help help allebei een stoornis

28-11-2010 05:21 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
loop al ruim 6 jaar met een probleem en dat is dat ik in een relati zit van nu ruim 8 jaar alleen we hebbn beide een psychisch probleem. Hij asperger en ik manisch depressief. Heel wat jaartjes heb ik het op z'n beloop gelaten om de vrede te bewaren. Alleen we weten van ons "probleem beide ongeveer 2 jaar. Een middenweg vinden is lastig omdat we beide met onzelf bezig zijn, het ontbreekt ons beide aan inlevingsvermogen denk ik. Dit resulteert in dat we beide ons eigen leventje gaan doen. Hij heeft z'n computerinteresse en verzinkt in films terwijl ik ontploft als ik te lang binnen zit. Vaak ga ik alleen op pad en blijft hij thuis Ik ben de sociaalfreak (in mijn mnische bui) en hij de thuiszitter. Vaak ga ik weg in overleg en is het goed. Maar de laatste tijd is het steeds vaker dat hij thuis blijft en ga ik vaak alleen weg naar t cafe of familiefeestjes of verjaardagen. Nu waren we ruime 2 weken niet weggeweest en ik dacht dat hij wel meeging. Niet dus....en ik liep wat boos weg bij het eten. Heb heb ook duidelijk gemaakt dat ik het niet meer leuk vind zo. Dat ik alleen weg ga elke keer en dat hij thuis film kijkt of achter zijn pc duikt urenlang. Ik wil hem niet kwijt maar ik wi ook niet levens als hij. En hij niets zoals mij, hij houdt niet echt van uitgaan. HELP. ik kan nog zat vertellen maar ik wacht eerst even dit af. Bedankt alvast.
kunnen jullie geen middenweg vinden? jij iets minder uit hij iets vaker mee..
Kansloos.
Ik neem aan dat jullie beiden een therapeut en/of hulpverlener hebben? Dit is dus typisch iets om met hem/haar te bespreken.
Ook mensen zonder stoornis kunnen dit soort problemen hebben, de ene een huismus, de ander een feestganger. Dat kan een probleem zijn maar dat hoeft niet. Je hoeft nu eenmaal niet alles samen te doen, als je elkaar maar op andere vlakken wel echt raakt.

Maar ik kan me voorstellen dat dit veel verder gaat. De combinatie Asperger en Bipolair lijkt me heel moeizaam.

Ik kan me voorstellen dat jullie je beiden niet goed kunnen inleven in de ander en dat jullie beiden wel zouden varen met een partner die erg stabiel is.

Maar toch, jullie zijn samen en dat is vast niet voor niks.

Als er zich verder geen grote problemen voordoen dan hoeft dit -het verschil in de behoefte aan uitgaan- geen levensgroot probleem te vormen.
Eens met Guinevieve
!!!
anoniem_108834 wijzigde dit bericht op 28-11-2010 10:15
Reden: 1 x is genoeg
% gewijzigd
Hier hoef je geen stoornis voor te hebben. De TT had ook "Help, help, allebei anders!" kunnen zijn.

Zoals in iedere relatie is het zoeken naar een situatie waar jullie allebei mee kunnen leven.

Zou je willen dat hij met je uit zou gaan? Zou hij willen dat je vaker thuis bent? Vind je dat jullie bij elkaar passen en dat jullie persoonlijkheden ervoor zorgen dat jullie een toekomst met elkaar zien?
Ervaar je bovenstaande als een probleem in je manische periode of ook in je depressieve periode (of vind je het dan juist wel prettig een man die altijd thuis is)? Kan voor hem onduidelijk zijn als je wisselende signalen geeft. Mogelijk samen een keer naar een therapeut om te kijken wat jullie van elkaar verwachten en hoe jullie samen communiceren.
Jeetje trouwens.... JungleJulia, ik zie dat je er wel heel vroeg bij was op de zondagochtend! Niet kunnen slapen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven