Outsiders

24-05-2010 13:40 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kom hier gezellig kletsen over wonen in het buitenland.

Waar woon je?

Wat doe je er?

Wat mis je aan Nederland?

Wat niet?
Hier weer een berichtje uit Peru,

Pino, fijn dat het weer goed gaat allemaal.

VG, Echt raar dat je niks meer van die "vriendin" hoort, ze nestelt zich wel echt in de slachtofferrol, maarja "good riddance" dan maar toch?

SD, je man is wel handig. Mijn man heeft ook welleens een tafel en stoelen in elkaar getimmerd. Ik was er zwaar van onder de indruk. Al ben ik hier nu ook wel van mijn linkerhanden afgekomen. Ik kan al stopcontacten en stekkers repareren iig, zonder hulp.

@ heidelberg, ik moest echt lachen om die opmerking dat de postzegelverzameling als eerste de deur uit zal gaan.

@ jessie, welkom! Ik ben dus avianflu en woon sinds ruim een jaar in Peru met mijn Peruaanse man. Ik ben hem 4 jaar geleden tegengekomen tijdens een reis, maar heb toen eerst een 2-jarige master afgemaakt. Wij gaan in 2012 terug naar NL, avianman is al vollop NL's aan het leren.
Lieve outsiders waar o waar zien jullie 100 bladzijden? Bij mij staat er 61 onder aan het topic.

Lieve pino, ik ben heel erg blij voor jullie! Beter nieuws is er niet , nu kunnen jullie extra van de kerstdagen genieten en jij kunt ook weer nieuwe plannen maken. Het lijkt me echt een goed idee eens met Philein af te spreken? Tips en tricks? Heb je trouwens nooit meer wat gehoord van je cruisesollicitaties? Misschien heeft vivagirl nog tips?

Hi Jessie! Kom er maar gezellig bij hoor. Ik ben 44 en al sinds 1994 in good old germany. Werk als verpleegkundige (met 17 de opleiding begonnen), heb een duitse man en 2 dochters (13 + 11). en sinds ik hier outsiders gevonden heb, voel ik me niet meer zo ontheemd. Een goede therapie dus, dit topic. Als je zo vanaf begin novemder begint te lezen ben je wel up to date,

zodat je je meteen thuisvoelt.

HajMajMaj, veel succes met huizenjacht. Alhoewel ik je de verhuurder niet meteen naast de deur wens...

avianflu, waarom gaan jullie eerst in 2012 naar NL? Heb ik iets gemist? Goed hoor dat je man zo gemotiveerd is. Supi!

Sahara_desert, knap van je man: tafel en stoelen maken! Do it yourself, zo kun je veel geld sparen.

Vivagirl, voetbal...het is dat mijn dochter voetbalt en de moeders zo gezellig zijn, anders stond ik ook niet langs de lijn.

Mijn man kijkt ook wel eens een wedstrijd, maar gelukkig niet zo veel.

Is er ook meisjesvoetbal in Macedonie? We zouden een voetbalvakantie (summercamp) kunnen organiseren en dan is je vriend de trainer. De locatie ........Ohrid!

Krijgen we nu een prijs van viva voor zoveel blz??

nichiran, hoe vind je Wendy van Dijks japanse interviews??

Ik vind ushi zoooo leuk!

Deze is met Shaggy

http://www.youtube.com/watch?v=oEsiKgalx78

of deze met Lionel Richie

http://www.youtube.com/watch?v=6_OmPdXo ... re=related
@ Majmaj en Looola; we gaan voor 3-5 jaar naar SIngapore. Onze dochters zijn bijna 4 en bijna 6.

@ Vivagil; Leuk dat dat werkt zo'n latrelatie!

@Majma; ook leuk Suriname! Wat voor praktijk heb je?

@avianflu, Peru is prachtig! ben ik ook geweest. Waar zit je daar?

Volgens mij zie ik alleen werkende dames op dit topic? Het is absoluut de bedoeling dat ik ook een baan ga zoeken daar (anders ga ik me maar vervelen), maar zijn er hier ook andere mensen die met hun partner "mee"gegaan zijn? Ben heel benieuwd hoe dat zal gaan straks.
Het eerste jaar hier werkte ik ook niet...als je in een ver, vreemd land gaat wonen komt er veel op je af, je moet jezelf als het ware opnieuw uitvinden. De zoektocht naar de juiste stek, het inrichten van de woning, het verkrijgen van een verblijfsvergunning en het opbouwen van een nieuw sociaal leven kosten veel energie. Daarbij gaf ik mijn dochter de eerste maanden zelf thuis les, omdat het enige maanden duurde voor ze kon instromen in het onderwijs hier. Heb je je al georiënteerd op scholen in Singapore? En de gezondheidszorg, is ook erg belangrijk.Wat gaat je man daar doen?
Heidel, gelijk hier boven staan het aantal pagina's.

Als je niet ingelogd bent, staan er minder, maar jij moet nu ook inmiddels 101 zien.

Jesse, we hebben geen lat-relatie, maar een long distance relatie. Ach, het hoeft wat mij betreft ook geen naam te hebben, we horen gewoon bij elkaar. Het gaat echt goed de laatste tijd, en dan bedoel ik hoe ik me er bij voel. Veel mensen vragen hoe ik het vol hou enzo, maar het gaat me de laatste tijd goed af. In het begin vond ik het erg moeilijk en werd ik soms bijna gek van wanhopigheid. Inmiddels weet ik niet beter, ik ben er aan gewend, en we gaan er beide 100% voor en dat maakt het wat makkelijker.

Avian, hoe doet je man het in het Nederlands? Geen makkelijke taal om te leren, hoe gaat het hem af?

Mijn vriend weet een paar woordjes, ik vind het fijn dat hij het ook probeert.
Hey Jessie, even nog kort over mezelf dan: ik ben inmiddels net pas weer in NL na een buitenland avontuur. Probeer hier de draad weer op te pakken.

En..het gaat de goede kant op, ben aangenomen voor de studie (assessment is ook achter de rug!). Heel erg fijn. Het was heel pittig en dacht eigenlijk dat ik het niet zou redden.

Wat betreft die pagina's VG, ik heb er ook 'maar' 61 staan, maar dat kan te maken hebben met ieders instellingen met hoeveel berichten je per pagina weer laat geven.
Philein, gefeliciteerd!!!!!!!!! Wat geweldig goed!!!!!!!!!

En ik hoop echt dat je een grote glimlach op je gezicht hebt!

Dat verdien je!

Mijn instelling staan dan waarschijnlijk anders......

Ik wist niet dat dat kon.

Ik zie wel dat het zo is, dat als ik niet ingelogd ben, er minder pagina's staan.
Dank je Viev, ik heb gejankt van blijdschap, het was ook echt heel erg zwaar Ik vind het wel moeilijk dat ik het niet kan delen met diegene met wie ik het zou willen delen. Dus echt nog steeds vrolijk, nee helaas.. :-/
---
Philein, gefeliciteerd!

Jessie, ik werk op het moment ook niet, ik ben fulltime student... En ik mis werken! Maar ja, dat is toch niet helemaal hetzelfde hè.

Vivagirl, al drie jaar long distance, dan ben je vanaf nu mijn 'voorbeeld' Ik zit nu nog in de af-en-toe-wanhopig-fase maar het gaat steeds beter. En totdat we samen kunnen gaan wonen ga ik maar gewoon genieten van hoe het nu is. Heeft ook zijn voordelen, namelijk dat ik waarschijnlijk in maart een rondje Midden-Amerika/Caribbean kan maken.
Ja, we gaan richting de 3 jaar.

Het is alles behalve makkelijk, en ik raad het ook niemand aan. Maar het gaat steeds beter, tuurlijk heb ik nog moeilijke momenten, maar ik kan er steeds beter mee omgaan.

Wat bij mij helpt is altijd weten wanneer ik hem weer zie. Dus nadat we elkaar gezien hebben, dat we gelijk een nieuwe datum plannen. Ik heb nu nog 34 dagen te gaan!!!!!

Rondje Midden Amerika/Caribbean? Rondje Outsiders?

Leuk man. Geweldig mooi, maar volgens mij heb jij ook al een aantal eilanden gezien.

Ik mis het reizen ontzettend. Ik reis graag, en veel, en ver. Maar nu gaan al mijn vakantie dagen en geld naar trips naar mijn vriend. Ook heel fijn natuurlijk, ik zou nergens anders willen zijn dan bij hem, maar ik zou ook graag een keer weer een leuke reis willen maken.

Maar dat komt over een paar jaar wel weer.
Klinkt bekend allemaal, het is zeker niet makkelijk, maar kwaliteit gaat boven kwantiteit. Wij zijn ook altijd bezig met plannen, is al de helft van de fun! Voor mij nog 41 dagen, maar er bestaat een kleine kans dat ik 'm over 2 weken al zie.. Ik hoop er nog niet teveel op, is anders ook zo'n teleurstelling.

Dat zou leuk zijn, een rondje Outsiders, maar het zijn nét andere bestemmingen! Ook een paar plaatsen waar ik nog niet geweest ben, superleuk dus. Vandaag nóg een goedkoper ticket gevonden. Maar nog even wachten met boeken totdat het zeker is dat hij niet meteen overgeplaatst wordt.

En ja, ik reis ook graag en veel en ver, maar ik zou die reis zo opgeven als ik hem gewoon iedere dag in de buurt zou kunnen hebben!
Maj, wat een geregel met je huis inderdaad, snap wel dat je de moed een beetje in de schoenen zakt. Kop op hoor, komt goed! En dank je wel voor je steunde woorden, lief. Trots voel ik echter niet zo, misschien komt het nog?

Hey en hoe is het met jullie puppy eigenlijk? Ben benieuwd!

Looola, jij ook in een liefde op afstand. Ik geloof er helemaal in hoor, ook dat komt helemaal goed als twee mensen gek genoeg zijn op elkaar!

SD, hoe is het met jou?

En ook voor de rest veel groetjes, ik ga slapen.
Philein, echt een topprestatie heb jij geleverd, door terwijl je leven helemaal op z´n kop staat, zo´n zware selectieprocedure succesvol te doorlopen. Echt, chapeau! Ik hoop van harte dat je hele leven nu, op alle gebieden, op rolletjes gaat lopen.

Een baan en studie geven lekker structuur aan je dagelijks leven en vastigheid,nieuw sociale contacten, afleiding ook. Ik vaar er tenminste wel bij en als ik nu vrij heb, geniet ik echt van op het strand liggen met een goed boek ofzo.

Vandaag regende het veel en m´n collega had twee tours, maar ik heb een dagje in het restaurant meegeholpen.Dat was leuk, wil ik vaker gaan doen. De kokkin is een leuke vrouw, een local, getrouwd met mijn collega van de tours. Ze heeft drie zonen van drie verschillende mannen, wel apart...maar hier wel weer gangbaar eigenlijk. Thuis had ik de smaak van het in de keuken werken nog steeds te pakken, want ik ben de mijne nu aan het schoonmaken. Koelkast ontdooien, keukenkastjes uitsoppen. Nu heb ik even pauze met de laptop, maar straks weer volop er tegenaan...
Philein

ook voor jou goed nieuws vlak voor de kerstdagen! Ik ben blij voor je dat het gelukt is. Je bent een klasse wereldmeid! Een voorbeeld voor ons allemaal: "geef nooit op!"

Vivagirl, ik tel dan steeds 40 erbij dan zit ik op hetzelfde getal.

Sahara_desert jij hebt echt veel power. Ik sta er steeds weer van te kijken wat jij allemaal doet. Hoe doe je dat?

Volgend jaar wil ik ook meer werken. Heb al een gesprek gehad, informeel. Wil op een andere afdeling. Er wordt een nieuwe hospice afdeling gebouwd, die is in februari klaar en daar wil ik graag heen. Als dat zou lukken ben ik ook erg happy. De meiden worden zelfstandiger en ik wil mijn pensioen nog een beetje opkrikken.

Vinden julie Ushi niet grappig?
@ Sahara desert: De meisjes gaan naar de Hollandse school in Singapore, zijn er al geweest, is echt prachtig, met hele goede filosofien achter hun systeem, sprak me erg aan.

Gezondheidszorg schijnt super te zijn daar, maak ik me geen zorgen over. Man werkt in financiele wereld, wordt directeur daar.

@Viva girl, sorry dat ik verkeerde term noemde. Geloof ook niet dat ik het vercshil tussen LAT en LDR erg goed weet..

@Philein; ah jij net weer terug! Waar heb je gezeten en blijf je nu voorlopig in NL of mis je het buitenland al?

@Majmaj laat me niet wegsturen hoor :-) En is abosluut de bedoeling dat ik ook ga werken, maar eerste paar maanden zal ik nodig hebben om alles op de rails te krijgen. Gaan eerste 5 weken in gemeubileerd app zitten terwijl meubels nagestuurd worden. Moeten nieuw huis zoeken, housekeeper, kids moeten comfi zijn op hun school etc. En dan nog even solliciteren he :-)

Leuk een puppy, wat voor een? Wij nemen een kruisinkje mee naar Singapore, moet helaas wel in quarantaine..

Ben hier voorlopig met van alles bezig behalve verhuizing. Sintgedoetjes, verjaarsfeest hier komende zaterdag waar bijna 30 man komt en ik even flink voor wil uitpakken met hapjes etc. Jongste heeft dinsdag laatste crechedag dus feestsje incl tractaties etc. Auto gister op paaltje gezet in alle stress gehlukkig valt schade mee
Philein, wat goed dat je er ondanks de ellende toch nog vertrouwen in hebt (en terecht). Ik hoop dat je je snel weer helemaal de oude voelt, en het zal zeker helpen dat je nu een nieuw doel hebt om naar toe te werken. Heb je al een beetje zin in de feestdagen trouwens?

Hoe gaat dat voor de rest bij iedereen, missen jullie je familie meer dan normaal rond de feestdagen of gaan jullie gewoon naar huis?

Heidel, ik vind Ushi heel grappig! :D
Ik vind Ushi ook heel grappig! Maar 1 seizoen was genoeg en ik vind niet dat ze het met buitenlanders moet doen, maar alleen met Nederlanders, die kennen haar beter en dan is het leuker.

Ik ga met Kerst naar huis en Oud & Nieuw vier ik bij mijn vriend in Macedonie.

Ik heb Kerst ook vaak zonder familie gevierd, maar ik mis ze dan niet meer als normaal, omdat ik altijd wel mensen om me heen heb en het daar gezellig mee heb.

Philein, ik vind het ook knap van je hoor. Dit heb je toch maar even bereikt!

Jessie, moet je nog veel regelen voor jullie die kant op gaan? Of zijn de meeste zaken al geregeld?
Hey hallo, ook Heidel actie op werkgebied dus, klinkt goed. En gelijk heb je. Een verandering op z'n tijd is goed, zeker in de zorg. Wat voor een afdeling wordt het dan, weet je het al?

Looola, ik heb absoluut geen zin in de feestdagen nee, overweeg dus ook te gaan werken, verdient wel extra goed die dagen en dat kan ik ook wel gebruiken.

Ushi is wel grappig, maar het is inmiddels wel een beetje passé vind ik. Loesie (Wendy's nieuwe typetje) is minder leuk/goed vind ik. En inderdaad, met Nederlanders was het leuker, maar dat kon ze na een seizoen al niet meer doen. Iedereen kende het.

VG, echt aftellen voor jou inderdaad he, wat leuk voor je toch weer. Lekker straks weer bij je vriend zijn en samen de feestdagen doorbrengen. Het is je zo gegund!
Hi Jessie, in welke sector wil je gaan werken in Singapore? Is je man bankdirecteur? Wow!

Hi Philein, ik ken van Ushi maar een paar interviews...ik kijk hier nooit naar de nederlandse tv. Ik loop dus echt achter!

Ik zou van nichiran willen weten of ze echt japans praat of alleen maar doet alsof?

Hospice is stervensbegeleiding, een vrij kleine unit. Helemaal nieuw met een groot dakterras, waar je de patienten in bed op kunt rijden. Je kijkt dan uit op het park wat bij het ziekenhuis hier hoort. Heel uniek.
Heidelberg, is dat niet enorm aangrijpend...in een hospice werken? Een tijdje terug zag ik een docu op Deutsche Welle (wat we hier op de kabel hebben) dat ging over een hospice in Hamburg (dacht ik), de tranen stroomden over mijn wangen, zo zat ik mee te leven. Want een aantal van die bewoners waren nog jong! Maar die hadden gewoon enorme pech, door bijvoorbeeld een hersentumor die niet te opereren viel. Verschrikkelijk gewoon. Maar die mensen die daar werkten, ook bijv. de koks,deden zo enorm hun best om het levenseinde van de bewoners zo prettig mogelijk te maken, dat was dan ook weer heel mooi en ontroerend. Zelf kon ik het niet eens goed aan om in het dierenasiel te werken, of in de dierenartspraktijk...want ik trok het me allemaal veel te erg aan, het dierenleed. Uiteindelijk ben ik er dan ook mee gestopt, nu ben ik emotioneel een stuk beter in balans.

Je vroeg ook nog hoe ik zoveel energie heb, dat moet je als verpleegkundige toch wel weten toch? Goede nachtrust (om 21 of 22 uur naar bed), veel groente en fruit eten en vooral heel veel beweging nemen! Ik doe alles op de fiets of lopend, dat scheelt heel veel, vergeleken met mensen die alles met de auto doen. Als je een auto hebt, zou je eigenlijk 3x per week naar de sportschool moeten om je zittende leefstijl te compenseren. Maar ik doe aan bushwalking en endurance-paardrijden, daarnaast zwem ik graag stukken in zee. Je wordt er wel moe van, maar jue krijgt er ook weer lekker veel energie van...en de moeheid voelt ook lekker voldaan, heel anders dan de stress-moeheid die ik in Nederland vaak had. Dat is hier helemaal over, het is een ontspannen leefstijl. Ook niet onbelangrijk, denk ik.
Sahara_desert, op de afdeling waar ik nu werk sterven ook mensen (vnl. aan longkanker en longfibrose). Ik ben er "ingegroeid". Ben ook al 27 jaar in het vak ( met 17 de inservice opleiding) en kan er goed mee omgaan. Jonge mensen hebben we gelukkig niet zo vaak. Dat is echt moeilijker.

De patienten zijn dankbaar en dat geeft veel voldoening. En als verpleegkundige mag je best een traantje wegpinken hoor, wij zijn ook maar mensen.

Stressmoeheid ken ik geloof ik niet. Ik ben nogal rustig en maak me niet snel ergens druk um. Dat vind ik zonde van mijn energie.

Ook op het werk. Ik blijf liever een kwartier langer en doe alles op mijn gemak (praatje met de patienten) dan dat ik me laat stressen. Ik hoef me niet meer te bewijzen, weet wat ik kan. Dat is het voordeel van ouder worden.

Heb dus ook een ontspannen lifestyle, maar op een andere manier.
@Vivagirl, de meeste dingen hebben we nu wel geregeld. Hebben het 1e (tijdelijke) appartement geboekt. Daar zitten we een week of 5 en in die tijd zouden we makkelijk een permanent huis moeten kunnen vinden.

@Heidelberg; mijn man werkte in NL idd voor een bank, in Sing wordt hij Managing Director van een aanverwante organisatie.

@Heidelberg & Sarah Desert; een vriendinnetje van mij werkt in een hospice. Ik heb daar echt enorm veel bewondering voor, zou het zelf niet kunnen, denk dat ik me te veel zou hechten aan patienten, en elke keer opnieuw moeite zou hebben met de sterfgevallen. Petje af voor hen die dat wel kunnen!

Ik moet zeggen dat ik juist onwijs veel zin heb in kerst volgend jaar in het buitenland. Elk jaar weer hebben we hier gezeu en gezeik met (schoon)familie over hoe waar wat wanneer, altijd wel een partij die vindt dat-ie er bekaaid vanaf komt. Volgend jaar lekker geen gedoe! Nu al zin in!
Hi Jessie, nog even en je kunt een Singapore Sling drinken in Singapore. Ik denk dat het een leuke tijd voor je word in Singapore. Als er een nederlandse school is, is dat voor je kinderen erg praktisch. Dan kom je vanzelf in contact met leuke (en helaas ook minder leuke) landgenoten.

Wat is jouw beroep?

Looola :Ik heb kerst gebongt.

Eigenlijk werk ik elk jaar met kerst. Dit om het schijnheilige schoonfamilie gedoe te ontlopen (sorry, maar is helaas zo).

Nu heb ik dit jaar vrij gekregen, heel onverwachts.

Mmmmhm, ik zag het al voor me, kerstdagen bij de schoonfamilie.

Ik heb amerikaanse vrienden opgebeld die 80km verderop wonen( het een en ander uitgelegd) en gevraagd of ze ons kunnen uitnodigen voor de kerst. Nu zijn we de 24e en de 25e weg. Mijn man vond de uitnodiging heel erg leuk van onze vrienden...real american christmastime. De kinderen moeten hun christmascarolls nog even van buiten leren.

Dat word echt een leuke kerst dit jaar.
JA! daar heb ik helemaal zin in Heidelberg! De singapore sling.. Zaterdag is de verjaardag van mijn man en dan ga ik ze ook schenken, als grapje..

Is je schoonfamilie zo erg? Hier de nodige ergernissen maar de kinderen vinden het altijd wel leuk, feestdagen met opas en omas..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven