ander kind pakt speelgoed af

22-11-2010 00:12 487 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik ben nieuwsgierig naar jullie mening.

Vandaag waren we in het zwembad met ons zoontje van 2. We zaten in het kinderbadje waar meer kinderen aan het spelen waren. In het badje lagen allerlei speeltjes van het zwembad waar iedereen mee kon spelen.

Er was een kindje (ik schat ongeveer 2 jaar) dat van andere kindjes steeds de spullen afpakte. Als hij zag dat iemand een speeltje had, ging hij er op af en begon eraan te trekken tot hij het zelf had. Hij werd niet gecorrigeerd door zijn vader die er bij zat.

Ik had een schepje in mijn handen, mijn zoontje had me dat gegeven, maar ik deed er eigenlijk niks mee, ik had het gewoon nog in mijn handen. Het jongetje kwam naar mij toe en begon het schepje uit mijn handen te trekken.

Nu had ik een meningsverschil met mijn man over hoe ik daar op reageerde.

Ik zal nog vertellen wat ik deed, maar ik ben erg benieuwd hoe jullie zouden reageren.
Oermama, dat voorbeeld vd ballenbak, ik zeg dan tegen mijn kinderen, 'Kom maar mee jongens, het is hier niet meer zo gezellig'. (Wel hardop)
Ik grijp in als er andere kinderen, en dan met name de mijne, pijn gedaan wordt of als er een ongelijke machtsverhouding is. Zoals een kind van10 wat mijn twee jarige dingen uit de handen grijpt.

Of een moeder die gaat touwtrekken met een tweejarige ;)

(als het mijn kind geen drol uitmaakt, zou ik niet elke keer ingrijpen trouwens bij speelgoed afpakken)
Jammer oermama dat je de vraag negeert en het over een andere boeg gaat gooien. Als je meningen over een ander onderwerp wilt hebben kun je beter een nieuw topic openen en over dit onderwerp verder ruziemaken met je man.
quote:Oermama schreef op 24 november 2010 @ 19:19:

[...]

Wat knap dat jij onmiddellijk ieders wensen kan inwilligen.

? Zeg ik dat dan?

Ik zeg dat jij bezig was met jouw wens, en het kind met de zijne. En dat jij net zo slecht en beperkt communiceerde als het kind. Met dat verschil dat jij volwassen bent.

Het is natuurlijk vreemd dat je commentaar hebt op het gedrag van een kind maar niet in staat bent om tegen datzelfde kind uit te spreken wat je verwacht.

Gelukkig ben je met een verstandige man getrouwd. Misschien steek je dr nog wat van op.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
quote:jufdoortje schreef op 25 november 2010 @ 21:38:

[...]

Dan moet je je genuanceerder uitdrukken want je zegt letterlijk dat men zich niet hoort te bemoeien met de opvoeding van andere kinderen.Dat zei ik, en dat meen ik ook. Ik zei er ook nog bij dat het met name geldt voor ter zake incompetente mensen. Die mogen zich al helemaal niet met de opvoeding van anderen bemoeien.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Dus je krijgt geen gelijk met je eerste OP en nu gooi je er gewoon een tweede in?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Welja, gooi er nog een schepje (!) bovenop door er omduwen en overwicht van een grote broer aan toe te voegen.

Er is al een paar keer gezegd dat anderen pas ingrijpen als er iemand pijn wordt gedaan of als kinderen het zelf niet op kunnen lossen.

Maar daar ging het hier niet om. Het ging om een peuter die schepjes afpakt en andere peuters die daar blijkbaar geen moeite mee hadden. Schepjes zat. Als je eigen kind er een probleem mee had, had je zonder commentaar van je man en ons kunnen ingrijpen om het schepje dat van jouw kind was afgepakt, terug te vorderen. Maar in dit geval ging het om een schepje waar jij mee zat. Jij was degene met het probleem. Daar ging het hier over.
quote:yette schreef op 26 november 2010 @ 15:56:

Er is al een paar keer gezegd dat anderen pas ingrijpen als er iemand pijn wordt gedaan of als kinderen het zelf niet op kunnen lossen.

Inderdaad, erg verhelderend, ik was door alle modder het overzicht kwijt. Altijd handig om er iemand bij te hebben die de boel kort en krachtig samenvat. Het wordt nog wat hier.
Ik stop.

Oermama, ben het met je eens en vind dat je niet verkeerd hebt gehandeld.

Blijkbaar voelen andere mensen zich aangetast in hun eigen opvoedingsvaardigheden, of zoiets.

Durven "ingrijpen" en de verantwoordelijkheid en de tijd nemen daarvoor is blijkbaar niet meer het hoogste goed.

Tja.... ik snap nu een beetje waarom onze maatschappij steeds verrotter raakt....
Nee, een peuter aan een schepje laten trekken, daar knapt de maatschappij van op
quote:jufdoortje schreef op 26 november 2010 @ 22:41:

Ik stop.

Oermama, ben het met je eens en vind dat je niet verkeerd hebt gehandeld.

Blijkbaar voelen andere mensen zich aangetast in hun eigen opvoedingsvaardigheden, of zoiets.

Durven "ingrijpen" en de verantwoordelijkheid en de tijd nemen daarvoor is blijkbaar niet meer het hoogste goed.

Tja.... ik snap nu een beetje waarom onze maatschappij steeds verrotter raakt....Het is idd wel tijd om te stoppen. Onafhankelijk van mijn handelen en de verschillende meningen daarover, vind ik je laatste conclusie dus eigenlijk hetgeen waar het om draait. Ik snap ook niet waarom sommige mensen zo nijdig reageren op een mening van anderen, het lijkt me juist erg leerzaam om iets vanuit meerdere perspectieven te bekijken en niet iedereen alles zelf uit te laten zoeken. Laten we het voorbeeld nemen aan de kudde paarden waarbij elk lid op zijn eigen wijze bijdraagt aan het evenwicht in de groep.
Wat vindt je man er van? Of je schoonzus? Ik begrijp namelijk dat je vaker moeite hebt met gedrag van anderen. Wellicht tijd om het wat meer bij jezelf te zoeken.

Sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven