Cheers, mate...

16-09-2010 20:59 2518 berichten
Alle reacties Link kopieren

De bar is gepoetst, de glazen glimmen, en de barkrukken staan klaar. De deur staat open.

Voor de stamgasten en de meelezers.

Voor een mooi verhaal of een luisterend oor.

Voor een kop thee, koffie, glas bier of een karafje wijn. Of iets sterkers.

Voor het hapje bij het drankje.

Voor lief en voor leed.

Voor dansen en stomen.

Voor huilen en heulen.

Voor woede, voor wensen.

Voor grappen en grollen.

Voor de vriendschap.

Voor het delen, het geven en het nemen.

Voor elkaar.

Cheers!
Wat wilde ik nou toch typen?
Pimp vond het een kutfeest.

In dezelfde trend dat ze ons hoeren vindt.
En waarom komt ze dat hier zelf niet vertellen dan? Tsk.
Later is nu
quote:kjong schreef op 29 november 2010 @ 13:41:

Pimp vond het een kutfeest.

In dezelfde trend dat ze ons hoeren vindt.

Wauw, dan vond ze het dus écht leuk

Met de opstandigheid ging het redelijk, en verder zitten we inderdaad even in bad oppas-karma, kennelijk . Snap het ook niet helemaal.
Maar wel enorm vervelend, zoiets! Hoop dat je snel vervanging/oplossing vindt!

Zojuist naar het zkh geweest met LD. Daar gehoord dat we blij mogen zijn met psych op 20 dec, aangezien wachtlijsten tot 3 maanden zijn En daarom is het waarschijnlijk ook gewoon in het zkh, omdat zijzelf (de psych waar we al eerder waren) wel eerder tijd had. Dus.. Verder mogen we toch zachte dwang uit gaan oefenen op LD, die vandaag wéér niet naar school ging. Ook de arts vond dat ze iets meer door moet zetten. En vooral leuke dingen doen, dus naar school en sport. Ook al zit ze langs de kant.

Hopelijk slaat het aan.

En wat is het KOUD. Bah Bah Bah.
Later is nu
Mijn moeder is zojuist weer opgenomen. GODVERDOMME!

Ja, het was een kutfeest!

Later meer, nu druk met al die kutsurprises, een halfdode muis die de kinderen niet aan de katten willen geven, eten, pyjama's en dat soort ellende en een Pompel die weer eens in de file staat.. ~zucht~
Pimpel

Madootje, wat heb je vandaag allemaal (niet) gedaan?
Later is nu
Kutsurprises. Vind je ze dan leuk of toch niet? Je weet het niet bij jou he!?

Oudste heeft een voorlopig schooladvies. CITO denkt dat ze een score van 531 zal halen (waarom ze aan prognoses doen om pas in februari écht te testen? Beats me) maar op basis van de afgelopen jaren en de laatste CITO-scores adviseren ze nu Kader op een speciale school. Geen speciaal onderwijs, wel hele kleine klassen met veel aandacht voor structuur en het zelf aanleren van studievaardigheden, voor één of twee jaar. Dan stroomt ze w.s. door naar het reguliere onderwijs. Lijkt mij prima, ik denk alleen dat ze een niveau hoger kan maar dat moet de CITO dan maar uitwijzen in maart.

Ik lees net op het net dat een bijna-buurman die vorig jaar op een gruwelijke manier een vrouw verkracht heeft (waardoor zij bijna aan haar verwondingen is overleden en nu met een stoma door het leven schijnt te moeten :puke: ) nu vrijlating eist omdat hij ziek is. Gut. Laten we hopen dat ze die engerd niet naar huis laten gaan zeg.... Hiervoor heeft ie nl jaren op zijn vrouw ingebeukt, tot ze via een Blijfvanmijnlijf is gevlucht. *ril* Dit soort mensen bestaan gewoon. En ook nog in onze gezellige wijk.

*schenkt een troostwijntje in voor Pim omdat haar feest zo kut was*
Dream, het klinkt een beetje als een soort puber-burnout ofzo.

Och Pimpel, wat vervelend....:hug:

Bloesem, op zich klinkt het wel goed. Al is het misschien wel confronterend? Voor Mootje zal het volgend jaar ook zo'n zoektocht worden denk ik.
Bloes, als ze een niveau hoger kan, is dat ook te realiseren met kleine groepen of studiebegeleiding? En wat wil ze zelf? Moeilijk hoor, zo'n zoektocht.

Meave.. iemand op hyves noemde het ook zo en voor de kinderarts was dat een eye-opener. Dat is het inderdaad ongeveer precies (), maar zelf was ze nog niet op die term gekomen. Ze houdt 'm erin. Met die term is e.e.a. ook makkelijker uit te leggen Mensen (her)kennen het. Hopelijk kan LD zich er ook écht toe zetten om naar school te gaan, anders ga ik haar maar dagelijks brengen, ofzo. Geen idee hoe ik dát ga redden, maar dat moet dan toch maar. Van op de bank liggen wordt ze niet beter en wordt de drempel weer te gaan alleen maar groter.

De hond heeft zich vandaag aan dropjes tegoed gedaan.. is er hondsberoerd van .. arme ziel (en ik moet er stiekem toch om lachen.. )
Later is nu
Arme Milo.

Ik vind het wel een zinnig advies en Oudste vindt het wel best, denk ik. We maken binnenkort een afspraak met de directeur voor een kennismaking en een rondleiding. Ik hoor heel enthousiaste verhalen van leerlingen en ouders van die school dus ga met vertrouwen daar naar toe.
Wandelen Dream. Elke dag verplicht een stuk wandelen. En/of iets van tieneryoga. Beiden schijnen bijzonder nuttig te zijn bij een burn-out. Dat zijn tenminste de adviezen die ik steeds krijg...
Jij aan de tieneryoga?
Pim Wat ongelooflijk kut dat je moeder alweer ligt opgenomen. Heeft ze echt een terugval gehad of is ze misschien toch iets te snel met ontslag gegaan om bij jullie feest te kunnen zijn? Hoe dan ook nog een want deze zorgen vreten aan je lijkt me zo.

Mooi dat er een plan ligt voor het oudste Bloesje. Zit die school een beetje in de buurt Bloes?

Ik heb gisteren niks doen (beetje tv kijken via de computer, badderen met een boek) gecombineerd met winkelen. Eigenlijk ging ik alleen een winterjas en 2 broeken kopen, maar voor ik het wist had ik een kek jurkje aan. Het jurkje is hier al helemaal goedgekeurd door alle mannen. Favoriete eigenschap van de grote man: een goede borstpartij. Favoriete eigenschap van de kleine mannen: een rok die wijd uit gaat staan als je rondjes draait. Ik heb heel wat rondjes moeten draaien voor ze, waarbij Ludo verzuchtte dat ik wel op een ballerina leek.
Goed gedaan Mado!!

voor Pim.

Bloes, spannend allemaal hoor, voor het grietje, maar ook voor jullie. Man, ik ben er nog niet aan toe hoor, pubers, middelbare scholen. Pffff. Gelukkig schijn je er in te groeien?

voor Dream en LD ook maar. Een tienerburnout is een mooi gevonden woord, maar verder is het wel niet leuk natuurlijk.

Wandelen. Zou ik ook eens meer moeten doen.

Ik zag mooie foto's op vriendjessite voorbij komen. Van feestjes en schilderijen. Goed gedaan dames!

Oppasstress is zo niet leuk niet. Werken en kinderen is leuk te combineren als je goede opvang hebt. Anders inderdaad een wankel kaartenhuis. Hoop dat gauw weer goed komt Lil.

Zoon van Alex en de Sint klinkt Lief. Heb het gevoel hier ook wel eens, dat Oudste niet meer gelooft, maar soms nog wel een beetje. Het is en blijft ook een magisch verhaal, dat hele Sintgebeuren... Gelukkig hebben hier de volwassenen afgesproken dat we ons lootjekadootjegedoe opschuiven naar Kerst en dat we Sinterkerst gaan vieren (wel met gedichten en surprises dus), zodat ik iets meer tijd heb om alles voor te bereiden!
Volgens mij gelooft Mopsey niet meer.

Een paar weken geleden zei ze al in de auto; "Mam, ik heb jou wel in de gaten... jij doet de cadeautjes in mijn schoen...!". Iets wat ik toen glashard ontkende. Tja, ik ben er nog niet aan toe hoor, om het geloof van mijn kind los te laten,

Maar zondagavond had ze bij haar vader hetzelfde cadeautje gekregen als hier in haar schoen. En, zo zei ze; "dat is toch wel erg raar, hoor... dat Piet zoiets niet zou onthouden. ~stilte~ Zeg mamma, de kerstman bestaat toch niet... dat zijn toch papa's en mamma's die zich verkleden en hun kind cadeautjes geven? Toch?" ~schalkse blik~ .

Pffff, ik ben nog even doorgegaan op de kerstman (en Coca Cola), omdat ik een Sint-gelovend kind zo leuk vind, maar volgens mij gelooft ze alleen nog om mij een plezier te doen. Toch aardig van dat wurm.

Gisteren heeft ze trouwens haar tweede ondertand eruit gepulkt. Nu heeft ze geen fietsenstalling maar een carport.

En terwijl ik met dit soort futiliteiten bezig ben, is een antal van jullie gewoon bezig met schoolkeuzes en meer van dat engs. Wat worden onze kinderen groot!

Bloes, het klinkt als een hele verantwoorde beslissing. Hopelijk is de school zo fijn als hij klinkt. . Tragisch trouwens van de puppies. Gelukkig had je het nog niet aan de meiden verteld.

Hoe is het met LD vandaag?

En Pim, hopelijk gaat het vandaag ietsje beter met jouw mamma,

~gaat bontgevoerde laarzen kopen~
Wat wilde ik nou toch typen?
Och Mims, wil je meteen even een paar voor mij meenemen? Het is KOUD!!

Pimpel, gadver. Hoe is het nu met je mama? Waarom werd ze weer opgenomen? Wat zijn vooruitzichten? (En is die muis nu weg...??)

Nieuwe oppas is alweer oppas af. Heeft andere baan en kan niet meer combineren. Kan het hele gezeik weer van voren af aan beginnen. WRAHHHHH (Blegh,, voelt zo als met mijn kinderen leuren en schipperen met werk dat ik toch echt heel leuk vind en ik word er ZO chagrijnig van. En het is niet zo dat ik normaal gesproken al zo'n zonnetje in huis ben 's ochtends vroeg en in wintertijd. Gevoelstemperatuur huize Lil is bepaald kil, momenteel).

Afijn, werken maar, en veel 's avonds werken maar om overdag lieve meisjes over de vloer te hebben die er allemaal ook niks aan kunnen doen. Dot is hieperdepiep BLIJ dat Sint vrijdag op haar school komt. Háár school! Het is nog niet doorgedrongen dat hij vermoedelijk ook elders verschijnt. Ze hebben gisteren ook pepernoten gebakken met de klas, het kind is zó gelukkig
~ gaat mee met Mims, wil ook warme laarzen ~

LD was er gisterenavond ziek van dat ze vandaag naar school moest. Omdat ze één leraar heeft, die altijd heel streng is, als je je huiswerk niet gemaakt hebt. En.. toen zag ze zelf eindelijk in, dat haar 'angst' haar wél ziek kan maken. Ze zegt nl. steeds dat ze geen drempel heeft, maar nu zag ze zelf in dat er dus wel gelijk reactie kwam. Dus.. oplossingen gezocht als contact met mentor opnemen, niet naar die ene les enzovoorts, maar... wél naar school. En ja, ik ben ook heel benieuwd.

Yoga heb ik over gedacht Meave, maar met haar sport is ze al zo druk, ik zou niet weten wanneer ze het in moet passen. Als het goed is gaat de fysio wel aan de gang met ontspanningsoefeningen enzo. En fietsen naar school + vele vele baantjes zwemmen in het zwembad zou ook eea aan ontspanning moeten doen. ter ontspanning móet ze vandaag dan ook naar sport, ook al zit ze op het bankje, zei de dokter.

Wat een leuk verhaal, Madootje, over die jurk. En wat fijn dat je zo'n mooie jurk gevonden hebt! Dat kan tenslotte nog best moeilijk zijn. En ook een mooie besteding van je vrije vrije dag.

En die Mops... wat lief dat ze Mims laat geloven dat zij nog gelooft.
Later is nu
Ik ben er dan gelukkig wel aan toe dat de kinderen niet meer in Sint geloven maar nog niet dat ze naar het VO gaat hoor, Toet. Maarja maarja, het is toch echt zo. School is een paar straten verderop (we wonen nogal centraal dus bijna elke school is dichtbij) en we gaan een afspraak plannen. Met de vaderfiguur erbij, dus ik verheug me nu al

Heeft de oppas nu al een andere baan?? Jeetje, heeft ze dat wel gezegd, toen je haar een paar weken geleden aannam?? Niet erg sympathiek, vind ik..... Onze Poets had ook een andere baan maar dat ging weer mis en nu blijft ze bij ons zolang ze niets anders heeft. En dat is best gek. Want ze is zo leuk dat ik haar een echte baan gun, waarin ze gewoon ook eens ziek kan zijn en toch doorbetaald wordt en ze wil graag kinderen maar zonder haar extra inkomsten redden ze het niet. Dus een baan zou geweldig zijn voor haar. Maar het lukt maar niet en een zwangerschap wordt dus uitgesteld. Ze botviert haar affiniteit met kinderen volledig op de Bloesjes die dan ook dol op haar zijn. En ik maak een kerstpakket voor haar, zodat ze toch het gevoel heeft dat ze ergens een Baan heeft.

* duikt weer achter het bureau want er moet nog zoveel vandaag*
OHjee. Bloes.. enig idee wat voor ideeën vaderfiguur erbij heeft, bij de school? Of ben je bang dat die er weer doorheen gaat fietsen met zijn ideeën?

Nog geen bericht van LD, dus ze zal wel op school zitten!

En wat een gedoe moet oppassen.. denk je net een leuke gevonden te hebben, is ze weer weg ook. Bah. En ook sneu voor poets, dat ze niet zwanger kan/mag worden ivm financiën... hoewel jij natuurlijk zo wel lekker je poets houdt. Dilemma, gevoelsmatig.
Later is nu
Wat een oppasellende Lil. Hopelijk dient zich snel een gouden oppas aan die blijft totdat je gewoon helemaal geen oppas meer nodig hebt, omdat alle kinderen helemaal groot en zelfstandig zijn.
Geen nieuws is goed nieuws, Driem!

Ik denk dat de vaderfiguur wel eens is met de schoolkeuze, hij heeft er zelf ook op gezeten (al heeft dat weinig uitgehaald ). Maar ik heb er moeite mee dat we daar samen naar toe moeten. Ik wil liever met MM gaan, omdat hij Oudste ook erg goed kent en snapt en erg betrokken is bij school en huiswerk. Maar goed, dat is dus even mijn probleem; hij heeft het recht om mee te gaan en ik snap ook wel dat hij dat wil. Maar het valt me zwaar om met hem samen in één ruimte te zijn omdat ik het zo'n eikel vind.
Begrijpelijk Bloes Maar wel fijn dat je met hem in elk geval niet ook nog in conclaaf moet, toch?
Later is nu
Joehoe?! Iemand koffie? Meteen maar rondje erwtensoep erbij ?

Mogelijk interim oppas voor iig dit schooljaar. Wel jong (17 - toen paste ik zelf ook allang op, maar toch voelt het nu als héél jong). Leuk & stoer, voetbalt Op Niveau en zo. Vanmiddag rondje proefdraaien met GG erbij, we zullen wel zien.

Mensen mensen, wat een kou, ik heb mijn Oosteuropese nonvegetarische jas maar weer eens van stal gehaald, en sorry voor de beesten die er 30 jaar geleden aan ten onder zijn gegaan, maar 't werkt wél.
Ah, een jas die geen vlees eet dus maar dat dertig jaar geleden wel deed? Sure Zus, sure....
Het zou zomaar kunnen dat het beest dat in de jas zit in het verleden wel degelijk vlees at Bloes , nu doet ie dat in ieder geval niet meer. Superjas, heel mooi en perfect voor dit soort weersomstandigheden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven