Outsiders

24-05-2010 13:40 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kom hier gezellig kletsen over wonen in het buitenland.

Waar woon je?

Wat doe je er?

Wat mis je aan Nederland?

Wat niet?
Er ligt nu een flink pak sneeuw hier, niet te geloven. Straks de mussen, koolmezen (en zelfs een roodborstje) wat te pikken geven. Onze kater wil sowieso niet naar buiten, dus dat komt goed uit . De bovenbuurvrouw heeft vandaag veegdienst (het is hier verplicht de stoep voor het huis sneeuwvrij te houden.)

.

nichiran, ja het was de santa-claus-academy. Er was een kort filmpje over. Voel je je al beter?

Philein, je klinkt tevreden. Welke opties zijn er dan als werkplaats/studie? Hopelijk in de buurt van je huis. Ik ben blij voor je dat alles zo voorspoedig loopt.

avianflu, 5 weken Nederland dat is wel lekker lang!! Wat ga je allemaal doen?

Jammer dat je schoonmoeder niet zo goed voor haar kinderen zorgt. Ze weet wrschl. dat ze dan naar jou gaan..Wat een toestand.

Vivagirl, is engeland al in de ban van het huwelijk in 2012?

Pino, bij jou ook alles okay?
Hier ook eindelijk sneeuw.

Net in mijn wijk eigenlijk niks, maar op het werk is het behoorlijk wit.

Wel problemen gehad om op het werk te komen, alles vertraagd en gecancelled, een zootje, maar ik ben er toch.

5 Weken Nederland, das behoorlijk lang. En zonder je man dus.

Speciale reden dat je zo lang gaat?

Dus Sinterklaas, Kerst en Oud&Nieuw in Nederland. Leuk.

Dan zijn er straks toch best wat Outsiders in NL.

Philein en Pino natuurlijk. En ik ben er met Kerst.

Maar geen tijd om af te spreken, want ik ben er maar 2 dagen.

Ik ben wel 4 uur lang op Schiphol op 3 Januari, dus als iemand me gezelschap wil houden........

Nichiran, voel je je al iets beter?

Als ik ziek ben, dat is trouwens de enige periode dat ik heimwee heb. Hoe oud ik ben, als ik ziek ben, wil ik mijn moeder!

Philein, al nieuws over je plaatsing?
En ja, Engeland is zeker in de ban van het huwelijk!

We krijgen er zelfs een vrije dag voor. En ik hoef nu dus maar 3 dagen vrij te nemen en dan heb 2 weken vrij (ivm met andere verplichte vrije dagen). Dus ik ga dan natuurlijk lekker naar Macedonie. Net als over 3 weekjes!!!!!!

En op zich ben ik hier nog wel bezig met ander werk, maar deze tijd van het jaar is niet de beste tijd, en ik wil wel iets wat ik echt leuk vind en goed betaald. Want ik zit nu goed op zich, dus ik wil er wel op vooruit gaan.

We hebben net bericht gehad dat we op 10 december allemaal op kantoor moeten zijn voor een company briefing. Zelfs als je vrij bent, moet je komen. Niemand weet waar het over gaat. Ik zou niet verbaasd zijn als we dus failliet zijn.

Maar we hebben net een hele grote bijeenkomst gehad, met allemaal niet plannen voor de toekomst en dat ze een paar miljoen in het bedrijf weer hebben geinvesteerd.

Dus ik weet niet wat er gaat gebeuren.....
Hi vivi, denk je echt dat je bedrijf op de fles gaat...dat zou wel balen zijn. Het is een rare tijd, hier zeggen ze dat de crisis over is en bij jou begint ze pas...Ik hoop toch dat het allemaal niet zo erg is.

Wie weet, hebben er outsiders tijd voor een miniminimeet op Schiphol!! 3 januari 2011
Ik ga 5 weken om alle feestdagen in NL te zijn, even alle famillie opzoeken enzo. Mijn Opa en Oma zijn allebei al dik in de 80 dus weet sowieso ook niet of ze er als ik over een jaar terug kom nog zijn. Vandaar dat ik lekker lang ga, en bovendien heb ik de hele maand hier in Peru geen verplichtingen.

@heidelberg, schoonmoeder weet denk ik inderdaad dat ze dan toch naar mij toe komen. Op zicht geen probleem, maar meld het dan even, kan ik er ook rekening mee houden enzo. Het is wel zielig, het zusje van mij man heeft ook al is gevraagd of ze niet alsjeblieft bij ons kan wonen. Maar je kan er weinig mee hier in Peru, qua kinderbescherming enzo is het echt een ramp.

@VG, klinkt inderdaad wel vreemd die briefing, maar misschien gaan ze wel reorganiseren of verhuizen ofzo. Kan natuurlijk ook.
Of fuseren met een andere cruise operator misschien? Ze zullen toch niet failliet zijn als ze net allemaal nieuwe fantastische schepen hebben? En heel veel geinvesteerd hebben, dat zou je toch niet doen als de kosten uit de hand aan het lopen zijn en de inkomsten tegenvallen?

Ik weet niet veel van economie hoor, maar ik las er wel een keer een interessant artikel over; het toerisme is een van de eerste sectoren die de crisis voelen (omdat vakanties een luxe zijn) maarrr -aan het eind van de crisis krabbelt zij zo ongeveer als eerste weer op. Omdat mensen dan vaak al jaren niet meer op reis gegaan zijn (deze crisis begon in het najaar van 2008) is de behoefte daaraan bij velen enorm. Dus, zo gauw het met mensen financieel weer wat beter gaat...wordt er een trip naar de tropen geboekt, echt waar! Wij zien dat effect nu ook, november is eigenlijk laagseizoen, maar de bezoekersaantallen zijn veel groter dan vorig jaar en het jaar daarvoor. Veel Europeanen, terwijl T&T voor hen toch niet naast de deur ligt. Dus, kop op! Het komt goed!

Avianflu, wat heerlijk dat je de hele decmbermaand op vakantie naar Nederland gaat! Veel plezier alvast gewenst en een goede reis natuurlijk ook!
Het is al 1 december, wanneer vlieg je precies avianflu? Laat ook wat van je horen als je in NL. bent! Het breekt vast je hart als je man haar zusje liever bij jou wil wonen. Heeft je man geen invloed op zijn moeder?

Sahara_desert, ik heb het idee dat mensen toch vaak geld opnemen om op vakantie te gaan. Hoeveel auto's zijn nog niet afbetaald..sommige lenen zelfs geld voor een bankstel. In november is het misschien goedkoper om naar de tropen te reizen? Ik weet het niet, maar wij kijken ook naar het seizoen. Alhoewel we met de kinderen tot nu toe alleen in Europa waren, met als hoogtepunt een vliegreis.

Vivagirl, als ze gaan reorganiseren is er misschien wel kans voor je op een hogere funktie? Is je manager opgewekt of eerder chagrijnig, of weet hij ook nog niets?

Hoe winters is het in Nederland, Philein? Is er al een elfstedentocht in zicht?
Hallo allemaal,

Ik geloof dat ik weer (bijna)helemaal beter ben. Drie dagen lang een gat in de dag geslapen, maar gister en vandaag buiten moeheid eigenlijk nergens last meer van. Daarom heb ik besloten dat ik morgen ook gewoon weer naar colleges ga.

Gister en vandaag een beetje aan mijn volgende presentatie gewerkt maar voor de rest vooral veel tijd in en op bed door gebracht. (heb een 1 kamer appartement en computeren en tv kijken doe ik liever zittend of liggend op bed dan op de bank (die nu trouwens vol lekkere spulletjes uit Nederland ligt)

Heb van mijn ouders gehoourd dat het in Nederland en omgeving flink koud is. Houden jullie het allemaal een beetje uit met die kou?

VG, ik hoop dat het een beetje positieve bijeenkomst wordt volgende week. Gaan er al geruchten of weten mensen al iets concreets? Hopen op het positieve maar.

Philein, leuk te horen dat je het naar je zin hebt op je werk. Weet je al wanneer je iets over plaatsing en zo van je opleiding gaat horen?
We hebben hier -3° nichiran, met een laagje sneeuw nog van gister. Ik hou helaas niet van de winter.. Ik ben een zomerkind.

Fijn dat je weer gezond bent . Nu niet teveel lekkers uit Nederland eten anders is je maag weer van streek.

Hoe is het met jou, Jessie? Je bent zo stil...
Nichiran, goed te horen dat je je weer beter voelt.

En Avianflu, dat is een moeilijke situatie met het zusje van je man. Eigenlijk moet je haar niet binnen laten, zodat je schoonmoeder het niet meer zal doen, maar dat zou ik niet over mijn hart moeten kunnen krijgen. Je schoonmoeder weet gewoon dat ze wel bij jullie terecht kunnen, dus gaat ze gewoon haar eigen gang.

Ik denk ook niet meer dat je haar nog kunt veranderen eigenlijk.

Moeilijk.

Mijn manager is 2 weken vrij, dus bij hem heb ik het nog niet kunnen peilen.

Er gaan verder eigenlijk geen geruchten rond.

Ze hebben net miljoenen geinvesteerd, dus dan denk ik eigenlijk ook niet dat we nu failliet zijn, maar ik kan gewoon niks anders bedenken.

Verhuizen mag van mij, want we hebben nog een kantoor een stuk dichterbij mijn huis! Maar dan neemt 90% van hier wel ontslag, want de meesten wonen wel ver buiten London.

Ik hou jullie op de hoogte.

In mijn wijk trouwens nog steeds geen sneeuw, het is hier heel plaatselijk.

Gatwick airport is tot morgenvroeg gesloten!
Ben benieuwd wat het wordt, vivagirl. Miljoenen geinvesteerd schrijf je. Da's veel geld!
2 Miljoen om precies te zijn, en dat zijn ponden.

En dat is zeer recentelijk gedaan, 2 maanden terug. Dan denk je niet dat een bedrijf 2 maanden later op de fles gaat.

Veel kleine bedrijven gaan nu wel kapot, crisis en de aswolk heeft veel schade aan gericht. Maar het krabbelt nu toch wel weer op.

EN wat SD ook zei, vakanties bezuinig je als eerste op, maar toch gaan mensen uit eindelijk wel weer. En wij zitten aan de luxe kant in het toerisme, dus die mensen zijn toch rijk.

We zullen zien.

Toch blijf ik wel kijken naar andere leuke banen, maar het moet wel echt helemaal leuk en goed zijn, en beter salaris.

Anders blijf ik lekker hier.
Vivagirl, ik ben benieuwd wat dat dan voor nieuws is bij jullie bedrijf. Altijd spannend zoiets.

Nog drie weken en dan ben ik weer even thuis, ik heb er zin in!
Hoelang ben je in Nederland, Looola?

Ikga over 23 dagen naar Nederland en over 26 dagen naar Macedonie ( ik tel zelf niet hoor, dat Heidel voor me).

Ik ben dus wel 3 dagen in Nederland!
Leuk om naar uit te kijken. Vakantie!

Mijn zusje komt de eerste week van het nieuwe jaar met haar kinderen. Dat wordt een full house. Maar wel heel gezellig!
Avianflu: leuk dat je naar Nederland gaat! En ach, vijf weken vliegen voorbij hoor, is mijn ervaring. Iedereen weer even zien enzo, je komt vast tijd tekort!

Heidel: bij jullie ook een flink pak sneeuw dus, mooi! Lekker genieten van de vogeltjes buiten, schattig is het.

Hier ook sneeuw hoor. Natuurlijk volop geklaag van menig Hollander, ikzelf vind het fantastisch! En koud? Ach, het valt allemaal reuze mee. Gewoon dik aankleden.

Enne, geld lenen voor luxe? Nee, mij niet gezien. Daar begin ik echt niet aan. Alle luxe komt voor mij uit mijn eigen potje.

VG: ook bij jou sneeuw, uiteraard! Ik zag net dat er al een luchthaven plat ligt daar. Ook in Schotland en andere steden in Europa trouwens. En jij bent dus op 3 jan. op Schiphol? Ik ga serieus overwegen je op te komen zoeken, dat is toch hartstikke leuk! Wie kan er op die dag nog meer zijn? Een Outsiders-meet in NL, yeah!

En wat goed dat je extra vrij krijgt voor het huwelijk. Natuurlijk weer lekker naar vriend gaan, groot gelijk heb je!

En die briefing, spannend...hopelijk gewoon goed nieuws, dat kan ook.

Nichi, voel jij je al wel wat beter? Veel geslapen dus. Kan een mens goed doen.

Looola, begrijp ik nou goed dat jij dus ook naar NL gaat ('thuis')? Uhh, heb je wat op 3 januari?

En SD, hoe is het daar met jou? Red je je een beetje? Veel ritten per dag, toeristen weer volop op het eiland zeker he? Ben benieuwd. Heb jij nog plannen om naar NL te gaan of voorlopig helemaal niet?

Ik heb overigens nog geen nieuws over mijn plaatsing nee. Op hoger niveau zijn ze hierover nog aan het onderhandelen. Ik wacht geduldig af (niet mijn sterkste kant hoor )

Verder ben ik veel aan het werk, maar vandaag ben ik vrij. Het huis voor mij alleen, dus mijn favoriete cd's worden gedraaid en verder vermaak ik me met series en het internet.
Heidel, wat leuk dat je zusje op bezoek komt.

Ik wil mijn zus hier ook nog een keer heen hebben, maar dan zonder de kids, zodat we lekker kunnen gaan schoppen!

Ja, hier in Engeland ligt heel veel sneeuw. Gatwick airport is zelfs gesloten!

Maar bij mij in de wijk nog steeds geen vlokje!

Het is echt plaatstelijk, en mijn hoek in London is overgeslagen.

En Philein, je komt me mischien vergezellen op Schiphol???!!!

Super! Alleen al super dat je het wilt.

Ik land om 12 uur vanuit Belgrado en vlieg om 16 uur door naar London. Maar ik moet opnieuw in checken, dus ik kom echt de douane door.

Ik weet niet hoever je van Schiphol woont, maar ik heb ongeveer 2 uurtjes denk ik. (ik moet nog wel even inkopen doen bij de Appie voor ik mijn koffer weer in check )
Natuurlijk kom ik VG, afstand is geen probleem voor me. Heb geen hekel aan treinen.
Leuk!!!!!!!!!!
Dat wordt gezellig de 3e januari!!!
Ohhh, 3 januari ben ik net weer in NL, maar dan sta ik op een ander vliegveld op mijn vriend te wachten! Een meeting zou natuurlijk erg gezellig zijn maar jullie snappen dat ik dan ergens anders moet zijn

Ik denk dat ik alles bij elkaar zo'n 2,5 tot 3 weken in NL ben, en een week in Spanje. Ik kom zo vaak mogelijk thuis nu ik 'in de buurt' woon.

Philein, moeilijk hè, om geduldig af te wachten tot je zo'n belangrijke dingen hoort Maar volgens mij begin je je al beter te voelen, of lijkt dat maar zo? Ik hoop het wel in ieder geval.

Avianflu, heel veel plezier in NL! Die weken vliegen vast voorbij!
Jammer Looola, maar natuurlijk snap ik dat je dan elders moet zijn.

En ja, ik ben minder verdrietig nu. Werken helpt echt.
Misschien kan Pino nog naar Schiphol komen? Waar ben je Pino?

Woont Pino niet in de buurt bij je, Philein? Dan kunnen jullie samen gaan.

Er is nog meer sneeuw gevallen ... en de lucht is zo dik en grijs er dat wordt sneeuwballen gooien!

Vandaag ga ik de kerstpost doen. Lekker ouderwets kaartjes schrijven.
Jammer Looola, maar erg begrijpelijk. Tuurlijk gaat je vriend voor.

Ik zal Pino even een mailtje sturen en vragen wat zij die dag doet.

Philein, ik zie je de 3e! De eerste Outsider meet!

En ik ben blij te horen dat je je minder verdrietig voelt.

Hier ook weer meer sneeuw en Gatwick airport voor de 2e dag dicht!

Ik doe niet meer aan Kerst kaarten.

Het is heel leuk hoor, maar ik heb er gewoon geen zin (al jaren niet)
Ja Pino, where are you? Wanna join?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven