Gezondheid alle pijlers

HAP bellen voor vermoedelijke meningitis?

26-11-2010 22:01 235 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond,

Ik zal eerst even kort uitleggen wat de ziekteverschijnselen zijn. Sinds 2 dagen voel ik me niet lekker, heb ongelofelijke hoofdpijn, druk achter de ogen en een stijve nek. Ik krijg de kin op de borst, maar het doet wel extreem pijn met veel moeite. Ook draaien naar de zijkant doet pijn. De hoofdpijn die vooral aan de achterkant van het hoofd zit, wordt ook steeds erger.

Waar ik aan twijfel, is dat dit ook gewoon verschijnselen kunnen zijn van het koude weer, etc. Wat ook mijn inschattingsvermogen beïnvloed, is dat mijn moeder 1,5 maand in het ziekenhuis is opgenomen met mengitis, waarbij ze een hersenschade heeft opgelopen.

Zou ik voor de zekerheid toch even de huisartenpost opbellen tot morgen afwachten?
quote:Suze02 schreef op 26 november 2010 @ 23:25:

[...]

WEL VREEMD. Achterlijk zelfs. Als je arm gebroken is of er pezen/spieren gescheurd zijn kan je echt wel op de achterbank van een auto de boel stil houden.schandalig, was waarschijnlijk in de jaren 60 ergens op het platteland
quote:Saaar schreef op 26 november 2010 @ 23:27:

[...]

Na ja zeg.

Hulpdiensten werken gewoon met een protocol. Als jij niet in dat protocol valt kun je op je kop staan maar dan komen ze niet.Rare is; als er iets op het sportveld gebeurt dan komen ze. Maar val ik thuis van de trap dan komen ze niet.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Wie heb je gebeld dan Zwuppelien? 112? Huisarts?
quote:Suze02 schreef op 26 november 2010 @ 23:28:

[...]

Dat was dan volkomen terecht.

En ja, ik kots van dit misbruik van rete dure middelen waardoor we allemaal straks (nu valt het echt nog wel mee) torenhoge premies betalen.Wie zegt dan dat dat niet zo was?
Ja, dat vind ik echt.
Ik hoop met je mee Saaar!

Suze, ik heb geen misbruik gemaakt. We hebben gebeld voor advies en dit was het. Wat had ik dan moeten doen? Eigenwijs toch zelf op weg gaan?
quote:meds schreef op 26 november 2010 @ 23:29:

[...]

schandalig, was waarschijnlijk in de jaren 60 ergens op het plattelandIk mag het hopen.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 26 november 2010 @ 23:29:

[...]

Rare is; als er iets op het sportveld gebeurt dan komen ze. Maar val ik thuis van de trap dan komen ze niet.Dat ligt er maar net aan, heb jij je dijbeen gebroken dan komen ze echt wel, met sirene.
Ja, dat vind ik echt.
quote:Saaar schreef op 26 november 2010 @ 23:25:

[...]

Maar hoe kun je nu van mensen verwachten dat ze zelf diagnoses stellen?

Dat moeten ze juist niet doen, dat is het probleem. Probleem is dat de patient denkt: o, hoofdpijn, het is vast hersenvliesontsteking.

Als men minder medische kennis had had men gedacht: o, hoofdpijn, paracetamolletje en naar bed.

Want dat verwacht je nu eigenlijk ook van de "patient". Oh, het is niks is nl ook een diagnose.

De meeste dingen gaan gewoon vanzelf over, en de kans dat het iets ernstigs is als de symtomen niet ernstig zijn is gewoon klein

Mensen zijn ook gewoon mondiger geworden itt de oudere mensen, dat is iets wat ook bij het tijdsbeeld hoort.
Meds

Misschien handig om eerst even te vragen wanneer het was. Ik was nog niet eens geboren in de jaren '60
quote:Saaar schreef op 26 november 2010 @ 23:31:

[...]

Dat ligt er maar net aan, heb jij je dijbeen gebroken dan komen ze echt wel, met sirene.Hoezo dat dan?
quote:Saaar schreef op 26 november 2010 @ 23:31:

[...]

Dat ligt er maar net aan, heb jij je dijbeen gebroken dan komen ze echt wel, met sirene.dijbeenbreuk is ook wel iets anders dan een enkelbreuk. Je kan nl. je beenslagader hebben beschadigd waardoor je een accuut levensbedreigend probleem hebt
Zwuppelienn, je vindt het toch niet erg dat ik je handenbandenverhaal met een schep zout neem he?
quote:Suze02 schreef op 26 november 2010 @ 23:30:

Wie heb je gebeld dan Zwuppelien? 112? Huisarts?112 natuurlijk. Veel mensen bellen meteen 112 omdat de huisarts niet snel een ambulance laat komen.
quote:meds schreef op 26 november 2010 @ 23:33:

[...]

dijbeenbreuk is ook wel iets anders dan een enkelbreuk. Je kan nl. je beenslagader hebben beschadigd waardoor je een accuut levensbedreigend probleem hebtInderdaad. Of je kan door de breuk een slagader beschadigen. In je dijbeen lopen grote dikke vette vaten. In je pols/hand/enkel niet.
Ik weet niet wie er gebeld is, dat was ik zelf namelijk niet. Had het even te druk met andere dingen En het is een jaar of 8 geleden gebeurd. Dus nog in dit millenium en nee niet op het platteland.....
Meds, tot op zekere hoogte ben ik het met je eens.

Maar ik ken ook de verhalen van mensen die kanker hebben "ontdekt" bij zichzelf door de kennis die ze hebben opgedaan via internet.

We leven nu eenmaal in een kennis maatschappij, daar valt niks aan te doen.
Ja, dat vind ik echt.

[...]

dijbeenbreuk is ook wel iets anders dan een enkelbreuk. Je kan nl. je beenslagader hebben beschadigd waardoor je een accuut levensbedreigend probleem hebtJups.
Ja, dat vind ik echt.

[...]

dijbeenbreuk is ook wel iets anders dan een enkelbreuk. Je kan nl. je beenslagader hebben beschadigd waardoor je een accuut levensbedreigend probleem hebtEn ziet een leek doorgaans of iemand een dijbeenbreuk heeft?
quote:zusenzoo schreef op 26 november 2010 @ 23:19:

2000 en 2003

Dat zijn de geboortejaren van je kinderen ?

Ik weet niet hoe het destijds bij "fondspatiënten" zat, maar als "particulier" moest je in die jaren je bevalling en kraamzorg apart verzekeren, dat zat niet bij het standaardpakket in.

Had je dat niet verzekerd, dan moest je zelf betalen, m.u.v. "medische indicatie". Maar dan nog moest je de kraamhulp zelf betalen.

Totaalkosten waren denk ik ongeveer 1300 euro.

Het voordeel van particulier t.o.v. ziekenfonds was dat ik een VK in de buurt mocht kiezen (ondanks andere gemeente), en mijn buurvrouw niet. Zij kon alleen op die-en-die ochtend op consult in een zaaltje in het buurthuis.
Suze, doe wat je niet laten kunt. Ik weet dat wat ik zeg waar is. Zie trouwens ook geen reden om hier over te gaan liegen.
quote:Suze02 schreef op 26 november 2010 @ 23:34:

[...]

Inderdaad. Of je kan door de breuk een slagader beschadigen. In je dijbeen lopen grote dikke vette vaten. In je pols/hand/enkel niet.Ik nam even dit voorbeeld dat ze echt wel bij iemand thuis komen wanneer het protocol ernaar is.
Ja, dat vind ik echt.
ja tuurlijk saar, natuurlijk zijn die er, maar die hadden dan ook een verdomd goede reden om naar de huisarts te gaan. Huisartsen kunnen het namelijk ook fout hebben. Het is ook niet makkelijk als je weet dat een derde van je patienten er voor jan met de korte achternaam zit om dan de vierde die echt wat heeft eruit te pikken
quote:blijfgewoonbianca schreef op 26 november 2010 @ 23:36:

[...]

En ziet een leek doorgaans of iemand een dijbeenbreuk heeft?dan kan soms heel duidelijk zijn. Voor de patient is het meestal meteen duidelijk omdat je krak hoort.
je moet er ook echt wel wat voor doen, voor zo'n breuk
quote:blijfgewoonbianca schreef op 26 november 2010 @ 23:36:

[...]

En ziet een leek doorgaans of iemand een dijbeenbreuk heeft?

Ik heb ooit een breuk gehad in een middenvoetsbeentje, ik voelde dat het gebroken was.

Kan me zomaar voorstellen dat je een breuk in je dijbeen ook zeker voelt en kunt herkennen als breuk.
Ja, dat vind ik echt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven