Weer slechte dagen

29-11-2010 19:57 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey, ik voelde mij de laatste 3 weken echt een pak beter maar de laatste dagen is de depressiviteit er weer ingeslopen. Het rare is dat het bij mij altijd start met lichamelijke klachten: extreme rugpijnen en een grieperig gevoel, precies of ik niets aankan...Dan komt pas de neerslagtigheid en kan ik echt kwaad worden op mijzelf. Start het bij jullie ook met lichamelijke klachten? Ik vind het zo spijtig en wil weer teruggaan naar de voorbije weken, was weer zo positief...Ik kon weer van alles doen en had de kracht teruggevonden. Ben even later echt ziekjes geweest, zware verkoudheid van de kindjes overgekregen en sindsdien gaat het weer minder...Alle aanmoedigingen zijn welkom om weer alles positief en rooskleurig in te zien
Aanmoediging1: het gaat de komende tijd flink sneeuwen. Gezellig!

2: lekker met je kindjes rollebollen totdat jullie blauw zien van het lachen.

3: kerst komt er aan. Gezellig.

4: dikke kleren aan, met een dekentje op de bank, erwtensoep maken, koekjes bakken, gezellig!

Een knuffel voor jou. Geen idee hoe het mobiel werkt.
Haha, je bent de zoveelste al met dergelijks klachten, dus ik zeg maar weer:

Lichttherapie, helpt enorm. Serieus, het helpt mij echt de winter door.

Ik voel me fitter, kan me beter concentreren, ben minder moe, minder duf in mijn hoofd, niet meer neerslachtig. Echt, het scheelt een jas.
Lekker sporten helpt ook. Hardlopen in de buitenlucht.
Of lekker een weekendje weg boeken naar de Veluwe of Ardennen. Weer lekker die buitenlucht in.
Of lekker met vriendinnen naar de kroeg op zondagmiddag. Lekker rozig worden van het bier
Lekker vroeg naar bed, wat ik nu dus ook ga doen. Truste!
Sexen!

Hehe, zoveel tips! Ik kijk echt wel uit naar de kerst hoor, maar die postnatale depressie steek er soms een stokje voor! Seg, die lichttherapie, hoe pas je dat toe? Speciale lampen kopen, zonnebank ?

Sexen hielp de laatste tijd weer wat, mijn libido was weer gestegen, maar door depressiviteit weer omlaag spijtig genoeg!
Je hebt inderdaad een lichttherapie lamp nodig. Zonnebank helpt niet, het heeft een bepaalde lux nodig. Ik heb de Phillips Energylight. Die heeft 10.000 lux. Ter vergelijking: Een bewolkte winterdag geeft 500 lux.
Heb het eens opgezocht, wel niet goedkoop zo een lamp Maar als het echt helpt...
Lichttherapie moet je nooit zelf mee experimenteren maar altijd onder begeleiding van een arts doen. Het is namelijk niet ongevaarlijk.

Hardlopen is goed tegen depressie is uit onderzoek gebleken. Daarnaast kan je best even een dipje hebben doordat je fysiek niet helemaal fit bent. Hoeft niet te betekenen dat je nu weer voor langere tijd depressief zal zijn.

Sterkte, ik hoop dat je je snel weer goed zal voelen!
Dank je voor de aanmoediging dumare. Ik heb fysiek momenteel wel wat klachten: bronchitis en rugklachten. Maar vind het een straatje zonder einde: als ik ziek word, dan voel ik mij nog slechter, raak ik gespannen en dan voel ik mij fysiek nog slechter. Hoop dat het binnenkort weer wat beter gaat!
quote:Dumare schreef op 29 november 2010 @ 21:17:

Lichttherapie moet je nooit zelf mee experimenteren maar altijd onder begeleiding van een arts doen. Het is namelijk niet ongevaarlijk.

Dat is echt flauwekul, of ga jij ook in de zomer onder begeleiding van een arts naar buiten?!

Dus, WO bron graag met gedegen argumentatie.
Nou wat een agressieve reactie zeg Empress. Ik ben psychiatrisch verpleegkundige dus zal het wel weten lijkt me. Mensen die zonder begeleiding hiermee beginnen krijgen we niet zelden psychotisch op de afdeling afgeleverd. Dus voorzichtigheid is wel degelijk geboden!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven