt gewoon een tijdje. Mannen kunnen soms ook zo tactloos zijn die denken: nou, alles loopt wel weer soepel, dus geen gezeik en doe maar normaal. Maar ja, ondertussen heb je nog steeds een lijf vol hormonen en een klein baby'tje dat al je tijd opslokt.

Sardegna, lekker, weer even een goede nacht! En schattig dat l zo op haar vingertjes sabbelt! En verkouden...pfff, het lijkt hier ook niet op te hiuden. Iedereen blijft elkaar aansteken, lijkt het wel.

En ja hoor, ik had echt niks moeten zeggen, want vanmorgen meldde meisje zich weer om 4.45 uur. Hahaha, nou ja, nog prima natuurlijk.

Vannacht waren de rommelpieten bij oudste op school geweest. Hihihi, hij vond het superspannend. Ze konden wel de school in maar niet de klas. Alles was afgeplakt en de schermen naar beneden. Na school vertelde hij dat er overal rommel was en pepernoten. Schattig!
Amalia balen zeg ! Ootje sliep van half 7 tot half 7 de kleine uk. Je haar, is iets korters asymmetrisch dan niet leuk, beetje losjes?

Of een beetje lokjes bij je gezicht en dan wat laagjesachtig ?

Ik zal plaatje zoeken.

Vanavond gaan we terwijl de kinderen onderdak zijn naar de italiaan. Met Ootje. Ben benieuwd!

Italianen die zijn wel gewend aan babies mee, net als de portugezen. Dat scheelt hoor.

Wat raar van die koffiezetter. Ik snap het verhaal niet maar hij is dus stuk ?! Bah wat stom. Heb je niet zo'n cupjes apparaat van de bijenkorf ? We hebben er eentje waar je dan allerlei smaken koffie voor kan halen. Ik drink geen koffie maar goed.
Rikst wat leuk dat ze de rommelpieten op school hadden ! Spannend voor ze. Jee haaruitval, inderdaad het zou kunnen, nooit opgelet maar ik heb toch zo'n vreselijke bos met lange haren. Maar nu je het zegt. Ik begon me te irriteren dat ik steeds die lange haren vond.

Hm ja daar heb je een punt. Ik denk dat mn man niet doorheeft dat ik me in andere dimensie ( echt !) bevind waarin ik van mn kleding tot mn dagritme tot mn nacht - alles draait om ootje en hoe ik haar alles kan geven wat ze nodig heeft. Daarom ben ik ook zo, ik laat gerust mn eten staan voor haar en dat geeft al aan .... dat ik even niet de normale ben.
Viool, ik dacht dat jij mijn verhalen altijd nog wel snapte

Je houdt meer haar vast tijdens de zwangerschap (had bij de jongens ook echt leuk haar, bij A viel het tegen), en dat hou je als je bv geeft ook nog een tijdje zo, maar na een maand of 6 is het gedaan met de pret en gaat het uitvallen. En dan extra veel, want wat je vast hebt gehouden komt nu ook nog eens los.

"Dochter wakker, ik moet rennen want jongste moet naar zus om te spelen, oudste naar judo, ik ondertussen met A boodschappen doen, de behangboeken terug brengen op de terugweg en jongste weer ophalen.

je kan er maar druk mee zijn
he wat balen van je koffie apparaat amalia! Ik ben wel benieuwd welke het is, dat je er ook een hele pot koffie mee kan zetten? Wij hebben een nespresso (die viool beschreef ) maar met veel mensen is dat dus weer niet handig

hehe dochter slaapt eindelijk ze was zo moe maar kon niet slapen 3 keer een verhaaltje voorgelezen en nu slaapt ze, gisteren had ze ook al niet geslapen met het gevolg dat ze gisteren een enorme driftaanval kreeg echt niet normaal gillen krijsen schoppen op de grond liggen pffffff zielig hoor
Hm ootje gaat ineens ovwrstrekken vandaag, heb osteo gebeld ( want die heeft haar gister gezien) ga nu terug
Roze wolk ja de decemberstress begint weer!

Ik was gister te gaar om voor te lezen, we zijn in een leuk boek bezig maar nee ik had echt geen puf. Wat lees jij nu voor ? Vind je het ook zo leuk? Ik vind het zo leuk altijd ; uitgezonderd drukke avonden.

Ja Nespresso dat is de naam

net terug van osteo, had me het niet ingebeeld, babies bouwen snel spanning op en af en hoe sneller je reageert hoe harmonischer ze worden. Maar als disbalans eerst balans was gaat het babietje ook weer reageren op nieuwe balans etc.

De arme poppedijn trok meteen een pruillip toen ze de mevrouw vandaag alweer zag ! En huilen..

Trouwens ik krijg langzaam zin in mijn werk, puur de kinderen en ouders weer kunnen

begeleiden. En ckv 4havo daar is toch ook lol aan... Ben 4 uur weg dus dat is mooie start.

En ik heb mezelf beloofd dat ik de eerste drie maanden ook 4 a 5 clienten aanneem, waardoor ik misschien gewoon bv voor en na kan geven ( ze slaapt ook door dus dat moet kunnen ) en de afgekolfde beetjes zijn dan extra als dat al nodig is.

In maart starten we kindercursus, draaien we een tijdje proef.
Amalia ik hoop dat dat een compliment was voor mijn talent te ontcijferen, enorm invoelingsvermogen enzo of gewoon dat ik van de hak op de tak denk ( dat laatste vrees ik)
quote:viooltje schreef op 26 november 2010 @ 16:07:

Amalia ik hoop dat dat een compliment was voor mijn talent te ontcijferen, enorm invoelingsvermogen enzo of gewoon dat ik van de hak op de tak denk ( dat laatste vrees ik)Vast het eerste
Ik heb een Nespresso en een Senseo. Senseo vind ik opeens heel goor en Nespresso is wel lekker maar ik hou niet van espresso alleen van capuccino. En ik heb niet altijd zin in koffie met melk maar soms ook gewoon zwart, vandaar dat ik de Senseo niet meer wil gebruiken en een nwe heb gevraagd. Dat is de Cuisinart geworden:

http://www.consumentenbon ... araat/wat-is-de-cuisinart

Lange link ha ha, maargoed staat een plaatje bij.

Oh, ik ga daar eens even de reacties lezen... had ik wel eerder kunnen doen voordat dat ding in huis kwam

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven