Voel me rot, familie wimpelt mij af.

28-11-2010 13:29 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste viva forummer(ster)s,

HEB HELE MOOIE REACTIES/TIPS GEHAD EN BEN ERUIT!

Bedankt voor het lezen, en voor eventuele reacties.
anoniem_112174 wijzigde dit bericht op 28-11-2010 14:19
Reden: ik ben eruit dmv goede tips!
% gewijzigd
Wat we niet kunnen veranderen, moeten we verdragen..
quote:Mythical schreef op 28 november 2010 @ 13:29:

Beste viva forummer(ster)s,

Wilde gewoon even mijn verhaal kwijt, en eventuele reacties zijn altijd welkom.

Sorry voor eventuele typ/grammatica fouten.

Bedankt voor het lezen, en voor eventuele reacties.Misschien heb ik inhoudelijk niet een reactie, maar verontschuldig je je niet te veel? Zet je jezelf niet te veel op de achtergrond (ook bij familie)? Hoeft niet zo te zijn hoor, maar het viel me meteen op.
Ik zou het eens vragen, want dit kan net zo goed alleen in je eigen hoofd zitten.
Zou heel goed kunnen klontje, ik merk hier zelf niet veel van.

Ik trek wel aan de bel als ik iets wil weten, en als ik het er niet mee eens ben dan zeg ik dat ook, en dan zeg ik daar ook geen sorry voor.
quote:Mythical schreef op 28 november 2010 @ 13:39:

Zou heel goed kunnen klontje, ik merk hier zelf niet veel van.

Ik trek wel aan de bel als ik iets wil weten, en als ik het er niet mee eens ben dan zeg ik dat ook, en dan zeg ik daar ook geen sorry voor.Oké, dat is goed Maar waarom doe je dat in deze situatie dan ook niet? begrijpelijk dat het gevoeliger ligt (want: familie),maar het kan je wel duidelijkheid geven.
@emaille, het feit dat ik geen reacties kreeg etc. heb ik naar aanleiding daarvan meteen aan hun gevraagd hoe het zat, en ik krijg elke keer alleen weer "tja, niets te vertellen" terwijl ik van mijn zus en broer over msn te horen krijg dat ze daar zitten te kletsen over de dagelijkse dingen.

Als ik probeer een afspraak te maken om langs te komen, dan zeggen ze van ja zien we nog wel even, en dan is het gesprek af gelopen.

dus in mijn hoofd zit het niet denk ik.
Klontje, ik heb aan de telefoon gevraagd hoe het zat, dan geven ze steeds opnieuw een ontwijkend antwoord.

Waarop ik dan weer zeg "dit wil ik niet zo, jullie kunnen ook moeite doen om met mij contact op te nemen om dingen te regelen" dan lachen ze alleen maar en vragen ze van "en was dit het?" Dan klap ik meestal dicht want ruzie wil ik ook niet.

tja, hey is het raar dat ik me dan rot voel?
Zeker niet raar dat je je rot voelt! Wat een rare en erg vervelende situatie. Zou je misschien aan andere familieleden, bijv. je zus kunnen vragen of zij weet wat er aan de hand is/ zou kunnen zijn? En misschien kan je ze er in het echt mee confronteren, ipv aan de telefoon zodat ze het gesprek niet zomaar kunnen beëindigen.
Misschien heeft je vader te snel geroepen, jullie kunnen hier wel slapen. Had je stiefmoeder al aan anderen een plekje beloofd en zitten ze nu tegen de Kerst aan te hikken vanwege de drukte. Misschien een idee om ergens in de buurt een leuk goedkoop hotelletje te boeken.

Ik denk dat het je familie dan ook rust geeft en de boel weer opklaart. Ze weten waarschijnlijk ook niet hoe ze dit moeten aanpakken. Maak het niet erger dan het is, zoek zelf een oplossing. Maak er iets gezelligs van!

Niet is zo vervelend als ruzie met de familie met de feestdagen.
Heb het zeker al gevraagd aan mijn zus ze zegt "nee geen idee" en dat is dan alles dat ik krijg te horen. Het probleem ligt hem in de afstand wij wonen minstens 205 KM daar vandaan dus er even naartoe zonder dat hun instemmen is zo moeilijk, zoals ik al eerder vermeldde als ik een afspraak probeer te plannen om even gezellig langs te komen (hoeven we niet eens te blijven slapen gewwon even gezellig een dagje) dan wurmen ze zich er al onderuit met "tja, we zien wel even, laat het je weten" en ondertussen vergaan de weken, maanden en ik hoor maar niets.

Alsof ze gewoonweg verwachten dat ik altijd maar moet bellen.

En had mij zo verheugd op de kerst samen met mijn familie.
@Juf_Achterbak,

Zo zit het niet, wij waren daar toen op bezoek en mijn stiefmoeder zat toen ook aan tafel toen het afgesproken werd.

Ze zei zelfs toen al van "ja is goed dan maak ik het plekje meteen klaar als jullie die dag komen!" ze was echt helemaal blij en wij ook!

Toen vroegen wij van "word het leuk en gezellig druk zoals het hoort met kerst?"toen zeiden ze van "ja zeker met jullie er gezellig bij wordt het een mooie boel hier en willen jullie een luchtbed of een matras?" dus kijk vandaar dat het zo raar overkomt.
Een ding om mee te nemen: je hebt 3 niets gehoord. Zelf wel gebeld?
Lijkt me helemaal rot om zo'n gevoel te hebben. Mijn familie woont ook 100km verderop, dus iets dichterbij, maar ik weet dat wij daar steeds welkom zijn, met de hond zelfs.

Ik kan hier dus niet veel op zeggen, behalve een knuffel geven Succes ermee!
Daarbij duurt het nog een maand tot het Kerst is. Alle tijd om alles af te spreken.
stel he, jij was mijn zus, misschien is dit allemaal bij jullie niet zo, maar ik belicht even de andere kant.

Jij woont aan de andere kant van het land en nu hebben mn ouders toegezegd dat jullie kunnen blijven slapen met de kerst. Later hebben we het erover dat dat niet handig was, want het huis is al zo vol met mensen die blijven slapen. Maar ja, hoe brengen we dat aan mn zus? Ze betrekt dingen nogal snel op zichzelf en we willen nu eenmaal niet dat ze straks zegt dat ze dan maar niet komt. Mn ouders pushen mij om haar dan in huis te nemen. Ok ik zeg ja, maar ben dr niet blij mee. Maar wat moet ik anders? Als ze niet wil komen door zoiets, das ook zowat en we willen toch graag compleet zijn met de kerst. Als ze belt om uitleg hoor ik al aan dr stem dat ze gepikeerd is, hoe lossen we dat nu op...

Ze is zelf erg makkelijk met dr babbel en dr woorden en mailt regelmatig, als wij hier bij elkaar op de koffie zitten, ja dan kunnen we dat ook wel, maar aan de telefoon of op mail is toch anders, je gaat niet zitten mailen dat we gisteren de overbuurman weer de hort op zagen gaan en zijn vrouw weer met de huilbaby liet zitten. Die dagelijkse gesprekjes kun je nu eenmaal niet mailen.... Maar ja, hoe leggen we haar dat nu uit zonder haar te kwetsen, straks denkt ze weer dat we geen contact met haar willen ofzo. Maar je kunt toch ook gewoon familie zijn en niet zovaak mailen of bellen en dan kan de band toch nog wel goed zijn?
quote:Suze02 schreef op 28 november 2010 @ 13:59:

Een ding om mee te nemen: je hebt 3 niets gehoord. Zelf wel gebeld?

Ik heb gemailed met daarin "hey hoe gaat het?" en vragen over hoe of wat, en al gebeld en dan kappen ze het gesprek af.

Ik doe alle moeite en hun laten niets horen.
quote:Mythical schreef op 28 november 2010 @ 13:59:

Toen vroegen wij van "word het leuk en gezellig druk zoals het hoort met kerst?"toen zeiden ze van "ja zeker met jullie er gezellig bij wordt het een mooie boel hier en willen jullie een luchtbed of een matras?" dus kijk vandaar dat het zo raar overkomt.Wat is dat nou voor vraag? Anders waren jullie niet gekomen ofzo?
Maar er zit wel een lange tijd (3 maanden) tussen dat gesprek en nu. Kan het zijn dat ze het vergeten zijn, zich daar misschien schuldig over voelen en het gesprek maar snel afkappen? Is er in de tijd van die drie maanden misschien iets gebeurt wat hiertoe geleid zou kunnen hebben?
Oh je had alweer gereageerd zie ik, dus je wilt ook weleens heen en weer zonder te blijven slapen? Dan stel je dat toch voor? Iedereen blij!
quote:emaille schreef op 28 november 2010 @ 14:01:

[...]

Wat is dat nou voor vraag? Anders waren jullie niet gekomen ofzo?Ik vond die vraag eerlijk gezegd ook wat raar overkomen.
@moekie,

Zo zou het kunnen zijn, maarja zonder duidelijkheid van hun kant is het lastig dat te bedenken.

En dat is het nou, ze mailen dus echt helemaal niet meer, echt nada. En dat is jammer terwijl er best belangrijke vragen in de mails staan Ik kan veel hebben hoor, als iets niet kan kunnen ze mij het vertellen tja dan zeg ik "jammer, maar wel fijn dat ze het op tijd hebben laten weten" zie je ik vind het jammer dat ze er dan niet eerlijk over zijn kleine moeite om even te laten weten hoe het wel of niet kan.

Ik ben absoluut de moeilijkste niet.
Maar goed, dit is allemaal giswerk, je zal toch het gesprek aan moeten gaan. Begrijpelijk dat je geen ruzie wilt, maar dan weet je tenminste waar je aan toe bent.
quote:emaille schreef op 28 november 2010 @ 14:01:

[...]

Wat is dat nou voor vraag? Anders waren jullie niet gekomen ofzo?Dat was gewoon een babbeltje maken emaille :-) ik heb nog nooit kerst met hun gevierd, ik heb mijn vader in 18 jaar niet gezien of gehoord. en de laatste 2 kersten waren hun druk en wij ook, ik vroeg me op dat moment af hoe of wat daar de kerst eruit zag aan mensen :D
Ja het is ook lastig inschatten vanaf deze kant, en echt niets laten horen is wel het uiterste natuurlijk.

Maar als ik iemand vraag met de kerst en ze stellen mij de vraag of het dan gezellig wordt zoals kerst hoort te zijn, zou ik beledigd zijn. Hoezo, twijfel je eraan dan? is het dan ook weleens niet gezellig of zoals kerst hoort te zijn?
quote:moekie76 schreef op 28 november 2010 @ 14:00:

stel he, jij was mijn zus, misschien is dit allemaal bij jullie niet zo, maar ik belicht even de andere kant.

Jij woont aan de andere kant van het land en nu hebben mn ouders toegezegd dat jullie kunnen blijven slapen met de kerst. Later hebben we het erover dat dat niet handig was, want het huis is al zo vol met mensen die blijven slapen. Maar ja, hoe brengen we dat aan mn zus? Ze betrekt dingen nogal snel op zichzelf en we willen nu eenmaal niet dat ze straks zegt dat ze dan maar niet komt. Mn ouders pushen mij om haar dan in huis te nemen. Ok ik zeg ja, maar ben dr niet blij mee. Maar wat moet ik anders? Als ze niet wil komen door zoiets, das ook zowat en we willen toch graag compleet zijn met de kerst. Als ze belt om uitleg hoor ik al aan dr stem dat ze gepikeerd is, hoe lossen we dat nu op...

Ze is zelf erg makkelijk met dr babbel en dr woorden en mailt regelmatig, als wij hier bij elkaar op de koffie zitten, ja dan kunnen we dat ook wel, maar aan de telefoon of op mail is toch anders, je gaat niet zitten mailen dat we gisteren de overbuurman weer de hort op zagen gaan en zijn vrouw weer met de huilbaby liet zitten. Die dagelijkse gesprekjes kun je nu eenmaal niet mailen.... Maar ja, hoe leggen we haar dat nu uit zonder haar te kwetsen, straks denkt ze weer dat we geen contact met haar willen ofzo. Maar je kunt toch ook gewoon familie zijn en niet zovaak mailen of bellen en dan kan de band toch nog wel goed zijn?Mooi geschreven....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven