Gezondheid alle pijlers

Zorgverzekering stijgt de pan uit!! Zie hier, goedkoper!

30-11-2010 13:17 166 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net de goedkoopste zorgverzekering afgesloten die er is! 69,50 per maand!!! Dit omdat je, ongeacht het maandbedrag en eigen risico, je toch nog scheel betaald aan ziektekosten. Dan kun je net zo goed het maandbedrag laag houden en mocht er iets onverwachts gebeuren, ben je nog goedkoper uit omdat standaard ziektekosten zoals ziekenhuisopname en doktersbezoek zowiezo vergoed krijgt. Dus wil je niet te hoge maandlasten en maak je weinig gebruik van diensten zoals terapieen en bijv. brillen of lenzen?

Dan is dit misschien wat?
quote:Pixiedust schreef op 30 november 2010 @ 15:55:

[...]

Je hoeft je niet te verantwoorden hoor! Ik ben niet het type forumster die meteen roept "zie je wel, moord en brand".

ok dan

Probeer voor jezelf duidelijk te hebben wat belangrijk is en wat niet. Dat zoekt al makkelijker. Sluit niet meteen verzekeringen met minder dekking uit, reken ook uit wat het kost als je een deel zelf moet betalen. Soms is dat goedkoper dan volledige dekking en dan kan dat aantrekkelijk zijn als je het zelf betalen kunt dragen.

En als je een verzekering op het oog hebt; google die naam + collectief. Je kunt zoveel collectieven krijgen dat je zeer waarschijnlijk wel wat vindt. Zelfs al moet je dan lid worden van vereniging weet-ik-het, dan kan de korting je meer opleveren. Zo is mijn vader nu lid geworden van de ANBO want die ¤33,- lidmaatschap bespaart hem en mijn moeder op jaarbasis een extra ¤130,- premie op het pakket waar ze toch al naar zouden overstappen. Makkelijk verdiend.

Ja wij zijn lid van Evean geworden om die reden. Lidmaatschap is goedkoper dan het premievoordeel. Blijkt Eveanook nog een goedkope klusservice te hebben ;)

En ik sluit niks uit, vandaar dat het elke keer z'n enorme klus is. Ik downgrade wel steeds verder. Ben begonnen met ONVZ-Top toen die nog onbeperkt brillen en contactlenzen vergoedde. Met mijn dure daglenzen en een extra bril was dat rendabel. Niet gek dat die onbeperkte vergoeding is afgeschaft.

Dit jaar moet ik denk ik beslissen of ik nog naar de fysio wil/moet, waar ik af en toe heen ga om mijn rsi weg te laten masseren. Ik vrees dat de 200 euro voor brillen en lenzen (zonder voorwaarden) bij Ohra ook wel afgeschaft zal zijn. Dat compenseerde dit jaar mijn fysio-dekking ;)
.
quote:doemijermaareen schreef op 30 november 2010 @ 17:58:

[...]

Zeker mosterd, heb toch echt eigen ervaring duidelijk opgeschreven en vooral waar IK mee te maken heb gehad, zowel prive als beroepsmatig.

Bloedonderzoek doet huisarts niet zelf. Laboratoriumkosten zijn wel van toepassing op ER.

Tandartskosten boven 250Euro zijn niet verzekerd, is geen ER, want tandarts verzekering is aanvullende verzekering, is ER niet op van toepassing. Dat wil dus zeggen dat je alles wat boven de 250 Euro uit komtzelf moet betalen.

Nogmaals; alleen zorg die vanuit de basisverzekering wordt vergoedt is van toepassing op het eigen risico.

Uitzonderingen: huisartsbezoek (dus alleen consult, geen bloedonderzoek/ medicijnen),

tandheelkundige zorg uit het jeugdpakket,

verloskundige- en kraamzorg (voor kraamzorg betaal je wel een wettelijke eigen bijdrage, das weer wat anders die kan dan weer vergoed worden vanuit je aanvullende verzekering),

gratis bevolkingsonderzoeken (bijv. borstkankeronderzoek), griepprik voor risicogroepen,

zorg die door de aanvullende verzekering wordt vergoed.

Dit is geen domlullen, dit is domweg overtypen van de site rijksoverheid.nl . Bovendien heb ik op de klantenservice van een zorgverzekeraar gewerkt.

Als jij dus werk en prive ER hebt betaald voor een huisartsbezoek, niet het bloedonderzoek, klopt er iets niet en kun je het terugvragen.

Impala, let bij de basisverzekering vooral op restitutiepolis/ naturapolis, hierin zit het voornaamste verschil in keuzevrijheid. AV is altijd restitutie volgens mij.
Klopt deels want ik heb hier meerdere nota's gekregen.

Het kwam er toch echt iedere keer op neer dat ik van elk tandartsbezoek toch wel dingen zelf moest betalen.

Het werd echt maar deels vergoed.

Bel ik er over met CZ krijg ik te horen, dit valt er niet onder, dat valt er niet onder. Foto bijvoorbeeld, kregen we niet vergoed, verdoving voor kies te trekken, niet vergoed. (nee je trekt een kies zonder verdoving, dat werkt lekker traumatisch) Consulten orthodontie, nee hoor was echt weer voor ons zelf, terwijl ze het zouden vergoeden, niet dus. Feitelijk komt het er op neer dat het pakket wat wij hadden (gezinspolis) totale shit was.

Wat wij zelf hebben moeten betalen, is ongelooflijk.

Ik kan alleen maar zeggen, kijk naar de addertjes onder het gras want ze bedonderen de boel waar je bij staat.

(ik wist bijvoorbeeld dat ik 45 euro vergoed had gekregen, had dus nog recht op 205, nee hoor mevrouw, u heeft Uw gebit laten sealen. Nee hoor dat was mijn dochtertje, je wilt niet weten hoe een rompslomp het was. (fout lag echt bij de verzekering, tandarts had het juist ingediend.

Ik betaal tot 165 euro, maar ik heb recht op vergoedingen tot 250 (waar ik dus voor verzekerd ben) maar o jee het is 251, kan ik de hele nota zelf lappen.

Gebitsprothese, ach u kunt beter uw gebit laten trekken dan heeft u weer recht op vergoeding!

Slaat kant noch wal toch?

Ik heb er van geleerd, ik bekijk wel 100 x wat ik ga doen en vraag vooral dingen na en bevalt het me niet dan zoek ik fijn verder.

En dan zeg ik tot 700 euro, moet je tegenwoordig niet willen.

Je komt er bedrogen uit.

Maar is mijn visie. Ik kan slechts waarschuwen net als de andere. Bezint eer ge er aan begint.
quote:Valentin_81_ schreef op 30 november 2010 @ 14:00:

Jeetje, het lijkt wel of ik een misdaad bega... ben ik dan de enige die het belachelijk vind wat we aan zorgkosten betalen en daarnaast ook nog amper iets vergoed krijgen?

Over het algemeen is dat wat we aan zorgkosten betalen vele malen lager dan de werkelijke kosten die gemaakt worden en dus voor de verzekeringnemer worden vergoed. Ok, met uitzondering van veel medicijnen (waarvan de prijs van sommigen idioot is door die 'fijne farmaceutische industrie en haar lobby').

Daarnaast is het zorgsysteem in vergelijking met andere landen erg goed geregeld.

Ik vind je eerlijk gezegd nogal overkomen als een irritante Jehova-getuige. Ik snap dat je blij bent met jouw 'lightbulb moment', maar de manier waarop je het door onze strot probeert te duwen is nogal drammerig.

Heel chique ook hoe je in eerste instantie probeert zieltjes te winnen om er zelf beter van te worden.
Overstappen naar een andere verzekering,ik laat het wel uit mijn hoofd nu als chronisch zieke.

Ik ben blij dat ik een goede verzekering heb!
Ik heb niet alles gelezen en ik ben het ook niet in alles met TO eens, maar een ding is wel waar: indertijd is ons door Hoogervorst beloofd dat door de marktwerking in de zorg, de zorg beter en goedkoper zou worden. (marktwerking is volgens de VVD sowieso altijd de beste oplossing). Maar de enigen die er beter van zijn geworden zijn inderdaad de verzekeraars.

In Duitsland hebben ze een zorgstelsel waarvan de premie volledig inkomensafhankelijk is. Nominale premie moet alleen betaald worden aan die verzekeraars die zelf niet uitkomen. Dan krijg je dus wel een soort van marktwerking, want niemand wil nog bij een verzekeraar verzekerd zijn waarvoor ze nog bij moeten betalen. (In nl stappen relatief weinig mensen over.). Het is ook eerlijker: als je meer verdient, betaal je meer. En er is ook geen probleem met mensen die niet verzekerd zijn. Is in NL echt wel een probleem. Mensen die de zorgverzekering niet kunnen betalen, krijgen een boete van 30%. Slim, want die kunnen ze natuurlijk helemaal niet betalen. Komen ze in de schuldhulpverlening terecht, en een traject daarvan kost gemiddeld 3000 euro....
quote:johanna65 schreef op 30 november 2010 @ 22:39:

In Duitsland hebben ze een zorgstelsel waarvan de premie volledig inkomensafhankelijk is. (...)Het is ook eerlijker: als je meer verdient, betaal je meer. ...Dus mensen met een hoger inkomen betalen al meer belasting, meer voor de kinderopvang en moeten dan ook weer meer voor hun zorgverzekering betalen? Terwijl lage inkomens de meeste aanspraak op medische zorg maken? Ik weet niet of ik dat zo eerlijk vind hoor.
quote:nessemeisje schreef op 01 december 2010 @ 09:43:

[...]

Dus mensen met een hoger inkomen betalen al meer belasting, meer voor de kinderopvang en moeten dan ook weer meer voor hun zorgverzekering betalen? Terwijl lage inkomens de meeste aanspraak op medische zorg maken? Ik weet niet of ik dat zo eerlijk vind hoor.Jee, dat is toch allang zo? Weleens gehoord van de inkomensafhankelijke bijdrage? Die paar tientjes die we gemiddeld per maand betalen is toch nooit genoeg om ons hele zorgstelsel van te financieren? En al helemaal niet als een heel groot deel van onze bevolking (ook lui die hier lekker illegaal zitten te zijn) gewoon hun premie niet betalen. Van een kale kip kun je niet plukken. Nee joh, we zitten in Nederland hoor, dus NATUURLIJK dragen de sterkste schouders de zwaarste lasten.
quote:doemijermaareen schreef op 30 november 2010 @ 21:05:

Klopt deels want ik heb hier meerdere nota's gekregen.

Het kwam er toch echt iedere keer op neer dat ik van elk tandartsbezoek toch wel dingen zelf moest betalen.

Het werd echt maar deels vergoed.

Bel ik er over met CZ krijg ik te horen, dit valt er niet onder, dat valt er niet onder. Foto bijvoorbeeld, kregen we niet vergoed, verdoving voor kies te trekken, niet vergoed. (nee je trekt een kies zonder verdoving, dat werkt lekker traumatisch) Consulten orthodontie, nee hoor was echt weer voor ons zelf, terwijl ze het zouden vergoeden, niet dus. Feitelijk komt het er op neer dat het pakket wat wij hadden (gezinspolis) totale shit was.

Wat wij zelf hebben moeten betalen, is ongelooflijk.

Ik kan alleen maar zeggen, kijk naar de addertjes onder het gras want ze bedonderen de boel waar je bij staat.

(ik wist bijvoorbeeld dat ik 45 euro vergoed had gekregen, had dus nog recht op 205, nee hoor mevrouw, u heeft Uw gebit laten sealen. Nee hoor dat was mijn dochtertje, je wilt niet weten hoe een rompslomp het was. (fout lag echt bij de verzekering, tandarts had het juist ingediend.

Ik betaal tot 165 euro, maar ik heb recht op vergoedingen tot 250 (waar ik dus voor verzekerd ben) maar o jee het is 251, kan ik de hele nota zelf lappen.

Gebitsprothese, ach u kunt beter uw gebit laten trekken dan heeft u weer recht op vergoeding!

Slaat kant noch wal toch?

Ik heb er van geleerd, ik bekijk wel 100 x wat ik ga doen en vraag vooral dingen na en bevalt het me niet dan zoek ik fijn verder.

En dan zeg ik tot 700 euro, moet je tegenwoordig niet willen.

Je komt er bedrogen uit.

Maar is mijn visie. Ik kan slechts waarschuwen net als de andere. Bezint eer ge er aan begint.

Maar als je de voorwaarden van je verzekering leest, dan kun je weten dat bijv. een foto bij tandarts niet vergoedt wordt.

Orthodontie zit in de gewone AV, snap ik ook niet, het gaat om het gebit, maar goed, staat ook in je voorwaarden. Recht op vergoedingen tot 250 is meestal 250 per jaar, niet per behandeling, staat ook in de voorwaarden. Feitelijk komt het er dus op neer dat als je de voorwaarden per behandeling goed had nagelezen je had gesnapt waarom je het moet betalen en je pakket er evt. op aan had kunnen passen.
quote:johanna65 schreef op 30 november 2010 @ 22:39:

Ik heb niet alles gelezen en ik ben het ook niet in alles met TO eens, maar een ding is wel waar: indertijd is ons door Hoogervorst beloofd dat door de marktwerking in de zorg, de zorg beter en goedkoper zou worden. (marktwerking is volgens de VVD sowieso altijd de beste oplossing). Maar de enigen die er beter van zijn geworden zijn inderdaad de verzekeraars.

(..) Mensen die de zorgverzekering niet kunnen betalen, krijgen een boete van 30%. Slim, want die kunnen ze natuurlijk helemaal niet betalen. Komen ze in de schuldhulpverlening terecht, en een traject daarvan kost gemiddeld 3000 euro....

Dat die marktwerking in NL niet opgang komt is onze eigen schuld. De 'bedoeling' was dat 'iedereen' ieder jaar zijn verzekering onder de loep zou nemen , gaan vergelijken en overstappoen indien nodig/ gewenst. Nederlanders blijven liever bij het oude vertrouwde en vinden overstappen te veel werk. Dan is het toch logisch dat verzekeraars er ook niets aan doen? Mensen betalen toch wel, kijken niet verder. Dan hoef je dus ook niet te concurreren als verzekeraar.

Wanbetalers beleid is echt belachelijk ja, alsof mensen die het niet kunnen betalen wel ineens kunnen betalen als er 30% boete bijkomt .
quote:hondagirl schreef op 01 december 2010 @ 13:36:

[...]

Jee, dat is toch allang zo? Weleens gehoord van de inkomensafhankelijke bijdrage? Die paar tientjes die we gemiddeld per maand betalen is toch nooit genoeg om ons hele zorgstelsel van te financieren? En al helemaal niet als een heel groot deel van onze bevolking (ook lui die hier lekker illegaal zitten te zijn) gewoon hun premie niet betalen. Van een kale kip kun je niet plukken. Nee joh, we zitten in Nederland hoor, dus NATUURLIJK dragen de sterkste schouders de zwaarste lasten.Die paar tientjes is inmiddels zo rond de 100 euro per maand. En natuurlijk hebben wij ook een inkomensafhankelijk deel, dat weet ik wel. Ik was ook nog het grootste voordeel van het Duiste model vergeten: dan kunnen we ook de zorgtoeslag afschaffen. Alleen al aan uitvoeringskosten kost de zorgtoeslag miljoenen. Dat is toch raar? Je ontwikkelt een systeem, dat al meteen niet klopt en dat dus een 'reparatie' nodig heeft, die direct al heel veel geld gaat kosten. Ik heb zelfs wel eens begrepen dat als de zorgtoeslag zou worden afgeschaft de premies voor iedereen zo ver om laag kunnen dat er niet eens meer zorgtoeslag nodig is. Ik weet niet zeker of dit helemaal klopt, maar zou wel stukken goedkoper zijn.
Pigbull, ik heb voor we deze verzekering af hebben gesloten met CZ ruim een uur met een medewerkster van klantencontact aan de telefoon gezeten.

Ik had mijn vragenlijst klaar, heb ze afgevuurd en kreeg te horen, ja dat is verzekerd. Mooi niet.

Dan kan ik wel de voorwaarde lezen maar als ik er toch gerichte vragen over stel hoop ik op een positief antwoord. Is het negatief dan kan ik verder zoeken namelijk.

En dan denk ik met het eigen risico gezien..neem je geen bijzonder groot risico als je je eigen bijdrage zo hoog zet.

Ik hoop natuurlijk voor to dat ze nooit iets heeft maar stel van wel, oei dan hou ik mijn hart vast. Persoonlijk vind ik het een zeer gewaagd iets.

Ja en wanbetalers, ik denk dat we die toch altijd blijven houden.

Door wat het komt dat doet voor mij niet ter zake.

Die boete is ergens begrijpelijk maar de echte die hards die pertinent zeggen ik vind de zorgverzekering onzin of te duur, die heb je er echt niet mee.

To ik geef je het advies om er over na te denken. Tuurlijk moet je doen waar jij je prettig bij voelt, echter ik zou het risico niet durven nemen.
Iedereen moet natuurlijk kijken wat hij/zij kan betalen, maar je hoeft je ook weer niet scheel te betalen. Wij betaalden zowat meer aan zorgverzekering dan aan hypotheek. Dat leek ons niet meer gezond.

Dus wij hebben nu toch de stap gewaagd (ook al hebben wij een chronisch zieke dochter) om over te stappen. Het is wel niet de goedkoopste verzekering, maar zeker niet een hele dure, zie hier de website Vergelijk zorgverzekering 2011.

Pas wel op mensen voor teveel eigen risico. Wij moesten een keer met onze dochter naar het ziekenhuis. Daar was op spoedeisende hulp niemand voor ons aanwezig, maar we mochten wel door naar de kinderafdeling. Dus wij dachten, wat een service. Daar hebben we 15 minuten gewacht en zijn we 10 minuten behandeld. Kregen we even een rekening van ruim 1300 euro. Werd even gezien als dagbehandeling omdat we op de afdeling zijn geweest. Tja................... zo komen we wel uit op dure zorgverzekeringen.

Dus kijk niet alleen naar de goedkoopste, maar ook naar de voorwaarden die voor jou van belang zijn!
Dag allemaal,

Ik zit lekker bij FBTO! 95 euro per maand en kan iedere maand modules wijzigen als ik dat wil. Ik mag zelf weten waar ik behandeld word! Dat is bij de super goedkope wel anders!!! En als ik echt wat wil weten, dan ik bellen..... En dat is als je wat hebt heel wat waard! Kijk dus verder dan alleen het maandbedrag.
Uiteindelijk gat het er dus gewoon om dat er genoeg discussies zijn ontstaan over ons nieuwe zorgstelsel en dat is niet voor niets!

Mensen vinden het inderdaad te veel werk om hun verzekering onder de loep te nemen en laten het voor wat het is, kom op mensen open de ogen!

Zolang iedereen gewoon stug blijft betalen zullen de bedragen alleen maar verder de pan uitgroeien...
@Doemijmaareen; dat is wel vervelend, als je zelfs de klantenservice niet op haar woord kan geloven. Kan me voorstellen dat je goed pissig bent als je dan rekeningen op je mat ziet verschijnen voor een behandeling die vergoedt zou moeten worden. Misschien toch maar op internet of in je vergoedingenoverzicht kijken een volgende keer, dan heb je 't zwart op wit. Somiige dingen zijn ook wel onduidelijk, als je huisarts bloed laat onderzoeken bijv. denk je er niet meteen aan dat je de laboratoriumkosten wel middels ER zelf mag betalen.

@Forumfreak, als jouw dochter toen nog geen 18 was zou ik dit even tot op de bodem uitzoeken. Voor kinderen onder de 18 geldt er namelijk géén ER! Vreemde gang van zaken trouwens, ik zou er sowieso achteraan gaan.

@Valentin81, idd. De verzekeraars lachen in hun vuistje, mensen betalen toch wel. Goed dus dat je dit topic hebt geopend, ook al begon de discussie niet helemaal lekker, misschien gaan er nu toch meer mensen hun verzekering nakijken en komt de marktwerking toch nog op gang. Beter laat dan nooit toch!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven