Welke naam??

28-11-2010 12:15 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Help! Ik ben 34 weken zwanger en we twijfelen nog steeds over de naam. We hebben het inmiddels beperkt tot 2 namen. Maar nu nog die knoop door hakken.....

We krijgen een zoon en twijfelen tussen:

Stijn (of Styn)

en

Jesse

Ik hoor graag wat jullie de leukste naam vinden!!

Liefs Sydney
Jesse!

Maar dat is misschien omdat een ex van mij Stijn heet en die is 48.
quote:Kezz schreef op 28 november 2010 @ 12:49:

[...]

Briljant! Stn
Als je straks je baby in je armen houdt, kan je vanzelf zien en voelen, welke naam het beste bij hem past.Dat is een wonderlijk moment, dat zou ik mezelf niet laten ontnemen.
Of toch maar Jse doen dan?
Jesse!

Bij Stijn heb ik toch een ´nerderige´ associatie (had ik het laatst toevallig met een vriendin over en zij had dat ook), hoewel het niet aardig klinkt.

En Jesse dan inderdaad zoals je het schrijft.
Stijn.

Goudkever, ik heb allebei gedaan! Hier in huis hebben we én een Stijn (2007. Enige Stijn in de buurt en op school) en een Mees. (2008. De zoveelster Mees in de buurt en peuterspeelzaal en dat wist ik van te voren. Toch kon ik, ondanks de populariteit, het idee niet loslaten dat er een Mees in mijn buik zat en niet een ander kindje!)
IK zou voor geen van beide gaan, vind ze iets te populair naar mijn smaak.
Ik vind beide namen niks...
Ik vind dat het ook afhankelijk is van de achternaam.

Begint je achternaam met een M, dan zou ik niet voor Stijn kiezen... je krijgt dan namelijk SM...

Ik weet niet of je voor meerdere voornamen kiest, maar zou zelf letten op de mogelijke vreemde combinatie die je dan kunt krijgen.
Jesse.

Beide niet mijn stijl, maar ik vind Stijn een beetje suffig eigenlijk...
quote:spitsmuisje schreef op 28 november 2010 @ 13:18:

Stijn.

Goudkever, ik heb allebei gedaan! Hier in huis hebben we én een Stijn (2007. Enige Stijn in de buurt en op school) en een Mees. (2008. De zoveelster Mees in de buurt en peuterspeelzaal en dat wist ik van te voren. Toch kon ik, ondanks de populariteit, het idee niet loslaten dat er een Mees in mijn buik zat en niet een ander kindje!)

Prima toch! Zeker als je zo sterk dat gevoel hebt dat deze naam bij jullie hoort, dan is het alleen maar goed dat je blijft volhouden ondanks populariteit.

Grappig dat jij 2 zoontjes hebt met de namen die wij in gedachten hadden. Nu ben ik zwanger van 2e zoon en over 6 weken uitgerekend. Naam die we hem gaan geven vind je op topic ´welke naam past bij´.

Nu zal ik dit topic niet verder vervuilen...
Noem je hem toch Jesse Stijn? Of is dat al gezegd?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Lepus schreef op 28 november 2010 @ 13:00:

[...]

St[afbeelding]n

ei met lange ij?

Je bent een beetje blont geloof ik.
Ja, dat vind ik echt.
Ik zou voor Stijn gaan, veel leuker dan Jesse, denk dan toch meteen aan een jongetje met een oorbel en stekeltjes!
quote:vivanoordje schreef op 28 november 2010 @ 14:05:

Ik zou voor Stijn gaan, veel leuker dan Jesse, denk dan toch meteen aan een jongetje met een oorbel en stekeltjes!En bij Stijn denk ik aan degelijke schoenen en een bodywarmer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven