Gezondheid alle pijlers

Mijn man had leukemie

10-06-2010 21:38 5896 berichten
Vandaag heb ik te horen gekregen dat mijn man (hier HIH afkorting van HijIsHij) Acute lymfatische leukemie heeft. Zojuist al begonnen met prednison en van de week beginnen we met de chemo.

UPDATE 5 augustus:

HIH is 2,5 week thuis geweest. Helaas hebben we gisteren te horen gekregen dat de leukemie nog agressiever is dan gedacht. Er zijn nu alweer nieuwe cellen aangemaakt die zorgen dat zijn leverwaarde weer omhoog gaat.

Na deze opname van ongeveer 5 weken zal er een beenmergtransplantatie plaats vinden. Gelukkig is zijn broer een match. Op 8 oct. zal de transplantatie plaats vinden.

Toch zijn er veel mensen die niet het geluk hebben een match te hebben binnen de familie. Daarom is er een nationale donorbank waar gekeken kan worden of er een match is.

Misschien voel je zelf de behoefte om beenmergdonor te worden of ken je iemand die dit zou willen. Je kunt naar deze site voor meer informatie hierover.

UPDATE 7 sep.

HIH is van de week met spoed geopereerd aan zijn hersenen vanwege ophopend hersenvocht tussen zijn hersenen en hersenvlies. Wat de blijvende schade hieraan is is nog niet duidelijk.

UPDATE 9 Oct.

HIH is weer opgenomen. Woensdag 13 oct. krijgt hij de transplantatie. De schade aan zijn hersenen heeft zich beperkt tot zijn zicht. Hij ziet dubbel en heeft nu 1 oog afgedekt. Hiervan is het niet bekend of dit nog beter gaat worden.

UPDATE 10 dec.

HIH heeft De stamceltransplantatie ondergaan maar helaas complicaties gekregen rondom zijn nieren en vooral zijn lever. Op 7 dec. is besloten dat verdere behandeling geen nut heeft en is hij naar huis gekomen.

UPDATE 12 dec.

HIH zijn naam was Patrick en is gisterenochtend om 06.03 uur overleden in zijn slaap. Hij was thuis zoals hij wilde.
Alle reacties Link kopieren
The time is now
ik denk zo veel aan jullie. ik kan precies nog herinneren dat de arts tegen mijn vriend zei, je wordt niet beter we kunnen het alleen maar uitstellen. dat wil je niet horen mijn vriend wou het ook niet weten die bleef op het laatst hoop houden. ik had zo gehoopt voor jullie dat de behandelingen aan gingen slaan! er zijn geen woorden voor. heel veel kracht en heel veel sterkte gewenst. djinnie

Dit is zo oneerlijk. En zo keihard. Ik hoop dat jullie nog samen kunnen praten, en elkaar vast kunnen houden.
Oh lieve IBI, zoiets wil je gewoon niet beseffen. Probeer te genieten van de tijd die jullie nog hebben.
Lieve IBI, dit moet niet zo zijn, dit kan gewoon niet. Jullie zijn zo jong, dit is gewoon niet eerlijk. Ik sluit me toch aan bij toffifee, probeer te genieten van de tijd die jullie nog hebben...

Lieve Ibi, denk je dat hij het echt niet begrijpt? Ik kan me ook voorstellen dat hij zich groot houdt voor jou....

Meis, ik gun je alle armen van de hele wereld om je te omhelzen, te beschermen. En om je te helpen dit te dragen.

Maar bovenal gun ik je de sterke armen van HIH om je heen. Nog heel lang.

Ibi, dat groot houden is heel herkenbaar. Mijn vader deed ook net of er niets aan de hand was (hij was toen notabene al opgenomen in een hospice) om ons te sparen en wij konden het ook niet over ons hart verkrijgen om hem de waarheid te zeggen. Uiteindelijk heeft iemand van de verpleging ons geholpen om het toch door te laten dringen. Heel belangrijk om de dingen duidelijk te hebben zodat je daar geen kostbare tijd mee hoeft te verspillen. Heel veel sterkte voor de moeilijke laatste weg die jullie nu gaan. Onvoorstelbaar hoe snel het nu ineens gaat.
heel veel sterkte in deze moeilijke tijd !!! verschrikkelijk :(
ibi wat een schrik zeg, ben net thuis en het eerste wat ik doe is je topic openen.

Wat een vreselijk nieuws voor jullie al die kaarsjes hebben niet mogen helpen.

Kreeg gewoon kippevel en tranen van je berichten.

Wat oneerlijk dit hoort niet bij niemand en zeker niet bij jullie.

De liefde voor jullie samen is zo sterk af te lezen van alle berichten,maar ook de hoop twijfel en machteloosheid die telkens weer terug komt.

Dit is kl*te en zwaar k*t laat er alsjeblieft nog een wonder gebeuren dat alles nog veranderd en er positieve berichten komen.

Een compleet nieuwe toverstaf door niemand gebruikt laat deze jullie tot hulp zijn om alles te veranderen.

voor jou en hih

trikky
lieve IBI, ik blijf maar aan jullie denken.

Ik vind het heel erg, weet niet goed wat ik moet zeggen.

Het is oneerlijk, het is kut.

Veel sterkte, ik steek morgen weer een kaars aan voor jullie

voor ibi en hih
a docter a day keeps the apple away
quote:ikbenikenbenertrotsop schreef op 27 november 2010 @ 17:31:

Hij beseft het zelf niet. Zegt dat ik niet moet huilen alles komt goed.

Wil weer mensen zien denk onbewust toch om afscheid te nemen. Ik denk dat zus tara nog wel een stukje komt schrijven want zij, haar man en ons neefje zijn zojuist geweest.

Iemand moet hem vertellen dat hij opgegeven is. Denk dinsdag een arts nu is het nog niet duidelijk voor hem.Zelfs als buitenstaander bleef ik maar denken dat het goed zou komen. Ik kan het nog niet bevatten. Arme HIH. Ik heb geen mooie worden. Wil jullie alleen een knuf geven. Ik kan het nog even niet bevatten.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Mijn oom zei vanavond idd. ook dat hij het misschien wel een beetje beseft maar zich sterk wil houden voor mij. Misschien zit daar wat aan. Ik kan hem niet meer zo goed peilen tot mijn grote verdriet.

Bedankt weer voor alle lieve postings. Kan niet meer slapen misschien ga ik ff naar beneden kijken of er meer mensen zijn met dit probleem.
Helaas iedereen is of in slaap of in zijn/haar kamer.
Ik ben nog wakker hoor... Heb jullie hartverscheurende verhaal gelezen en ben bang dat ik geen klote kan doen voor je. Maar als je iets kwijt wil...
Eigenlijk, ben ik een enorme burgertrut!!
En
Ha die kookwekker. Nee wilde niet iets speciaals kwijt. Het is hier gewoon vertrouwd om even dingen neer te knallen. Dank je wel.
Snap ik. Het forum is echt een fijne plek wanneer je je vreselijk voelt. Denk je dat je nog kunt slapen?
Je mag tegen me aan schoppen of wat je ook wilt. Je kan me altijd mailen of wat dan ook. En als ik wat voor je kan doen hoop ik dat je direct belt. xmv.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ja ik hoop zo nog even te slapen. Begin alweer wat moe te worden. Misschien even een filmpje erin mikken en ermee in slaap vallen.
Ja, dat kan natuurlijk ook. Ik heb zo met jullie te doen. Is misschien lastig voor te stellen, want we kennen elkaar helemaal niet. maar toch.... Ik zou wel willen dat ik íets kan doen. Tegelijk weet ik dat het niet uitmaakt wat ik doe, het verandert de situatie niet. En dat is zo, zo, zo zuur. Gatver!
Meid, wat heb ik een bewondering voor je.

Heel veel sterkte klinkt zo afgezaagd maar het is toch precies wat ik bedoel
Hey ibi,

Sterkte meid!
Ik hoop dat je kunt slapen. Ik ga ook een poging wagen. Voor wat het waard is, ik heb me zojuist aangemeld als donor. Slaap lekker en veel sterkte.
Ik hoop dat je wat geslapen hebt! Denk aan je!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven