Ben ik egoistisch??

29-11-2010 18:10 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit met een gedachte waar ik me eigenlijk wel voor schaam.

Zoals meerdere van jullie weten heb ik sinds kort een eigen huisje waar ik nu druk mee mee bezig ben om het mijn eigen stekkie te maken.

Ik kom daar te wonen samen met mijn dochter van 17 en we hebben dan samen ook alles uitgezocht qua kleur en stijl.

Ik verheugde mij op de komende kerst om samen met haar heerlijk van alle rust te genieten zonder spanning en stress. Lekker eten, filmpje kijken, spelletje doen. Alles fris geverfd en gesausd en met een fijne warme kerstversiering.

Nu kreeg mijn dochter gisteren een telefoontje van haar vader dat zijn moeder (haar oma dus) waarschijnlijk haar laatste kerst zal vieren ivm ziekte. En hij wil graag dat dat mijn dochter daar ook bij is.

Kerstavond en de eerste kerstdag.

Ik begrijp de situatie heel goed en mijn dochter gaat ook naar haar oma toe met de kerst maar zelf ben ik eigenlijk heel erg teleurgesteld.

Ik zit nu alleen kerstavond en de 1e kerstdag in ons nieuwe huisje. Dochter komt pas 2e kerstdag terug en dat zal niet 's morgensvroeg zijn.

Ze is afhankelijk van haar vader die haar weer naar huis moet brengen omdat het OV op zon en feestdagen bijna niet rijdt. Afstand is 40 km.

Zelf heb ik geen rijbewijs om haar vroeger op te halen. (Misschien vind ik nog iemand). En haar vader zal vast geen rekening met mij of zijn dochter houden. Ik weet al wat hij gaat zeggen....ja maar, het is mijn moeder en ik wil zo lang mogelijk bij haar blijven

Aan de ene kant begrijp ik deze situatie maar aan de andere kant heb ik last van zelfmedelijden dat ik de eerste kerst alleen zal zitten.

Vind het een foute egoiste gedachte van mijzelf of kunnen jullie er begrip voor opbrengen???
Misschien kun jij kerst met anderen vieren? Is er geen (single) vriendin of zo waar je mee af kunt spreken?
Ik zou het ook niet leuk vinden, dus begrijp je zwelgje-gedrag

Maar goed, je doet er niks aan.
Ik heb kerst veel alleen gevierd. Tv, filmpje, boek. Heerlijk. Heus, die dag gaat voorbij. Wees blij dat je geen verplichtingen hebt.

En anders wat Zamirah zegt.
Geen egoïstische gedachte hoor! Het is toch ook niet leuk om alleen te zitten met kerst? Ga plannen maken, nodig vrienden/vriendinnen uit, nodig jezelf ergens uit en maak er een fijne kerstmis van. Desnoods vier je met je dochter nog een Derde Kerstdag. Moet kunnen!
Hé Oranjemuts, ik was al heel erg benieuwd hoe het je is afgegaan in je nieuwe huis.

Vervelend dat dit er dan bij moet komen, echter ik ben er van overtuigd dat jij een dag alleen aan kan. Je hebt al veel bagger gehad, dus misschien kun je er een "oranjemuts"dag van maken.

Een dag die alleen om jou draait, heerlijk boek,een lekker bad of lekkere lange douche. Eten in huis halen die JIJ heerlijk vindt. Goede film, lekker wijntje,lekker dekentje en kaarsjes...

Gebruik die dag om eens terug te kijken naar al die ellende en waar je nu staat. Ook jij kan een dag gebruiken die in het teken staat van jezelf. Zie het positief en maak 2de kerstdag met je dochter nog leuker.

Veel succes oranjemuts!
quote:roosje4 schreef op 29 november 2010 @ 18:17:

Ik heb kerst veel alleen gevierd. Tv, filmpje, boek. Heerlijk. Heus, die dag gaat voorbij. Wees blij dat je geen verplichtingen hebt.

En anders wat Zamirah zegt.

Ik ben geen type om alleen te zitten met feestdagen dus tv, filmpje in mijn eentje vind ik niet zo gezellig.

Ik wil graag gewoon mensen om me heen.

Ik heb wel een vriendin waar ik eventueel terecht zou kunnen en ze is ook heel welkom bij mij samen met haar vriend maar dat is toch anders als met familie maar ach, ik mag niet zeuren denk ik dan.

BTW ik heb mijn dochter niet laten merken dat ik teleurgesteld ben anders zou zij ook met een dilemma zitten en dat wil ik niet.

Ik heb tegen haar gezegd dat ze beslist moest gaan want volgend jaar is oma er niet meer met de kerst.
Ik begrijp heel goed dat, gezien de ziekte van zijn moeder, je man jullie dochter deze kerst graag bij zich wil hebben.

Maar: wat let haar vader om jullie dochter op de avond van eerste kerstdag thuis te brengen? Dat lijkt me toch een eerlijke verdeling: vrijdagavond en de hele zaterdag bij vader/oma, zaterdagavond en zondag bij jou in je nieuwe huis.

Ik vind eerlijk gezegd niet dat jij de enige bent die moet inschikken en een compromis moet sluiten. Dat komt altijd van 2 kanten.
Kerstmis alleen, heerlijk! Het zijn lekkere stille dagen waar niets hoeft en je alles kan doen wat je wil. Je kan toch altijd 3e kerstdag vieren met je dochter? Lekker ontbijtje samen in jullie pyjama's b.v. en er samen toch nog wat fijns van maken. Ik vind het b.v. heerlijk om na kerst na de supermarkt gaan en de leftovers te kopen en er een feestelijke maaltijd van te maken.
Ik prefereer de hemel omwille van het klimaat, maar de hel omwille van het gezelschap.
Tja dat wordt naar de kroeg....of naar de kerk (kan 3 keer per dag) mensen zat.

Maak er wat leuks van en eet een heleboel lekkere dingen zelf op.
Heb jij zelf geen ouders meer waar je kerst mee kunt vieren? En hoezo is dochter afhankelijk van haar vader qua vervoer? Zodra ze weer naar huis wil kun jij haar toch ook gewoon gaan halen?

En kun je niet met 'n vriend(in) afspreken als je het niet bij/met je ouders viert?

Mocht je toch alleen zitten, schaf 'n flinke stapel tv-series op dvd aan, een hoop snaai en gluhwein en kruip lekker op de bank.
Nee hoor, ik vind je niet egoïstisch. Dat zou je pas zijn als je er alles aan zou doen om te zorgen dat je dochter niet naar haar vader gaat, en dat is toch niet zo?

Je bent nu gewoon teleurgesteld, en dat is volkomen te begrijpen.
quote:Medatative_rose schreef op 29 november 2010 @ 18:24:

Hé Oranjemuts, ik was al heel erg benieuwd hoe het je is afgegaan in je nieuwe huis.

Vervelend dat dit er dan bij moet komen, echter ik ben er van overtuigd dat jij een dag alleen aan kan. Je hebt al veel bagger gehad, dus misschien kun je er een "oranjemuts"dag van maken.

Een dag die alleen om jou draait, heerlijk boek,een lekker bad of lekkere lange douche. Eten in huis halen die JIJ heerlijk vindt. Goede film, lekker wijntje,lekker dekentje en kaarsjes...

Gebruik die dag om eens terug te kijken naar al die ellende en waar je nu staat. Ook jij kan een dag gebruiken die in het teken staat van jezelf. Zie het positief en maak 2de kerstdag met je dochter nog leuker.

Veel succes oranjemuts!

Tja misschien heb je wel gelijk maar er komt dan ook zoveel op me af.

En misschien moet ik dat maar ook gewoon doen, even alles relativeren, mijn dag van maken.

Het is tenslotte ook zo dat ik in de toekomst ook alle andere dingen in mijn eentje moet doen/beslissen.

Aanstaand weekend ga ik over en in de loop van volgende week komt er een grote rooie kater bij me wonen. Ook die zal moeten wennen. Dus samen met Ferdinald kerst vieren? Zalm, gegrild uit de oven????
quote:Ste_ schreef op 29 november 2010 @ 18:32:

Nee hoor, ik vind je niet egoïstisch. Dat zou je pas zijn als je er alles aan zou doen om te zorgen dat je dochter niet naar haar vader gaat, en dat is toch niet zo?

Je bent nu gewoon teleurgesteld, en dat is volkomen te begrijpen.Nee hoor zoals ik al zei, ik laat haar gewoon gaan en ze weet niets van mijn teleurstelling.
quote:elninjoo schreef op 29 november 2010 @ 18:32:

Heb jij zelf geen ouders meer waar je kerst mee kunt vieren? En hoezo is dochter afhankelijk van haar vader qua vervoer? Zodra ze weer naar huis wil kun jij haar toch ook gewoon gaan halen?

En kun je niet met 'n vriend(in) afspreken als je het niet bij/met je ouders viert?

Mocht je toch alleen zitten, schaf 'n flinke stapel tv-series op dvd aan, een hoop snaai en gluhwein en kruip lekker op de bank.Ik heb zelf geen familie meer en ik kan haar zelf niet ophalen omdat ik geen rijbewijs heb en het OV hier bagger is met de feestdagen.
Je mag er diep in je hart toch gewoon van balen, daar benadeel je toch niemand mee? Als je je daar nou ook al schuldig om moet voelen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:Susan schreef op 29 november 2010 @ 18:39:

Je mag er diep in je hart toch gewoon van balen, daar benadeel je toch niemand mee? Als je je daar nou ook al schuldig om moet voelen.

Ja ik baal er van en heb totaal geen zin om alleen te zitten met kerst. Vrienden hebben ook hun verplichtingen naar familie toe en hebben geen of bijna geen tijd.

Wat betreft schuldig voelen is het meer de gedachte dat ik niet het recht heb om te balen want er volgen meer kerstdagen met mijn dochter maar zij niet meer met haar oma.
mag ik al eerste zeggen dat ik het heel goed vind dat je het je dochter niet hebt laten merken en haar gewoon laat gaan!

En je mag er van balen.. het isn iet gezellig om met kerstavond en kerstdag alleen te zijn. Maar spreek anders af met je ex dat hij haar op tijd brengt (en spreek dan ook gewoon een tijd af , 1100 uur ofzo) . Leg hem uit dat het voor jou ook kerst is en dat je iets speciaals wil doen op die ene dag dat je wel samen bent in je net nieuwe paleisje. Ik weet niet of hij een beetje een geschikte peer is natuurlijk.. maar goed proberen kan je het..

Plan dan voor jullie samen een supergezellige dag.

En sputtert ex tegen dan kan je hem dit toch uitleggen en je teleurstelling weergeven.. jij hebt net zoveel recht op een fijne kerst als dat hij het heeft..

Ik wens je alsnog een fijne kerst toe !
ik snap het en vind het tof van je dat je je dochter er niet mee belast.

die vriendin is geen slecht idee toch? kan erg gezellig worden!

en de kroeg is ook geen slecht idee :-)
Ik heb net even aan mijn dochter gevraagd of ze zelf even aan haar vader wilde vragen of ze op tijd naar huis kon. Was ze al van plan want zelf wil ze ook nog kerst vieren met mij.
Als je haar per sé bij je wilt hebben 1e kerstdag en het OV rijdt niet (?) en je kunt niemand vinden die haar kan halen, dan kun je overwegen om haar met een taxi naar huis te laten komen. Kosten delen met je man, hoeft hij haar ook niet te brengen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Maar even sparen voor de kroeg..........alhoewel sparen? Er zit al heel veel geld op mijn wanden en vloeren. Moest wel. Huisje was uitgewoond.....Ga maar eens van een donkerpaarse wand naar wit......3x sausen is nix Sorry even offtopic
quote:himalaya schreef op 29 november 2010 @ 18:55:

Als je haar per sé bij je wilt hebben 1e kerstdag en het OV rijdt niet (?) en je kunt niemand vinden die haar kan halen, dan kun je overwegen om haar met een taxi naar huis te laten komen. Kosten delen met je man, hoeft hij haar ook niet te brengen.

Haha Himalaya

Hij ziet me aankomen met die taxikosten. Het is al een probleem als ik vraag voor een bijdrage voor een schoolreisje naar bijv Parijs omdat ik dat simpelweg niet kan betalen.
En het is ook niet zo dat ik haar PER SE bij me wil hebben. Ging om de teleurstelling
Ik begrijp je teleurstelling wel (hoewel ik zelf niets/niet veel met kerst heb), maar ik denk dat dit soort situaties wel vaker voor zullen komen nu je gescheiden bent: je dochter zal haar aandacht moeten verdelen tussen jou en haar vader.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven