Gezondheid alle pijlers

HAP bellen voor vermoedelijke meningitis?

26-11-2010 22:01 235 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond,

Ik zal eerst even kort uitleggen wat de ziekteverschijnselen zijn. Sinds 2 dagen voel ik me niet lekker, heb ongelofelijke hoofdpijn, druk achter de ogen en een stijve nek. Ik krijg de kin op de borst, maar het doet wel extreem pijn met veel moeite. Ook draaien naar de zijkant doet pijn. De hoofdpijn die vooral aan de achterkant van het hoofd zit, wordt ook steeds erger.

Waar ik aan twijfel, is dat dit ook gewoon verschijnselen kunnen zijn van het koude weer, etc. Wat ook mijn inschattingsvermogen beïnvloed, is dat mijn moeder 1,5 maand in het ziekenhuis is opgenomen met mengitis, waarbij ze een hersenschade heeft opgelopen.

Zou ik voor de zekerheid toch even de huisartenpost opbellen tot morgen afwachten?
Bellen voor de zekerheid.
Bellen!

Situatie uitleggen en door hun laten beoordelen maar zeker bellen!
Ja, dat vind ik echt.
Als je denkt dat je een hersenvlies ontsteking hebt, bel dan een HAP.

Reeele angst voor hersenvliesontsteking of niet, maar dit forum kan je echt niet verder helpen
Ik zou ze gewoon bellen. Je symptomen kunnen van alles betekenen, maar de belevenis met je moeder maakt dat je je nog meer zorgen maakt. En m.i. is het heel terecht om de HAP te bellen en bij hen te toetsen of wat je nu aan symptomen hebt reden is om je zorgen te maken of niet.

Bellen hoor, al is het maar om straks geruster te kunnen slapen!
waarom wachten?
Bellen! Beter een keer te veel dan een keer te weinig!
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
bellen maar dan alleen met de verschijnselen en niet met wat je denkt. Laat dat de arts maar beoordelen. Als je er heen gaat kun je wel uitleggen wat je moeder is overkomen en dat je daar angstiger van bent geworden.

sterkte.
Bellen, vertel ook wat er met je moeder gebeurd is. Als je niet belt doe je geen oog dicht vannacht.

Beterschap en sterkte, zou erg toevallig zijn als jij er nu ook last van hebt, maar het moet wel n knullige Hap zijn als ze je niet minstens je verhaal laten doen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik zou zeker bellen als ik jou was. Pak die telefoon nou maar. En wel zeggen waar je bang voor bent. Waarom moeten ze dat zelf gaan verzinnen?
.
Bellen. Begrijpelijk dat je je zorgen maakt al kunnen je klachten nog van alles zijn, niet mee rond blijven lopen maar voor je eigen gemoedsrust gewoon uit laten zoeken.
Bij volwassenen kunnen de volgende symptomen optreden: plots erg ziek worden, hoge koorts met sufheid, hevige hoofdpijn eventueel met lichtschuwheid of overgeven, de kin niet op de borst kunnen brengen, kleine puntbloedingen in de huid van met name de benen. Als twee of meer van deze symptomen optreden, dient de patiënt onverwijld door een arts te worden gezien. De puntbloedinkjes (petechiën) zijn een laat symptoom.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Bellen.
Ja. Bellen.
Wij hebben allemaal last van Jouw stemmingswisselingen !
Niet bellen. Klinkt als griep. Zeker als je nog al je symptomen op forum kan zetten zal het wel mee vallen.
Mens, niet lullig bedoeld maar niet op het forum vragen,met met zo iets gewoon bellen hoor!
Gewoon bellen!

Ik heb laatst voor dochter de huisarts gebeld, die had dezelfde klachten. Kon meteen langs komen. Gelukkig was er niks aan de hand, maar huisarts heeft me op het hart gedrukt om gewoon de volgende keer weer te bellen.
Dat meen je niet Suze, ik kan zelfs met zware griep nog forummen hoor, geen probleem, lopen kan ik dan niet bewijs van, maar forummen is geen probleem.
Je kan gerust bellen, maar ik denk dat ze vragen of je puntbloedinkjes hebt ( kun je testen met de onderkant van een glas, toch? ) en of je last hebt van licht. En of je koorts hebt en hoe hoog. Daarmee kunnen ze - denk ik - meningitis uitsluiten als je " nee " zegt.

Ik kan me voorstellen dat je heel graag gerust gesteld wilt worden, hoor.
Suze, waar heb je die prachtige glazen bol vandaan? Die zou ik ook best willen hebben

TO, gewoon bellen! Daar is een HAP voor. Als het niks is, weet je dat ook weer en anders kan er snel iets gedaan worden. Win-win. Sterkte!
En, heb je gebeld? En wat zeiden ze?
Inderdaad bellen. Het lijkt me dat een besmetting eerder gebeurt dan na 1,5 maand, maar je weet het nooit. Hoe dan ook voel je je zo te horen helemaal niet lekker en is het dan sowieso niet bevorderlijk voor je gezondheid als je je druk maakt. Beterschap!
Als je moeder dit net heeft gehad en ook nog hersenschade heeft opgelopen lijkt het logisch dat je even belt ja!

Waarom zijn mensen zo onzeker over de dokter?
bellen

Bij mijn ha en hap staat er een aantekening achter mijn naam dat ik enorm bang ben voor meningitis. (door omstandigheden waar ik nu niet over uit wil wijden)

Als mijn kindertjes dus verschijnselen hebben die een beetje in die richting wijzen, mag ik meteen komen. Vind ik zelf een fijn gevoel. Ze begrijpen het ook echt.

Misschien een tip voor jou...
Preventieve behandeling van contacten van patiënten

Dit is over het algemeen weinig zinvol, omdat de kans dat een ander in de omgeving het ook krijgt gering is (enige procenten). Slechts binnen het gezin is een duidelijk verhoogde kans aangetoond. Gezinsleden en kinderen waarmee nauw contact bestaat kunnen bij aangetoonde bacteriële meningitis eventueel een preventieve antibioticakuur krijgen. De grootscheepse campagnes die in de media worden belicht zijn meer een gevolg van publieke druk dan van een reëel besmettingsgevaar. Verhoogde alertheid als ergens een geval van meningitis is ontdekt is meestal voldoende bescherming.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven