Wat houd jou overeind in moeilijke tijden????

30-11-2010 00:58 90 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik zal gelijk maar met de deur in huis vallen;

Ik ben erg benieuwd naar hetgeen wat jullie elke keer overeind houd in moeilijke tijden...???

Ben op zoek naar inspiratie...

Af en toe zie ik wel eens van die mensen die dat te danken hebben aan een zanger of zangeres die ze helemaal het einde vinden door de nummers die hen raken, of andere mensen die dat te danken hebben aan bijvoorbeeld dansen......

Ik vraag me af wat voor jou hetgeen is dat je overeind houd. Iets waardoor je altijd weer vrolijk word en/of zin krijgt om weer door te gaan.

Ik zoek namelijk ook zoiets. Ik ben al n hele tijd depressief en ik weet niet hoe ik er uit moet komen.. Misschien met vrolijke muziek ofzo of inderdaad elke avond ff n uurtje dansen in de woonkamer op vrolijke muziek???

Jullie zullen misschien zeggen; iets wat je leuk vind....

Ik weet echt niet wat ik leuk vind :( Nog niks gevonden wat ik super vond..

Ik heb pas wel n keer met n vriendin Zumba gedaan, dat vond ik wel heel leuk, werd ik ook vrolijk van, maar ik heb op t moment geen geld voor n fitness abonnement..

Iemand tips voor opbeurende liedjes misschien?

Medicijnen helpen me namelijk niet. En nu ik daarmee gestopt ben gaat t ook niet veel beter en de dokters willen dus dat ik weer begin maar ik probeer t liever op n andere manier....

Vast bedankt voor je reactie!!!!

Sweetytweety
quote:zonneschijn10 schreef op 30 november 2010 @ 20:51:

Muziek! Dansen! Gezelligheid met geliefden!

Alleen voor dit momentje:

http://www.youtube.com/wa ... er_embedded&v=4-94JhLEiN0

Ik krijg altijd een warm hart als ik hier naar kijk.

Wat super leuk!!!!!

Ik zit te janken nu

Ik schiet altijd vol als ik iets super moois zie, of iets romantisch, of iets verdrietigs...Vooral nu ik gestopt ben met mn medicijnen heb ik weer veel emotie

Deze ga ik zeker nog vaker kijken, echt geweldig, die mensen hebben er pas zin in!

Bedankt.
de wetenschap dat:

- het in het grote geheel der dingen toch allemaal geen moer uitmaakt

- alles ooit over gaat

- jezelf verhangen altijd nog kan, dus nu maar even niet.
Ik heb niet alles gelezen, dus misschien trek ik nu wel de verkeerde conclusies, maar therapie kan inderdaad erg zwaar en extra deprimerend zijn als je daarnaast niets hebt waar je weer een beetje energie uit kan halen. Dat herken ik tenminste van mezelf en dat is ook de reden geweest waarom ik er jaren mee gestopt ben. Maar alleen leuke dingen doen helpt ook niet voldoende, je moet ook die negatieve gevoelens ervaren en verwerken. Zeker als je graag kinderen wilt, moeten die emoties wel eerst verwerkt zijn. Je hebt echt zowel therapie als leuke bezigheden nodig.

Met betrekking tot de leuke dingen: misschien is het een idee om alsnog te beginnen met een HBO opleiding? Je kan nog tot je 30ste een studiefinanciering aanvragen (als je die nooit gehad hebt) dus dan heb je nu nog ruim de tijd om een leuke studie af te ronden. Het is echt leuk om nieuwe dingen te leren, moeilijke, nieuwe stof onder de knie te krijgen en nieuwe, inspirerende mensen te ontmoeten. En bovendien ben je daarna niet meer afhankelijk van afstompende, slecht betaalde baantjes die ver onder je niveau liggen.Dan kun je weer iets met je kwaliteiten doen, dat geeft ook zoveel positieve energie!

En verder: sporten, wandelen, leuke klusjes in huis doen (een leuk kastje scoren bij de inbrengwinkel en deze dan thuis in leuke kleuren schilderen), nieuwe recepten uitproberen, uitstapjes met vriendinnen (zodat je niet altijd hoeft te praten, wat bij vriendinnen vaak uitmondt in eindeloos problemen of dilemma's analyseren) en huisdieren verzorgen. Zo'n huisdier hoeft trouwens helemaal niet duur te zijn, twee gezellige caviaatjes of tamme ratjes in een kooi kunnen al heel wat lol geven. En een normaal dag- en nachtritme. Op tijd naar bed en er op een vaste tijd weer uit, op vaste tijden eten en rusten, en ook wat fysiek of mentaal inspannende dingen doen (sporten, huishouden of administratie) ook als je niet hoeft te werken.
quote:sweetytweety1 schreef op 01 december 2010 @ 11:13:

[...]

Ik zou ook super graag een kindje krijgen maar ik wil eerst flink wat af vallen, dat houd mij nu nog tegen. Maar ik geloof zeker dat je daar heel gelukkig van word. Als ik bij mn vriendinnen ben en ik zie die babies dan lachen dan word ik daar zo vrolijk van...

Zo'n glimlach van een baby of een spontane knuffel of lieve opmerking van een kleuter..... dan kan je er echt wel weer even tegen hoor. Ben je echt zo enorm zwaar dan, dat je eerst wil afvallen?

Ik ben ook 100+ en heb daar in beide zwangerschappen geen enkele hinder van ondervonden.
quote:Babywish schreef op 01 december 2010 @ 12:22:

[...]

Zo'n glimlach van een baby of een spontane knuffel of lieve opmerking van een kleuter..... dan kan je er echt wel weer even tegen hoor. Ben je echt zo enorm zwaar dan, dat je eerst wil afvallen?

Ik ben ook 100+ en heb daar in beide zwangerschappen geen enkele hinder van ondervonden.

Ik weeg nu 108.

Er zeggen heel veel mensen dat ik daar niet wakker van moet liggen als t om zwanger raken gaat maar dat doe ik dus wel. Ik wil eerst ong 30 kilo kwijt. Als ik nu zwanger zou raken zou dat gewicht er ook nog eens bovenop komen en ben ik bang dat ik het er nooit meer af krijg. En bovendien is er bewezen dat zwaarlijvige vrouwen 50% uitmaken van de vrouwen die overlijden tijdens bevalling. Al zijn dat er sowieso weinig, maar 50% maakt wel n punt. En je kindje heeft hierdoor ook meer risico op allerlei kwaaltjes. Zeggen ze. En het kan wel dat het in de meeste gevallen niet zo is, ik wil dat risico toch niet nemen.
quote:rider schreef op 01 december 2010 @ 11:55:

de wetenschap dat:

- het in het grote geheel der dingen toch allemaal geen moer uitmaakt

- alles ooit over gaat

- jezelf verhangen altijd nog kan, dus nu maar even niet. En bedankt he!!!
quote:sweetytweety1 schreef op 01 december 2010 @ 11:40:

[...]

Wat super leuk!!!!!

Ik zit te janken nu

Ik schiet altijd vol als ik iets super moois zie, of iets romantisch, of iets verdrietigs...Vooral nu ik gestopt ben met mn medicijnen heb ik weer veel emotie

Deze ga ik zeker nog vaker kijken, echt geweldig, die mensen hebben er pas zin in!

Bedankt.

Ben blij dat je er wat aan hebt!

Er zit zoveel liefde in dat filmpje.

Word ik altijd heel vrolijk van, en gelukkig, als ik mensen zo zie genieten van elkaar. Of dat sommige mensen zoveel over hebben voor bepaalde mensen.

(pssst, ik word altijd een hele erge huilie als die bruid komt!)

Ik kan zelfs genieten als ik een oud echtpaar in de bus zie zitten, en dat de man haar dan ondersteunt bij het uitstappen.
Als ik zo vrij mag zijn: je depressie verwerken lijkt mij nu wel even je eerste prioriteit. Een depressie en de zorg voor een kindje is echt geen wenselijke combinatie meid, zowel niet voor je kind als voor jou.
quote:zonneschijn10 schreef op 01 december 2010 @ 12:39:

[...]

Ben blij dat je er wat aan hebt!

Er zit zoveel liefde in dat filmpje.

Word ik altijd heel vrolijk van, en gelukkig, als ik mensen zo zie genieten van elkaar. Of dat sommige mensen zoveel over hebben voor bepaalde mensen.

(pssst, ik word altijd een hele erge huilie als die bruid komt!)

Hahahahaha, ja ik zat ook maar te wachten tot ze kwam, en zooooooo leuk om te zien dat ze dan zelf ook zo leuk meedanst!!!!! Ben gelukkig dus niet de enige haha

Ik kan zelfs genieten als ik een oud echtpaar in de bus zie zitten, en dat de man haar dan ondersteunt bij het uitstappen. Ja van zulke dingen kan ik ook wel genieten...
quote:iduna schreef op 01 december 2010 @ 12:51:

Als ik zo vrij mag zijn: je depressie verwerken lijkt mij nu wel even je eerste prioriteit. Een depressie en de zorg voor een kindje is echt geen wenselijke combinatie meid, zowel niet voor je kind als voor jou.Weet ik. Ook dat houd me uiteraard tegen. En bedankt voor je vorige berichtje met vele tips!!!
.
Zingen. Echt, het zingen heeft mij door het afgelopen jaar heen gesleept!

En ik ben begonnen met lichaamsgerichte psychotherapie. Zeer zeker een aanrader!

Sterkte!!
quote:Chameleon schreef op 01 december 2010 @ 14:23:

Hoi Sweety

Mijn oppeppertje voor jou vandaag:

http://www.youtube.com/watch?v=NB3NPNM4xgo

Die is ook leuk!

Echt super lief van je `Mijn oppeppertje voor jou vandaag´ Bedankt lieve Chameleon,..

Waarom kom ik nou nooit is zulke leuke mensen tegen
quote:Majo1979 schreef op 01 december 2010 @ 14:25:

Zingen. Echt, het zingen heeft mij door het afgelopen jaar heen gesleept!

Bedankt! Zingen lijkt me ook wel wat ja..

Heb eerder bij vriendinnen aangegeven dat karaoke me zo leuk lijkt om eens te doen. Maar dat vinden ze dan weer eng. Ja, ik vind het ook eng, maar ik heb dan zoiets van het gaat erom dat je plezier hebt, kan mij t nou schelen dat ik niet kan zingen

Misschien moet ik eens zoeken naar n vriendin waar ik lekker gek mee kan doen..

Maar in mn eentje kan ik natuurlijk ook zingen. Ga t ook zeker n kans geven!
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven