IUI, wie ook??

24-10-2010 19:51 1001 berichten
Alle reacties Link kopieren
NAAMLFTDOORZAAKSINDSPOGINGEN NU:IUID&UDRoos146

(Dr)24jrNegatieve

samenlevingstest20085Puregon

+Pregnyl

+IUIWo

2-2

IUIMaggyo

(Ov)28 jrOnbegrepen

infertiliteit

Okt 20086Puregon

+Pregnyl+

Utrogestan+

IUI

25-2 Intake

IVFMa

7-2

IUIDiana82

(Z-H)28jrZaadkwaliteitoktober 20095Puregon+

IUI

april IVFVr

11-2

IUIKnorretje28(Z-h)28 jrPCO,

2e kindfebr

20102Puregon+

Pregnyl

+IUIWo

16-2

IUI?Girly

(Zl)25 jrBaarmoeder-

vernauwing

+Zaadkwaliteit20074Clomid+

Pregnyl

+IUIZa

12-2

FMi31

(N-br)32jrOnbegrepen

infertiliteit

Sept 20086Clomid

+Pregnyl+

Utrogestan

IUIDo

10-2

FMRoos99

(L)33 jrZaadkwaliteitApril

20102IUIMa

14-2

FMRhona

(Z-H)30jrZaadkwaliteit20071IVFDo

24-2

FMPiplilly

(Ov)28 jrVijandig baamoederslijmvliesSept

20081IVFBrabander8327 jrPCOFebr

20102Puregon

+Pregnyl ,

O.I.Zo

30-1

eisprSisu

(N-br)jrPCO,

2e kindJuni

20103Provera+

Puregon+

Pregnyl+

IUIMa

14/2

FMSamm3036jrOnbegrepen

infertiliteit

2e kindjeJan

20091

IUIJemie

(N-H)30jrOnbegrepen

Infertiliteitnajaar

20084Puregon

+Pregnyl+

IUIRust

tot

MaartYvon81

(Gld)30 jrPCO

+Zaadkwaliteitdec

20081IVFJuniZWANGERVechtertje 30jrOnbegrepen infertiliteit20083Clomid

+Pregnyl

+IUIMei

2011Puck 34 jrPCO20041Menopur

+Pregnyl

+IUIJuni

2011Jill Onbegrepen infertiliteit2Menopur

+Pregnyl

+IUIJuni

2011Stephanie 35 jrNegatieve

samenlevingstest20083Pregnyl

+IUIAug

2011Botsauto 34 jrNegatieve

samenlevingstest

+zaadkwaliteitzomer

20093Pregnyl

+IUIOkt

2011

Als jullie nog wijzigingen hebben voor de tabel, willen jullie dit dikgedrukt in je tekst zetten??

(Ook als je toegevoegd wilt worden!)
Puck, wat een toestand!! Ik leef zo met je mee, echt afschuwelijk dat het niet helemaal goed kan gaan nu. En dat wachten. Ik duim voor je heeel veel sterkte.

Hoi Jemie, ik herken het ook hoor. Lijkt of alles tegelijk niet lukt! Ik ben er alleen niet verdrietig over maar wel heel chagrijnig en boos.

Ik heb woensdag FM en dan als t goed is vrijdag iui en heb besloten woensdag donderdag en vrijdag lekker vrij te nemen. Ik heb ook veel te veel stress op m'n werk en heb het idee dat het zo echt niet gaat lukken.

Dus min zes wordt het geloof ik, ik ga op de bank met een dekentje en heel veel films en kom gewoon de deur niet uit!

Toitoitoi Puck, ik duim voor je!!!!!!!!
Jee grappig dat we zo gelijk opgaan met de IUI´s !

Is jullie cyclus trouwens (erg) veranderd door de IUI / hormonen? Ik heb bijv. altijd al rond de 10e/11e dag last van bruinverlies en word vervolgens op de 13/14e dag ongesteld. Vraag me af of dit nu erg gaat afwijken... (dat ik niet op dag 13 al hoop krijg om vervolgens op dag 15 ongesteld te worden...).

En nog een vraagje: hebben jullie (veel) last van afscheiding op dit moment?
@Jemie

Mijn cyclus heb ik nu niet zo meer in de gaten sinds de 1ste IUI want ik kon al niet meer van mijn 28 dagen op gaan. Ik weet nu gewoon ik heb Maandag IUI gehad en 14 dagen later moet ik gaan menstrueren 13 December dus daar ga ik gewoon vanuit en dat is voor mij ook het beste en over afscheiding daar heb ik nog nooit last van gehad en nu met de IUI ook niet.

Ik wens iedereen heel erg veel succes toe de komende weken
Nou, de plannen zijn weer gewijzigd.

Vandaag bij die arts uit het AMC geweest en die vond een vlokkentest op dit moment het risico niet waard.

Ze heeft alles opgemeten en baby’tje ziet er verder goed uit. Alleen mijn bloed is dus heel erg slecht, wat kan duiden op trisomie 21 (=down), problemen met de placenta, of problemen met de groei van het kindje. Ze wil nu toch nog even een paar weken wachten en in week 19 alles opnieuw opmeten. Als ze dan alsnog iets verontrustends ziet, gaan ze op dat moment nog een vruchtwaterpunctie doen (met versnelde uitslag). Nou, dan doen we dat maar. We gaan geen extra risico lopen als dat niet hoeft. Wel nog tijdje extra in spanning dus, maar we moeten er maar op vertrouwen dat het goed komt. Wat een gedoe zeg, zo’n zwangerschap. Weet waar je aan begonnen bent!!! Hahahahah, Eenmaal zwanger ben je er nog lannggggg niet. Succes allemaal, ik blijf jullie volgen!
Puck, wat spannend, moet je weeeeeeeeer wachten, vreselijk!! Hou vol, ik hoop voor je dat je de rust kan vinden!

Jemie, ik had ook altijd bruine afscheiding en na iui niet meer! Ik dacht toen natuurlijk dat dat goed nieuws was, maar niet dus! Verder is m'n cyclus hetzelfde gebleven, maar ik krijg niet zoveel hormonen.(alleen Pregnyl twee dagen voor iui)

Ik heb ook een vraagje, gaan jullie weer aan het werk na de behandeling? Of nemen jullie vrij of melden jullie je ziek?

Groetjes!
@Puck; thinking of you..

@Stephanietje.. Ik begin vaak rond 15.15u aan een late dienst en heb rond 11.30 mijn IUI.. En soms ben ik vrij of heb ik nachtdienst..

@Roos146; Ik voel nog helemaal niks (zit ook nog maar op dag 5 na IUI).. Denk er ook niet teveel aan, moet donderdag weer Progesteron laten bepalen en kan me niet voorstellen dat ie hoog is... We wachten af....

@jemie; mijn afscheiding is niet anders als anders.. valt wel mee hier
hi all....

jeetje puck wat een spanning allemaal...ik hoop dat het allemaal snel duidelijkheid mag bieden, want dit schiet ook niet op....gelukkig is er wel bevestigd dat het babytje er verder goed uit ziet.....dat schept bij mij in ieder geval goede hoop.

denk aan jullie.

@Jemie: toevallig heb ik vandaag ook afscheiding (witte). dit heb ik eigenlijk nooit.....

@stephanietje: ik ga meestal tijdens mijn werk en ben dus meteen na de iui weer aan het werk. het gebeurt bij mij vaak in de ochtend en dan heb ik dus nog een hele dag om de kids te entertainen....dit is best zwaar,maar neemt wel een hoop gedachtes weg....als ik zou kunnen kiezen zou ik die dag zelf lekker vrij nemen. lekker thuis wat rommelen en verder niets doen...heerlijk lijkt me dat! haha ;)

@i31: ik duim ook voor jou wijfie...hopelijk is je progesteron lekker hoog!
Ik ben het helemaal beu, ik ben sinds gisterenochtend heel erg beroerd het gaat maar niet over keelpijn oorpijn verstopte neus kort ademig ik kan wel hele dag door slapen voor mijn gevoel bah wat voel ik me slecht
Hallo allemaal,

Kan/mag ik met jullie mee lezen/ schrijven.

Ik heb afgelopen maandag de 3e iui gehad. Zitten nu weer in de wacht....spannend!

Groetjes Diana
Hoi Diana, welkom hier! Heb jij IUI in een spontane cyclus of wordt het ondersteund met hormonen?
@Diana; welkom! Heb je nog meer gegevens voor in de tabel?? (Sinds wanneer bezig, oorzaak, welke medicatie etc)

Krijgen jullie je uren van de IUI vergoedt? Ik zie niets staan in de CAO hierover en moet daarvoor binnenkort bij het hoofd komen...Kan op internet alleen maar vinden, dat er vaak samen afspraken overgemaakt worden, maar dat het niet vergoed hoeft te worden??
Sinds april 2009 lopen we in het ziekenhuis. Mijn man heeft een dochter uit zijn eerste huwelijk via icsi. Zaadkwaliteit is het probleem....

Zo ging het bij ons snel en in december vorig jaar hebben wij onze eerste icsi behandeling gehad in het ziekenhuis in Voorburg. Deze was raak. We waren op en top gelukkig. Afgelopen mei kwam er plotseling een eind aan dit geluk, toen bleek dat ons zoontje niet meer leefde. Zonder aanwijsbare oorzaak is hij overleden in mijn buik. Toen was ik 24 weken zwanger.

Na een paar maanden rust besloten naar een ander ziekenhuis te gaan. Dat voelt als een hele nieuwe start. We zijn nu in het Maasstad Ziekenhuis in Rotterdam. De kwaliteit van het zaad is beter dan het was( geen idee hoe dat komt), dus zij wilden eerst iui proberen.

Afgelopen maandag de derder gehad. Ik gebruik clomid en pregnyl. Er zijn 15 mln zwemmers ingebracht...nu hopen dat ze hun werk goed doen!!!

Fijn dat ik mee mag schrijven!
Ik ben trouwens 28....nog even voor in de tabel!
@StephanieG, Ik had het de 1e keer op mijn vrije dag, de 2e keer heb ik het moeten vertellen omdat het op een werkdag viel dus moest ik ruilen en het was smiddags dus ik kon erna niet meer aan het werk. De afgelopen (3e) keer was het ook smiddags en heb ik ook geruild en erna naar huis want was al tegen 18.00u aan dat ik uit het ziekenhuis kwam. Als het smorgens zou vallen dan moet ik smiddags wel gewoon aan het werk maar liefst ben je erna gewoon vrij ja. Mijn baas weet het niet maar ik denk dat je hier sowiso geen vrij voor krijgt, is gewoon in eigen tijd denk ik. Zou niet weten waarom je dit doorbetaald zou krijgen van je baas. Jullie wel?

@i31, Denk jij dat je het vergoed kan krijgen? Ik heb hier nog nooit aan gedacht, ik zie het zoiets als tandarts, dokter en zh bezoeken, altijd in eigen tijd, ik weet niet beter dan dat. Maar ben benieuwd wat je hoofd zegt:)

@iedereen, Zijn jullie wel eens ongesteld geworden op je werk? Ik had dat de 1e keer maar toen wisten mijn collega's nog niets dus ik was mega verdrietig maar kon niets laten merken. 2e keer werd ik het op mn vrije dag. Maar morgen is mijn NOD en ik moet de hele dag werken :( ik heb wel een goed gevoel dat ik niet ongi ga worden (3x is scheepsrecht) maar als ik het wel wordt morgen kan ik wel janken op me werk en dat wil ik echt niet, zie erg tegenop. Hoe doen jullie dat?

@Jemie, mijn cyclus is niets veranderd. Heb altijd een cyclus van 27/28 dagen gemiddeld. Ik heb nog nooit bruin verlies gehad. Alleen wat witte afscheiding, zeer minimaal.

@Diana, Leuk dat je ook mee komt schrijven! Wanneer heb jij de inseminatie gehad? En wil je ook in het schema? Is wel handig want anders haal je soms mensen door elkaar vooral als we met meer zijn heb jij ook het motto; 3x is scheepsrecht?

Oja en nog 1 vraagje aan iedereen, hebben jullie allemaal 1 eitje per cyclus? Of soms meerdere?

Ik tot nu toe altijd 1...

Succes allemaal!
@Diana82, heftig verhaal zeg! Hoop dat het voor jou raak is en nu een super zwangerschap wordt! 15mljn zwemmers is super goed vind ik! Moet gewoon bij ons allemaal nu eentje tussen zitten die raak zwemt! We duimen weer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
@Diana welkom in de club en wat een hefite tijd hebben jullie al achter de rug succes met de wachtweken en hoop dat december voor ons allemaal een cadeuatje met zich mee brengt

@allemaal mijn 1ste iui was om 8 uur in de morgen mijn partner had toen vakantie, ik heb momenteel zelf geen werke n dus hoef ik niemand uitleg te geven waarom ik later aanwezig ben of waarom ik weg moet. Mijn 2de iui moest mijn partner gaan werken ik had weer iui om 8 uur in de morgen en dus heeft mijn partner mij afgezet in het ziekenhuis in terneuzen en hij is naar zijn werk door gereden en ik ben met de bus naar huis gegaan en na de iui doe ik het gewoon rustig aan zoiezo de dag van de iui , mocht nou deze iui ook niet gelukt zijn dat komt het weer mooi uit want dan is de volgende iui in de kerstvakantie en dus moet er ook niks geregeld worden.

@Roos ik heb altijd 1 eitje die goed van maat is voor de iui de andere 1 a 2 zijn altijd veel te klein en dus hebben we daar ook niks aan.

Succes allemaal en ik hoop echt dat de maand December voor ons allemaal een cadeautje heeft en dat we allemaal met een mooi begin 2011 in kunnen stappen
Hoi allemaal,

ik voeg me bij jullie clubje:)

Ik ben 28 jaar en sinds oktober 2008 gestopt met de pil. sinds januari 2010 lopen we in het ziekenhuis, allerlei onderzoeken gehad, niks gevonden .. dus onbegrepen infertiliteit.

We hebben in oktober en november een IUI gehad, ondersteund met puregon (voor de eisprong) en pregnyl om de eisprong op te wekken.

Afgelopen zaterdag, 27e, heb ik mijn 3e IUI gehad. Dus ik pas goed in jullie rijtje ;)

Ik prik 75/100 puregon (om de dag wisselen) en 5000 pregnyl. Ik had altijd een nette cyclus van 28 dagen, sinds ik hormonen gebruik is deze verkort (de 2e fase). Dat is wel raar, maar mijn gynaecoloog doet er (nog) niks mee. Heb bij de eerste 2 IUI's elke keer (maar) 1 eitje gehad, bij de 3e IUI had ik er twee :)!

Zaad van mijn man is goed, 1e x 16 mljn, 2e x 12 mljn en 3e x 10 mljn (hoop niet dat deze trend zit door zet haha).

@i31: ik heb dus hetzelfde als jij, dat je 2e fase in de cyclus door de hormonen is verkort. voordeel is dat ik maar een week tot 10 dagen na de IUI hoef te wachten... maar, ik hoop dat het geen kwaad kan!
anoniem_117849 wijzigde dit bericht op 01-12-2010 16:52
Reden: tekst klopte niet
% gewijzigd
@Maggyo Welkom in ons clubje ook jij succes met de wachtweken
@Maggyo, Gezellig dat je ook mee komt kletsen!!! En indd je past ook heel goed in he rijtje, veel zijn bij de 3e iui! Fijn dat je 2 eitjes hebt deze keer, extra veel kans dus!!!

Succes in ieder geval met het wachten!!!

Ik wou een maand geleden al de kerstboom opzetten zoals jullie vast nog wel weten ;)... ik denk dat ik het zondag nu echt maar eens ga doen jeeeeeeeeeeeee echt nu al zin in!!! Even kijken of mijn man er ook al zin in heeft maar anders ga ik echt mn best doen hem over te halen, wat meestal wel lukt :P

Wanneer zetten jullie de kerstboom op?
@Roos146; wij gaan denk ik zaterdag de kerstboom zetten.. Moet weer werken vanaf zondag, dus dan de eerste dagen geen tijd en vind het ook zo gezellig, al die lampjes!

Over die uren.. Ik heb het verteld omdat ik denk dat ik het wel vergoed krijg. Artsen probeer je altijd in vrije tijd te plannen, maar wat als dat niet kan? Als je geopereerd wordt of naar de verloskundige moet onder werktijd of naar een arts krijg je dat ook vergoed.. Dat was mijn gedachte ;)

Ik heb altijd 1 eitje gehad!!

Ik ben met de IUI's altijd ongesteld geworden op de ochtend dat ik moest gaan werken.. 1e keer hoorde ik een half uur later ook nog dat een collega zwanger was en toen schoot ik enkele keren op die dag helemaal vol... Maar ik wilde niet janken, dus steeds weggeslikt en weggelopen als het niet ging (niemand heeft iets gemerkt).. En de laatste keer wist ik dat ik ongesteld zou worden (vanwege laag progesteron), toen ik de uitslag op het werk zag baalde ik ontzettend, maar echt huilen hoef ik nooit.. Ik ga er altijd vanuit dat ik ongesteld wordt en tuurlijk hou je hoop, maar wil niet steeds in zo'n groot gat vallen..

@Maggyo; welkom! Je staat in de tabel! Fijn dat ik mijn verhaal met je kan delen.. Ik had voor mijn IUI en voor Pregnyl en Puregon nooit een tekorte fase en mijn progesteron was goed.. Hier op het forum las ik dat meer meiden een kortere tweede helft hadden na IUI, ik dacht zal het zeggen tegen de gynaecoloog, maar hij zal het wel normaal vinden.. Toen is voorgesteld om de cyclus daarop mijn progesteron nog eens te bepalen en die bleek 23 te zijn (aan de lage kant, wat betekent dat mijn slijmvlies te snel afgebroken zou worden, waardoor de kans op zwangerschap natuurlijk klein is).. Maar goed, er was dus weer een maand vergooid.. Ik had een rotgevoel, mijn gynaecoloog had gezegd dat boven de 15 goed was (maar op internet lees je eigenlijk allemaal waardes van >30 en dat was voorheen ook altijd >30..) Na de eerste IUI werd ik na 11 dagen ongesteld, de tweede keer na 10 dagen (en na de tweede keer had ik dus een progesteron van 23). Deze keer heb ik éénmalig Pregnyl 1500eh gespoten op dag 5 na IUI(op internet schrijft iedereen over 3x na IUI, maakt me zo onzeker). Morgen dus weer opnieuw progesteron laten prikken, om te kijken of deze nu hoger is. Als ik nu ongesteld wordt neem ik contact op met de gynaecoloog (dan weten we Progesteron en lengte luteale fase) en zij bepaald of ik de volgende cyclus terug stap naar Clomid. Ze zegt dat die korte luteale fase geen symptoom is van Puregon of Pregnyl (als het van de pregnyl is, dan blijft dat probleem natuurlijk)..Ik kan er op internet ook niks van terug vinden.. Wat zegt jou gynaecoloog?
@i31, succes morgen met het prikken! Ik hoop dat het progesteron morgen goed is en dat je gewoon heeeeeel erg zwanger bent! Ik duim voor je!

Ik moest de laatste keer wel erg huilen toen ik ongi werd, ben gewoon zo bang dat het nooit gaat lukken :( denk dan echt van hoe kan het nog mislukken, eitje was groot, ging als het goed is op het goede moment springen, zaadcellen ingebracht... waarom nou niet :( er is verder niets mis. Maar deze maand 3e keer kan ik het al iets meer los laten en ik heb morge ook geen tijd om elke 10minuten naar de wc tegaan om te kijken dus ik zie het wel... Het is wel mega spannend morgen...

Liefs!
@Roos146; vorige keer werd je ook later dan 14 dagen ongesteld toch?? Ik ben ook bang dat het nooit gaat lukken, is mijn grootste angst!! Ik zou zo graag met een cameratje in mijn buik kijken waar het mis gaat.. Niet dat ik er iets aan heb, maar dan weet ik wat de oorzaak is... Misschien is het wel de ene maand dit en de andere maand dat....

Succes morgen!
@i31, ja vorige maand werd ik dag 15 ongi maar toen had ik de iui dag eerder. Beide keren werd ik vanaf dag 1 van ongi op dag 27 weer ongi, en voor de iui's had ik ook regelmatig 27 dagen cyclus, heel soms 28... dus ik verw8 het morgen als ik het wordt omdat het afgelopen keren ook precies dag 27 was maargoed als ik morge niet ben dan denk ik niet meteen dat ik zwanger ben nee, dan wacht ik toch echt tot zaterdag en dan misschien toch een testje kopen en die zondag doen maar ik draai nu weer door haha ik zie het wel, op naar het weekend! Maar morgen door het prikken weet jij eigenlijk al of je zwanger bent of niet, aan de waarden? Dat is ook vet spannend dus! X
@Roos146; Ik weet niet hoe hoog een progesteron moet zijn als je zwanger bent, volgens mij is hier geen standaardwaarden voor... Vorige keer was mijn progesteron wel dik onder de 30, dus toen wist ik genoeg.. Ik weet niet wat het betekent als ie b.v. 35 is.. Hoe hoger hoe beter zegt de gynaecoloog, maar hoe hoog is hoog genoeg?!?! Ik reken echt nergens op hoor! Ik voel echt helemaal niks.. Scheelt echt zo erg de ene of de andere maand.. Vorige maand had ik eigenlijk vanaf dag 3 ofzo al menstruatieachtige buikpijn en last van borsten.. Keer ervoor allemaal steekjes.. Nu gewoon echt niks..

Je eisprong was de vorige keer een dag later dan IUI, zo was het toch?? Superspannend... Ja, dat doordraven ben ik ook voorzichtig mee.. Het is ook zo leuk om te fantaseren over wanneer testen, wanneer vertellen aan ouders, wanneer verlof en vooral over het met z'n drietjes zijn en alles samen beleven.. Maar ik fantaseer niet meer teveel.. Eerst zwanger worden...
@i31, dat heb ik inderdaad ook, voelde afgelopen maanden heel veel steekjes enzow en nu ook niks... Ik reken indd ook nergens op, hopen natuurlijk wel, want dan lijkt de klap iets minder hard zeg maar he... Ja indd hoe hoog is hoog genoeg, echt lastig al die dingen he! Ik wou indd ook dat ze in me buik konden kijke wat er per maand nou misging... je hebt er weinig aan maar nu voelt het zo wanhopig he... WAAROM LUKT HET NIET BIJ ONS... maargoed weer positief proberen te zijn... het gaat lukken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven