ervaringen ruggeprik

25-11-2010 21:34 62 berichten
Omdat mn eerste bevalling niet al te gezellig verlopen is en ik vooral erg veel pijn gehad heb, ben ik mij zo langzamerhand aan het orienteren op het gebied van pijnbestrijding en met name de ruggeprik.

Ben nog niet zwanger maar er zijn wel plannen die kant op.

Dus graag alle positieve en negatieve ervaringen!
Alle reacties Link kopieren
quote:Solveig schreef op 26 november 2010 @ 19:30:

[...]

Ik vond weeen ook misselijk, maar anders misselijk, beter te doen, omdat je weet dat het erbij hoort ofzo. Zo'n miep die met een naald in je rug staat te poeren en het niet voor elkaar krijgt, dat deed én ontzettend pijn én het was heel eng. Weeen deden ontzettend pijn, maar waren niet eng. Alhoewel die ellende met die prik korter duurde. Maar heb nog wel bijna een jaar een gevoelige plek in mijn rug gehad.

En toch had ik graag een ruggenprik gehad bij mijn eerste, een bevalling van 24 uur, twee en halve uur persweeen tegenhouden, een totaal ruptuur oplopen een half jaar helemaal niet kunnen zitten, en nu nog steeds (na 10 jaar) af en toe last van mijn littekens.

Nu ik over nadenk algehele narcose had ook fijn geweest, zoveel jaar later en ik weet nog precies hoe veel pijn het deed.. En dat totaal onnodig...

Dan is een aantal keer mis prikken niet fijn, maar een kleinigheidje.
quote:kraaltje1 schreef op 26 november 2010 @ 22:20:

[...]

wat een rare reactie, wat maakt dat nou uit? Je gaat toch niet liggen pijnlijden als het niet hoeft omdat het nu eenmaal stoerder is ofzo. Snap daar niks van.Nou, inderdaad. Ik heb geen pijnstilling gehad, omdat het te laat was. Reken maar dat ik de prik had laten zetten als het nog gekund had hoor! Ik voel me echt niet stoerder ofzo, ik had gewoon geluk dat het maar een uurtje echt pijn heeft gedaan. Daar heb ik niets voor hoeven doen.
Had een ruggeprik ivm spoedkeizersnee. Geen wee gehad/gevoeld, kind moest er na inleiden met gel ineens met spoed uit.

Ging echt door de grond van de pijn bij het zetten, is uiteindelijk niet gelukt. Heb uiteindelijk een volledige verlammingsverdoving gehad vanaf tenen tot en met middenrif. Kon alleen vingertoppen nog wat bewegen. Die spuit deed gelukkig geen pijn en werd er ook nog eens "high" van. Kreeg de slappe lag op weg naar de OK..

Een eventuele volgende keer ga ik direct voor een keizersnee en wil ik geen heisa en gemiep meer met inleiden, gel en andere toeters en bellen. Kreeg later trouwens ontzettend vaak de vraag of ik het niet ontzettend jammer vond dat ik geen gewone bevalling heb gehad... Eh nee, wie zit er te wachten op ondragelijke weeën etc. ...
Ook hier twee keer bevallen in Amerika, kinderen allebei ingeleid met 38 weken. Ook ik had zo'n pompje, maar ik had niet echt het idee dat dat wat uitmaakte. De urine catheder is er vlak na de bevalling uitgehaald en het heeft een dag of drie geduurd voordat ik weer voelde dat ik moest plassen (heeft wat genante momenten opgeleverd!). De prik zat er naar mijn idee echt binnen 30 seconden in, geen centje pijn. Het idee van een slangetje in m'n rug vond ik wat minder maar dat zit tussen de oren volgens mij. Ik voelde wel heel vaag de weeen, wat het persen wat lastiger maakte (ik ben trouwens wel flink ingescheurd, maar geen idee of dat met elkaar te maken heeft). Ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken om te bevallen zonder pijnbestrijding, ik kan terug kijken op bevallingen die vrij relaxed waren. Ik heb beide keren films gekeken met m'n man, lekker tijdschriften liggen lezen, ik heb nog wat liggen beppen aan de telefoon met vriendinnen etc. ik raadt het iedereen aan.
quote:mips schreef op 27 november 2010 @ 00:16:

Had een ruggeprik ivm spoedkeizersnee. Geen wee gehad/gevoeld, kind moest er na inleiden met gel ineens met spoed uit.

Ging echt door de grond van de pijn bij het zetten, is uiteindelijk niet gelukt. Heb uiteindelijk een volledige verlammingsverdoving gehad vanaf tenen tot en met middenrif. Kon alleen vingertoppen nog wat bewegen. Die spuit deed gelukkig geen pijn en werd er ook nog eens "high" van. Kreeg de slappe lag op weg naar de OK..

Een eventuele volgende keer ga ik direct voor een keizersnee en wil ik geen heisa en gemiep meer met inleiden, gel en andere toeters en bellen. Kreeg later trouwens ontzettend vaak de vraag of ik het niet ontzettend jammer vond dat ik geen gewone bevalling heb gehad... Eh nee, wie zit er te wachten op ondragelijke weeën etc. ...

Nou, een bevalling is wel heel erg mooi wanneer alles volgens het boekje loopt en een roze, blakende baby op je buik gelegd wordt

En de hersteltijd is (over het algemeen) een stuk korter dan bij keizersnede.
Ja, dat vind ik echt.
Ik wilde graag thuisbevallen, gezellig met kaarsjes en leuk muziekje hahaha nou; toen het eenmaal zover was dacht ik daar heel anders over. Uiteindelijk naar het ziekenhuis voor een ruggenprik. Anestesist had niet direct tijd dus kreeg eerst een prik in mijn been. Hier werd ik heel stoned van... niet echt fijn.

Na een tijdje toch ruggenprik gehad. Het vervelendste vond ik dat de anestesist vond dat ik niet goed zat en daarom op mijn schouders ging duwen tijdens een wee. Ik heb hem bijna neergehoekt. Toen de prik eenmaal zat was het superfijn. Ik was weer aanspreekbaar en kon zelfs met de ruggenprik gewoon persen. Volgende keer ga ik bij de eerste wee mn prikkie halen :D
[quote]duha schreef op 27 november 2010 @ 08:27:

Ik wilde graag thuisbevallen, gezellig met kaarsjes en leuk muziekje hahaha nou; toen het eenmaal zover was dacht ik daar heel anders over.

Haha, mij kon het tijdens de weeen ook helemaal niks schelen hoe mijn omgeving eruit zag. Je had mij naakt in de V&D kunnen zetten, ik was alleen met mijzelf en mijn weeen bezig. Ogen dicht en puffen.... Als ik maar niets hoefde te doen. Niet praten, niet bewegen, gewoon niets doen, behalve me concentreren op de weeen....Als ik dan hoor dat er mensen zijn die de eerste 4 cm nog films keken of een puzzeltje deden denk ik ' hoe kon je dat dan?' Ik werd misselijk en duizelig van narigheid. Vind weeen gewoon nare pijn.
quote:mips schreef op 27 november 2010 @ 00:16:

Een eventuele volgende keer ga ik direct voor een keizersnee en wil ik geen heisa en gemiep meer met inleiden, gel en andere toeters en bellen. Kreeg later trouwens ontzettend vaak de vraag of ik het niet ontzettend jammer vond dat ik geen gewone bevalling heb gehad... Eh nee, wie zit er te wachten op ondragelijke weeën etc. ...En toch zou ik nog steeds kiezen voor een gewone bevalling. Want hoe heftig, ik zou het weer overdoen en niet eens tegenop zien. (tot de eerste wee denk ik...)
Hier ook een tegengeluidje, net als bij Snoopy (hi trouwens, alles goed? ). Hij is gezet bij 4 cm wegens niet vorderende ontsluiting waardoor ik het op een gegeven moment niet meer trok. Twee keer geprikt, eerste zat niet goed. Toen een half uurtje verlichting... en toen deed ie het niet meer. Ik had dus ook de pech een statistiekje te zijn, een op de zoveel waarbij ie niet pakt...

Ik moet wel zeggen dat ik een volgende keer gewoon weer om een ruggenprik zou vragen als het nodig is. Ik vond het zetten echt niks vergeleken bij de weeen. Catheter had ik ook, geen centje pijn. Ik heb hem nog ruim een dag ingehad, maar dat was omdat ik vanwege omstandigheden mijn bed niet uit mocht. En dan liever een catheter dan een po, zeker omdat ik aan het infuus lag en dan om het uur zou moeten
Ik heb er ook 1 gehad, vanwege een weeenstorm na inleiding. Hij zat er zo in, daar heb ik niets van gemerkt. Hij hielp alleen niet heel erg goed, ik heb nog een extra shot gehad, maar bleef pijn houden. Het haalde wel de scherpe randen er af, en dat was al erg fijn!

Ik kreeg wel een catheter, die werd er de volgende dag uitgehaald.
HIer ook een positief ruggenprikverhaal! Ik vond het heeeeerlijk. Van de ruggenprik zetten, voelde ik niets. Blaascatheter ook totaal geen probleem. Nee hoor, bij een eventuele volgende teken ik er weer voor! aanrader.
Ik weet nog wel dat ze op een gegeven moment allerlei slangetjes in me aan het stoppen waren... toen had ik de ruggenprik al. Ik voelde er nix van en vond het wel interessant dus vroeg om een spiegel om mee te kijken. Dat vonden ze toch een beetje vreemd :D Hahaha volgens mij was het een catheter en een lijntje naar de kleine om hartslag te meten enzo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven