Gezondheid alle pijlers

Mijn man had leukemie

10-06-2010 21:38 5896 berichten
Vandaag heb ik te horen gekregen dat mijn man (hier HIH afkorting van HijIsHij) Acute lymfatische leukemie heeft. Zojuist al begonnen met prednison en van de week beginnen we met de chemo.

UPDATE 5 augustus:

HIH is 2,5 week thuis geweest. Helaas hebben we gisteren te horen gekregen dat de leukemie nog agressiever is dan gedacht. Er zijn nu alweer nieuwe cellen aangemaakt die zorgen dat zijn leverwaarde weer omhoog gaat.

Na deze opname van ongeveer 5 weken zal er een beenmergtransplantatie plaats vinden. Gelukkig is zijn broer een match. Op 8 oct. zal de transplantatie plaats vinden.

Toch zijn er veel mensen die niet het geluk hebben een match te hebben binnen de familie. Daarom is er een nationale donorbank waar gekeken kan worden of er een match is.

Misschien voel je zelf de behoefte om beenmergdonor te worden of ken je iemand die dit zou willen. Je kunt naar deze site voor meer informatie hierover.

UPDATE 7 sep.

HIH is van de week met spoed geopereerd aan zijn hersenen vanwege ophopend hersenvocht tussen zijn hersenen en hersenvlies. Wat de blijvende schade hieraan is is nog niet duidelijk.

UPDATE 9 Oct.

HIH is weer opgenomen. Woensdag 13 oct. krijgt hij de transplantatie. De schade aan zijn hersenen heeft zich beperkt tot zijn zicht. Hij ziet dubbel en heeft nu 1 oog afgedekt. Hiervan is het niet bekend of dit nog beter gaat worden.

UPDATE 10 dec.

HIH heeft De stamceltransplantatie ondergaan maar helaas complicaties gekregen rondom zijn nieren en vooral zijn lever. Op 7 dec. is besloten dat verdere behandeling geen nut heeft en is hij naar huis gekomen.

UPDATE 12 dec.

HIH zijn naam was Patrick en is gisterenochtend om 06.03 uur overleden in zijn slaap. Hij was thuis zoals hij wilde.
Alle reacties Link kopieren
Ibi, het helpt de situatie helaas geen klote, maar ik leef met jullie mee en wil je nog even een geven. Ik hoop dat je nog een beetje hebt kunnen slapen.
Lieve IBI,

Ik hoop dat je nog een beetje hebt kunnen slapen vannacht. Het kan idd best, dan HIH het ergens wel weet. Maar misschien wil het ook wel gewoon niet weten. Of probeert hij je gerust te stellen dat het met jou wel goed komt?

Hem even niet kunnen peilen is heel normaal. Dit nieuws is zo heftig, dat bijna niemand daar ooit op reageert zoals je zou verwachten of zoals normaal bij iemand zou passen.

Hoop dat je toch nog even hebt geslapen IBI.

Kom je weer even een virtuele knuffel geven.
Ik kom ook even een en n knuffel brengen. Wij denken aan jullie.
Goedemorgen allemaal,

Wilde eigenlijk gisteren nog wat schrijven maar was echt veel te moe. gisteren zijn we bij hih geweest.

Schrok wel een beetje toen ik binnenkwam hij was erg geel.

En je ziet dat die pijn heeft.Ben echt maar even binnen geweest.

Heb hem oa vertelt dat ik zo ongelooflijk trots op hem ben.

Heb zelfs zijn lieve verlegen lach nog gezien.

O ik ga hem zo ontzettend missen.Hih is veel meer dan alleen maar een zwager wij zijn ook echte vrienden met zijn allen.

Na mij ging onze zoon samen met ibi.Hoe ibi en onze zoon samen binnen kwamen staat voor altijd op mijn netvlies.Ibi met 1 meter 35 aan kind in haar armen.Helemaal in tranen allebei.

Mijn man is daarna naar binnen gegaan.Hih zegt tegen hem ik bel je snel.Het komt goed.Terwijl wij allemaal weten dat het niet meer goed gaat komen.En dat er een grote kans bestaat dat wij hih gisteren voor het laatst hebben gezien.Dit beseffen wij ontzettend goed.Ook ons manneke.Toen we gisteren thuis kwamen hebben we even zitten spelen op de wii even wat anders als praten huilen en nadenken.

Vandaag gaan we naar mijn oom en tante.Even weg uit huis even wat anders.

Zou heel erg graag willen reageren op iedereen maar het zijn zoveel mensen.Jullie zijn super.

Ibi grote kans dat jij eerst het forum leest voordat wij elkaar bellen dus deze is voor jou
voor tara en haar gezin.

en nog een voor ibi en hih

en voor de rest van de familie
a docter a day keeps the apple away
Wat een hartverscheurende beschrijving, Tara Is het echt de verwachting dat het zo snel zal gaan? Ik kan het niet geloven...

Ibi, ik hoop dat je nog een beetje hebt kunnen slapen. Fijn dat er een paar forummers wakker waren vannacht om je gezelschap te houden. Ik wens je mooie momenten toe vandaag en veel sterkte bij de moeilijke
Ga in therapie!
Dag lieve IBI, lieve Tara en anderen die betrokken zijn bij jullie en de familie.

Woorden zijn natuurlijk bijna niet te bedenken om te zeggen hoe zeer het me spijt dat jullie dit mee moeten maken. Afscheid nemen, zo pertinent en permanent, het is iets wat je niemand toewenst. De fraaiste proza vertelt niet wat ik wil zeggen maar ik heb alleen woorden om iets te laten blijken van mijn medeleven met jullie en met HIH.

Hopelijk straalt de warmte van de vele woorden van de velen die hier posten naar jullie door, al is het maar een klein beetje.

IBI, ik wil jou en je familie namens ons erg veel sterkte wensen. Mijn vriend heeft normaal niets met het forum maar leest af en toe mee als ik dit topic doorlees. Het doet ons erg veel om te lezen wat voor verschrikkelijks jullie mee moeten maken. Gelukkig heb je een fijne band met je familieleden, zodat jullie elkaar kunnen steunen.

Heel veel sterkte in deze moeilijk te dragen tijd.

Liefs Amandroe en Amandroevriend
Na regen komt regent, kijk maar in de woordenboek
Wat vreselijk. Heel veel sterkte voor jou ibi, voor hih en voor iedereen die jullie lief hebben.
Weer een nieuwe dag aangebroken en gelijk even kijken hoe het hier gaat. Misschien toch een klein wondertje gebeurd? Maar niets van dat alles... Brok in mijn keel van Tara's bericht. Zoals Dubiootje al zei: gaat het echt zo snel..? :(

Ook voor vandaag heel veel sterkte gewenst. Hopelijk kan je HIH wat beter peilen, IBI.
even kort voordat ik naar HIH ga. Heb een topic geopend op digi ivm. muziekstuk begrafenis HIH. Wie kan helpen of iemand weet heel graag. Later op de dag meer
Ibi
IBi, ik heb geen woorden. Houdt elkaar vast in deze laatste momenten.

Oh IBI ik zit in tranen. Natuurlijk moet je al over de begrafenis denken, maar het is zo kei en keihard en zo k*t oneerlijk. meid. Ook voor Tara en zusje en andere familie.
Ik weet niet meer zo goed wat ik moet zeggen, ik vind het zo vreselijk voor jou IBI, voor alle familie die achterblijft en voor HIH die nog zo jong is en nog zoveel wilde in zijn leven.

Denk aan jullie
Stressed is just desserts spelled backwards
Oh wat moeilijk, vreselijk, afschuwelijk!! Dat je al gedwongen wordt om over dit soort zaken na te denken. Elk woord van troost zou me recht uit het hart komen, maar je hebt er waarschijnlijk helemaal niks aan. Houd vol IBI. Ik wens je alle kracht en warmte. Ook al ken je me niet.

Wat afschuwelijk allemaal! Een nachtmerrie waar dus nu een eind aan komt maar een ander eind dan waar je op gehoopt en om gebeden had...

IBI en familie, heel veel sterkte de komende tijd
, wat een verdriet,

woorden schieten tekort,

Lieve Ibi, Hih en familie, wat gaat dit snel nu.

Dit is zo niet te geloven.

Ibi hoe sterk ben jij, wat een steun ben jij voor Hih terwijl jezelf in de kreukels moet liggen.

Geniet van ieder moment samen.

I don\'t need an excuse for being what I am.
Uiteraard gaan mijn gedachten ook naar de rest van de familie, de fijne zussen van IBI en overige familieleden en vrienden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven